شاخص

افزایش باروری زنان با طب سنتی ؛ راهکارها و نتایج

افزایش باروری زنان با طب سنتی یکی از گزینه‌هایی است که زوجین می‌توانند از آن استفاده کنند. برای وقوع حاملگی، عوامل زیادی در بدن زن وجود دارد که باید متعادل و سالم باشند.  فصد خون همچنین مردان باید دارای اسپرم طبیعی و قوی باشند که می‌تواند تحت تاثیر رژیم غذایی، سبک زندگی و سلامت عمومی باشد.

زنان جوان، به طور معمول بارورتر و انعطاف پذیرتر

Pregnancy health8

خواهد بود. اما با افزایش سن، نه تنها کاهش طبیعی کیفیت سلول را تجربه می‌کنند بلکه در معرض:

  • استرس
  • سموم محیطی
  • رژیم های غذایی
  • شیوه زندگی نامطلوب
  • و ابتلا به بیماری‌ها

قرار می‌گیرند. در نتیجه، باردار شدن می‌تواند با مرور زمان ماساژ درمانی چالش برانگیزتر شود. با این حال، زوج‌هایی هستند که برای بهبود شانس خود از گزینه‌ها و راهکارهای مختلفی قصد استفاده دارند که یکی از این گزینه‌ها استفاده از طب سنتی برای افزایش شانس میزان باروری زنان است.

استفاده همزمان از طب سنتی و غربی برای افزایش باروری زنان

      آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • استفاده همزمان از طب سنتی و غربی برای افزایش باروری زنان
  • معرفی طب سنتی چینی
  • تاثیر راهکارهای طب سنتی چینی در افزایش باروری زنان
  • راهکارهای افزایش باروری زنان با طب سنتی

تکنیک‌های پزشکی غربی برای باروری به طور معمول روی مداخلات هدفمند در رحم و تخمدان‌ها شامل:

  • دستکاری تخمک گذاری
  • روش‌های جراحی (برای درمان پولیپ، کیست، اندومتریوز یا فیبروم)
  • و فناوری‌های تولید مثل مصنوعی مانند تلقیح داخل رحمی و لقاح آزمایشگاهی

انجام می‌شود.

از طرف دیگر رویکرد پزشکی حجامت شرقی بر کمک به بدن برای اصلاح خود و بهبود عملکرد و سلامت اندام‌های تولید مثل و کل سیستم متمرکز است.

هر دو رویکرد غربی و شرقی برای درمان ناباروری زنان محدودیت‌هایی دارند. اما مطالعات نشان داده است که استفاده از هر دو در کنار هم، بهتر از استفاده از هر یک به تنهایی است و نتایج موثرتری گرفته می‌شود.

معرفی طب سنتی چینی

طب سنتی چینی (TCM) قدیمی‌ترین روش درمانی است زالو درماني که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش درمانی بیش از هزاران سال تکامل یافت و شامل طب سوزنی، یک سیستم پیشرفته گیاهی، تغذیه درمانی، qi gong و ماساژ هدفمند به نام tui NA است. چرخه قاعدگی زنان در طب چینی یک شاخص عظیم از سلامت کلی است، بنابراین در این روش درمانی برای بیماری که می‌خواهد باردار شود یا برای درمان میگرن، اضطراب یا هر چیز دیگری، همیشه باید اطلاعات مربوط به چرخه قاعدگی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. با بهبود سلامتی، چرخه‌ها و دوره‌ها نیز ممکن است تغییر کنند، بنابراین سردردها بهبود می‌یابند و  PMS یا گرفتگی نیز ممکن است برطرف شود. همه چیز در تئوری طب سنتی چینی به هم متصل است، به همین دلیل کار همه جانبه بر روی همه علائم می‌تواند باعث افزایش شانس باروری شود.

Pregnancy health (7)

تاثیر راهکارهای طب سنتی چینی در افزایش باروری زنان

مطالعات نشان داده اند كه TCM از جهات مختلفی می تواند به بهبود باروری و سلامت تولید مثل زنان كمك كند. این می‌تواند تخمک گذاری را در زنان مبتلا به آمنوره (بدون دوره) و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) تحریک کند که علت اصلی اختلال عملکرد هورمونی در زنان است.

درمان‌ها همچنین می‌توانند به:

  • منظم شدن دوره قاعدگی
  • کاهش گرفتگی قاعدگی و PMS
  • مدیریت اندومتریوز
  • ضخیم شدن یک لایه رحم که برای برداشتن بسیار نازک و بهینه سازی عملکرد تخمدان است،

کمک کند.

در یک مطالعه، زنانی که با یک پزشک TCM کار می‌کنند، دو برابر افزایش شانس بارداری در یک دوره سه تا چهار ماهه نشان دادند.

طب سوزنی همراه با روش‌های باروری غربی می‌تواند باعث افزایش حاملگی و میزان تولد زنده شده و همچنین در کاهش علائم استرس در طی این درمان‌های شدید شود.

راهکارهای افزایش باروری زنان با طب سنتی

در ادامه مقاله 5 راهکار افزایش باروری زنان با طب سنتی معرفی و بررسی می‌شود.

1- برای افزایش باروری ، رژیم غذایی سالم را رعایت کنید.

Pregnancy health

اگر حداقل یک بار در روز حرکت سالم و معمولی از روده و علائم گوارشی نداشته باشید، ممکن است کارهایی در مورد رژیم غذایی و سلامت روده خود انجام دهید.

هضم مناسب غذا برای تولید انرژی و خون سالم لازم است، بنابراین داشتن روده و رژیم غذایی سالم بسیار مهم است. شاید لازم باشد که در از بین بردن آلرژن های غذایی رایج مانند گلوتن و لبنیات از رژیم غذایی خود آزمایش بگیرید تا ببینید علائم شما بهبود می‌یابد یا نه. مصرف یک پروبیوتیک با کیفیت بالا نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

روی مصرف:

  • سبزیجات ارگانیک
  • میوه
  • آجیل
  • حبوبات
  • غلات کامل
  • و پروتئین‌های بدون چربی

تمرکز کنید.

مصرف غذاهای:

  • فرآوری شده
  • کافئین 
  • الکل
  • شیرینی‌ها 
  • اگر PCOS دارید، مصرف قند و کربوهیدرات‌ها

را به حداقل برسانید. اگر گیاهخوار هستید و دوره بسیار سبکی دارید، ممکن است بخواهید از پودر پروتئین وگان استفاده کنید.

2- تاثیر گرم نگه داشتن شکم در افزایش باروری زنان با طب سنتی

برخی از موارد ناباروری زنان می‌تواند ناشی از “سرما” در رحم باشد، بنابراین سعی کنید شکم خود را در مدت زمان پس از پریود شدن تا تخمک گذاری به آرامی گرم کنید. عصرها 20 دقیقه بطری آب گرم یا پد گرمکن را بر روی شکم خود بگذارید. اگر در دوره تخمک گذاری دچار گرفتگی یا درد شدید هستید، می‌توانید روغن کرچک را روی قسمت پایین شکم خود بمالید و قبل از استفاده از بطری آب گرم یا پد گرمکن، با یک پارچه آن را تمیز کنید.

Pregnancy health (5)

3- ورزش سبک انجام دهید.

اگر به ورزش کردن سنگین و حرفه‌ای عادت کرده‌اید، ممکن است نیاز به کاهش آن داشته باشید. مطالعات نشان داده است که یکی از راه‌های کاهش باروری زنان، تمرینات شدید بیش از چهار ساعت در هفته است. بنابراین شدت تمرینات خود را به 75 تا 80 درصد کاهش دهید و سعی کنید یک یا دو جلسه آن را با یک کلاس یوگا یا کلاس پیلاتس جایگزین کنید. اگر روال ورزشی ندارید، ورزش روزانه متوسط ​​را در نظر بگیرید.

4- یک پزشک طب سنتی چینی پیدا کنید.

در کلینیک طب سنتی سریتا بهترین پزشکان و متخصصین طب سنتی چینی و ایرانی حضور دارند. شما می‌توانید از جدیدترین تجربیات و راهکارهای افزایش باروری زنان با طب سنتی استفاده کنید.

5-‌در روش‌های افزایش باروری زنان با طب سنتی باید خود و شریک زندگی‌تان آزمایش دهید.

اگر کمتر از 35 سال دارید و بیش از یک سال است که تلاش برای باردار شدن می‌کنید، یا اگر بیش از 35 سال دارید و به مدت شش ماه تلاش کرده‌اید، زمان آن رسیده است که برای خود و شریک زندگی تان آزمایش باروری انجام دهید. شناسایی منطقه مشکل به پزشک باروری و پزشک طب سنتی شما کمک می کند تا سریعتر مشکل ناباروی‌تان برطرف شود.

Pregnancy health (3)

منبع : mother

بهترین متخصصان زنان در تهران برای افزایش باروری زنان با طب سنتی

وقتی مساله طب سنتی و بیماری‌های زنان در تهران، به میان می‌آید، با صدها اسم رو به رو می‌شویم؛ اما از نظر ما متخصص طب سنتی کسی است که علاوه بر دانش تجربی، در این زمینه تحصیل کرده و مدارک و دوره‌های علمی را پشت سر گذاشته باشد. در این مقاله، چند نفر از بهترین پزشکان طب سنتی شهر تهران را معرفی می کنیم. 

 

دکتر رادمنش

 

دکتر مریم رادمنش

دکتر فاطمه مرادی

 

دکتر فاطمه مرادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

برای افزایش باروری با طب سنتی

با بهترین پزشکان طب سنتی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88174700-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست