بادکش در منزل + تعرفه خدمات

حتما شما نیز امروزه در معرض تبلیغات انجام خدمات بادکش در منزل قرار گرفته‌اید. در این مقاله روش انجام بادکش در منزل و تعرفه‌ی این خدمات درمانی را ارائه خواهیم داد، اما قبل از آن به چیستی بادکش درمانی، تاریخچه و بیماری‌هایی که با این روش درمانی امکان بهبود دارند پرداخته خواهد شد.

مصرف بی رویه داروهای شیمیایی که عوارض بسیاری را برای افراد به همراه داشته، باعث گرایش و مراجعه مجدد و روز افزون به سمت طب سنتی شده است.

امروز در جهان از روش‌های درمانی طب سنتی مثل زالودرمانی، حجامت و تجویز گیاهان دارویی بسیار استفاده می‌شود. بادکش یکی از راه‌های درمانی پرطرفدار طب سنتی است که می‎توان آن را در کلینک طب سنتی یا در منزل توسط متخصص انجام داد.

تاریخچه بادکش

درمان به وسیله بادکش به هزاران سال پیش برمی‌گردد. در آن زمان در چین این روش به عنوان درمانی آسان، مؤثر و کم هزینه استفاده می‌شده است. این درمان هنوز هم یکی از درمان‌های سنتی چینی است اما در سایر نقاط جهان هم مورد استقبال فراوان قرار گرفته و توانسته با توسعه دانش و فناوری نیز جایگاه خود را در بین طرفداران طب سنتی حفظ کند.

بادکش چگونه کار می‌کند؟

بادکش با ماساژ و تنظیم ناحیه رفلکسی بدن، درد و گرفتگی نواحی که به علت عارضه‌های گوناگون دچار گرفتگی و اسپاسم یا اختلال در گردش خون شدند، برطرف می‌کند. مسیر رفلکس بدن از یک سمت به ستون فقرات و از سمت دیگر به سیستم فعال عصبی می‌رسد، در این مسیر رشته‌های عصبی توده مانندی وجود دارد که تا محل ترشح و انتشار هورمون‌ها ادامه پیدا کرده است. ترشح هورمون‌های یاد شده چون مونوکین و سیتوکین، سیستم ایمنی بدن را فعال و تنظیم می‌کند. همچنین بادکش با به جریان انداختن تجمع خون در رگ‌های پیوندی، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

بادکش در خانه
بادکش متابولیسم بدن را افزایش می دهد

بادکش درمانی چگونه انجام می‌شود؟

در بادکش درمانی به وسیله خارج کردن هوا از درون فنجان، فشار منفی در درون فنجان ایجاد می‌شود. در نتیجه با چسباندن فنجان به نقاطی از بدن که دچار احتقان خون شده‌اند و ایجاد عمل مکیدن، منطقه یا عضو مورد نظر فعال می‌شود. خارج شدن هوای مورد اشاره از طریق فنجان، باعث افزایش جریان خون در آن منطقه از بدن، برطرف کردن انسداد کانال و ایجاد توازن بین مریدین‌های بدن و بهبود مزاج می‌شود.

بادکش درمانی عارضه جانبی ایجاد نمی‌کند، به آسانی قابل انجام است، سلامتی بدن را به مخاطره نمی‌اندازد، طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را درمان می‌کند.

روش انجام بادکش

وضعیت قرار گرفتن بدن بیمار مثل نشستن، خوابیدن روی شکم، به پشت خوابیدن و… که در بیماری‌های مختلف با هم فرق می‌کند، با توجه به نوع بیماری تعیین می‌شود. در هر نوبت فنجان‌ها به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی موضع مورد نظر قرار داده می‌شود.

بادکش درمانی را در فواصل روزی یک بار یا یک روز در میان انجام و در هر دوره درمانی بین هفت تا ده بار این عمل را تکرار می‎شود. بین دوره‌های درمانی بیمار باید سه تا پنج روز استراحت کند.

برای افراد مسن و کودکان از تعداد بادکش کم، روش سبک و مدت زمان کوتاه مثلا 5 الی 10 دقیقه استفاده می‌شود.

بادکش در منزل
وضعیت نشستن یا خوابیدن بیمار با توجه به نوع بیماری انتخاب می‌شود

انواع بادکش:

1 بادکش ثابت: بادکش در زمان استفاده روی بدن ثابت می‌ماند.

2 بادکش جنبشی: بعد از چسبیدن فنجان به بدن، سریعا از سطح پوست جدا شده و چندین بار این عمل تکرار می‌شود.

3 بادکش لغزنده: بعد از چسبیدن فنجان به پوست بیمار، تا زمانی که پوست ملتهب و قرمز شود بادکش به بالا و پایین کشیده می‌شود. جهت راحت‌تر انجام شدن این نوع از بادکش می‌توان بدن را قبل از انجام این راه درمانی با روغن‌هایی مثل روغن بادام یا روغن سیاه دانه چرب کرد.

4 حجامت تر: با استفاده از لانست پوست در نقاط تعیین شده خراش داده می‌شود که این باعث خروج خون از موضع درد می‌شود.

بادکش در منزل

بادکش درمانی را می‌توان در منزل انجام داد. این عمل برای بیمارانی که محدودیت رفت و  آمد دارند فرصت بسیار مناسبی است. کلینک طب سنتی دکتر سریتا این امکان را برای مراجعینی که امکان حضور در کلینیک را ندارند فراهم کرده است. متقاضیان می‌توانند بعد از تماس با شماره‌های کلینیک و رزرو نوبت، اطلاعات تماس و محدوده محل سکونت خود را به پذیرش ارائه دهند. متخصصین در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا در اسرع وقت تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را برای انجام بادکش در منزل بیمار انجام می‌دهند.

هزینه بادکش در منزل

با توجه به گسترش روز افزون علاقمندان به بادکش درمانی، احتمالا دوست دارید با تعرفه خدمات و هزینه این روش درمانی آشنا شوید. هزینه بادکش درمانی در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا به ازای هر ناحیه شصت هزار تومان است و هزینه بادکش در منزل بیمار با توجه به مسافت محل زندگی متقاضی تعیین می‌شود که این تعرفه بین 250 الی 350 هزار تومان متغیر است.

محدودیت‌های استفاده از بادکش درمانی

بادکش درمانی را نمی‌توان برای بیماران قلبی، مستعد خونریزی، سرطانی، بیماران ترومائی، کسانی که دارای شکستگی استخوان هستند و همچنین خانم‌های باردار و زنان در دوران قاعدگی انجام داد. بادکش در نقاطی از بدن که زخم هستند  و یا روی شریان‌ها و نقاطی که نبض وجود دارد استعمال نمی‌شود.

توجه داشته باشید که قبل از شروع درمان، تمامی وسایل با الکل 70% ضد عفونی شود و همچنین در حین انجام بادکش درمانی، محیط انجام بادکش درمانی گرم نگاه داشته شود.

عدم استفاده از بادکش در روی زخم و یا روی شریان‌ها و نقاطی که نبض دارد.

بادکش چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند ؟

بادکش می‌تواند طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را درمان کند مثل:

بیماری‌های دستگاه تنفسی: آنفلوانزا، برونشیت حاد و مزمن و آسم

بیماری‌های دستگاه هاضمه: اسپاسم معده و اسپاسم دیافراگم، یبوست

بیماری‌های دستگاه اعصاب: سردرد، بی خوابی، استفراغ عصبی و فلج اعصاب

بیماری‌های دستگاه ادرار و تناسلی: التهاب پروستات، عفونت مثانه، عفونت کلیه

بیماری‌های زنان: پریود نامنظم، قاعدگی دردناک

بیماری‌‌های اطفال: شب ادراری، سو هاضمه، ذات الریه

بیماری‌های گوش و حلق و بینی: دندان درد، کاهش شنوایی

بیماری‌های پوستی: اگزما

بیماری‌های استخون و مفاصل: آرتروز گردن، رگ به رگ شدن، کمر درد، سیاتیک، آرتریت

بادکش در منزل
بادکش و درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها

کلینیک طب سنتی دکتر سریتا با بیش از شصت پزشک و متخصص طب سنتی در محیطی آرام و بهداشتی آماده ارائه خدمات به سلامتی‌جویان محترم می‌باشد.

 برگرفته از کتاب «خودآموز درمان بیماری‌ها با بادکش»

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست