تقویت قلب در طب سنتی + توصیه های پزشکان طب سنتی

قلب یکی از مهمترین اندام های بدن است و کوشیدن در حفظ سلامتی آن باعث می شود سلامت عمومی بدن بهبود یابد. از نگاه حکیمان مشهوری مانند ابو علی سینا و  زکریای رازی قلب به عنوان اعضای رئیسه به شمار می رود و حفظ سلامت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. متاسفانه با ماشینی شدن زندگی و افزایش سبک زندگی ناسالم، میزان ابتلا به بیماری های قلبی و عرقی بسیار افزایش یافته است. بنابراین با رعایت تدابیری در زمینه تقویت قلب در طب سنتی، می توان از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی جلوگیری نمود و طول عمر افراد را افزایش داد. در این مقاله از کلینیک طب سنتی دکتر سریتا قصد داریم شما را با روش‌های تقویت قلب در طب سنتی آشنا شویم و بدانیم که متخصص طب سنتی چگونه می تواند در درمان بیماری‌های قلب و عروق نقش داشته باشد و تقویت قلب در طب سنتی به چه صورت است.

نقش و اهمیت متخصص برای تقویت قلب در طب سنتی

راه های درمان و کنترل بیماری‌ها

طب سنتی به عنوان طب مکمل همواره در کنار پزشکی نوین توانسته در درمان بهبود و کنترل بسیاری از بیماری‌ها موثر واقع شود. افراد مبتلا به بیماری های قلبی نیز می توانند با تجویز متخصص طب سنتی راهکار های درمانی را به کار گیرند.

ماساژ قلب

ماسورها با اتکا به دانش علمی و تجربه خود و با پیدا کردن رگ های متصل به قلب در نقاط مختلف بدن ماساژ قلب را انجام می دهند. لازم به ذکر است که تنها متخصص طب سنتی پس از معاینه شما می تواند انجام این عمل را تجویز نماید.

حجامت قلب

همانور که در دیگر مقالات دکتر سریتا ذکر شد، حجامت قلب نیز مانند ماساژ قلبی بایستی توسط متخصص طب سنتی تجویز و انجام شود. حجامت قلب با از بین بردن غلظت خون و پاکسازی بدن، خون سالم را در بدن تولید و به داخل قلب پمپاژ می کند و موجب تقویت قلب در طب سنتی می‌شود.

سبک زندگی سالم

در بسیاری از موارد ناراحتی های قلبی به دلیل سبک زندگی ناسالم و کم تحرکی اتفاق می‌افتد. درمانگر حوزه طب سنتی با ارائه راهکارهای موثر در زمینه سبک زندگی و بررسی شرایط بالینی شما می تواند در بهبود و درمان بیماری قلبی و تقویت قلب در طب سنتی نقش مهمی را ایفا کند.

نقش تغذیه در حفظ سلامت قلب با طب سنتی چیست؟

تغذیه نیز به عنوان یک عامل بسیار مهم در سلامت قلب و عروق نقش دارد. پیشنهاد مید زمان صرف خوراکی‌ها و غذاهای سلامت و ارزش تغذیه‌ای آن‌ها توجه کافی را داشته باشید. از سوی دیگر متخصص طب سنتی با بررسی شرایط بالینی شما و ارائه بهترین راهکارهای رژیمی، تقویت قلب در طب سنتی را بررسی می‌کند.

چه نوع گوشتی را برای حفظ سلامت قلب مصرف کنیم؟

مصرف گوشت سالم و مغذی، برای دفعات محدود در طول هفته و ماه، می تواند سلامت عروق را بهبود داده و به تبع آن سلامت قلب افزایش یابد. گوشت بلدرچین، ماهی های چرب و ریز، گوشت بره و جوجه مرغ برای تقویت قلب در طب سنتی ، بسیار موثر هستند.

از دیدگاه طب سنتی چه میوه‌‌هایی برای سلامت قلب موثر هستند؟

میوه‌ها نیز دارای خاصیت فراوانی هستند و با جلوگیری از تجمع مواد زائد سلامت بدن و قلب را بهبود می دهند. میوه هایی مانند لیمو، انار، به ، سیب ، آناناس، بالنگ و نارنج به دلیل وجود مواد معدنی و ویتامین های مختلف قلب را تقویت میکنند. برخی میوه‌ها مانند آناناس با داشتن مواد آروماتیک، دارای عطر بسیار خوبی هستند و نشاط را و سرزندگی را در افراد افزایش می دهند. از سوی دیگر کاهش استرس و تقویت اعصاب از دیگر مزایای مصرف میوه و تقویت قلب در طب سنتی و طب گیاهی می‌باشد.

چه سبزی هایی برای تقویت قلب در طب سنتی موثر هستند؟

وجود مقادیر بالای فیبر در سبزی‌ها سلامت قلب را افزایش می‌دهد. دیدگاه طب سنتی می‌گوید که مصرف سبزی هایی مانند گشنیز، ریحان، نعنا و جعفری موجب بهبود بافت‌های آسیب‌دیده شده و افزایش سلامت قلب و عروق می‌شود.

چه نوشیدنی‌هایی را برای سلامت قلب مصرف کنیم؟

همواره به همگان ثابت شده است که بهترین نوشیدنی برای بدن و سلامت قلب، آب است. اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند که علاوه بر آب از دیگر نوشیدنی‌ها مانند آبمیوه و نوشابه و… در کنار آب آشامیدنی استفاده نمایند. نوشیدنی های صنعتی به دلیل وجود شکر مصنوعی فراوان و رنگ های مضر گزینه مناسبی برای مصرف نیستند. از این رو می توانیم نوشیدنی های سالم و حیات‌بخش را برای تقویت قلب در طب سنتی، در رژیم غذای خود بگنجانیم. این نوشیدنی‌ها شامل موارد زیر می شود:

شربت بهارنارنج

ترکیبات: آب، عسل،عرق بهارنارنج و تخم فرنجمشک

شربت گل گاو زبان

ترکیبات: گل گاو زبان، کاسنی، عصاره سیب، گلاب، شکر سرخ یا قهوه ای و آب

شربت گلاب

ترکیبات : آب، عسل، تخم ریحان و گلاب

شربت بادرنجبویه

ترکیبات: عسل، آب، گلاب، دم کرده گل گاو زبان، عرق بادرنجبویه

طب سنتی چه توصیه های غذایی برای سلامت قلب دارد؟

سبک زندگی ماشینی و مدرن دغدغه انسان‌های امروزی را بسیار زیاد کرده است. از این رو، صرف غذا در زمان مناسب به فراموشی سپرده شده است. گرسنگی های طولانی در طول روز سلامت بدن را دچار مشکل و از تولید خون جلوگیری می کند. طب سنتی توصیه می کند که هر چند ساعت یکبار از خوراکی ها و غذاهای سالم تغذیه نمائید تا بتوانید سلامت قلب خود را حفظ کنید.

مصرف میان وعده مناسب برای سلامت قلب

به کسانی که به بیماری های قلبی یا ضعف ناشی از آن دچار شده اند، پیشنهاد می شود که خوراکی های مختلف را به عنوان میان وعده در رژیم غذایی خود بگنجانند. مصرف حلوای سیب و شربت زعفران می تواند به شما برای تقویت قلب در سنتی کمک رساند

طرز تهیه حلوای سیب

سیب های پوست کنده شده را با آب بپزید و اجازه دهید کامل نرم شود. پس از تبخیر کل آب گلاب و عسل به سیب ها اضافه نمائید و مقدار آن را حرارت دهید. سپس سیب را در ظرف بزرگی پخش کنید و اجازه دهید تا خنک شود. روی آن را می توانید با پودر پسته یا بادام تزئین کنید. این ترکیب پرخاصیت یکی از بهترین مواد غذایی برای تقویت قلب در طب سنتی است.

 

هریک از موارد بالا در صورتی که با مشورت متخصص طب سنتی صورت گیرد، می‌تواند در زمینه تقویت قلب در طب سنتی بسیار مؤثر واقع شود. برای بهره گیری از خدمات طب سنتی و بهبود مشکلات قلبی خود، با روش‌های طبیعی و غیر تهاجمی با کلینیک دکتر سریتا زیرمجموعه هولدینگ سلامتی دکتر بانوکا در ارتباط باشید

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست