شاخص

خونریزی شدید قاعدگی طب سنتی ؛ راهکارها و توصیه‌ها

خونریزی شدید قاعدگی طب سنتی ؛ فرایند قاعدگی دارای فواید بسیار زیادی برای خانم‌هاست.اما چرخه قاعدگی و چگونگی آن در هر فردی متفاوت است. برخی از خانم‌ها قاعدگی بدون درد یا مشکل را تجربه می‌کنند؛ اما برخی دیگرناراحتی‌ها و درد بسیاری را در دوره قاعدگی خود تحمل می‌کنند. یکی از مشکلاتی که برخی از خانم‌ها در دوران عادت ماهیانه با آن روبرو هستند، خونریزی‌بیش از حد است به طوری که مجبور می‌شوند  حجامت گاهی چند پد و نوار بهداشتی را به طور همزمان استفاده کنند. روزانه تعداد زیادی مراجعه به متخصص زنان در کلینیک نشان دهنده شایع بودن این مشکل در بین بانوان است. خونریزی شدید در دوران قاعدگی ، باعث ضعف جسمی، اضطراب، ضعف اعصاب و سرگیجه می‌شود.

period (2)

برای خونریزی شدید قاعدگی طب سنتی راهکارهایی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص، این علائم را بهبود دهید. همچنین استراحت کافی و مصرف بعضی از گیاهان دارویی می‌تواند حال شما را بهبود ببخشد.

      آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  •  خونریزی شدید قاعدگی در طب سنتی
  • دمنوش نعنا و کاهش درد و خونریزی قاعدگی
  • افزایش مصرف آهن در زمان خونریزی قاعدگی

دمنوش نعنا و کاهش درد و خونریزی شدید قاعدگی طب سنتی

دمنوش نعنا در دوران قاعدگی بسیار تسکین کننده است . زیرا یکی از گیاهانی که خاصیت قابض کنندگی دارد، گیاه نعنا می‌باشد. دمنوش نعنا به علت دارا بودن خاصیت ضد اسپاسمی در نعنا باعث شل شدن عضلات گرفته شده به ویژه در دیواره رحم شده و باعث کاهش درد قاعدگی می شود و همچنین این امر کمک می‌کند تا از خونریزی‌های شدید قاعدگی جلوگیری شود.  فصد خون همچنین دمنوش نعنا در این دوره برای کاهش استرس و خستگی نیز بسیار موثر است. برای درمان کافی است مقدار ۱۵ گرم برگ نعنا فلفلی، ۱۰ گرم گل غافث، ۱۰ گرم گیاه کیسه کشیش، ۵ گرم برنجایف را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس مقدار ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری از آن را به همراه یک لیوان آب دم‌کرده و نوش جان کنید.

period (1)

افزایش مصرف آهن در زمان خونریزی شدید قاعدگی

در زمان خونریزی، آهن بدن کم خواهد شد. ماساژ درمانی بدن برای تولید هموگلوبین به آهن نیاز دارد. خونریزی‌های بسیار شدید باعث کاهش آهن شده و ممکن است منجر به کم خونی یا فقر آهن شود.

علائم کم خونی عبارتند از:

  • خستگی
  • ضعف
  • سرگیجه
  • پریدگی پوست

بهترین زمان مصرف مکمل آهن زمانی است زالو درماني که معده شما خالی است. بنابراین اول صبح و به صورت ناشتا و یا  آخر شب زمان مناسبی است. جذب آهن با آب یا آب میوه، حدود 1 ساعت قبل یا 2 ساعت بعد از غذا، با معده خالی بهتر انجام می‌شود. اما اگر دچار ناراحتی معده هستید، می‌توانید با غذا و یا بلافاصله بعد از غذا مصرف کنید.

برای افزایش آهن همچنین می‌توانید غذا‌های غنی از آهن را مصرف کنید. مانند:

  • گوشت گاو کم چرب
  • صدف
  • مرغ و بوقلمون
  • لوبیا
  • توفو
  • اسفناج

 

بهترین متخصصان طب سنتی زنان در تهران برای درمان خونریزی شدید قاعدگی طب سنتی

وقتی مساله طب سنتی و بیماری‌های زنان در تهران، به میان می‌آید، با صدها اسم رو به رو می‌شویم؛ اما از نظر ما متخصص طب سنتی کسی است که علاوه بر دانش تجربی، در این زمینه تحصیل کرده و مدارک و دوره‌های علمی را پشت سر گذاشته باشد. در این مقاله، چند نفر از بهترین پزشکان طب سنتی شهر تهران را معرفی می کنیم. 

period

دکتر رادمنش

 

دکتر مریم رادمنش

دکتر فاطمه مرادی

 

دکتر فاطمه مرادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

برای درمان خونریزی شدید قاعدگی

با بهترین پزشکان طب سنتی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88174700-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست