درد طب سوزنی

درد طب سوزنی ! این مقاله کیفیت زندگی شما را عوض می‌کند

امروزه کلمه طب سوزنی و درمان بیماری‌های مختلف با طب سوزنی را بسیار می‌شنویم. اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، هنوز به طور کامل با نحوه درمانی این طب، آشنایی ندارید. طب سوزنی درد، شاخه‌ای از طب سوزنی است که از آن برای کاهش درد در قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌کنند.
این روش درمانی مورد توجه جامعه پزشکی نوین نیز، قرار گرفته‌است. جالب است بدانید؛ نتایج تحقیقات علمی اثبات کرده که با استفاده از طب سوزنی، می‌توان بیش از ۱۰۰ نوع بیماری را درمان کرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری را درباره این روش کسب کنید، حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

فصد خون نیز از دیگر روش های طب مکمل است که در بین افراد بسیار زیادی از محبوبیت خاصی برخوردار می‌باشد. 

پیشنهاد می‌کنم، مقالات قبلی ما را نیز در این باره از دست ندهید:

کاربردهای طب سوزنی و اثرات درمانی آن

طب سوزنی صورت؛ معجزه زیبایی و جوانسازی پوست

درمان دیابت با طب سوزنی امکان پذیر است؟

منظور از طب سوزنی چیست؟

منشأ اصلی طب سوزنی، چین و آسیای شرقی است. طب سوزنی یکی از معروف‌ترین روش‌های درمانی طبیعی در این مناطق، است. متخصصین طب سوزنی می‌گویند؛ بدن انسان را مسیرهای انرژی تشکیل می‌دهد. انرژی حیات بخش بدن در این مسیرها در حال گردش است. اگر تعادل این گردش انرژی به هم بخورد، بیماری به سراغ ما می‌آید.
با انجام طب سوزنی در نقاط حساسی که به طور مستقیم روی جریان انرژی تأثیر می‌گذارد؛ می‌توان انرژی را به سمت درست هدایت کرده و به تعادل رساند. دکتر طب سوزني شما را معاینه می نماید و سپس با انجام طب سوزنی در نقاط مورد نیاز در کاهش علائم بیماری و همچنین زیبایی به شما کمک شایانی می‌کند.

درد در طب سوزنی

فلسفه طب سوزنی درد

براساس اعتقادات سنتی چینی، انرژی بر روی خطوط درونی و بیرونی بدن به نام مریدیان در حال حرکت هستند. هرچه این مسیرها هموار باشند، حرکت انرژی به آسانی انجام می‌شود. اگر در جایی از بدن، انحرافی در مسیر انرژی وجود داشته باشد، بدن با نوسان انرژی در آن نقطه همراه می‌شود.  نیز با دارا بودن دانش کافی در این زمینه به شما در درمان بیماری ها کمک می کند. 
چینی‌های باستان اعتقاد داشتند دلیل بیماری، عدم تعادل حرکتی انرژی است. آن‌ها برای هموار کردن نوسان‌های ایجاد شده در مسیر انرژی از فرو کردن سوزن در مناطق خاص، استفاده می‌کردند.

حجامت و زالو درمانی نیز از دیگر روش های طب مکمل است که در کنار دیگر روش‌های درمانی بسیار موثر عمل می‌کند. 

سلامتی در فلسفه طب سوزنی

از نظر طب چینی و طب سوزنی چینی ، زمانی انسان سالم است که دو نیروی مخالف هم(یین و یانگ) در بدن متعادل باشند. انرژی حیات یا “چی” این دو نیرو را در تعادل نگه می‌دارد. پس اگر چیزی باعث مسدود شدن جریان “چی” در بدن شود، فرد بیمار می‌شود.
در طب سوزنی درد، متخصص به بهبود جریان انرژی “چی” در بدن کمک می‌کند. و از این روش، عملکرد بدن را بهبود می‌دهد. پزشک متخصص، باتوجه به بیماری فرد تعداد جلسات درمان، تعداد و نقاط سوزن‌درمانی را تعیین می‌کند. در واقع در طب سوزنی درد، با توجه به محل و نوع درد، ابعاد و تعداد سوزن‌ها تعیین می‌شود.

طب سوزنی درد، چه مزایا و معایبی دارد؟

طب سوزنی درد، مزایا و کاربردهای بسیاری دارد. در ادامه به برخی از این موارد، اشاره می‌کنیم.

  • کاهش درد ناشی از بیماری‌های جسمی و روحی
  • جایگزین طبیعی برای دارو‌های شیمیایی
  • روش درمانی مناسب برای شرایط خاص، مثل مشکلات معده، میگرن، استفراغ، تهوع
  • به بازیابی انرژی کمک کرده و استقامت کلی بیمار را افزایش می‌دهد
    تا امروز برای طب سوزنی درد، عوازض خاصی گزارش نشده است جز یکی، دو مورد که آن هم در زیر ذکر شده است:
    • ایجاد عفونت و التهاب در صورت رعایت نکردن بهداشت
    • خونریزی در مواقع استفاده کردن نادرست از سوزن توسط یک شخص غیرمتخصص

درد طب سوزنی

کاربردهای طب سوزنی درد

از طب سوزنی درد برای کاهش درد در نواحی مختلف بدن می‌توان استفاده کرد. همچنین بیماری‌های زیادی توسط طب سوزنی درمان می‌شود. در ادامه به برخی بیماری‌ها که با این روش درمان می‌شود؛ اشاره شده است.

  • دردها و ناراحتی‌های ناشی از حالات روحی از جمله اضطراب، افسردگی، بی‌خوابی
  • دردهای ناشی از آرتروز
  • دردهای مزمن مثل: سردرد، کمردرد، گردن درد
  • سردردهای میگرنی
  • دردهای سیاتیکی
  • دردهای ناشی از گرفتگی سینوس
  • دردهای اسکلتی و استخوانی
  • دردهای عضلانی

طب سوزنی و درمان بیماری‌ها

بسیاری از افراد برای تقویت باروری، ترک سیگار و درمان سایر اعتیادها از طب سوزنی استفاده می‌کنند. امروزه حتی برای بهبود ظاهر پوست نیز، از طب سوزنی زیبایی کمک می‌گیرند.

برای آشنایی با بیماری‌هایی که توسط  این طب، درمان می‌شود؛ مقاله کاربردهای طب سوزنی را بخوانید.

آیا طب سوزنی درد کمر و گردن را درمان می‌کند؟

جهت درمان درد کمر و گردن، متخصصین بعد از معاینه و دیدن MRI بیمار، میزان تاثیرگذاری و نقش طب سوزنی درد، در کاهش اثرات ناشی از بیماری را به سلامتجو اعلام می‌کنند. برای اینکار، از طب سوزنی برای تحریک سیستم عصبی استفاده می‌شود. طب سوزنی باعث کاهش انقباض عضلات و بهبود یافتن حرکات مفاصل در بدن می‌شود.
استفاده کردن از طب سوزنی درد، حتما باید توسط متخصص انجام شود. در غیر این‌صورت برای بیمار خطرناک خواهد بود. عدم انجام درست طب سوزنی گردن، می‌تواند منجربه پارگی در ناحیه ریه شود.

حتما به تخصص و تجربه پزشک اهمیت بدهید و این کار حساس را به دست هر کسی نسپارید.
نکته قابل توجه این است که مدت زمان درمان درد کمر و گردن، با طب سوزنی درد، حدود ۱۰ تا ۱۲ جلسه و دو بار در هفته است.

آیا طب سوزنی درد میگرن را بهبود می‌دهد؟

جمع شدن انرژی‌های منفی باعث دردهای میگرنی می‌شود. متخصص با مشخص کردن نقاط طب سوزنی درد، برای کنترل میگرن اقدام می‌کند. در‌واقع با فشار وارد کردن به نواحی مشخص شده، باعث تحریک اعصاب و تولید بیش‌تر هورمون‌های مفید، مانند اندروفین در بدن می‌شود‌. نتیجه این کار، افزایش گردش خون و تحریک سیستم ایمنی بدن است. اینکار باعث کاهش سردرد‌های عصبی و میگرن می‌شود.

آیا درمان افسردگی و اضطراب با طب سوزنی امکان‌پذیر است؟

طب سوزنی با تحریک نقاط عصبی خاصی در بدن، به آرامش و تمدد اعصاب کمک می‌کند. طب سوزنی درد، مناطق مرتبط با آرامش را تحریک می‌کند و منجر به ترشح هورمون‌های ضد درد می‌شود. این نوع طب سوزنی، باعث می‌شود مناطق آسیب دیده درمان و کنترل شود. طب سوزنی، با افزایش ترشح هورمون‌های آرام‌بخش، باعث آزاد شدن کانال‌های انرژی می‌شوند.

طب سوزنی و درد ناشی از مشکلات ریوی و سرفه‌های مزمن

سرفه‌های مزمن نتیجه بیماری‌هایی مثل آسم، آلرژی و التهاب ریه می‌شود. در برخی موارد، هیچ راه‌حل تضمینی برای درمان عوارض این سرفه‌ها، وجود ندارد.
خبر خوب این است که با استفاده از طب سوزنی، می‌توان درد ناشی از سرفه‌ها را کاهش داد. همچنین می‌توان سرفه‌ها را نیز تا حد زیادی کنترل کرد. به کمک متخصصین این حیطه آلرژی‌های فصلی و غیر‌فصلی تا حد زیادی . و کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشید. پس اگر به دنبال درمان مشکلات ریوی خود هستید، می‌توانید از طب سوزنی استفاده کنید.

طب سوزنی و دردهای قاعدگی

یکی دیگر از کاربرد‌های طب سوزنی درمان بیماری‌های زنان و مشکلات نا‌باروری است. ویژگی‌ منحصربه‌فرد این روش، استفاده نکردن از دارو‌های شیمیایی برای بهبود افراد است.
جالب است بدانید طب سوزنی درد، به کاهش درد‌های دوران قاعدگی نیز کمک می‌کند. به گفته متخصصین، کمبود انرژی در بدن، موجب افزایش دردهای قاعدگی می‌شود. طب سوزنی درد، علاوه بر کم کردن انقباض ماهیچه‌ها، انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

طب سوزنی درد تا چه میزانی اثر‌بخش است؟

روش و شرایط انجام هر روش پزشکی، میزان اثرگذاری آن را تعیین می‌کند. طبیعتا اگر این درمان توسط افراد متخصص انجام شود؛ بهترین جواب از آن حاصل می‌شود. افراد زیادی برای فرار از عوارض داروهای شیمیایی به طب سوزنی درد، گرایش پیدا می‌کنند. طب سوزنی در مقایسه با سایر روش‌های درمانی مقرون به‌صرفه است. همچنین می‌توان از آن در کنار سایر روش‌های پزشکی نیز استفاده کرد. یکی از مزایای طب سوزنی، نداشتن عوارض است.

هزینه طب سوزنی چقدر است؟

تعداد جلسات، نوع بیماری و شدت درد در هزینه‌های طب سوزنی درد، تاثیرگذار است. اما به طور کلی این روش، در مقایسه با هزینه‌های داروهای شیمیایی و عمل‌های جراحی، بسیار مقرون به‌صرفه‌ و کم هزینه است.

چرا برای انجام طب سوزنی باید به یک مرکز معتبر مراجعه کرد؟

موارد زیادی از‌جمله سابقه کاری بالا و داشتن گواهینامه‌های معتبر پزشکی، بسیار حائز اهمیت است. برای انجام طب سوزنی باید به یک مرکز معتبر مراجعه کرد که دارای پزشک متخصص و خبره است. طب سوزنی یک روش درمانی حساس است. اگر سوزن‌ها در محل نا‌مناسب جایگذاری شوند، عوارض زیادی در پی خواهد داشت.

آیا طب سوزنی درد دارد؟

اینکه طب سوزنی درد دارد یا نه، یکی از رایج‌ترین سوالات سلامتجویان است. سوزن‌های مورد استفاده در این طب بسیار نازک و از جنسی منعطف هستند. بنابراین جایگذاری آن‌ها تنها کمی احساس سوزش و درد بسیار خفیف ایجاد می‌کند. 

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله درباره طب سوزنی، مزایا و معایب استفاده از این روش صحبت کردیم. استفاده از این روش درمان توسط افراد متخصص، می‌تواند در مقایسه با روش‌های دیگر بسیار مفید و بدون عوارض باشد.
پیشنهاد ما جهت درمان بیماری‌های جسمی و روحی همیشه استفاده کردن از راه‌های سنتی است، پس هرچه زودتر دست به‎‌کار شده و یک متخصص مطمئن برای خود پیدا کنید.

منبع

برای رزرو نوبت ماساژ

در کلینیک فوق تخصصی دکتر سریتا

می‌توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 19 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 15، با شماره تلفن 88174700-021 تماس بگیرید.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون ، ماساژ و … بهره‌مند شوید. کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. 

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست