آیا درمان سیاتیک با حجامت، امکانپذیر است؟

سیاتیک می‌تواند مشکل بسیار دردناکی برای خیلی از افراد باشد. این درد به دلیل فشردگی یک عصب در ستون فقرات ایجاد می‌شود و از قسمت تحتانی پشت ستون فقرات ( مهره‌های l4 و l5 ) منتشر می‌شود و معمولاً به پایین باسن راست و تا ساق پا می‌رسد. در برخی از کلینیک‌ها درمان سیاتیک با حجامت صورت می‌گیرد.

گاهی اوقات این درد در هر دو پا نیز منتشر می‌شود. گاهی اوقات بارداری و پیشرفت مراحل زایمان می‌تواند باعث ایجاد اعصاب سیاتیک شود یا اگر ورزشکار هستید، ورزش بیش از حد می‌تواند عصب سیاتیک را تحت تأثیر قرار دهد و باعث ایجاد درد در شما شود.

احتمال ابتلا به سیاتیک

اگرچه ممکن است سیاتیک روی هر فردی که عصب سیاتیک دارد تأثیر بگذارد، برخی افراد احتمال بیشتری برای ابتلا به آن دارند، از جمله افرادی که ممکن است گزینه‌ی درمان سیاتیک با حجامت باشند، می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زنان باردار؛
  • کارمندان پشت میز نشین؛
  • دانش آموزان؛
  • افراد دارای اضافه وزن؛
  • رانندگان اتوبوس و تاکسی؛
  • سالمندان غیر فعال؛

درد سیاتیک می‌تواند فلج کننده باشد، به خصوص اگر  آن را به حال خود رها کرده تا پیشرفت کند.

عصب سیاتیک به خودی خود کشیده شده و از باسن تا انتهای ساق پا می‌رود، بنابراین درد آن را می‌توان در نزدیکی باسن احساس کرد. در این حالت ممکن است این حس در شما القا شود که شما مشکلی در مفاصل لگن خود دارید در حالی که اینطور نیست. یکی از راه‌های درمان سیاتیک در این مرحله، درمان سیاتیک با حجامت است.

این دردها می‌توانند شدید و بی حس کننده باشند، هر یک از این علائم می‌تواند معمولاً در بین افراد به دلیل علل مختلف سیاتیک متفاوت باشد. برخی آن را به عنوان دردی تیر کشنده توصیف کرده‌اند که می‌تواند مستقیماً فرد را از انجام هر کاری باز دارد.

درمان سیاتیک با حجامت
درد سیاتیک می‌تواند فلج کننده باشد، به خصوص اگر  آن را به حال خود رها کرده تا پیشرفت کند.

درمان سیاتیک با حجامت

عصب سیاتیک طولانی‌ترین عصب بدن است که می‌تواند به همین دلیل تأثیر قابل توجهی بر فعالیت‌های حرکتی فرد داشته باشد.

حجامت تنها درمان قدرتمند برای این مشکل نیست، اگرچه در واقع یک روش بهبودی است. پزشکی مدرن امروزی معمولاً عمل جراحی را توصیه می‌کنند، اما موارد مختلفی داشته‌ایم که درمان سیاتیک با حجامت و سایر روش‌های طب سنتی انجام گرفته‌است.

انواع مشکلات سیاتیک از ناراحتی خفیف تا شدید و گاهی اوقات بسیار دردناک است، در برخی از این موارد تکرار حجامت می‌تواند در درمان موفقیت آمیز این مشکل راهگشا باشد.

درمان حجامت و تسکین درد

حجامت می‌تواند به کاهش درد کمک کند و با جلسات منظم باید درد از بین برود. در حجامت خون راکد برداشته می‌شود (حجامت مرطوب) و بدن اجازه خواهد داشت تا سلول‌های خونی تازه حاوی اکسیژن تولید کند. همچنین این عمل یداوی در طب سنتی فشار روی عصب سیاتیک واقعی را کاهش داده و به همین دلیل است که گاهی اوقات درد به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. درمان باید تا برطرف شدن کامل درد ادامه یابد که به طور معمول بین 4 تا 7 جلسه است.

درمان سیاتیک با حجامت
حجامت می‌تواند به کاهش درد کمک کند و با جلسات منظم باید درد از بین برود.

برای انجام حجامت در محیطی بهداشتی و ایمن، با وسایل استریل و بدون عوارض جانبی و با کم‌ترین زمان نقاهت، می‌توانید از کلینیک طب سنتی دکتر سریتا زیرمجموعه هولدینگ سلامت دکتر بانوکا استفاده کنید. پزشکان و درمانگران این مرکز، متخصصین حوزه طب سنتی هستند و برای درمان شما از تمام توان خود استفاده می‌کنند. برای دریافت نوبت از متخصصان این مرکز برای انجام اقدامات طب سنتی اعم از حجامت، زالودرمانی، بادکش، طب سوزنی، دریافت رژیم لاغری و چاقی و… با کارشناسان ما در تماس باشید.

منبع: salaamhijama.com ؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست