شاخص1ز

درمان فشار خون بالا با زالو !

در سال‌های اخیر، میانگین سن ابتلا به فشار خون افراد رو به کاهش است.  این موضوع بسیار نگران کننده است  زیرا جامعه را با بحران ابتلای تعداد زیادی از جوانان به فشار خون بالا مواجه کرده است. ماساژ درمانی پرفشاری خون یا فشار خون بالا به شرایطی اطلاق می‌شود که فرد دارای فشار خون بیشتر از مقدار طبیعی 80/120 میلی‌متر است. این روزها زالو درمانی، به یکی از رایج‌ترین درمان‌های کمکی فشار خون بالا، حتی در کشورهای غربی و آمریکا تبدیل شده است. اما زالو درمانی با چه مکانیزمی فشار خون بالا را درمان می‌کند؟

فشار خون بالا چیست؟

 

دو نوع فشار خون وجود دارد: فشار خون اولیه یا اساسی و فشار خون ثانویه. فشار خون اولیه یعنی علت فشار خون ناشناخته است، هرچند که وراثت در این میان نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. اگر یكی از والدین یا هر دو آن‌ها از فشار خون بالا رنج می‌برند، در نتیجه خطر ابتلا به فشار خون بالا در فرزندان آ‌ن‌ها بیشتر خواهد بود. فشار خون ثانویه به شرایطی اطلاق می‌شود که علت مشخصی برای افزایش فشار خون وجود دارد.

دلایل فشار خون بالا

علت‌های زیادی برای فشارخون بالا وجود دارد. اصلی‌ترین آن به سبک زندگی فرد مربوط است.

افرادی که به میزان زیادی:

  • غذاهای چرب و نمکی می‌خورند
  • سیگار می‌کشند
  • یا به صورت افراطی الکل مصرف می‌کنند.
  • افرادی که چاق هستند و سبک زندگی بدون تحرکی دارند

در معرض خطر بالا رفتن فشار خون هستند.

 

  • استرس
  • بالا رفتن سن
  • و سابقه خانوادگی

هم از عوامل موثر در فشار خون هستند.

بیماری‌هایی مثل بیماری مزمن کلیه و اختلالات غده تیروئید و غده فوق کلیوی (آدرنال) هم می‌توانند باعث فشار خون بالا شوند.

درمان فشار خون بالا با زالو

اصلاح سبک زندگی، از مهمترین راه های پیشگیری و درمان  فشار خون بالا محسوب می شود. تدابیر اصلاح سبک زندگی که توسط متخصصین طب سنتی ارائه می شود، می‌تواند امکان بروز فشار خون بالا را در جامعه و  حجامت به خصوص خانواده های مستعد کاهش دهد. از طرفی برای درمان  افراد با فشار خون بالا در کنار تدابیر و داروهای تجویزی می‌توان از زالو درمانی استفاده نمود. نتایج مطالعات علمی اثبات کرده، بزاق زالو حاوی آنزیم‌های مفیدی است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

آنزیم‌های ضد انعقادی موجود در بزاق زالو، میزان لختگی خون را کاهش می‌دهد و باعث جریان خون سالم در بدن می‌شود. همچنین آنزیم‌های بزاق زالو لخته‌ های  خونی را از بین می‌برد و از انتقال لخته‌ها به سایر نقاط بدن جلوگیری می‌کند. این روزها زالو درمانی به عنوان یک درمان مکمل برای فشار خون بالا و بهبود گردش خون در قلب و سایر قسمت‌های بدن استفاده می‌شود.  شما می‌توانید از زالودرمانی در کنار سایر تدابیر و داروهای فشار خون بالا که در حال حاضر مصرف می‌کنید استفاده نمایید.

 

منبع: Leeches.uk

 

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باش

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست