زالو درمانی واریس + تلفن مراکز در تهران

درمان واریس با زالو و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

واریس چیست؟

رگ‌های واریسی به عنوان واریس شناخته می‌شوند. واریس زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌ها بزرگ، گشاد و پر از خون شوند. رگ‌های واریسی معمولا متورم و بزرگ هستند، و رنگ‌شان آبی مایل به بنفش و یا قرمز است.

این بیماری بسیار شایع است به خصوص در بین زنان. حدود 25 درصد از کل بزرگسالان واریس دارند. در بیشتر موارد، رگ‌های واریسی در قسمت‌های پایینی پا به‌وجود می‌آیند.

درمان واریس با زالو

برای مطالعه تاریخچه زالو درمانی، مقاله تاریخچه زالو درمانی از ناپلئون تا هیتلر را بخوانید.

علل به‌وجود آمدن واریس

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • واریس چیست و چرا به وجود می‌آید؟
  • نشانه‌های بیماری واریس چیست؟
  • زالودرمانی چه تاثیری بر بهبود واریس دارد؟
  • عوارض جانبی درمان واریس با زالو چیست؟

زمانی‌که رگ‌ها به درستی کار نکنند، رگ‌ها واریسی می‌شوند. رگ‌ها دارای دریچه‌های یک طرفه هستند که مانع از گردش خون به عقب می‌شوند. هنگامی‌که این دریچه‌ها کارکرد خود را از دست می‌دهند، به جای این‌که خون به سمت قلب جریان پیدا کند در رگ‌ها جمع می‌شود. سپس رگ‌ها بزرگ می‌شوند. رگ‌های واریسی اغلب روی پاها تاثیر می‌گذارند. زیرا رگ‌های پا از قلب فاصله زیادی دارند، و نیروی جاذبه جریان خون به سمت بالا را دشوار می‌کند.

درمان واریس با زالو

برخی از دلایل احتمالی واریس:

  • بارداری
  • یائسگی
  • سن بالای 50 سال
  • ایستادن طولانی مدت
  • چاقی
  • سابقه خانوادگی واریس

علایم واریس

مهم‌ترین نشانه واریس رگ‌های متورم روی پاهاست. همچنین ممکن است درد، تورم، احساس سنگینی، روی رگ‌های متورم و یا اطراف آن‌ها احساس شود.

در برخی موارد، درد و تورم وجود دارد. اما در موارد شدیدتر، ممکن است رگ‌ها خونریزی شدید داشته باشند و زخم ایجاد شود.

درمان واریس با زالو

سال‌هاست که از زالو برای درمان رگ‌های واریسی استفاده می‌شود. به این صورت که وقتی زالو روی بدن قرار داده می‌شود، ابتدا نیش می‌زنند اما این نیش باعث درد نمی‌شود. زیرا نیش زالو حاوی مواد بی حس کننده است و به همین دلیل بیمار درد را احساس نمی‌کند. زالو به مدت 20 تا 40 دقیقه روی پوست قرار داده می‌شود. بزاق زالو حاوی مواد رقیق کننده است و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و در عین حال به رقیق شدن لخته‌های خون کمک می‌کند. در نتیجه باعث جریان بهتر خون و مواد مغذی در بدن می‌شود.

اگر واریس درمان نشود در موارد شدید منجر به خونریزی و زخم می‌شود.

یک روش درمان غیر از جراحی برای این بیماری وجود دارد. از زالو درمانی به عنوان یک روش درمانی طبیعی برای درمان رگ‌های واریسی استفاده می‌شود.

در حالی‌که زالو خون را می‌مکد، فشار ناشی از جمع شدن خون در قسمت‌های تحتانی پاها کاهش می‌یابد. ممکن است خونریزی تا چند ساعت پس از برداشتن زالوها ادامه داشته باشد، اما اهمیتی ندارد.

درمان رگ واریسی با زالو

استفاده از زالو برای درمان رگ‌های واریسی یک روش مناسب است. زالوها باید پس از مدت مشخصی از بدن جدا شوند.

در انتها زالو به دلیل مکیدن خون، بزرگ‌تر می‌شود. معمولا زالوها روی محل مشخصی که دچار مشکل است قرار داده می‌شود تا فشار را راحت و سریع تسکین دهند.

عوارض جانبی درمان واریس با زالو

دلیل اینکه روش درمانی آیورودا از این روش برای درمان رگ‎‌های واریسی استفاده می‌کند، بی خطر بودن آن است. پس از زالو درمانی، رگ‌های پا نرمال می‌شوند و قادرند خون فاقد اکسیژن را به راحتی در بدن جابه‌جا کند. این روش درمانی عوارض جانبی برای بیمار ندارد.

زالو درمانی یک روش درمانی طبیعی برای درمان واریس است. این یک روش درمانی موفقیت‌آمیز است که توسط بسیاری از موسسه‌ها و افرادی که به روش‌های آیورودا اعتقاد دارند، استفاده می‌شود. زالو درمانی به فرد کمک می‌کند تا بدون هیچ‌گونه عمل جراحی مورد درمان قرار بگیرد زیرا خیلی از افراد از عمل جراحی فراری اند مگر اینکه برای آن‌ها امری ضروری باشد.

برای دریافت بهترین نتیجه از زالو درمانی، مقاله توصیه های مهم قبل و بعد از زالو درمانی را بخوانید.

واریس درمانی با زالو

واریس درمانی با زالو می‌تواند با افزایش گردش خون در محل واریس و به بهبودی سریعتر آن کمک کند.برخی از مطالعات نشان داده‌اند که زالو درمانی می‌تواند در درمان واریس پا موثر باشد. در یک مطالعه، 50 بیمار مبتلا به واریس با زالو درمانی درمان شدند. هرچند بیشتر مطالعات انجام شده در این زمینه، کوچک هستند اما نتایج آنها نشان داد که زالو درمانی در 70% موارد در کاهش علائم واریس موثر است.

درمان واریس با زالو درمانی در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

همانطور که تاکنون متوجه شده اید زالو درمانی برای واریس پا موثر و مفید تشخیص داده شده است. اگر واریس پا دارید پیشنهاد ما این است که با مراجعه به کلینیک طب سنتی دکتر سریتا ابتدا تحت معاینه پزشک متخصص قرار بگیرید و در صورت صلاحدید پزشک می توانید زالو درمانی برای واریس پا نوبت بگیرید.به تصویه های پزشک قبل و بعد از زالو درمانی نیز توجه نمایید.پرچند برای درمان رگهای واریسی زالو درمانی پیشنهاد می شود اما این روش نیز یک درمان صد درصدی نخواهد بود.در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاورین کلینیک دکتر سریتا در ارتباط باشید.

 

 منبع:    Ayurvedichospitalkerala Healthline

 

برای انجام زالو درمانی رگ واریسی
زیر نظر پزشک متخصص می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.تماس با ما
تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست