7 درمان پا درد با طب سنتی

برای درمان پا درد با طب سنتی می‌توانید از راهکارهایی که توسط پزشکان متخصص این حوزه پیشنهاد می‌شود استفاده کنید. توضیحات این روش‌ها را در ادامه خواهید خواند.

برداشتن سنگ مرمر با انگشتان پا

منطقی است که تقویت پاها به کاهش و پیشگیری از درد پا کمک کند، اما تمرینی وجود دارد که ممکن است در مورد آن نشنیده باشید: برداشتن سنگ‌های مرمر (یا سنگ‌های کوچک) با انگشتان پا.

چگونه کار ‌می‌کند؟ روی یک صندلی بنشینید و پاهای خود را در مقابل خود قرار دهید. سنگ‌های مرمر را با پای خود روی زمین پراکنده کنید و یک لیوان آب را چند سانتی‌متر جلوتر قرار دهید. سنگ‌ها را با انگشتان پا بردارید و در لیوان بیندازید.

کاری که قرار است انجام دهد: این تمرین عضلات پاهای شما را تقویت ‌می‌کند، باعث تثبیت بهتر رباط فاشیای کف پا ‌می‌شود و راه رفتن شما را بهبود ‌می‌بخشد و برای درمان پا درد با طب سنتی مفید است.

پوشاندن پای خود با کلم

این یک شوخی نیست، برخی از افراد استفاده موضعی از کلم را برای کاهش درد پاشنه پا ناشی از التهاب فاشیای کف پا و درمان پا درد با طب سنتی پیشنهاد ‌می‌کنند.

چگونه کار می‌کند؟ چند برگ کلم (ترجیحاً قرمز) را روی حرارت ملایم نرم کنید تا وقتی که آنها را روی پاهایتان قرار ‌می‌دهید نشکند. برگ‌ها را با گاز پزشکی یا باند در جای خود محکم کنید و بگذارید درجای خود بمانند.

کاری که قرار است انجام دهد: کلم حاوی رنگدانه‌ای به نام آنتوسیانین است که ممکن است به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک کند.

پا درد با طب سنتی
کلم حاوی رنگدانه ای به نام آنتوسیانین است که ممکن است به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک کند.

خیساندن پاها در سرکه

سرکه سیب یک درمان خانگی رایج برای طیف گسترده ای از بیماری‌ها، از جمله درمان پا درد با طب سنتی است.

چگونه کار می‌کند؟ یک فنجان سرکه سیب و 6 فنجان آب گرم را در یک وان یا ظرف مخلوط کنید. پاهای دردناک را در آب بگذارید و به مدت 30 دقیقه خیس کنید.

کاری که قرار است انجام دهد: سرکه سیب سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی از جمله منیزیم است که ‌می‌تواند از طریق پوست جذب شود.

جالب است بدانید که از سرکه سیب برای درمان واریس پا در طب سنتی نیز استفاده می‌شود.

ماساژ روغن خردل به پاها

ماساژ اغلب برای تسکین موقت درد کف پا توصیه ‌می‌شود، اما برخی افراد ادعا ‌می‌کنند که استفاده از روغن خردل گرم ماساژ شما را مؤثرتر ‌نیز می‌کند.

چگونه کار می‌کند؟ یک قاشق چای خوری روغن خردل را در مایکروویو برای چند ثانیه گرم کنید و آن را در کف و پاشنه پای خود با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.

کاری که قرار است انجام دهد: با انجام ماساژ روغن خردل گرم به آرامش عضلات پاهایتان کمک می‌کنید تا آرام شوند و جریان خون به آن ناحیه برسد. روغن خردل نیز همچون سرکه سیب دارای منیزیم است و همچنین گفته ‌می‌شود که دارای خواص ضد التهابی است. روغن خردل برای پا درد در طب سنتی و درمان به این روش بسیار مهم است.

استفاده از آلوئه ورا به صورت موضعی یا داخلی

به نظر ‌می‌رسد استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک داروی درمانی فوق‌العاده یا ابر غذا (یا در برخی موارد ابر نوشیدنی) در حال پیشرفت است. به نظر ‌می‌رسد تحقیقات از برخی از مزایای آن، از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی و فواید آن برای پوست حمایت ‌می‌کند.

چگونه کار می‌کند؟ آلوئه ورا را ‌می‌توان خورد یا به صورت موضعی روی پوست ماساژ داد.

کاری که قرار است انجام دهد: آلوئه ورا حاوی موادی است که خواص ضد التهابی دارند و برای درمان پا درد با طب سنتی بسیار مفید است.

پا درد با طب سنتی
آلوئه ورا حاوی موادی است که خواص ضد التهابی دارند و برای درمان پا درد با طب سنتی بسیار مفید است.

درمان‌های گیاهی

درمان‌های گیاهی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین جای تعجب نیست که اعتقاد بر این است که این روش‌ها می‌توانند برای درمان پا درد با طب سنتی استقاده شوند. زردچوبه، گیاه دم اسب، گل مینا، بید، زنجبیل (یکی از گیاهان توصیه شده برای رژیم‌های غذایی لاغری)، بروملین، چای سبز، کالاندولا، اسپیره کوهی، آرنیکا، بابونه و درخت چای.

چگونه کار می‌کند؟ انواع مختلف گیاهانی که به صورت داخلی یا خارجی مصرف ‌می‌شوند.

کاری که قرار است انجام دهد: کاهش التهاب، تورم و کاهش درد.

قرار دادن یک پیاز در جوراب خود در طول شب

بله درست خواندید. قرار دادن پیاز در طول شب در جوراب ظاهرا به کاهش درد پا به ویژه در ناحیه‌ی کف آن، کمک ‌می‌کند.

چگونه کار می‌کند؟ پیاز را در طول شب داخل جوراب گذاشته و بخوابید.

کاری که قرار است انجام دهد: چه کسی ‌می‌داند؟ شاید فشار جوراب‌ها در طول شب به کاهش درد کمک ‌می‌کند، اما ‌می‌تواند تاثیر پیاز نیز باشد.

آیا هر یک از این درمان‌های خانگی عجیب و غریب به طور جادویی درد پا یا التهاب کف پا را درمان ‌می‌کنند؟ احتمالاً نه، اما اگر برای یافتن راه حلی خاص در تلاشید، بهتر است این راه‌های عجیب اما اثربخش را امتحان کنید! حتی برای یک شب. برخی افراد توصیه ‌می‌کنند قبل از بستن برگ‌های کلم، عسل را روی آن بریزید.

پا درد با طب سنتی
قرار دادن پیاز در طول شب در جوراب ظاهرا به کاهش درد کف پا کمک ‌می‌کند.

مجموعه‌ای از پزشکان متخصص طب سنتی که در زمینه‌های مختلف مثل طب سوزنی، طب فشاری، زالودرمانی، حجامت، بادکش و… آموزش دیده‌اند و دارای مجوز طبابت هستند در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا مشغول به فعالیت هستند. این کلینیک زیرمجموعه هولدینگ سلامت دکتر بانوکا است. متخصصین این مطب می‌توانند در رفع نیازهای سلامت فردی به شما کمک کنند و از شما در دستیابی به اهداف سلامتی خود حمایت کنند. آنها با شرایط پزشکی و جسمانی شما را به طور کامل در نظر گرفته و همیشه درمان مبتنی بر شواهد را ارائه می‌دهند. برای تعیین نوبت آنلاین یا حضوری از این مرکز، با کارشناسان کلینیک دکتر سریتا تماس بگیرید.

منبع: footinjuryclinic.com ؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست