Obesity of the abdomen and flanks (1)

راهکارهای طب سنتی برای آب کردن چربی و درمان چاقی شکم

درمان چاقی شکم با طب سنتی به راهکارهای طب سنتی برای آب کردن چربی شکم اشاره دارد.راهکارهای مختلف طب سنتی برای درمان چاقی شکم با مصرف گیاهان دارویی، طب سوزنی، بادکش درمانی، ماساژ و … است.

درمان چاقی شکم با طب سنتی

در این مقاله قصد داریم هر کدام از راهکارهای درمان چاقی شکم با طب سنتی را توضیح دهیم.

گیاهان دارویی

برای درمان چاقی شکم در طب سنتی به کمک مصرف داروهای گیاهی و طبیعی توصیه شده است که آنها را با یک رژیم غذایی سالم و یک برنامه ورزشی ترکیب کنید که هم شامل تمرینات هوازی و هم تمرینات قدرتی باشد.همچنین برخی شواهد نشان می‌دهد که کنترل استرس شما می‌تواند به مبارزه با چاقی شکم نیز کمک کند.یکی از راهکارهای درمان چاقی شکم با طب سنتی مصرف گیاهان دارویی است که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

 

Abdominal obesity (5)

زالو درمانی ،فصد خون،ماساژ درماني و حجامت از انواع مختلف روش های درمان در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا میباشند.

 

سویا

مصرف یک مکمل سویا ممکن است باعث کاهش چربی شکم در زنان چاق یائسه شود،طبق یک مطالعه که در سال 2010 در مجله زنان و زایمان آمریکا منتشر شد.برای این مطالعه، محققان 39 زن یائسه را به مدت 3 ماه درمان با مکمل‌های سویا یا دارونما اختصاص دادند.نتایج نشان داد که سویا به کاهش چربی شکم و اینترلوکین -6 (نشانگر التهاب) کمک می‌کند.با این حال، مکمل سویا نتوانست متابولیسم قند خون را بهبود بخشدو سطح لپتین (هورمونی را که در متابولیسم چربی نقش دارد) افزایش دهد.

پروبیوتیک‌ها

مطالعه ای که در سال 2010 در مجله تغذیه بالینی اروپا منتشر شد، نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کنند.هر روز به مدت 12 هفته، 87 شرکت کننده در مطالعه، هفت اونس شیر تخمیر شده غنی شدهبا سویه پروبیوتیک به نام (Lactobacillus gasseri SBT2055 (LG2055 یا همان مقدار شیر تخمیر شده بدون LG2055 نوشیدند.در مقایسه با گروه کنترل، کسانی که از شیر تخمیر شده غنی شده با LG2055 استفاده کرده اند، کاهش بیشتری در چربی شکم و وزن بدن نشان داده اند.

چای سبز

چای سبز، که در مطالعات اولیه متابولیسم را تسریع می‌کند، گاهی اوقات به عنوان یک درمان طبیعی برای چاقی شکم معرفی می‌شود. با این حال، در مطالعه در سال 2007 در مجله کالج تغذیه آمریکا، محققان هیچ تفاوتی در چربی شکم بین زنان دارای اضافه وزن تحت درمانبا عصاره چای سبز به مدت 12 هفته پیدا نکردند و به شرکت کنندگان در مطالعه برای همان دوره دارونما داده شد.

بادکش درمانی

یکی دیگر از راهکارهای توصیه شده درمان چاقی شکم در طب سنتی بادکش درمانی است.بادکش با از بین بردن رکود در خون، متابولیسم شما را بهبود می‌بخشد.با افزایش سن، سیستم گردش خون ما ضعیف می‌شود و این امر در حرکت خون اختلال ایجاد می‌کند.در طب سنتی، ما از این به عنوان سکون خون یا “رطوبت” یاد می‌کنیم.راکد بودن خون در رساندن خون تازه به سلول‌ها،بافت‌ها و اندام‌ها اختلال ایجاد می‌کند.با گذشت زمان، این باعث می‌شود که از نظر متابولیکی ناکارآمدتر شوند.بادکش درمانی باعث سست شدن بافت همبند و باز شدن مویرگ‌ها می‌شود و اجازه می‌دهد خون تازه اکسیژنه در ناحیه محلول ریخته شود. این به سلول‌های شما کمک می‌کند تا رشد کنند، ترمیم شوند و در این روند متابولیسم شما را تسریع کنند.همزمان، این فرآیند خون راکد را از طریق سیستم لنفاوی بیرون می‌کشد و سلول‌های چربی را به همراه خود زباله و پاره می‌کند.آنچه بادکش درمانی را بسیار خاص می‌کند این است که می‌تواند روی بافت‌های تا 10 سانتی‌متر زیر پوست تاثیر بگذارد. این امر باعث می‌شود که این یکی از بهترین روش‌های درمانی با قابلیت نفوذ و تاثیر به  بافت‌های عمیق پوست باشد،زیرا حتی می‌تواند چربی احشایی مستقر در اطراف اندام‌های داخلی شما را از بین ببرد.

Abdominal obesity (2)

طب سوزنی

 طب سوزنی – راهکار توصیه شده دیگر درمان چاقی شکم در طب سنتی طب سوزنی است.طرفداران طب سوزنی برای کاهش وزن معتقدند که طب سوزنی می‌تواند جریان انرژی بدن (chi) را به عوامل تاثیرگذار تحریک کند که می‌توانند چاقی را معکوس کنند:

  • افزایش متابولیسم
  • کاهش اشتها
  • کاهش استرس
  • بخشی از مغز را که احساس گرسنگی می‌کند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از نظر طب سنتی چینی، افزایش وزن ناشی از عدم تعادل بدن است. این تعادل، طبق آموزه‌های قدیمی، می‌تواند ناشی از سوء عملکرد ارگان‌های زیر باشد:

  • کبد
  • طحال
  • کلیه
  • غده تیروئید
  • سیستم غدد درون ریز

بنابراین، برای کاهش وزن، درمان‌های طب سوزنی معمولا این نواحی از بدن را هدف قرار می‌دهند.گوش منطقه دیگری است که پزشکان طب سوزنی برای کاهش وزن هدف قرار می‌دهند. اعتقاد بر این است که با دستکاری نقاط روی گوش، ولع مصرف غذا قابل کنترل است.

این یک روش درمانی مشابه است که توسط پزشکان طب سوزنی برای کمک به افراد سیگاری و مصرف کننده مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا اعتیاد خود را پایان دهند.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی یکی دیگر از راهکارهای درمان چاقی شکم در طب سنتی است.ماساژ می‌تواند برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند معجزه کند، اما ماساژ درمانی به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود.اگر امیدوارید که ماساژ باعث کاهش سلولیت، کاهش چربی شکم یا کوچک شدن ران‌ها شود، احتمالا ناامید خواهید شد.با این حال، ماساژ می‌تواند رعایت رژیم و برنامه ورزشی را برای شما راحت کند. اینها تنها برخی از مزایایی است که ممکن است با ماساژ درمانی تجربه کنید:

  • بهتر خوابیدن
  • کاهش درد عضلات
  • کاهش استرس
  • بهبود وضعیت روحی و روانی
  • بهبود در حرکت دادن اعضای بدن
  • کاهش اضطراب
  • کاهش کمردرد

تدابیر درمان چاقی شکم با طب سنتی

در ادامه مهمترین تدابیر درمان چاقی شکم با طب سنتی ارائه می‌شود.

نوشیدن آب گرم با لیمو در صبح

این یکی از بهترین، ساده‌ترین و بسیار موثر درمان‌ها برای از بین بردن چربی‌های شکم است. تنها آنچه شما نیاز دارید آب گرم، چند قطره لیمو و در صورت تمایل، یک قطره نمک یا یک قاشق چایخوری عسل است. اگر این نوشیدنی را صبح ناشتا بنوشید، بسیار موثرتر است.

Abdominal obesity (4)

خوردن سیر خام در صبح

صبح یک یا دو حبه سیر را به صورت خام بخورید. آنها تند هستند و ممکن است در ابتدا برای شما دشوار باشد اما با گذشت زمان، به طعم آن عادت می‌کنید.

نوشیدن آب جیرا صبح

گزینه دیگری برای شما می‌تواند داشتن آب جیرا صبح اول وقت باشد. یک قاشق چایخوری دانه زیره بردارید و آنها را در آب بجوشانید. آب زیره را صاف کنید. نوشیدن آب جیرا گرم در رفع نفخ شکم و از بین بردن چربی‌های شکم بسیار موثر است.

سراغ غلات سبوس دار بروید

غلات کامل به معنی فیبر بهتر، تغذیه بیشتر و پروتئین و کلسیم بیشتر است. مصرف فیبر بیشتر در حفظ سلامت روده بسیار مفید است. همچنین، شما باید آرد تصفیه شده را با غلات کامل جایگزین کنید زیرا بسیار ناسالم است و می‌تواند هضم غذا را مختل کند.

از قند شیمیایی دوری کنید

فقط شکر را به شکل طبیعی خود بخورید مانند این که در میوه‌ها وجود دارد. شیرینی، بستنی، نوشیدنی‌های قندی، نوشیدنی‌های گازدار و مواردی از این دست قند ناسالم هستند و بهتر است از آنها دوری کنید. آنها چربی بدن شما را افزایش می‌دهند، به خصوص در اطراف شکم و ران‌ها.

نوشیدن آب تمام روز

آب اکسیر زندگی است. این یک ابزار بسیار موثر برای خلاص شدن از شر چربی‌های اضافی است. حداقل هشت لیوان آب در روز بخورید یا فرمول زیر را برای محاسبه میزان مصرف ایده آل خود دنبال کنید زیرا در افراد با وزن مختلف متفاوت است.بنابراین ، برای محاسبه، وزن خود را بر حسب کیلوگرم در عدد را بر 30 تقسیم کنید. پاسخ شما مصرف ایده آل آب به لیتر خواهد بود.به عنوان مثال وزن شما 60 کیلو است. سپس آب ایده آل شما 60/30 است، یعنی 2 لیتر.

Obesity of the abdomen and flanks (3)

به غذاهای خام بله بگویید 

میوه‌ها و سبزیجاتی را که می‌توانید به شکل خام مصرف کنید، بهترین گزینه هستند. غذاهای خام سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند و از این رو در کاهش وزن بسیار موثر هستند.

نوشیدنی‌های گرم گیاهی و ارگانیک میل کنید.

این می‌تواند شامل چای سبز، چای یاسمن، چای دارچین یا هر نوع چای دیگری باشد که با ادویه‌های طبیعی مزه‌دار شود. نوشیدن چای‌های گیاهی و ارگانیک گرم در کاهش وزن بسیار مفید است زیرا آنها غنی از آنتی اکسیدان هستند و مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی دیگر را نیز دارا هستند.

 

منبع healthline verywellfit absolutewellness ETIMES

برای درمان چاقی شکم با بهترین پزشکان طب سنتی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88174700-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

تماس با ما

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست