روغن بادام شیرین | خواص و مضرات روغن بادام اصل

بادام منبع غذایی بسیار غنی‌ای در نظر گرفته می‌شود. ترکیباتی مانند چربی‌های سالم، فیبر، فیتوکمیکال‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی در بادام به وفور یافت می‌شود. درخت بادام، درخت بومی خاورمیانه است، اما امروزه این درخت در آمریکا کشت می‌شود و تولید آن در 20 سال گذشته دو برابر شده است. دلیل چنین رشدی تقاضای زیاد این محصول است. آشنایی با خواص روغن بادام در سراسر دنیا رو به افزایش است. انجمن قلب آمریکا بادام را به عنوان منبع سالمی از چربی های مفید برای قلب معرفی می‌کند. اما خواص روغن‌بادام شیرین چیست؟ دراین مقاله از کلینیک طب سنتی دکتر سریتا خواص روغن بادام شیرین را برای شما بیان می‌کنیم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

روغن بادام چیست؟

نیمی از بادام را، روغن تشکیل می‌دهد. روغن را از بادام‌های رسیده با فشار بالا و کمترین میزان گرما استخراج می‌کنند. در روغن‌های بادام تصفیه نشده مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری موجود می‌باشد. برای تصفیه روغن‌بادام، گاها از مواد شیمیایی و گرما استفاده می شود. اگر چه که روغن‌بادام تصفیه شده دارای تحمل دمای بالاتری است، اما مقادیر ویتامین و مواد معدنی در آن کمی پایین تر از روغن بادام تصفیه شده است. از فواید ماساژ درمانی با روغن بادام نمی‌توان غافل شد و در طب سنتی بسیار پرطرفدار است. 

روغن بادام شیرین و خواص آن

خواص کلی روغن بادام شیرین

بادام منبع غنی ای از ویتامین E و سرشار از منیزیم، فسفر و مس است. آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن‌بادام می‌تواند رادیکال‌های آزاد موجود در بدن را از بین ببرد. خاصیت ضد التهابی و افزایش سیستم ایمنی از دیگر خواص روغن بادام شیرین است. روغن بادام‌شیرین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد و به شما در حفظ سطح کلسترول سالم و بهبود حافظه کمک می‌کند. وجود این نوع از چربی‌ها احتمال بروز بیماری‌هایی مانند سرطان و ناراحتی‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

خواص روغن بادام شیرین برای پوست

سالهاست که از روغن‌بادام برای نرمی و لطافت پوست و همچنین زخم‌ها و بریدگی‌های عمیق استفاده می‌شود. آن در شیوه‌های باستانی چینی و آیورودا ، از روغن‌بادام برای درمان پسوریازس و اگزما استفاده می شود. علاوه بر نرمی پوست، روغن‌بادام شیرین می‌تواند رنگ پوست را بهبود دهد. این روغن نیز می‌تواند در جذب آب و از دست دادن بدن تعادل برقرار کند. خاصیت آنتی باکتریال روغن بادام شیرین و هم چنین وجود ویتامین A می‌تواند در درمان آکنه بسیار موثر واقع شود. ویتامین E موجود در روغن‌بادام دارای خواص ضد پیری و ضد لک است و از پوست در برابر اشعه‌های خورشیدی محافظت می‌کند. خاصیت ضد قارچی روغن‌بادام شیرین، یکی از مهمترین خواص روغن‌بادام شیرین است. ورزشکاران و دیگر افرادی که باید برای طولانی مدت باید کفش بپوشند می‌توانند این روغن را به لای انگشتان خود به منظور جلوگیری از ایجاد قارچ بمالند. شما همچنین می‌توانید از روغن‌بادام اصل به عنوان آرایش پاک کن استفاده کنید.

روغن بادام اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن بادام اصل را می توانید از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی تهیه نموده و به صورت آنلاین سفارش دهید. به یاد داشته باشید که اگر روغن‌بادام دارای ناخالصی باشد، برای سلامت و بدن شما مضر خواهد بود. شما به راحتی می توانید با چند کلیک اقدام به خرید روغن بادام اصل نمائید. 

خرید روغن بادام اصل

شما کاربران گرامی می توانید به صورت آنلاین اقدام به

سفارش آنلاین روغن بادام شیرین از فروشگاه های اینترنتی معتبر نمائید.  

خواص روغن بادام برای مو

علاوه بر پوست شما نیز می توانید از روغن‌ بادام شیرین برای موهای خود استفاده کنید. روغن های غیر اشباع و ویتامین B-7 (بیوتین) باعث استحکام مو و ناخن شما می‌شود. SPF 5 نیز می‌تواند به صورت ضد آفتاب عمل کند و از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کند. بسیاری از افراد از بیماری‌های ناشی از پوست سر رنج می‌برند. خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی می‌تواند در کنترل مخمری که شوره سر را ایجاد می‌کند، نقش مهمی دارد. روغن‌بادام شیرین اصل به راحتی جذب پوست می‌شود و با هیدرانه و پاکسازی فولیکول های مو پوست سر را تقویت می‌کند. شما همچنین می‌توانید موهای آسیب دیده را با روغن‌بادام صاف کرده و آنها را درمان کنید. قبل از خشک کردن، مقداری به اندازه یا کمتر از آن را به انتهای موهای خود بمالید تا آبرسانی کرده و موخوره را کاهش دهید.

آیا می توان با روغن بادام شیرین آشپزی کرد؟

قلب شما با استفاده از این روغن سالم تر از قبل می‌شود.خواص روغن بادام اصل بسیار است و دارای منبع غنی ای از اسیدهای چرب تک اشباع می باشد و می‌تواند به افزایش کلسترول خوب بدن یا HDL کمک کند. همچنین با استفاده از روغن‌بادام شیرین می‌توانید میزان کلسترول بد یا LDL را کاهش دهید. زمانی که روغن بادام را مصرف می‌کنید، کلسترول خوب یا لیپوپروتئین غلظت بالا جایگزین اسیدهای چرب اشباع و ترانس می‌شود. به دلیل وجود سطح بسیار بالای آنتی اکسیدان، روغن‌بادام می‌تواند در کاهش بیماری های قلبی اثربخش باشد، التهاب را کاهش و اثرات کلسترول را ازبین ببرد.

روغن بادام شیرین برای سرخ کردن

نکته بسیار مهم در زمان طبخ غذا با روغن بادام شیرین

نکته بسیار مهم در زمان طبخ غذا با روغن بادام شیرین اصل این است که باید دمای پخت را بسیار پایین نگه دارید تا ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن از بین نرود. روغن‌بادام برای سالاد، غذاهای با پخت کم و افزودن یک طعم لذیذ به غذا بسیار مناسب است. طعم ملایم آن، آن را برای قرار دادن در ظروف عالی می‌کند. روغن تصفیه شده را می‌توان برای برشته کردن یا تفت دادن استفاده کرد زیرا برای تحمل حرارت بسیار بالاتر، تا دمای 420 درجه فارنهایت (215 درجه سانتیگراد) فرآوری شده است.

دمای پخت روغن بادام

برای درست کردن غذاهای سرخ کردنی می‌توانید از روغن‌بادام تصفیه شده استفاده کنید؛ زیرا دارای تحمل گرمایی بسیار بالایی است. دمای استاندارد سرخ کردن غذا با روغن‌بادام 420 درجه فارنهایت یا 215 درجه سانتیگراداست.

موارد مصرف روغن بادام شیرین در غذا

اگرچه بادام دارای بیشترین ارزش غذایی است اما می‌توانید روغن‌بادام اصل را به غذا و سالاد خوداضافه کنید.

نتیجه گیری

خواص روغن بادام شیرین اصل را نمی‌توان نادیده گرفت. پزشکان طب سنتی همواره پیشنهاد می‌کنند که ، چه برای استعمال خارجی و چه جهت مصرف خوراکی، این روغن را در زندگی روزمره خود استفاده نمائید. نکته مهم پیش از خریداری بادام و روغن بادام این است که ابتدا مطمئن شوید به آجیل و فرآورده های حساسیت ندارید. پیش از استعمال بر روی پوست ابتدا مقدار کمی از روغن‌بادام شیرین را روی ناحیه کوچکی داخل مچ دست خود امتحان کنید.

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست