روغن گیاهی برای ریزش مو | هر آنچه که درباره روغن گیاهی و مو باید بدانید !

اگر هدف شما این است که از مصرف مواد شیمیایی مضر دوری کنید یا به دنبال روغن گیاهی برای ریزش مو هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم روغن های طبیعی مانند نارگیل، آرگان، جوجوبا، بادام، زیتون و دانه انگور را در گزینه های درمانی خود بگنجانید.در این مقاله از کلینیک طب سنتی دکتر سریتا می‌خواهیم شما را با روغن های طبیعی مناسب برای تقویت مو آشنا نمائیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از روغن های ارگانیک برای مو

روغن های ارگانیک را می توان به عنوان یکی از بهترین مواد مراقبتی برای مو در نظر گرفت. این روغن ها علاوه بر بخشیدن ظاهری زیبا به مو بوی خوبی را نیز به موها می‌دهد. روغن های گیاهی به دلیل وجود خواص بسیار بالا برای رشد و تقویت مو بسیار مهم هستند. استفاده از محصولات طبیعی، در سبک زندگی بسیاری از افراد جامعه نفوذ کرده است. بنابراین اگر به دنبال سبک زندگی سالم هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که استفاده این روغن های طبیعی را در زندگی خود بگنجانید. در ادامه شما را با انواع روغن های طبیعی برای تقویت مو آشنا می‌نمائیم.

روغن نارگیل

همان‌طور که از نام این روغن مشخص است، روغن نارگیل از میوه درخت نارگیل استخراج می شود. روغن نارگیل به عنوان یکی از بهترین روغن‌ های گیاهی شناخته می شود و کاربردی چند جانبه دارد. وجود مقادیر بالای اسید چرب و عدم تبخیر، باعث نفوذ عمیق ویتامین ها و مواد معدنی آن به داخل بافت مو می‌شود. ویتامین‌ها، کربوهیدرات و مواد معدنی از جمله مواد ضروری موجود در روغن نارگیل هستند و در تقویت مو نقش مهمی را ایفا می کنند.

روغن نارگیل برای ریزش مو

روغن نارگیل برای چه موهایی مناسب است؟

روغن نارگیل برای موهای خشک، آسیب دیده و کدر بسیار مناسب است. این روغن همچنین از شکنندگی مو و ایجاد موخوره جلوگیری و به رشد مو کمک می کند. بخشیدن ظاهری زیبا به مو و ایجاد بویی مطلوب از دیگر خواص روغن گیاهی نارگیل است.

روغن نارگیل را چطور باید استفاده کنیم؟

از آنجایی که روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است، پیشنهاد می‌شود که زمان استفاده به منظور جذب بهتر آن را کمی گرم کنید. برای کسانی که دارای پوستی چرب هستند پیشنهاد می‌شود که روغن را تنها به ساقه مو بمالند. درصورتی که پوست سر شما خشک است می توانید، این روغن را به کف سر خود ماساژ دهید. کافی است 30 دقیقه این روغن را بر روی موی خود نگه دارید و و سپس با شامپوی بدون سولفات شستشو دهید. با انجام این کار یکبار در هفته از آسیب به موی خود جلوگیری و آن را براق تر می‌کنید.  

روغن بادام

روغن بادام نه تنها برای پخت و پز بلکه برای مراقبت و زیبایی به کار می‌رود. روغن گیاهی برای مو نیز دارای موادی مانند ویتامین E ، اسیدهای چرب، پروتئین و آنتی اکسیدان و منیزیم است. منیزیم به ترمیم مو‌های آسیب دیده کمک می‌کند. کاهش رشد مو و ریزش مو از مهم‌ترین مشکلات در افراد دارای کمبود ویتامین و مواد معدنی است. بنابراین استفاده از این روغن در رژیم غذایی می‌تواند به رشد مو کمک کند. به یاد داشته باشید که چه در زمان مصرف به صورت خوراکی و چه برای مصرف موضعی، مواد شیمیایی به روغن بادام اضافه نشده باشد. روغن بادام نیز به دو دسته روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ طبقه بندی می شود. شما کاربران گرامی می‌توانید در مقاله روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ اطلاعات جامع تری در مورد این روغن های پر خاصیت مطالعه کنید.

روغن بادام برای مو

روغن بادام برای چه موهایی مناسب است؟

اگر این مشکلات را تجربه می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از روغن بادام استفاده کنید:

  • شوره سر
  • کاهش رشد مو
  • ریزش مو

مزایای استفاده از روغن بادام برای مو

روغن بادام باعث آبرسانی به مو می‌شود و میزان ریزش مو را بسیار کاهش می دهد. استفاده مداوم از روغن بادام باعث تقویت مو می‌شود و به رشد آن کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن بادام برای مو :

روغن بادام در دمای اتاق دارای غلظت است. بنابراین پیش از مصرف بایستی آن را با انگشتان کمی گرم کرد. به اندازه یک قاشق غذا خوری روغن بادام را گرم کنید و سپس روی پوست سر مالش دهید. می‌توانید این کار را در شب انجام دهید و صبح روز بعد سر خود را بشوئید. به منظور جلوگیری از شکستن مو ، ایجاد موخوره و آبرسانی بهتر ، می‌توانید پس از استفاده از شستشوی مو، مقدار کمی روغن بادام را به موی خود بمالید. شانه کردن مو با روغن بادام در زمانی که مو مرطوب است، باعث براق شدن مو می‌گردد و از گره خوردن آن جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی دیگر از روغن های چند کاره است که از زیتون استخراج می شود. از خواص روغن زیتون می‌توان به محافظت و آبرسانی اشاره نمود.  روغن زیتون ساقه مو را می‌پوشاند و از کراتین موجود در آن محافظت می‌کند. اگر روغن زیتون با آب لیمو ترکیب شود، خاصیت لایه برداری پیدا می‌کند و شوره سر را از بین می برد. از روغن زیتون می‌توان به عنوان جایگزینی بسیار مناسب برای پوست و مو استفاده کرد. نکته بسیار مهم در زمان استفاده از روغن زیتون این است که تمامی مواد معدنی به صورت طبیعی بوده و عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر است.

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون مناسب برای :

موهای آسیب دیده، شکننده و خشک و همچنین شوره سر

مزایای روغن زیتون :

براق نمودن موها،جلوگیری از آسیب مو و محافظت در برابر آفتاب

نحوه استفاده از روغن زیتون برای مو:

روغن زیتون را می‌توانید به صورت هفتگی و برای تقویت ساقه و ریشه استفاده کنید. یک تا دو قاشق غذا خوری ازاین روغن گیاهی برای مو را بر روی موهای خود ماساژ دهید  و به مدت 30 دقیقه با کلاه آن را بپوشانید. سپس آن را با شامپو بشوئید و با آب سرد آبکشی کنید. اگر دارای شوه سر هستید می‌توانید با اضافه نمودن کمی آبلیمو به روغن زیتون، شوره های سر خود را از بین ببرید. ترکیب آبلیمو و روغن زیتون باید حداقل 20 دقیقه روی سر بماند.

روغن آووکادو

روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب و مواد معدنی است و در تقویت مو نقش مهمی را ایفا می‌کنند. آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آووکادو باعث براق شدن مو می‌شود و از ایجاد موخوره جلوگیری می کند.

روغن آووکادو و خواص آن بر روی مو

روغن آووکادو مناسب برای

موهای آسیب دیده، کدر، خشک یا وز

نحوه استفاده از روغن آووکادو برای مو

می توانید 2 الی 3 قاشق روغن آووکادو را هر هفته روی موی خود بمالید و آن را ماساژ دهید و به مدت 3 ساعت اجازه دهید که بر روی موها بماند. پس از آبکشی موهایتان ابریشمی می‌شود.

روغن آرگان

روغن آرگان از میوه درخت آرگان گرفته می‌شود. این روغن گیاهی برای مو دارای خواص بسیار زیادی است و سرشار از ویتامین E ، اسیدهای چرب مفید، آنتی اکسیدان و ویتامین است. رنگ روغن آرگان طلایی است و به آن طلای مایع می‌گویند. لازم به ذکر است که این روغن به صورت کاملا طبیعی استخراج می‌شود و دارای هیچ گونه افزودنی و مواد شیمیایی نیست.

روغن آرگان برای تقویت مو

روغن آرگان برای چه موهایی مناسب است؟

افراد دارای موهای چرب، خشک، وز و ضخیم و همچنین کسانی که به دفعات از سشوار و اتو مو استفاده می‌کنند، بایستی از روغن آرگان برای تقویت مو استفاده کنند.

فواید روغن آرگان برای مو:

خواصی مانند آبرسانی، صاف کنندگی، ایجاد نرمی و طروات به مو و محافظت در برابر گرما و اشعه ماوراءالبنفش از ویژگی های بارز روغن آرگان در سلامت مو می باشد.

نحوه استفاده از روغن آرگان

از آنجایی که روغن آرگان به غلظت روغن نارگیل نیست، می‌توانید از این روغن به صورت هفتگی یا حتی روزانه استفاده نمائید. روغن آرگان را در کف دست خود بریزید و به هم بمالید . سپس با دستان خود، ساقه موها را ماساژ دهید. به یاد داشته باشید که نباید ریشه مو ها را به روغن آرگان آغشته کنید. روغن آرگان باعث تقویت مو گردیده و از ایجاد موخوره جلوگیری می کند.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا شامل ویتامین ها و مواد معدنی است که پوست و موی ما به طور طبیعی به آن نیاز دارد. جوجوبا به ساقه و و فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند و خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد. روغن جوجوبا خاصیت آنتی باکتریال دارد و پوست و مو را تقویت می کند.

روغن جوجوبا موثردر رشد مو

روغن جوجوبا برای چه موهایی مناسب است؟

موهای خشک، آسیب دیده ،افراد داری شوره سر و مشکلات پوستی

فواید روغن جوجوبا :

روغن جوجوبا موها را مرطوب می کند، از شوره سر و خشکی پوست سر جلوگیری و همچنین موها را نرم و براق می کند.

نحوه استفاده از روغن جوجوبا

قبل از استحمام موهای خود را با روغن جوجوبا ماساژ دهید و به پوست سر خود بمالید. پس از گذشت 30 دقیقه موهای خود را با شامپو بشوئید. شما همچنین می‌توانید مو و پوست سر خود را به روغن جوجوبا آغشته کنید و اجازه دهید یک شب تا صبح در این حالت بماند و سپس اقدام به آبکشی نمائید.

روغن آفتابگردان

همانطور که در دیگر مقالات دکتر سریتا ذکر شد، روغن آفتابگردان سرشار از اسید اورئیک و مناسب برای افراد دارای مو های شکننده و آسیب دیده است. خواص ضد التهابی این روغن برای افراد دارای شوره سر بسیار مناسب است .روغن آفتابگردان را نیز می‌توانید به عنوان یک روغن حامل با دیگر روغن ها مصرف کنید.

روغن دانه آفتابگردان برای تقویت مو

روغن آفتابگردان مناسب برای :

افراد دارای مو های شکننده و دارای شوره سر

مزایای استفاده از روغن آفتابگردن

آبرسانی به مو ها، جلوگیری از خشکی پوست و شوره، ایجاد طراوت و ظاهری براق به موها

نحوه استفاده روغن آفتابگردان برای مو

قبل از استحمام نیم ساعت این روغن را به مو های خود ماساژ دهید و پس از نیم ساعت با شامپو بشوئید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یک اسانس است و از گل‌های اسطوخودوس استخراج می‌شود. بر اساس تحقیقات به دست آمده روغن اسطوخودوس در تقویت و رشد مو بسیار موثر است. روغن اسطوخودوس با تاثیر بر افزایش فولیکول‌ها، موها را پر پشت می‌کند و همچنین به دلیل خواص ضد میکروبی شوره سر را درمان و از ایجاد آن جلوگیری می‌کند. هچنین زمانی که این روغن را بر روی پوست سر ماساژ می‌دهید، باعث بهبود جریان خون شده و از ریزش مو جلوگیری می‌نمائید.

روغن اسطوخودوس برای مو

روغن اسطوخودوس برای چه موهایی مناسب است؟

می‌توان گفت که این روغن برای همه موها به ویژه افرادی که دارای موی چرب و پوست سر خشکی دارند مناسب است. مصرف این روغن هیچ گونه عوارض جانبی بر روی بدن ندارد؛ پس می‌توانید با اطمینان خاطر این روغن را در مقادیر مناسب مصرف نمائید. 

خواص روغن اسطوخودوس

  • دارای عطری بسیار مطبوع
  • جلوگیری از ریزش مو
  • آبرسانی به پوست سر
  • پرپشت و ضخیم شدن موها

فواید روغن اسطوخودوس:

روغن اسطوخودوس مو را بدون عوارض جانبی تقویت می‌کند در مقایسه با دیگر محصولات موجود در بازار این روغن عوارض جانبی ندارد، از ریزش مو جلوگیری، پوست سر را مرطوب و تولید سبوم را متعادل می‌کند. استفاده منظم از آن باعث پرپشتی و ضخیم شدن موها می‌شود. روغن اسطوخودوس در کنار فواید فراوانی که برای مو و پوست سر دارد، استرس را نیز کاهش می‌دهد، که خود یکی از دلایل ریزش مو نیز است. روغن اسطوخودوس نیز عطری متمایز و مطبوع دارد.

چطور باید روغن اسطوخودوس را مصرف کنیم؟

روغن اسطوخودوس را باید با روغن هایی حامل مانند روغن زیتون یا نارگیل مصرف کنید. 8 تا 10 قطره روغن اسطوخودوس را با دو قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید و سپس روی سر ماساژ دهید. اجازه دهید که این محلول شب تا صبح روی سر بماند. به یاد داشته باشید که موهای خود را با یک کلاه یا پارچه کاملا بپوشانید. شما همچنین می‌توانید چند قطره از روغن اسطوخودوس را به شامپو یا نرم کننده اضافه کنید.

نکات مهمی که قبل از استفاده از روغن گیاهی برای مو باید در نظر بگیرید

قبل از استفاده از روغن گیاهی برای مو با هدف مراقبت و زیبایی، بایستی چند نکته بسیار مهم را بدانید. روغن گیاهی را از مراکز معتبر تهیه و در مقادیر مناسب مصرف کنید.

  • به طور قطع پیشنهاد می‌شود که از روغن های با کیفیت و کاملا ارگانیک استفاده کنید. در روغن هایی که مواد شیمیایی به آن افزوده شده میزان آنتی اکسیدان و ویتامین بسیار کم و ناخالصی بسیار زیاد می‌باشد.
  • نوع مو خود را بشناسید و بهترین روغن متناسب با مو را انتخاب کنید. روغن های گیاهی خواص متفاوتی دارد و در افراد مختلف ممکن است متفاوت عمل کنند. به یاد داشته باشید که ماساژ دادن مو با روغن های گیاهی اثر بسیار خوبی بر روی تقویت و رشد مو دارد اما در برخی موارد، زمان‌بر است و برای گرفتن بهترین نتیجه باید کمی صبور باشید.

مزایای استفاده از روغن گیاهی برای مو

همان‌طور که پیشتر گفته شد، مصرف روغن های گیاهی و طبیعی در تقویت و سلامت مو بسیار موثر است. شما نه تنها با مصرف این روغن ها بدن خود را در معرض مواد شیمیایی مضر قرار نمی‌دهید بلکه درحفظ محیط زیست نیز نقش مهمی را ایفا می کنید.

  • تحریک رشد مو
  • از بین بردن خشکی سر و شوره
  • پیشگیری از آسیب به مو
  • درخشندگی مو
  • تغذیه و آبرسانی موها
  • جلوگیری از چرب شدن مو
  • کمک به حفظ محیط زیست
  • جلوگیری از آسیب به بدن به دلیل عدم وجود مواد شیمیایی مضر

چه روغنی برای چه نوع مویی مناسب است؟

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از انتخاب و خریداری روغن گیاهی برای مو با انواع مو و بهترین روغن گیاهی برای موهای مختلف آشنا شوید. بسیاری از افراد مشکلات متعددی در زمینه پوست سر و مو دارند. بنابراین آگاهی از ترکیب روغن ها و نقش آن ها در سلامت مو به شما کمک شایانی در انتخاب بهترین روغن گیاهی می کند.

انواع مو و بهترین روغن های گیاهی

آگاهی از نوع مو و نیازهای منحصربه‌فرد آن هنگام انتخاب روغن‌هایی که بهترین عملکرد را دارند ضروری است. بسیاری از افراد،مشکلات متعددی در زمینه پوست و مو دارند، بنابراین امتحان کردن ترکیبات مختلف روغن‌ها و درمان‌های مو، برای یافتن بهترین‌ روغن گیاهی برای مو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

موهای خشک و کدر:

روغن های

  • نارگیل
  • آرگان
  • جوجوبا
  • بادام
  • زیتون
  •  هسته انگور

پوست سر خشک:

  • جوجوبا
  • اسطوخودوس
  • علف لیمو

موهای آسیب دیده:

  • نارگیل
  • جوجوبا
  • بادام
  • زیتون

ریزش مو:

  • بادام
  • هسته انگور
  •  علف لیمو

موهای مستعد شوره سر:

  • جوجوبا
  • بادام
  • زیتون
  • هسته انگور
  •  علف لیمو

موهای با رشد آهسته:

  •  نارگیل 
  • بادام

نتیجه گیری

دراین مقاله سعی شد تا شما را با انواع مختلف روغن های گیاهی برای مو آشنا نمائیم. اما به یاد داشته باشید که مشورت با دکتر داروساز یا پزشک معالجتان در این زمینه به شما در انتخاب بهترین ترکیبات روغنی و طبیعی، کمک شایانی می کند. از سوی دیگر، استفاده از روغن های طبیعی در مقادیر مناسب بسیار در سلامت پوست و مو است.

 

 

منبع: www.latourangelle.com

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست