رگ گیری سیاتیک

رگ گیری سیاتیک ؛ درد سیاتیک با این روش درمان می‌شود؟

رگ گیری سیاتیک ؟ شاید شما هم با شنیدن کلمه درد سیاتیک، یاد روزی بیا‌فتید که حتی از انجام فعالیت روزانه هم ناتوان بودید؛ اما با رگ گیری سیاتیک به آرامش رسیدید.

درد سیاتیک چیست؟

درد عصب سیاتیک، دردی است که از قسمت کمر شروع می‌شود و تا ساق پا و گاهی کف پا، ادامه دارد. دردی که با تیر کشیدن و یا گرفتگی عضلات، خود را نشان می‌دهد. به یاد داشته باشید که انجام رگ گیری سیاتیک بایستی توسط پزشک متخصص انجام شود.
اگر بدانید با طب سنتی و رگ گیری سیاتیک، می‌توانید از اسپاسم و گرفتگی عصب سیاتیک رها شوید، باز هم سراغ دارو‌های شیمیایی می‌روید؟ برای آشنایی بیش‌تر با گرفتگی رگ سیاتیک و راه‌های درمان آن در طب سنتی، با ما همراه باشید.

منظور از گرفتگی رگ سیاتیک چیست؟

شاید بار‌ها اصطلاح گرفتگی رگ سیاتیک را شنیده باشید.  منظور از این اصطلاح، تحریک عصب سیاتیک است. این عصب در قسمت کمر، از پنج شاخه اصلی نشأت می‌گیرد که با پیوستن به هم، یک عصب را تشکیل می‌دهند و در نهایت وارد اندام‌های تحتانی می‌شوند.
زمانی‌که به این شاخه‌ها فشار وارد می‌شود، درد عصب سیاتیک را تجربه می‌کنیم. پاره شدن دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی، از‌جمله دلایل فشار به قسمت ریشه‌های عصب سیاتیک می‌باشد. یکی از علائم گرفتگی رگ سیاتیک، بی‌حس شدن انگشتان کوچک پا و یا سوزش پاشنه پا است.
خوشبختانه در طب سنتی راه‌های درمان طبیعی، مثل رگ‌گیری سیاتیک وجود دارد، که شما را از این درد نجات می‌دهد.

رگ گیری سیاتیک
رگ گیری سیاتیک

رگ گیری سیاتیک چگونه سیاتیک را درمان می‌کند؟

همانطور که اشاره کردیم، اگر عصب سیاتیک تحت فشار قرار بگیرد،  دچار گرفتگی رگ سیاتیک می‌شویم. قبل از اینکه به جراحی نیاز پیدا کنید، می‌توانید از طب سنتی کمک بگیرید و با این روش ، درد خود را از بین ببرید. بیش‌تر افراد به اشتباه، در منزل اقدام به رگ‌گیری می‌کنند؛ در‌حالی‌که اینکار باید توسط یک پزشک متخصص طب سنتی انجام شود.
در‌واقع رگ‌گیری سیاتیک، یعنی آزاد‌سازی تریگر‌پوینت‌های اصلی، که در مسیر عصب سیاتیک وجود دارد.

رگ گیری سیاتیک چه تأثیری روی سیاتیک ناشی از بارداری دارد؟

شاید شما هم شنیده باشید که افزایش وزن در بارداری، موجب بیماری سیاتیک می‌شود؛ این تصور اشتباه است! در‌واقع علت سیاتیک بارداری، شل شدن رباط‌ها در نتیجه تغییرات هورمونی در بارداری می‌باشد. وظیفه رباط، ثابت نگه داشتن ستون فقرات و محافظت از دیسک‌ها می‌باشد.
زمانی که رباط‌ها شل شوند، فرد با لغزش دیسک و جا‌به‌جایی ستون فقرات مواجه می‌گردد. البته وزن کودک نیز در این اختلال، بی‌تأثیر نیست و به عصب فشار وارد می‌کند.
ماساژ‌درمانی سیاتیک  و رگ گیری سیاتیک ، از‌جمله روش‌های درمانی طب سنتی است که باعث تسکین درد سیاتیک، می‌شود.

چرا باید برای رگ گیری سیاتیک به متخصص مراجعه کنیم؟

رگ گیری در طب سنتی

 

آیا می‌دانید در هر کجای ایران عزیزمان باشید

می‌توانید از طریق آکادمی سلامت و زیبایی دکتر بانوکا

با برترین پزشکان متخصص طب سنتی، ویزیت آنلاین شوید…

برای رزرو نوبت، اینجا کلیک کنید.

برای حل بهتر مسائل در هر کاری، اولین قدم تشخیص درست مسئله است. در درمان بیماری سیاتیک نیز، قدم اول این است که مطمئن شوید، گرفتگی مربوط به عصب سیاتیک است. دکتر متخصص، بعد از معاینه بالینی و یا تست نوار عصب و عضله، این بیماری را تشخیص می‌دهد.
مرحله بعد از تشخیص بیماری، درمان آن است. ممکن است فرد علاوه‌بر رگ گیری سیاتیک به مجموعه‌ای از درمان‌ها نیاز داشته باشد. نکته مهم این است که فقط یک متخصص می‌تواند درمان مناسب برای فرد را تشخیص دهد. اگر رگ‌گیری در منزل و بدون تجربه صورت گیرد؛ ممکن است باعث عود مجدد بیماری، شود.

درمان درد سیاتیک

ماساژ چگونه می‌تواند باعث بهبود سیاتیک شود؟

همانطور که می‌دانید، قبل از رگ گیری سیاتیک حتما باید ماساژ انجام شود. انواع مختلفی از ماساژ وجود دارد که برای تسکین درد عصب سیاتیک مفید است. در زیر به چند نمونه از رایج‌ترین انواع ماساژ قبل از رگ‌گیری سیاتیک اشاره می‌کنیم:

• ماساژ اعصاب و عضلات

در این روش، متخصص از ترکیب اصطکاک و فشار بافت عمیق استفاده می‌کند. اینکار کمک می‌کند عضلاتی که منقبض شده، آزاد شوند.

• ماساژ سوئدی

در این روش، متخصص برای افزایش جریان خون و تحریک انتهای عصب، از حرکات روان‌کننده استفاده می‌کند.

• ماساژ بافت عمیق

بدیهی است که در این روش باید از فشار عمقی انگشت و ضربات آرام استفاده کرد، تا تنش از بین ببرد. در‌ واقع متخصص با ماساژ و رگ‌گیری سیاتیک، گردش خون را بهبود و موجب تسکین درد سیاتیک می‌شود.

چرا روش‌های طب سنتی بهتر از جراحی ستون فقرات است؟

بدیهی است روش‌های درمان طبیعی، خیلی بهتر از دارو‌های شیمیایی و عمل جراحی است. با اینکه جراحی سیاتیک یک روش مؤثر و ایمن است؛ اما مثل تمام جراحی‌ها، خطراتی هم دارد.
در ذیل به چند مورد از خطرات جراحی ستون فقرات، اشاره می‌کنیم:
• آسیب عصبی
• خونر‌یزی و عفونت
• لختگی خون
• عدم کنترل روده و یا مثانه
با در نظر گرفتن خطرات جراحی و یا تأثیر بد داروی شیمیایی، باید به هنگام مشاهده اولین علامت، به متخصص سیاتیک مراجعه کنید. متخصص سیاتیک طب سنتی با تشخیص بیماری، به درمان آن با روش‌هایی مثل رگ‌گیری سیاتیک می‌پردازد.

درمان سیاتیک با غمز و دلک

دلک”ماساژ بر روی عضلات” و غمز”ماساژ بر روی نقاط مختلف عصب” است. از این ماساژ که به آن” دلک و غمز” گفته می‌شود، برای درمان بیماری‌های گوناگونی استفاده می‌کنند. در درمان سیاتیک نیز، پزشک طب سنتی، با فشار روی قسمت‌های مختلف اعصاب، باعث شل شدن عضلات و ریلکسیشن می‌شود.
به عبارت دیگر، متخصص با لمس و تحریک سیستم عصبی، باعث افزایش جریان خون و در‌نهایت آرامش می‌شود. متخصص در ادامه می‌تواند با رگ‌گیری سیاتیک، تیر آخر را به هدف بزند و بیمار را از دست انقباض عضلات نجات دهد.

طب سنتی چه راهکاری برای پیش‌گیری و درمان سیاتیک دارد؟

عوامل زیادی، از‌جمله تغییر شکل دیسک، استرس، ضربه خوردن در حادثه رانندگی، در متورم و درناک شدن عصب سیاتیک تأثیر دارد. یک‌سری راهکار برای اینکه به درد عصب سیاتیک دچار نشوید، در زیر آورده‌ایم:
• اجسام سنگین را ناگهانی و به‌سرعت بلند نکنید.
• وزن خود را متعادل کنید.
• به صورت درست بنشینید و بایستید.
•  تا حد امکان از کشیدن سیگار پرهیز کنید.

• به نحوه خوابیدن خود دقت کنید.
• ورزش برای تقویت عضلات کمر( ورزش‌های ایروبیک، تمرین انعطاف‌پذیری و قدرتی)
اگر با رعایت تمام این‌ها بازهم دچار درد سیاتیک شدید، نگران نباشید. به شرط اقدام به موقع، با درمان‌های طبیعی طب سنتی، می‌توان بیماری را بهبود بخشید.

آیا بعد از درمان درد عصب سیاتیک، همچنان عوارضی می‌ماند؟

زمانی که شدت آسیب وارد شده به عصب، زیاد باشد، امکان دارد موجب ضعف عضلانی مزمن نیز شود. این ضعف، در‌نهایت باعث بی‌حس شدن پا می‌شود که حتی راه رفتن طبیعی را نیز غیر‌ممکن می‌کند.

آیا استراحت یکی از روش‌های درمان سیاتیک طب سنتی است؟

تشخیص به‌موقع و علت بیماری، درمان را آسان‌تر می‌کند. بیماری سیاتیک ممکن است با گذشت زمان و تدریجی؛ یا به طور ناگهانی بروز کند.متخصص طب سنتی با تشخیص درست، ممکن است بسته به شرایط بیمار، ترکیبی از روش‌ها را به کار گیرد. برای مثال ممکن است بعد از ماساژ‌درمانی و رگ‌گیری سیاتیک، استراحت چند روزه را تجویز نماید. لازم است بدانید که گاهی اوقات استراحت بیش‌از‌حد باعث تشدید بیماری می‌شود. بنابراین لازم است زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی، بیماری خود را درمان کنید.

رگ گیری سیاتیک

چه چیز‌هایی در پیدایش سیاتیک تأثیر‌گذار است؟

• فعالیت کم بدنی
• بارداری
• بیماری قند‌خون یا دیابت (دیابت منجر به تخریب اعصاب می‌شود)
• شغل افراد: (مثل رانندگی به مدت طولانی، حمل بار‌های سنگین و…)
• سن (30 تا 50 سالگی بیشترین ریسک)

نتیجه‌گیری

امروزه یکی از رایج‌ترین درد‌های شایع، مربوط به گرفتگی عصب سیاتیک است. استرس، عدم تحرک بدنی، شیوه اشتباه زندگی، تجمع رسوبات و جا‌به‌جایی دیسک، از‌جمله علت‌های ابتلا به بیماری عصب سیاتیک است. همانطور که در این مقاله اشاره شد، رگ گیری سیاتیک یکی از راه‌های درمان آن می‌باشد. برای تشخیص علت سیاتیک، به مرکز طب سنتی مراجعه کنید که پزشک متخصص داشته باشد. متخصص با معاینه و گاهی تصویر‌برداری، علت بیماری را تشخیص می‌دهد تا برنامه دقیقی را تدوین کند. علاوه بر رگ گیری سیاتیک دیگر خدمات درمانی مکمل پزشکی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ‌و انجام خدمات طب سنتی توسط دکتر طب سنتی  بهره‌مند شوید.

برای انجام رگ گیری سیاتیک زیر نظر پزشک متخصص

می‌توانید شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 14، با شماره تلفن 88174700-021 و یا 7-88207836-021 تماس بگیرید.

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست