طب سنتی و دردهای ستون فقرات، راست‌ها و دروغ ها

ممکن است مانند یک ضربه تیز باشد. ممکن است یک درد مبهم باشد. دیر یا زود، از هر 10 نفر 8 نفر کمردرد خواهیم داشت. و داستان‌های کمردرد تقریباً به همان اندازه رایج هستند. بیایید در مورد آنچه که ممکن است شنیده باشید، یک فهرست خواندنی درست کنیم.

طب سنتی و دردهای ستون فقرات

در ادامه یک سری از حقایق و تصورات غلط رایجی که در مورد درمان طب سنتی و دردهای ستون فقرات مطرح شده را بررسی می‌کنیم.

تصور غلط: همیشه صاف بنشینید.

خم شدن بد است اما نشستن بیش از حد صاف و ثابت برای مدت طولانی نیز می‌تواند به کمر شما فشار وارد کند. چند بار در روز استراحت کنید: به پشتی صندلی خود تکیه دهید و پاهای خود را روی زمین قرار دهید و بگذارید کمرتان کمی خم شود. حتی بهتر است که سعی کنید بخشی از روز را بایستید، مثل زمانی که در حال صحبت با تلفن هستید یا در حال مطالعه هستید.

طب سنتی و دردهای ستون فقرات
خم شدن بد است اما نشستن بیش از حد صاف و ثابت برای مدت طولانی نیز می‌تواند به کمر شما فشار وارد کند.

تصور غلط: اجسام سنگین بلند نکنید

لزوماً این نیست که چه وزنی را بلند می‌کنید، مهم نحوه انجام آن است. مستقیماً در مقابل جسم قرار بگیرید. نزدیک به آن به شکل حرکت اسکات بنشینید، با پشت صاف و سر به سمت بالا. سپس بایستید، از پاهایتان برای بالا بردن بار و بازوها برای نگه داشتن جسم مورد نظر نزدیک به وسط بدن استفاده کنید.

بدن خود را نپیچانید یا خم نکنید، در غیر این صورت ممکن است به کمر آسیب برسانید. (البته طبق اصول طب سنتی و دردهای ستون فقرات، شما نباید جسمی را که ممکن است برای شما خیلی سنگین باشد بردارید.)

تصور غلط: استراحت در رختخواب بهترین درمان است

بله، استراحت می‌تواند به آسیب یا فشاری که اخیراً باعث کمردرد شده کمک کند. اما یک یا دو روز  استراحت در رختخواب در واقع می‌تواند آن را بدتر کند.

طب سنتی و دردهای ستون فقرات
استراحت همیشه به درمان کمر درد کمک نمی‌کند.

تصور غلط: درد ناشی از آسیب است

اصول طب سنتی و دردهای ستون فقرات بیان می‌کند که آسیب در دیسک، بیماری‌ها، عفونت‌ها و حتی شرایط ارثی نیز می‌تواند باعث درد کمر شما شود.

واقعیت: وزن بیشتر، درد بیشتر

تناسب اندام به پیشگیری از کمردرد کمک می‌کند. احتمالا خودتان هم حدس بزنید که اضافه وزن به کمر شما فشار وارد می‌کند. کمردرد بیشتر در میان افرادی شایع است که تناسب اندام ندارند. به خصوص کسانی که آخر هفته‌ها پس از نشستن در تمام هفته، به شدت به خود فشار می‌آورند و فعالیت ورزشی انجام می‌دهند.

طب سنتی و دردهای ستون فقرات
کمردرد بیشتر در میان افرادی شایع است که تناسب اندام ندارند.

تصور غلط: لاغری به معنای پایان درد است

هر کسی ممکن است دچار کمردرد شود. افرادی که بیش از حد لاغر هستند، مانند افرادی که دارای اختلالات خوردن مثل بی‌اشتهایی هستند، ممکن است دچار تحلیل استخوان شوند. احتمال شکستگی استخوان و خرد شدن مهره‌ها در این افراد بیشتر است.

واقعیت: ورزش از کمردرد جلوگیری می‌کند

ورزش منظم از کمردرد جلوگیری می‌کند و پزشکان ممکن است ورزش را برای افرادی که اخیراً کمرشان آسیب دیده است توصیه کنند. آنها معمولاً با حرکات ملایم شروع می‌کنند و به تدریج شدت آن را افزایش می‌دهند. هنگامی که درد حاد برطرف شد، یک برنامه ورزشی طبق اصول طب سنتی برای درمان دردهای ستون فقرات، به جلوگیری از عود مجدد آن کمک می‌کند.

واقعیت: مراقبت زیر نظر متخصص کایروپراکتیک نتیجه بخش است.

دستورالعمل‌های درمانی کالج پزشکان آمریکا و انجمن درد آمریکا توصیه می‌کنند که بیماران و پزشکان گزینه‌های دیگری را با مزایای ثابت شده برای کمردرد در نظر بگیرند. این‌ها شامل اصول طب سنتی و دردهای ستون فقرات و ماساژ درمانی است.

واقعیت: طب سوزنی ممکن است درد را کاهش دهد

بسیاری از سازمان‌ها و متخصصان طب سنتی می‌گویند که طب سوزنی ، یوگا، مدیتیشن، و درمان‌های شناختی-رفتاری ممکن است در زمانی که شما از سایر درمان‌ها نتیجه نگرفته‎اید، اهگشا باشند. این موارد همگی از منظر طب سنتی و دردهای ستون فقرات، برای درمان بیماران مورد توجه قرار می‎گیرند.

طب سنتی و دردهای ستون فقرات
طب سوزنی، یوگا، مدیتیشن و درمان شناختی-رفتاری ممکن است در زمانی که شما از خود مراقبتی‌های استاندارد فایده ای نمی‌بینید، کمک کند.

تصور غلط: تشک‌های سفت‌تر بهتر هستند

در یک مطالعه در کشور اسپانیا، افراد مبتلا به کمردرد  که روی تشک نسبتا سفت می‌خوابیدند، نسبت به کسانی که روی تشک خیلی سفت می‌خوابیدند، درد کمتری داشتند و می‌توانستند بهتر حرکت کنند. اما یک اندازه از سفتی تشک برای همه مناسب نیست. تشک خود را بر اساس عادات خواب خود و همچنین علت کمردرد خود انتخاب کنید.

برای تسریع روند درمان دردهای ستون فقرات در طب سنتی و بهبود آن بهتر است با یک پزشک متخصص صحبت کنید.

کلینیک طب سنتی دکتر سریتا، زیرمجموعه هولدینگ سلامت دکتر بانوکا، در زمینه طب سنتی پیشگام بوده و بهترین پزشکان را در مجموعه خود دارد. برای تعیین نوبت آنلاین و حضوری از دکتر متخصص طب سنتی با شماره‌های پایین صفحه تماس بگیرید.

منبع: webmd.com ؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست