شاخص

طب سوزنی برای لاغری شکم و پهلو؛ واقعیت یا افسانه

طب سوزنی برای لاغری مفید است ؟ چاقی به خصوص در نواحی مانند سینه و پهلو امروزه معضل افراد زیادی است.

متاسفانه چربی‌های انباشته شده در این نواحی آن‌قدر مقاوم هستند که به راحتی از بین نمی‌روند.

از این رو ممکن است فرد بعد از مدتی رژیم غذایی و ورزش، ماساژ درمانی خسته شود و ادامه کار را به تعویق اندازد؛

اما روش‌های دیگری نیز برای بهبود عملکرد بدن و افزایش سوخت و ساز وجود دارد که طب سوزنی یکی از آنهاست.

البته این نوع طب جدید نیست و پیشینه‌ای بسیار طولانی دارد.

بیش از 5000 سال پیش این روش در آسیای شرقی برای پادشاهان و دربار مورد استفاده قرار می‌گرفت.

طب سوزنی برای لاغری بسیار موثر است و برعکس رژیم‌های مختلف و داروهای لاغری، هیچ عارضه‌ای ندارند.

از این رو امروزه به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

Slimming (3)

طب سوزنی برای لاغری چگونه عمل می‌کند؟

امروزه از طب سنتی چینی‌ها برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود

و کارایی بسیار بالایی دارد.

یکی از کاربردهای حجامت طب سوزنی برای لاغری است؛

اما این روش چگونه عمل می‌کند؟

در روش طب سوزنی، از نیدل که نوعی سوزن بسیار نازک است استفاده می‌شود.

این سوزن‌ها را در بخش‌های خاصی از بدن فرو می‌برند و کار درمان انجام می‌شود.

نقاطی که نیدل‌ها در آن فرو می‌روند، مناطق خاصی از بدن هستند که محل عبور انرژی محسوب می‌شوند.

گره‌های عصبی که در این نواحی وجود دارند، به عصب مرکزی متصل‌اند و با تحریک آن‌ها، عصب مرکزی تحریک می‌شود.

 

افزایش متابولیسم بدن با طب سوزنی

طب سوزنی با تحریک نواحی مرتبط سبب می‌شود تا عصب‌های خاصی فعال و درگیر شوند و واکنش‌هایی در بدن صورت گیرد.

از این رو فعالیت‌های متابولیکی مانند:

  • ترشح هورمون‌ها
  • کاهش استرس
  • جلوگیری از پرخوری‌های عصبی
  • افزایش متابولیسم
  • و چربی سوزی

در کنار هم سبب می‌شود تا نتیجه منجر به لاغری شود.

هنگامی که طب سوزنی انجام می‌گیرد، کانال‌های انرژی بدن باز شده و انرژی چی در آن‌ها جریان می‌یابد، این عامل سبب می‌شود تا سوخت و ساز بدن افزایش یابد و همین عامل سبب چربی سوزی می‌شود. با توجه به این که اکثر افرادی که تحرک کمی دارند و از نظر طب چینی، کانال‌های انرژی آن‌ها مسدود است، بیشتر مستعد چاقی هستند. از این رو با باز شدن کانال‌های انرژی و جریان یافتن انرژی در آن‌ها احتمال چاق شدن نیز به مراتب کاهش می‌یابد.

تاثیر طب سنتی بر دستگاه گوارش

طب سوزنی برای لاغری بر اساس افزایش متابولیسم و کاهش استرس عمل می‌کند، این روش می‌تواند بر دستگاه گوارش و معده فرد نیز تاثیر بگذارد. کسی که طب سنتی سوزنی را انجام می‌دهد، عصب‌های مربوط به دستگاه گوارش را می‌شناسد و با تحریک آن‌ها اشتها را کاهش می‌دهد. این عصب‌ها زمانی که تحریک می‌شوند، احساس سیری به فرد می‌دهد و از این طریق می‌تواند لاغری را نه تنها در ناحیه شکم بلکه در دیگر نواحی بدن نیز ایجاد کند و به کاهش وزن کلی در بدن منجر شود.

 

 

نقاطی که برای لاغری در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا پزشکان متخصص طب سوزنی از نظر علمی کاملاً مورد تأیید مراکز علمی هستند. آن‌ها پس از معاینۀ دقیق بیمار و تشخیص دقیق از شیوه‌های گوناگون طب سوزنی برای درمان بیماران استفاده می‌کنند. برای این که بتوان از روش طب سوزنی برای لاغری و کاهش چربی در ناحیه پهلو و شکم استفاده کرد، باید نقاط خاصی را مورد توجه قرار داد. در کلینیک دکتر سریتا پزشکان متخصص نسبت به شرایط هر مراجعه کننده نقاطی را برای اثر بیشتر معرفی می‌کنند اما به طور کلی این نقاط در بدن 6 مورد هستند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • موضع آرنج برای لاغری شکم و پهلو

هنگامی که آرنج خود را به سمت بالا می‌بندید، دقیقاً به موازات تای آرنج، یک نقطه وجود دارد که به نقطه آرنج در طب معروف است. برای این روش درمانی، ابتدا این نقطه را ماساژ می‌دهند، سپس با نیدل های مخصوص آن را تحریک می‌کنند، این کار با تحریک روده بزرگ در ارتباط است و سبب می‌شود تا روده‌ها رطوبت بین بافتی را در بدن کاهش دهند. این آب اضافی در بدن که به نام بلغم شناخته می‌شود، به کلیه‌ها انتقال می‌یابد و به افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی و کاهش حجم منجر می‌شود.

  • نقاط گردش خون برای لاغری

این نقاط از دیگر بخش‌هایی است که می‌توان با تنظیم گردش خون و بهبود آن، به کاهش چربی بدن به خصوص در نواحی شکم و پهلوها کمک کرد. این نقاط در حدود فاصله 3 سانتی‌متری در دو طرف بالایی ناف قرار دارند. تحریک این نقاط سبب می‌شود تا گردش خون در ناحیه شکمی افزایش یابد و علاوه بر افزایش سوخت و ساز، فعالیت دستگاه گوارش نیز بهبود پیدا کند. اگر پس از طب سوزنی تا چند روز این نواحی را با انگشت ماساژ دهید، اثرات طب سوزنی بهتر خود را نشان می‌دهند.

  • نقاط اطراف گوش در طب سوزنی

در اطراف گوش نیز شاه‌راه‌های انرژی بدن وجود دارند که برای کاهش وزن از آن‌ها استفاده می‌شود. این نقاط در کنترل اشتها بسیار تاثیر گذارند. نقاطی که در گوش هستند در لاله‌های آن قرار دارند و متخصص طب سوزنی آن‌ها را پیدا کرده و نیدل را در این نقاط به آرامی فرو می‌کند. این مناطق با تأثیر بر سیستم عصبی دستگاه گوارش، سبب کاهش اشتها و از دست دادن وزن می‌شود.

  • طب سوزنی برای لاغری و نقطه رفع کننده ورم‌های شکم

ورم ناشی از درد، چربی و هر عامل دیگری در ناحیه شکم، ابتدا در قسمت زیر ناف نمایان می‌شود. این بخش ناحیه ورم شکمی است که حدود 7.5 سانتی‌متر در زیر ناف قرار دارد. این بخش زیر آخرین رگ قرار دارد و تحریک آن سبب می‌شود تا اختلالات اشتهایی، گوارشی، زخم معده و درد کمر را بهبود بخشد. همچنین تحریک این ناحیه سبب می‌شود تا چربی سوزی بسیار خوب انجام شود و در این پروسه موثر است.

  • نقطه زیر زانو در طب سنتی برای لاغری

    Obesity of the abdomen and flanks (1)

کانال‌های انرژی در طب سنتی سوزنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از این کانال‌ها در زیر زانو قرار دارد و به نقطه زیر زانو معروف است. حدود چند سانتی‌متر زیر زانو و در ناحیه بیرونی پا، این ناحیه قرار دارد که برای کاهش وزن و چربی‌های شکم و پهلو به شما کمک شایانی می‌کند. تحریک این ناحیه سبب می‌شود تا فرآیند هضم و سوخت و ساز بهتر انجام گیرد. از این رو با بهبود عملکرد معده می‌تواند به راحتی ذخیره‌های چربی را در بدن کاهش دهد.

  • نقطه مچ پا و لاغری

در حدود سه سانتی‌متر از مچ پا به سمت داخل، جایی که استخوان قوزک داخلی پا نمایان می‌شود، درست بالای آن این نقطه قرار دارد. تحریک این نقطه نیز سبب تحریک دستگاه گوارش می‌شود و از این طریق می‌تواند به بهبود عملکرد معده و دستگاه گوارش بینجامد. هضم کامل غذا و بهبود سیستم گوارش به کاهش وزن کمک می‌کند.

زمان لازم برای اثر دهی طب سوزنی برای لاغری

طب سوزنی از روش‌هایی است که در جلسات متعددی باید انجام گیرد. اما از همان جلسات اول می‌توان اثر آن را به خوبی مشاهده کرد. شاید اولین تاثیر این نوع طب که به خوبی آن را حس می‌کنید، کاهش استرس و آرامشی است که از همان جلسه اول متوجه آن می‌شوید. این فرایند خود به کاهش اشتهای عصبی کمک شایانی می‌کند.

 

تعداد جلساتی که برای طب سنتی باید به متخصص این طب مراجعه کنید، بستگی به شرایط بدنی فرد دارد. معمولاً بین 4 تا 12 جلسه این فرآیند طول می‌کشد. قطعاً در افرادی که چربی‌های مقاوم‌تری دارند، زمان لازم برای کاهش چربی‌ها بیشتر خواهد بود. ولی جلسه دوم تا سوم متوجه تغییراتی در بدن می‌شوید.

در این روش ابتدا چربی‌ها شکسته می‌شوند و به مرور از بدن خارج می‌شوند. از این رو ممکن است مدتی طول بکشد تا تأثیر آن را ببینید. از این رو پس از اولین جلسه نیز طب سوزنی برای لاغری روی چربی‌ها تأثیر گذاشته است ولی تا زمانی که چربی‌ها به آرامی توسط عرق و ادرار از بدن خارج شوند، کمی طول می‌کشد.

با توجه به نظر متخصص و مشکلاتی چاقی شما، ممکن است از نواحی محدودتری برای طب سوزنی استفاده شود. اگر تمام نواحی گفته شده مورد تحریک قرار گیرند، تأثیر جمعی آن‌ها به کاهش وزن سریع‌تر و بهتر می‌انجامد، در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا پزشکان متخصص طب سوزنی پس از معاینۀ دقیق تعداد جلسات موثر و لازم را برای مراجعه کننده مشخص می‌کنند.

مزایای طب سوزنی برای لاغری

علاوه بر این که طب سوزنی سبب کاهش وزن می‌شود، مزایای دیگری هم دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • احساس آرامش و کاهش استرس از اولین اثراتی است که در این نوع درمان به خوبی احساس می‌شود.
  • در این روش درمانی، روی کانال‌های انرژی حیاتی بدن کار می‌شود و همین امر سبب کنترل و افزایش انرژی می‌شود.
  • افزایش انرژی با طب سوزنی سبب می‌شود تا فرد فعال‌تر شود و کالری بیشتری در روز بسوزاند.
  • بهبود دستگاه گوارش باعث می‌شود تا بسیاری از بیماری‌های دیگر که ناشی از هضم نامناسب غذا است نیز رفع شوند.

طب سوزنی برای لاغری واقعیت است یا افسانه؟

نتیجه درمانی این طب برای افراد داوطلب کاملاً روشن است. طب سوزنی روشی کارآمد و بدون عارضه است که می‌تواند به خوبی در لاغری مؤثر باشد. امروزه افراد زیادی به انجام طب سنتی علاقه نشان می‌دهند. همین امر سبب می‌شود تا بتوان از آن به عنوان یک روش کاملاً بدون عارضه استفاده کرد. البته طب سوزنی باید زیر نظر افراد متخصص در این زمینه انجام گیرد. تمام مشکلات بدن منشا درونی دارند. اگر این منشأ درمان شود، مشکلات نیز خود به خود از بین می‌روند. از این رو می‌توان گفت طب سوزنی با اثر بر روی مکانیسم تغییر یافته بدن و برگرداندن آن‌ها به حالت طبیعی خود، بدن را سالم‌تر می‌کند و سبب می‌شود چربی‌های اضافه بدن در سوخت و سازهایی که به جریان افتاده‌اند، از بین روند و بدنی سالم‌تر داشته باشیم.

 

منبع: healthline

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باش

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست