طب سوزنی صورت

طب سوزنی صورت؛ معجزه زیبایی و جوانسازی پوست

طب سوزنی صورت یا (Facial Acupuncture) / طب سوزنی از قدیمی‌ترین روش‌های پزشکی در کشور چین به شمار می‌رود که برای پیشگیری و درمان انواع مختلف بیماری‌ها، کاربرد دارد. این نوع درمان تا به امروز نه تنها در کشور چین بلکه در اکثر نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. طب سوزنی صورت و بدن طرفداران خاص خود را دارد. نتایج مطالعات علمی نشان داده؛  طب سوزنی صورت باعث می‌شود؛ نشانه های پیری پوست، از بین بروند و همچنین برای سلامت کلی پوست مفید است. طب سوزنی صورت، همچنین سبب بهبود سلامتی عمومی پوست شده و با افزایش خونرسانی، آن را تقویت می‌کند. در این مقاله از طب سنتی دکتر سریتا شما را با این روش درمانی و جوانسازی پوست آشنا می‌نمائیم.

تاریخچه طب سوزنی

طب سوزنی در سال‌های بسیار دور و در کشور چین ابداع شد.طب سوزنی نیز مانند ماساژ درمانی که دارای پیشینه بسیار زیادی است، در کشور چین برای درمان بدن درد، سردرد و یا حتی بر طرف کردن حالت تهوع مورد استفاده بوده است. این روزها، نمی توان از نقش طب سوزنی زنان در زمینه سلامت و تنظیم وزن غافل شد.

طب سوزنی در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

طب سوزنی نیز توسط دکتر طب سنتي و متخصص در حوزه طب سنتی در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا انجام می شود. این نوع از طب سوزنی به عنوانی روشی امن تر نسبت به جراحی یا تزریق بوتاکس در نظر گرفته می شود. برخلاف دیگر روش های جوانسازی پوست که سوزن در آن استفاده می شود، طب سوزنی نه تنها در زیبا سازی پوست بلکه در سلامت عمومی آن نقش بسیار مهی را ایفا می کند.

تصویر قبل و بعد طب سوزنی صورت

چگونگی انجام طب سوزنی صورت

بهتر است درمانگر ،پیش از انجام طب سوزنی صورت، ابتدا طب سوزنی را روی بدن فرد شروع کند. اینکار سبب بهبود جریال انرژی در کل بدن سلامت جو می‌شود. همچنین می‌توان همزمان با طب سوزنی صوررت، از چند سوزن برای بدن استفاده کرد.

حجامت نیز از دیگر روشهای درمانی در طب سنتی یا مکمل است،

برای انجام طب سوزنی صورت، حدود ۴۰ تا ۷۰ سوزن بسیار ریز را وارد صورت می‌کنند. سوزن‌های مورد استفاده در این طب، بسیار نازک بوده و دردی چندانی هم ندارد.

میکرونیدلینگ که یک روش نوین زیباسازی پوست است؛ از مکانیزم طب سوزنی الگوبرداری شده است. در این روش دکتر طب سوزنی تعداد زیادی سوراخ‌های بسیار ریز، روی پوست ایجاد می ‌نماید. اینکار با تحریک جریان خون، به سلول های پوست اکسیژن رسانی می کند و می‌تواند سلول ها را با استفاده از مواد مغذی بیرونی، تغذیه کند. 

 زالو درمانی نیز از دیگر روش های طب مکمل است که در پیشگیری، کنترل و درمان بسیاری از بیماری ها موثر واقع می شود. 

 

اثرات طب سوزنی برای سلامت پوست

پس از انجام طب سوزنی ، اولین و بسریع‌ترین نتیجه ای که فرد به آن می‌رسد، رنگ صورت شفاف‌تر است. پوست صورت، پس از انجام طب سوزنی جریان خون تازه ای پیدا و مقدار زیادی اکسیژن دریافت می‌کند. پس از چند جلسه طب سوزنی، اثرات دیگر مانند حجم‌دهی به صورت، لاغری موضعی در قسمت‌های مورد نظر، رفع غبغب و افتادگی پلک و کاهش چین و چروک، نمایان می‌شود.

برای اینکه بتوانید یک نتیجه بسیار بادوام بگیرید، بهتر است 10 جلسه طب سوزنی با فواصل هر ۴ تا ۸ هفته، داشته باشید.

طب سوزنی صورت

تاثیر طب سوزنی ، بر جوان سازی پوست چگونه است؟

در طب سنتی چینی، برای اینکه التهاب و اگزمای پوست را درمان کنند؛ راه حل‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش‌ها، گیاه درمانی و طب سوزنی هستند. این روش‌ها از رایج ترین روش های طب چینی، برای درمان آلرژی‌های پوستی نیز هستند.

از آن‌جایی‌که طب سوزنی، موجب آرامش ذهنی نیز می‌شود؛ برای استفاده بیماران پوستی تاکید ویژه‍‌ای بر استفاده از آن شده است. در این شرایط متخصص طب سوزنی، همزمان به فرد کمک می‌کند تا با مشکلات ذهنی ناشی از بیماری پوستی خود نیز، کنار بیاید. با مداومت بر انجام طب سوزنی، علائم بیماری کاهش می‌یابد و کم کم زیبایی پوست به طور قابل توجهی به فرد باز می‌گردد.

همچنین برای از بین بردن تیرگی‌های پوست، درمانگران طب سوزنی، بدن را نیز پاکسازی می‌کنند. زیرا معتقدند اگر مشکلات درونی بدن را پاک سازی کنند مشکلات پوستی هم بر طرف می‌شوند.

اثرات طب سوزنی صورت بر جوانسازی پوست

طب سوزنی صورت بر شادابی پوست و جوان سازی آن تاثیرات فوق‌العاده‌ای دارد. طب سوزنی صورت، به پوست هایی که چربی زیادی دارند، کمک می‌کند تا چربی آن‌ها به حد تعادل برسد. همچنین سبب می‌شود پوست چندین درجه روشن تر شود و چین و چروکی که ممکن است بر اثر پیری بر روی صورت شکل گرفته باشد، برطرف گردد.

فصد خون به عنوان یک روش درمانی مکمل در کلینیک تخصصی طب سنتی دکتر سریتا در حال انجام است. شما نیز می توانید با تماس با بخش پذیرش کلینیک و اقدام به دریافت ویزیت حضوری از این سرویس نیز بهره‌مند شوید. 

چه مشکلاتی پوستی  را می توان با طب سوزنی درمان کرد؟

خطوط  لبخند یا  چروک‌های دور لب، نیز از این طریق قابل درمان هستند. طب سوزنی صورت، در پوست‌هایی که دچار افتادگی هستند، به عنوان لیفتینگ عمل می‌کند. برای جای جوش های صورت که مثل لکه مانده اند، نیز تاثیر بسیار خوبی دارد.

از دیگر تاثیرات طب سوزنی صورت می توان به از بین بردن غبغب، از بین بردن منافذ باز پوست  و کم‌رنگ کردن لکه های کک و مک اشاره کرد.

مزایای طب سوزنی صورت

عوارض ناشی از انجام طب سوزنی

افرادی که برای انجام درمان‌های مختلف بر روی پوست خود مراجعه می کنند، اکثر اوقات اطلاع دارند که این درمان ها ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. طب سوزنی صورت نیز از این قاعده مستثنا نیست. با این‌حال عوارض طب سوزنی مواردی از قبیل کبودی است که گذرا و کوتاه مدت است. جالب است بدانید،  تنها ۲۰ درصد افرادی که برای طب سوزنی صورت مراجعه می‌کنند، دچار کبودی موقت می‌شوند.

همچنین باید بدانید این عارضه پوستی خیلی سریع از بین خواهد رفت. اما افرادی که برای انجام طب سوزنی مراجعه می‌کنند، حتما باید از سلامتی در سیستم خونی، برخوردار باشند. به همین دلیل افرادی که به انواع مشکلات خون یا دیابت مبتلا هستند، از انجام این درمان منع می‌شوند.

هزینه انجام طب سوزنی صورت

مقدار هزینه برای انجام طب سوزنی صورت و جوان سازی پوست، می‌تواند بر اثر عوامل مختلف تغییر کند. شهری که شما در آن زندگی می‌کنید، محل و متخصصی که به او برای انجام درمان جوان سازی پوست از طریق طب سوزنی مراجعه می کنید و تعداد سوزن‌هایی که استفاده می‌کنید؛ از عوامل اثرگذار بر قیمت طب سوزنی هستند.

همچنین طب سوزنی اگر فقط برای صورت انجام شود و یا برای کل بدن استفاده شود، در قیمت آن اثر گذار است. به طور کلی علاوه بر اینکه طب سوزنی یک روش با اطمینان و ایمن است، از لحاظ هزینه نیز بسیار مناسب تر از سایر درمان های مربوط به پوست است.

کلام آخر

طب سوزنی صورت بر سلامت و جوان سازی پوست، تاثیر بسیار زیادی دارد. ولی باید بدانید که برای داشتن یک پوست سالم، عوامل مهم دیگری نیز هستند که باید آن‌ها را نیز در کنار درمان طب سوزنی رعایت کنید.

حتماً به یاد داشته باشید که تغذیه از عوامل بسیار مهم در سلامت پوست است. به همین دلیل پس از انجام طب سوزنی صورت، باید برای دوام داشتن نتیجه آن از مصرف مواد غذایی شیرین و مضر، استفاده از سیگار و دخانیات و…پرهیز کنید.

قبل از آن که برای انجام طب سوزنی اقدام کنید، باید ابتدا با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا به شما بگویند که آیا شرایط بدنی و سلامتی شما می‌تواند برای این درمان جوابگو باشد یا خیر.

بنابراین مهم‌ترین توصیه ما به شما این است که طب سوزنی را زیرنظر پزشک متخصص انجام دهید.

 

منبع: www.healthline.com

برای درمان سیاتیک

با بهترین پزشکان طب سنتی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88207836-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست