فصد خون در تهران

فصد خون در تهران در کلینیک‌ها و درمانگاه‌های طب سنتی معتبر و استاندارد، زیر نظر متخصصین مجرب انجام می‌شود. برای اینکه بخواهید بدون دردسر، از مزایای فصد، حجامت، زالودرمانی و ماساژ طب سنتی استفاده کنید؛ بهتر است کلینیک و درمانگاه‌های تایید شده و استاندارد را انتخاب نمایید.

فصد در لغت به معنی رگ زدن است. این روش باید حتما زیر نظر متخصص طب سنتی انجام شود؛ و افراد غیرمتخصص مجوز انجام آن‌را ندارند.

در گذشته فصد خون به صورت سنتی انجام می‌شد؛ اما امروزه با روش‌های جدیدتر بدون درد و عوارض در مراکز فصد خون در تهران و انجام می‌شود.

 

مراکز استاندارد فصد خون در تهران

برای مراجعه به مراکز فصد خون در تهران باید کلینیک و درمانگاه‌های طب سنتی بهداشتی و تایید شده را پیدا کنید.

اما این مراکز طب سنتی و فصد خون باید چه الزامات و اصول بهداشتی را رعایت کنند؟

1-مراکز استاندارد فصد

مراکز انجام فصد، حجامت، ماساژ درمانی و سایر اعمال یداوی، باید استانداردهای مصوب مراکز درمانی، موضوع استانداردهای اعلام‌شده مربوط به ارزشیابی و نظارت بر مراکز درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز را رعایت کنند.

2-رعایت اصول کامل ضدعفونی

مراکز انجام حجامت و فصد باید دارای اتاق‌هایی منطبق با شرایط اتاق‌های عمل سرپایی بوده و اصول کامل ضدعفونی و بهداشت را رعایت نمایند. مراکز فصد طبق آیین نامه وزارت بهداشت، ملزم به استفاده از ابزار بهداشتی و استریل هستند.

فصد خون در تهران
مراکز فصد خون طبق آیین نامه وزارت بهداشت، ملزم به استفاده از ابزار بهداشتی و استریل هستند.

3-متخصصان آموزش دیده

فصد خون حتما باید توسط دکتر طب سنتی  انجام شود. پزشک متخصص طب سنتی فردی است که پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی، تخصص خود را در رشته طب سنتی از دانشگاه‌های معتبر علوم پزشکی دریافت کرده باشد.

4-معاینه

قبل از انجام حجامت، فصد و یا زالو درمانی سلامتجو حتما باید توسط متخصص طب سنتی معاینه شود. ممکن است برای فرد مراجعه کننده فصد یا حجامت مضر و یا او نیازی به این کار نداشته باشد.

قبل از انجام فصد سلامتجو حتما باید توسط متخصص طب سنتی معاینه شود چراکه احتمال دارد فصد خون برای بیمار مناسب نباشد.

مزایای فصد خون

قبل از اینکه بخواهید برای انجام فصد به مراکز فصد خون در تهران مراجعه کنید، بهتر است کمی راجع به فواید فصد خون آن بدانید تا با خیال آسوده‌تر فصد خون را انجام دهید.

کاربرد فصد خون در طب قدیم

در طب قدیم اگر فردی دچار التهاب عضوی می‌شد از فصد برای کم کردن درد و التهاب مقداری خون از سیاهرگ دورترین رگ توسط طبیب گرفته می‌شد.

 

از فصد برای:

  • تسکین درد بواسیر
  • تسکین درد رحم
  • درمان سوء هاضمه
  • تسکین کمر درد
  • درمان واریس
  • توقف خونریزی شدید بینی
  • درمان پرفشاری خون
  • درمان برخی از انواع نازایی

استفاده می‌شود.

فصد خون در تهران
از فصد برای تسکین درد بواسیر، تسکین درد رحم، درمان سوء هاضمه، تسکین کمر درد، درمان واریس و … استفاده می‌شود.

اهمیت فصد خون

از آنجایی که در فصد خون به یکباره بخش زیادی از خون فاسد و سمومی که در بدن برای سالیان متمادی تجمع یافته بود، خارج می‌شود، فصد از موثرترین و بهترین اعمال یداوی در طب سنتی شناخته شده است.

در فصد خون عروق اصلی بدن شکافته می‌شود و خونی که خارج می‌شود، خونی غلیظ و حاوی سموم و اخلاط بدن است.

امروز فصد بسیار ساده‌تر و با رعایت اصول بهداشتی کامل انجام می‌شود. 64 موضع برای انجام فصد و درمان بیماری‌های خاص شناسایی شده است.

قبل از انجام فصد خون درمانگر طب سنتی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند و شکاف سطحی 2 تا 3 میلی‌متری در رگ ایجاد می‌شود تا خون فاسد و آلوده از آن قسمت خارج شود.

فصد خون در تهران
در فصد خون عروق اصلی بدن شکافته می‌شود و خونی که خارج می‌شود، خونی غلیظ و حاوی سموم و اخلاط بدن است.

اهمیت فصد برای درمان غلظت خون

در بسیاری از افراد مانند کسانی که از بیماری غلظت خون زیاد (پلی سیتمی) رنج می‌برند خون غلیظ می‌تواند کشنده باشد. در این حالت کنترل میزان غلظت خون برای قلب دشوار می‌شود و در نتیجه فشار خون بالا، حمله قلبی یا سکته را به همراه خواهد داشت.

فشار خون، مصرف دارو، سیگار کشیدن زیاد، چاقی و … از جمله مواردی هستند که باعث افزایش غلظت خون می شوند.

افزایش تولید سلول‌های خونی در بعضی از افراد مثل بیماران کم خون مفید است، اما اگر نظارت دقیقی بر روی این مسئله نباشد می‌تواند به بیماری غلظت خون تبدیل شود. خطر این بیماری برای مردان بسیار بیشتر است چرا که مردان سطح تستوسترون بالاتری نسبت به زنان دارند. پزشکان طب سنتی با فصد خون تعداد بسیار زیادی از گلبول‌های قرمز را کم می‌کنند تا خطراتی مثل غلظت خون را به حداقل برسانند.

برای تنظیم حجم گلبول های قرمز معمولا خارج کردن یک پیمانه خون از بدن کافی است. در صورت رضایت بیمار واجد شرایط می‌توان خون را به بانک خون اهدا کرد. اگر در بیمار احتمال عود بیماری غلظت خون وجود داشته باشد می‌توان جلسات مکرر فصد خون را برای وی تجویز کرد.

فصد خون درمانی فوری محسوب می‌شود چراکه خون را از بدن حذف می‌کند در نتیجه علائمی مانند فشار خون بالا فوراً فروکش می کند و اکثر بیماران بلافاصله احساس بهتری دارند.

فصد خون در تهران
فصد خون درمانی فوری محسوب می‌شود چراکه خون را از بدن حذف می‌کند در نتیجه علائمی مانند فشار خون بالا فوراً فروکش می کند و اکثر بیماران بلافاصله احساس بهتری دارند.

 

فواید فصد خون

فصد خون یکی از اعمال یداوی طب سنتی است که فواید و مزایای زیادی برای سلامتی فرد دارد.

از آنجایی که در فصد و حجامت هم مانند اهدای خون، مقداری از خون بدن خارج می‌شود می‌تواند فواید مشابه باهم داشته باشند.

 

1.می‌تواند مشکلات احتمالی سلامتی را نشان دهد.

اهدا و فصد خون می‌تواند راهی دیگر برای مراقبت از سلامت قلب و عروق شما باشد.

قبل از فصد خون درمانگر طب سنتی نبض، فشار خون، دمای بدن، هموگلوبین و سایر موارد را بررسی می‌کند.

این امر گاهی اوقات می‌تواند مشکلات سلامتی را فصد خون که حتی از آنها اطلاع ندارید، مشخص کند.

اگر خون شما بسیار کم آهن باشد، کلینیک طب سنتی به شما اطلاع می‌دهد و فصد خون را انجام نمی‌دهد.

آنها همچنین شما را از سایر مشکلات خونی که مشاهده می‌کنند یا موارد غیر عادی به نظر می‌رسد، به شما اطلاع می‌دهند.

بررسی گاه به گاه کیفیت خون شما می‌تواند کلید تشخیص یک مسئله سلامتی قبل از آن باشد که زندگی را تهدید کند.

2.می‌تواند ذخایر مضر آهن را کاهش دهد.

هموکروماتوز بیماری است که باعث اضافه بار آهن می‌شود و به عنوان یکی شایع‌ترین بیماری‌های ژنتیکی شناخته شده است.

فصد و اهدای خون را به عنوان راهی برای کاهش ذخایر آهن اضافی بدن توصیه می‌شود.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گویند از بین بردن گلبول‌های قرمز خون توسط فلبوتومی (یا اهدای خون) روش درمانی ترجیحی برای بیماران دارای آهن اضافی در خون است.

3. ممکن است خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهد.

فصد و اهدای خون حداقل یک بار در سال می‌تواند خطر حمله قلبی را تا 88 درصد کاهش دهد، 

میزان بالای آهن در خون، رگ‌های خونی شما را منقبض فصد خون  و خطر حمله قلبی را بیشتر می‌کند.

از بین بردن رسوبات آهن اضافی با فصد و اهدای خون به رگ‌های شما فضای بیشتری برای کار می‌دهد.

4.ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

در یک فرد متوسط ​​و کاملاً سالم، ارتباط بین فصد و خون دادن و کاهش خطر ابتلا به سرطان بسیار ناچیز است.

اما تحقیقات از کاهش خطر سرطان برای افراد با بیماری‌های مختلف پشتیبانی می‌کند، یکی از آنها هموکروماتوز است.

طبق مطالعه‌ای که توسط مجله انستیتوی ملی سرطان منتشر شد، مشخص شد که فلبوتومی (فرآیند خونگیری) روشی برای کاهش آهن است که با کاهش خطر سرطان و مرگ و میر همراه است.

این مطالعه بر روی بیماران مبتلا به بیماری شریانی محیطی (PAD) متمرکز شد که کلینیک مایو آن را به عنوان یک مشکل شایع گردش خون توصیف می‌کند.

بیماران مبتلا به PAD که به طور منظم خون اهدا می‌کردند، فصد خون در مقایسه با افرادی که این کار را انجام نمی‌دادند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان بودند.

فصد خون در تهران
مطالعه‌ای بر روی بیماران انجام شد نشان داد؛ کسانی که فصد خون انجام می‌دادند در مقایسه با افرادی که این کار را انجام نمی‌دادند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان بودند.

5.می‌تواند به کبد شما کمک کند تا سالم بماند.

خطر دیگر اضافه بار آهن، تهدید سلامت کبد است. مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی گزارش می‌دهد:

“در سال‌های اخیر، بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD)، بیان کبدی سندرم متابولیک، به میزان اپیدمی رسیده است.”

تحقیقات، ارتباط بیش از حد آهن با NAFLD، هپاتیت C و سایر بیماری‌ها و عفونتهای کبدی را نشان داده است.

اگرچه عوامل زیادی در این مشکلات دخیل هستند ، فصد خون اما فصد و اهدای خون می‌تواند به از بین بردن برخی از ذخایر آهن کمک کرده و از بروز مشکلات اضافی در کبد جلوگیری کند

فصد خون در تهران
فصد و اهدای خون می‌تواند به از بین بردن برخی از ذخایر آهن کمک کرده و از بروز مشکلات اضافی در کبد جلوگیری کند.

فصد خون با سرم یا بدون سرم ؟

با حضور در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا می‌توانید از خدمات متنوع طب مکمل با نظارت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور استفاده کنید فصد خون با سرم یکی از اصلی ترین سوالات کاربران پیش از انجام این کار خطیر پزشکی می باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ، اگر چه فصد خون با سرم دارای فواید خود است، اما بر اساس نظر پزشکان پیشنهاد می شود، فصد خون بدون تزریق سرم انجام شود ؛ چرا که بدون تزریق سرم اثر و ماندگاری آن افزایش می یابد. 

مراکز فصد خون در تهران

در ادامه مقاله مهمترین مراکز فصد خون در تهران معرفی و بررسی می‌شود.مرکز فصد خون چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ قبل و بعد از فصد به چه تدابیری نیاز است؟ فصد خون بهتر است در چه زمانی انجام شود؟ این‌ سوالات برای بسیاری از علاقمندان به طب سنتی پیش می‌آید. در ادامه مطلب به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

انجام فصد در مرکز فصد خون

پزشک حاضر در مرکز فصد خون اول از همه چیز روش کار و توضیحات لازم را برای فرد بیمار شرح می‌دهد. سپس اسباب آرامش بیمار و وسایل مورد نیاز را آماده می‌کند. در مرحله بعد به بیمار کمک می‌کند تا براساس رگی که قرار است فصد شود، در پوزیشن مناسب قرار بگیرد.

به عنوان مثال برای فصد سیاهرگ باسلیق ابتدا نبض و فشار خون بیمار را یادداشت کرده و به او کمک می‌کنیم تا به پشت روی تخت بخوابد. سپس بازوی بیمار را با تورنیکه می‌بندیم تا رگ باسلیق که در پایین بازو قرار دارد، برجسته و فصد آن راحت‌تر شود.

برای شروع فصد ابتدا با یک پنبۀ آغشته به الکل محل موردنظر را ضدعفونی کرده و سپس با تیغ بیستوری استریل رگ را می‌شکافیم تا خون از آن خارج شود. در این هنگام تورنیکه را کم کم شل می‌کنیم تا فوران خون کم و در نهایت متوقف شود. میزان خون خروجی در فصد به توصیۀ پزشک که از روی نوع بیماری و شرایط روحی و جسمی بیمار تشخیص داده می‌شود، بستگی دارد.

کلینیک فصد خون در تهران

اغلب کلینیک های فصد خون در تهران توسط متخصصان مجرب و باتجربه اداره می شوند و خدمات فصد خون را با استفاده از تجهیزات مدرن و بهداشتی ارائه می دهند. در اینجا چند نکته برای انتخاب کلینیک فصد خون آورده شده و سپس به معرفی کلینیک تخصصی دکتر سریتا می پردازیم:

مجوز: مطمئن شوید که کلینیک دارای مجوز لازم از وزارت بهداشت و درمان است.

تجربه: سابقه و تجربه متخصصان کلینیک را بررسی کنید.

نظرات: نظرات سایر مراجعین را در مورد کلینیک بخوانید.

هزینه: هزینه خدمات فصد خون را در کلینیک های مختلف مقایسه کنید. قبل از انجام فصد خون، حتماً با یک پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.

کلینیک تخصصی دکتر سریتا

کلینیک تخصصی دکتر سریتا، یک مرکز مدرن طب سنتی با خدماتی از قبیل حجامت، بادکش، فصد خون، ماساژ درمانی، طب سوزنی، طب آیورودا و زالو درمانی است. این مرکز با بیش از 20 پزشک متخصص در زمینه طب سنتی همکاری می‌کند و از بهترین کلینیک های تخصصی فصد خود در تهران است.

کلینیک دکتر سریتا چند مزیت مهم دارد:

  1. این مرکز تنها با آن دسته از متخصصان طب سنتی همکاری می‌کند که در دانشگاه‌های معتبر پزشکی تحصیل کرده‌اند.
  2. همه ضوابط و استانداردهای وزارت بهداشت در این کلینیک رعایت شده است. این ضوابط مواردی از قبیل استفاده از وسایل یکبار مصرف و اختصاصی برای هر بیمار، لزوم معاینه بیمار توسط پزشک قبل از انجام اعمال یداوی و ممنوعیت مداوای همزمان چند بیمار در یک اتاق و توسط یک پزشک را شامل می‌شود.
  3. کلینیک دکتر سریتا، جز معدود مراکز حجامت در تهران است که برای هر یک از اعمال یداوی، با پزشک ویژه و متخصص همان زمینه همکاری می‌کند. در این کلینیک هر پزشک فصد خون تنها در یک زمینه کاری فعالیت می‌کند.

متخصص فصد خون

در ایران، متخصصان فصد خون در دسته های زیر قرار می گیرند:

پزشکانی که دوره طب سنتی را گذرانده اند: این پزشکان در دانشکده پزشکی تحصیل کرده اند و سپس دوره های تخصصی طب سنتی را گذرانده اند.

حکیمان طب سنتی: این افراد در زمینه طب سنتی تحصیل کرده و تجربه دارند، اما ممکن است مدرک پزشکی نداشته باشند.

افراد باتجربه: این افراد ممکن است تحصیلات دانشگاهی در زمینه پزشکی یا طب سنتی نداشته باشند، اما سالها تجربه در زمینه فصد خون دارند.

انتخاب متخصص فصد خون مناسب:

مجوز: مطمئن شوید که متخصص فصد خون دارای مجوز لازم از وزارت بهداشت و درمان است.

تجربه: سابقه و تجربه متخصص فصد خون را بررسی کنید.

نظرات: نظرات سایر مراجعین را در مورد متخصص فصد خون بخوانید.

هزینه: هزینه خدمات فصد خون را در متخصصان مختلف مقایسه کنید.

قبل از انجام فصد خون، حتماً با یک پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.

در اینجا چند روش برای یافتن متخصص فصد خون آورده شده است:

جستجوی آنلاین: می توانید از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل به دنبال متخصص فصد خون در منطقه خود باشید.

پرسش از دوستان و آشنایان: می توانید از دوستان و آشنایان خود که تجربه فصد خون دارند، در مورد متخصصان فصد خون خوب سوال کنید.

کلینیک و مرکز طب سنتی دکتر سریتا از مراکزی است که بهترین متخصصان و طب سنتی را در مجموعه خود به کار گرفته است و مراجعین می توانند بهتربن خدمات از قبیل فصد، حجامت، بادکش، طب سوزنی، ماساژ درمانی را در این مرکز انجام بدهند.

بهترین مراکز فصد خون در تهران

انتخاب بهترین مرکز فصد خون تهران به عوامل مختلفی مانند محل سکونت شما، نوع خدمات مورد نیازتان، سابقه و تجربه مرکز، و نظرات مراجعین قبلی بستگی دارد.مراکز متعددی هم در سرتاسر تهران وجود دارند که کار فصد خون را انجام می دهند اما آنچه که بسیار مهم است در بین آنها مراکزی وجود دارند که علیرغم تبلیغاتی که دارند و خدماتی که ارائه می دهند بعضا دارای مجوز و متخصصین مجرب نیستند بنابراین در انتخاب بهترین مرکز فصد خون باید به نکات زیادی توجه کرد از جمله مهمترین آن این است که حتما پزشک متخصص در کلینیک حضور داشته باشد تا در صورت لزوم مانع به وجود آمدن مشکل برای مراجعه کنندگان شود.

مراکز فصد خون در شمال تهران

در شمال تهران مراکزی که کار فصد را انجام بدهند تعداد انگشت شماری هستند. مراکزی که هم از لحاظ بهداشتی و هم حضور پزشک متخصص قابل اطمینان باشند کم بوده و نمی توان به طور یقین گفت که خدماتی که ارائه می دهند کامل است. اما در مرکز فصد خون سریتا شما می توانید تمام خدمات مربوط به فصد را از لحاظ بهداشتی و هم حضور پزشک متخصص هنگام فصد خون اطمینان حاصل کنید.

کلینیک و مراکز فصد خون در غرب تهران

همانطور که گفته شد مراکز معتبر زیادی در سطح تهران کار فصد خون را انجام می دهند که غرب تهران هم شامل این مناطق می شود. با بررسی هایی که ما انجام داده ایم متوجه شده ایم که تعداد این مراکز بسیار کم است بنابراین پیشنهاد ما این است اگر در یافتن نزدیکترین محل که کار فصد خون را انجام بدهد دچار مشکل هستید می توانید از خدمات فصد خون در منزل مرکز فصد خون دکتر سریتا استفاده نمایید.

کلینیک فصد خون در غرب تهران بسیار انگشت شمار هستند اما همان تعداد کم هم از متخصصین مجربی تشکیل شده اند که کارهایی مانند فصد خون را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

مراکز فصد خون در جنوب تهران

فصد خون حتما باید در یک محیط بهداشتی و توسط فرد متخصص و در حضور پزشک انجام شود بنابراین رعایت این نکات از مولفه های یک مرکز فصد خون است بنابراین مراکز فصد خون در جنوب تهران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با خیال راحت می توانید به مراکز فصد خون در جنوب تهران مراجعه نمایید چرا که این مراکز حتما باید تاییده وزارت بهداشت را دارا باشند تا بتوانند فعالیت نمایند.

مراکز فصد خون در غرب تهران

غرب تهران به نسبت سایر مناطق تهران مراکز و کلینیک هایی که فصد خون را انجام بدهند تعداد کمی هستند. و یافتن مرکزی که همه خدمات طب سنتی را از جمله فصد خون را انجام بدهد کار چندان ساده ای نیست.در فصد خون بهتر است از اعتبار و تخصص پزشکان مراکز و کلینیک های فصد خون مطئمن شد سپس اقدام به انجام فصد نمود.

مراکز فصد خون در شرق تهران

چنانچه به دنبال مرکز فصد خون در شرق تهران هستید که ضمن اینکه بهداشتی باشد و خدماتی که ارائه می دهد زیر نظر متخصص طب سنتی باشد ما به شما مرکز فصد خون دکتر سریتا را پیشنهاد می کنیم . کلینیک فصد خون دکتر سریتا از جمله مراکز فصد خون در شرق تهران است که خدمات فصد خون را در یک محیط کاملا بهداشتی و زیر نظر پزشک متخصص انجام می دهد.

مراکز فصد خون در سعادت آباد

تفاوتی نمی کند که مراکز فصد خون در جنوب ، غرب، شمال، شرق تهران باشند اما بدون استثنا همه این مراکز باید دارای مجوز از وزارت بهداشت باشند تا بتوانند خدمات فصد را انجام دهند. اما همیشه نزدیکترین مرکز فصد خون لزوما بهترین مرکز فصد خون نیست بنابراین بهتربن کار تحقیق در مورد مراکز مختلفی است که کار فصد خون در تهران و سعادت آباد هستند.

مرکز فصد خون شمیران

مراکزی که در شمیران به طور اختصاصی کار فصد خون را انجام دهند بسیار محدود و تعداد کمی هستند اما مطب هایی نیز وجود دارند که کار فصد خون را در مطب انجام می دهند. توصیه می شود قبل از اینکه از بهداشت و دارای مجوز بودن آن مراکز اطمینان حاصل نکرده اید عمل فصد خون را انجام ندهید.

مرکز فصد خون فلسطین

در خیابان فلسطین، تعداد مراکزی که کار فصد خون را انجام می دهد بسیار محدود هستند و عمدتا به خیابان انقلاب نزدیک تر هستند. کلینیک طب سنتی دکتر سریتا واقع در خیابان ولیعصر از جمله مراکزی است که دسترسی آن از خیابان های فلسطین و انقلاب نزدیک بوده و ساکنین این مناطق می توانند برای انجام فصد خون به این مرکز مراجعه نمایند.

مرکز فصد خون وصال

تا جایی که ما تحقیق کرده ایم مرکز تخصصی برای فصد خون در خیابان وصال تهران وجود ندارد اما مطب هایی هستند که بعضی از پزشکان محترم در آن فصد خون انجام می دهند.باز هم یادآور می شویم در صورتی که به دنبال کلینیک و مرکز فصد خون در تهران هستید کلینیک طب سنتی دکتر سریتا با بهترین پزشکان و متخصصان طب سنتی آماده ارائه هر گونه خدمات طب سنتی از جمله فصد خون است.

 

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست