ماساژ برای مفاصل و تاثیر آن بر آرتروز

ماساژ برای مفاصل در درمان آرتروز نقش مهمی را ایفا می‌کند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌نماییم اگر با بیماری آرتروز دست و پنجه نرم می‌کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه نمائید و با بکارگیری آن وضعیت جسمانی خود را بهبود دهید.

توصیه های ماساژ درمانگران برای افراد مبتلا به آرتروز مفاصل

ماساژ یک امر تجملی نیست و برای افراد مبتلا به بیماری های مفصلی، آرتروز و دردهای اسکلتی امر بسیار مهمی به شمار می‌رود. فریزیا ویکمن، ماساژ درمانگر حرفه‌ای در این زمینه بیان می کند: ” ماساژ می‌تواند به کاهش درد و التهاب با آزاد کردن ماهیچه‌های اطراف مفاصل و کمک به افزایش جریان خون در آنها کمک کند. “ افراد مبتلا به استئوآرتریت در زانوهای خود که یک بار در هفته به مدت 8 هفته یک ساعت ماساژ سوئدی دریافت کردند نسبت به افرادی که ماساژ دریافت نکردند، درد کمتر، تحرک بیشتر و دامنه حرکتی بهتری داشتند.

نتایج تحقیقات بر ماساژ درمانی مفاصل

مطالعه محققان دانشگاه دوک که در مجله PLoS One منتشر شده است. تحقیقات در مجله Pain Medicine نشان داد که افراد مبتلا به کمردرد مزمن پس از دریافت یک سری ماساژ، علائم‌شان بهبود داده شد. ماساژ درمانی به دلیل خواص ویژه‌اش به التهاب آرتروز کمک می‌کند. مطالعه منتشر شده در Massage Today نشان داد که ماساژ منظم به کاهش درد و تورم ناشی از آرتریت روماتوئید و همچنین به بهبود عملکرد مفاصل، کیفیت خواب و سطح انرژی در طول روز کمک می‌کند. بر اساس گفته ویکمن، افراد مبتلا به آرتریت و سایر بیماری‌های مزمن، ماساژ را نه به ‌عنوان «درمان»، بلکه بخشی از برنامه درمانی کلی خود بگنجاند. به منظور استفاده از زمان ، در این قسمت نکات بسیار مهمی را در زمینه ماساژ درمانی مفاصل برای شما به مختصر شرح داده ایم.

نکات مهم قبل از ماساژ

مرکز ماساژ درمانی معتبری را انتخاب کنید

به منظور دریافت بهترین عملکرد، پیشنهاد می‌شود با مرکز ماساژ درمانی یک برنامه منظم را تنظیم کنید. در مطالعه‌ای که در دانشگاه دوک انجام شد، ثابت شد که افرادای که 60 دقیقه در هفته خدمات ماساژ درمانی دریافت می‌کنند، از افرادی که زمان کمتری را برای ماساژ درمانی می‌گذارند، بهبودی‌شان بیشتر می‌شود . اما باید بدانید که دریافت ماساژ درمانی برای مدت طولانی در هفته به این دلیل پیشنهاد نمی‌شود که ماهیچه‌ها به زمان مشخصی برای ترمیم و بازیابی احتیاج دارند.

مزایای ماساژ برای مفاصل

ماساژ ها انواع مختلفی دارند و بهترین نوع برای شما باید بر اساس علائمتان تشخیص داده شود.

متخصصان طب سوزنی و ماساژ درمانی بر این باورند که ماساژ درمانی در انواع مختلفی وجود دارد و ممکن است یکی از این ماساژها بتوانند علائم شما را بهبود دهد. علاوه بر این، نوع ماساژ شما، بسته به نوع آرتروز و شدت آن مشخص می‌شود. «نوع ماساژی که نیاز دارید به نوع آرتریت و شدت بیماری شما بستگی دارد. اولین قدم این است که یک مرکز ماساژ درمانی را پیدا کنید که ماساژورهای آن در درمان آرتروز با ماساژ درمانی مهارت داشته باشند. قبل از اینکه روی میز دراز بکشید،مسائل خود را به آنها بگویید. پیشنهاد می‌شود که برای انجام ماساژ درمانی با پزشک خود در مورد اینکه چه نوع ماساژی برای درمان بیماری آرتریت شما بی‌خطر و موثر است، مشورت نمائید.

در مورد شرایط جسمی و بیماری خود در صورت وجود با ماساژ درمانگر خود صحبت کنید.

در صورتی که آسیب قابل توجهی به یک مفصل خاص وارد شده است، بایستی قبل از شروع ماساژ با درمانگر خود صحبت کنید. زیرا ماساژها و میزان فشاری که به ماهیچه و سطح پوست وارد می شود بایستی با شرایط جسمی شما تنظیم شود. اگر مبتلا به آرتروز هستید بایستی ماساژدرمانگر شما با نحوه ماساژ دادن به بیماران مبتلا به آرتروز آشنا باشد.

ماساژور ماساژ درمانی

به درمانگر خود در جریان با لکه های پوستی، کبودی یا بریدگی ها اطلاع دهید

بدیهی است که پیش از انجام ماساژ باید با ماساژور خود در مورد لکه های پوستی، کبودی یا بریدگی صحبت کنید. در ماساژ درمانی از لوسیون ها و روغن های مختلف استفاده می شود. بنابراین ماساژ درمانگر با دانستن این موضوع در زمان ماساژ، از مالیدن لوسیون  روی نقاط حساس خودداری می‌کند.

نکات مهم در حین ماساژ برای مفاصل

ماساژ های عمیق را تجربه کنید.

فشارهای محکم‌تر در حین ماساژ درمانی می‌تواند باعث آرامش بیشتری در افراد می‌شود. در مطالعات انجام شده توسط مجله Complementary Therapies in Clinical Practice مبتلایان به روماتوئید که ماساژ‌های با فشار متوسط را دریافت کرده بودند، درد کمتری را در مقایسه با ماساژهای با فشار سبک ، حس می‌کردند. اگر در حین ماساژ درمانی شما را اذیت می‌کند به ماساژ درمانگر خود اطلاع دهید. راحتی و آرامش شما بایستی در اولویت قرار گیرد. بنابراین اگر حین ماساژ درمانی بدنتان درد می‌گیرد بایستی به ماساژور خود اطلاع دهید. افرادی که مبتلا به بیماری آرتروز و مفصل هستند، نیز بیش از دیگر افراد ممکن است درد را حس کنند. لازم به ذکر است که ایجاد درد بسیار کمی ت.سط ماساژ طبیعی است اما در موارد شدید به روان درمانگر خود بگوئید.

ماساژورها بدن‌های مختلف را می‌بینند، پس از بدن خود خجالت نکشید

افراد مبتلا به ورم مفاصل ، افراد مبتلا به چاقی و جوش و لک های سوختگی گاها از نشان دادن بدن خود به دیگر افراد خجالت می کشند اما باید بدانید که ماساژ درمانگرها با بدن های مختلف آشنا هستند. ماساژور ها تنها با هدف درمان بدن شما را ماساژ می دهند و قرار نیست شما را استهزا گیرند یا قضاوت کنند. اگر واقعاً نمی‌خواهید ناحیه خاصی از بدن دیده یا لمس شود، به درمانگر خود بگویید که در طول ماساژ آن را با ملحفه بپوشاند.

از روش های مختلف ماساژدرمانی بهره‌مند شوید.

انواع ماساژ برای مفاصل

روش‌های مختلفی برای ماساژ درمانی وجود دارد گرما درمانی از روش هایی است که در درمان آرتروز و بیماری مفاصل بسیار موثر واقع می شود. برخی دیگر از روش ماساژ درمانی سنگ گرم برای ماساژ استفاده می‌کنند. این سنگ‌ها به اندازه کف دست هستند و با حرارتی بین 110 تا 130 درجه فارنهایت بر روی پوست قرار می گیرند. از فواید این نوع از ماساژ درمانی این است که رگ‌های خونی در آن به آسانی باز می شوند و به عملکرد بهتر عضلات کمک می کند.

طب سوزنی یا ماساژ طب فشاری گزینه های مورد بررسی در ماساژ برای مفاصل هستند.

طب سوزنی و طب فشاری بر اساس طب سنتی چینی هستند و برای افراد مبتلا به بیماری مفاصل بسیار کاربردی است. در طب سوزنی از سوزن‌های بسیار نازکی استفاده می‌شود که در نقاط ماشه‌ای به منظور آزاد سازی فشار و تنش های عضلانی، قرار می‌گیرند. طب فشاری به وارد آوردن فشار بر روی نقاط ماشه‌ای خاص در بدن می‌گویند. طب سوزنی با هدف کاهش درد و علائم آرتریت همزمان با دیگر درمان های پزشکی استفاده می‌شود.

نکات مهم از ماساژ برای مفاصل

ممکن است قبل از اینکه علائم شما بهبود کند کمی احساس درد داشته باشید.

ماساژ درمانی تقریبا شبیه ورزش عمل می‌کند و ممکن است کمی درد ایجاد کند. البته باید بدانید که درد ایجاد شده موقت است و پس از گذشت مدت زمانی به طور کامل از بین می‌رود. ماساژ ، میزان خونرسانی به بافت ها را افزایش می‌دهد و سموم را دفع می‌کند. با این کار ممکن است التهاب کمی در بدن ایجاد شود، اما موقت است و به آرامی از بین می‌رود. پس می‌توان نتیجه گرفت که وجود مقدار کمی درد پس از انجام ماساژ درمانی طبیعی است و جای نگرانی نیست.

پس از ماساژ مقدار زیادی مایعات بنوشید.

به منظور بهبودی عضلات و مفاصل پیشنهاد می شود که بلافاصله پس از انجام ماساژ درمانی مقدار زیادی مایعات بنوشید. هیدراته نگه‌داشتن بدن در کاهش التهاب بسیار موثر است.

نوشیدن آب در ماساژدرمانی

حمام آب گرم بگیرید

یکی دیگر از کارهایی پس از انجام ماساژ برای مفاصل بایستی انجام دهید، حمام آب گرم است. بسیاری از درمانگران توصیه می‌کنند که حمام آب گرم با ایجاد حالتی پایدار به آرام نگه داشتن بدن شما کمک می‌کند.

از درمانگر خود بخواهید موقعیت بدنی شما را بررسی کند.

نحوه نشستن شما در ایجاد دردهای مفصلی بسیار تاثیرگذار است. ماساژور شما با بررسی وضعیت بدنی‌تان می‌تواند با راهنمایی درست این مشکل را برطرف کند.

انجام ماساژ با ورزش بهبود بسیار موثرتری در عملکرد بدتان دارد.

انجام نرمش و ورزش های ملایم به طور روزانه باعث افزایش دامنه حرکتی و مفاصل می‌گردد. از سوی دیگر می‌توانید ورزش‌هایی مانند یوگا و شنا را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

 

برای رزرو نوبت ماساژ

در کلینیک فوق تخصصی دکتر سریتا

می‌توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 19 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 15، با شماره تلفن 88174700-021 تماس بگیرید.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون ، ماساژ و … بهره‌مند شوید. کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. 

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست