ماساژ درمانی بانوان و نقش آن بر سلامت و زیبایی + معرفی بهترین مراکز ماساژ

داشتن آرامش مهمترین عامل برای سلامتی بانوان است. زنان به دلایل زیادی نگران سلامتی خود هستند که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. درد لگنی، افسردگی بعد از زایمان، نوسانات هورمونی ناشی از یائسگی و اضافه وزن به دلایل بارداری،  مواردی هستند که سلامت جسمانی و آرامش بانوان را در معرض خطر قرار می‌دهد. نه تنها به دلایل جسمانی، بلکه به خاطر فشار اجتماعی هم بانوان می‌توانند در معرض مشکلات روحی زیادی قرار بگیرند. ماساژ درمانی بانوان یکی از روش‌های درمانی مناسب برای رفع استرس، بهبود شرایط روحی و مشکلات جسمی دیگر است. با ما همراه باشید تا با آگاهی بیشتر به مسائل نگاه کنید. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که اگر تا به حال در هر یک از شرایط ذکر شده قرار گرفته‌اید، برنامه ماساژ درمانی را در زندگی روزمره خود بگنجانید. نکته حائز اهمیت این است که این روش درمانی بایستی توسط پزشکان متخصص طب سنتی و افراد مهارت دیده انجام شود.

تاثیر ماساژ درمانی بانوان بر کاهش وزن

ماساژ درمانی بانوان
ماساژ درمانی بانوان

باید بگویم که ماساژ درمانی به هیچ وجه باعث کاهش وزن نمی شود، اما باعث بهبود پوست آسیب دیده بر اثر کاهش وزن می‌شود. این  برای بانوانی که به دنبال زیبایی پوست خود بعد از کاهش وزن شدید هستند می تواند گزینه خوبی باشد. شما کاربران گرامی می‌توانید در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا از ماساژ درمانی توسط افراد مهارت دیده بهره‌مند شوید. 

تاثیر ماساژ بانوان بر سندروم پیش از قاعدگی

اگر زنی از اختلال نارسایی پیش از قاعدگی PMDD یا سندروم پیش از قاعدگی PMS رنج می‌برد با ماساژ درمانی،می‌تواند به بسیاری از علائم مربوط به این نارسایی‌ها غلبه کند. در طی دوره قاعدگی و قبل از آن اکثر زنان دچار اضطراب‌های اضافی می‌شوند. این وضعیت می‌تواند سلامت  روان آن‌ها را به خطر بیندازد. با ماساژ درمانی، می‌توان میزان ترشح هورمون استرس را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

آرام کردن ذهن با ماساژ درمانی

با توجه به مشغله کاری زیاد چه در خانه و چه در اداره و محل کار، میزان تمرکز زنان برای مراقبت از خودشان کاهش می‌یابد. عدم تعادل بین مسئولیت‌ها و زمان استراحت، باعث افزایش میزان استرس آنها می‌شود. تولید بیش از حد مواد شیمیایی ناشی از این استرس‌ها در مغز، با بروز علائم زیر همراه است:

  • خستگی مفرط
  • فشار خون بالا
  • تند شدن ضربان قلب افزایش
  • کاهش وزن شدید
  • سردرد در شقیقه

در سال‌های اخیر، پژوهش‌های زیادی در مورد نقش ماساژ بر کنترل استرس و آرامش روحی زنان انجام شده است. نتایج همه این پژوهش‌ها ماساژ درمانی را یک فاکتور مهم و موثر معرفی می‌کند. بنابراین با مراجعه به یک درمانگر و مرکز ماساژ معتبر، می‌توان یک تجربه خوب را برای خود رقم زد. ماساژ درمانی بانوان یکی از بهترین راه‌ها برای بانوان در جهت رهایی از استرس‌های روزانه است. این روش، میزان هورمون سروتونین در مغز را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، تاثیرات مثبت آن بر عملکرد روزانه ظاهر می‌شود.

ماساژ درمانی بانوان
ماساژ درمانی بانوان

ماساژ درمانی و سلامت بارداری

اگر به فکر یک بارداری سالم هستید، ماساژ درمانی بانوان می تواند به بهبود این روند کمک کند و بایستی توسط افراد مهارت دیده انجام شود. از آنجایی که استرس های روزانه، خود عامل اصلی ناباروری است، آرامشی که از طریق ماساژ کسب می‌شود می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهبود این امر باشد. ماساژ درمانی بانوان قبل از بارداری باعث کاهش میزان هورمون کورتیزول شده و شانس بارداری را در زنان افزایش می دهد. همچنین با تنظیم چرخه قاعدگی و تاثیر بر منظم شدن تخمک گذاری می تواند شرایط را برای بارداری سالم مساعد کند.

ماساژ درمانی در دوران بارداری و پس از زایمان

بانوان می توانند بعد از ۱۳ هفته از دوره بارداری از خدمات ماساژ بهره ببرد. ماساژ می تواند باعث تسکین درد هایی چون کمردرد و لگن در دوران بارداری شود. بانوان در دوران پس از زایمان هم می توانند از ماساژ بهره‌مند شوند. با ماساژ درمانی بانوان بعد از زایمان می توانند به علائم افسردگی بعد از زایمان غلبه کرده و در شرایط ریلکس و آرامش به سر ببرند. فایده این امر هم برای مادر و هم برای کودک به چشم می‌خورد.

مزایای ماساژ و کمک به درمان فیبروم رحم

برای خیلی از بانوان سوال مطرح می شود که: آیا ماساژ درمانی می تواند به درمان فیبروم کمک کند؟ بله قطعاً همینطور است. فیبروم‌های رحمی، تومورهای خوش خیمی هستند که می‌توانند باعث ایجاد نارسایی‌های در زنان شوند و همچنین می‌تواند باعث کمر درد، پریود‌های سنگین و احساس نفخ شود. در موارد شدید باعث برداشتن کل رحم می شود و در موارد کم خطر، بانوان به خوردن دارو و استفاده از داروهای داخل رحم رو می‌آورند. اما اگر بدانید ماساژ درمانی بانوان برای درمان فیبروم چقدر موثر است، حتماً قبل از هر کاری آن را تجربه خواهید کرد. درمانگر توسط تکنیک‌هایی که آموزش دیده و شناختی که از آناتومی بدن دارد می تواند شانس شما را برای رهایی فیبروم‌ها افزایش دهد.

ماساژ درمانی بانوان بدون عارضه

بهترین چیزی که در مورد ماساژ می‌توان مطرح کرد بدون عارضه بودن آن است‌. برای خیلی از مشکلات جسمی از داروها استفاده می‌کنید، اما می‌دانید که این داروها در کنار درمان بیماری عوارضی دیگر را به دنبال دارد. اما ماساژ بانوان اگر در مرکز معتبر و به دست درمانگر ماهر و آموزش دیده انجام شود مطمئنا می‌تواند شما را به نتایج مطلوبی برساند و هیچ کدام از عارضه داروها را ندارد.

شناخت آناتومی بدن زن

همه ما می‌دانیم که بدن زن و مرد از نظر اناتومی و فیزیولوژیکی کاملا با هم متفاوت است. این تفاوت شامل تفاوت در استخوانبندی قفسه سینه، لگن، جمجمه و شانه می‌باشد. به همین دلیل ماساژ درمانی بانوان به اقایان کاملا متفاوت است. سبک و انواع متفاوتی از ماساژ درمانی وجود دارد. اما اکثر بانوان علاقه زیادی به ماساژ ریلکسیشن دارند.

ماساژ درمانی بانوان
ماساژ درمانی بانوان

نتیجه گیری

باتوجه به تمام اطلاعاتی که از نظر علمی بررسی شده می‌توانیم به این نتیجه برسیم که بانوان می‌توانند با ماساژ درمانی بانوان درکنار رسیدن به آرامش ذهنی روانی به درمان خیلی از بیماری‌های زنانه بپردازند. اگر به دنبال راهی برای رهایی از افکار منفی و مخرب هستید، حتما ماساژ را تجربه کنید. اما نکته مهمی که بارها تکرار شده این است که اینکار را نزد متخصص ماساژ درمانی مجرب انجام دهید. و به مراکز معتبر ماساژ درمانی مراجعه کنید. علاوه بر ماساژ درمانی بانوان شما می توانید از خدمات دیگر پزشکی مکمل مانند حجامت ، زالو درمانی و … بهره‌مند شوید. 

برای رزرو نوبت ماساژ

در کلینیک فوق تخصصی دکتر سریتا

می‌توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 19 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 15، با شماره تلفن 88174700-021 تماس بگیرید.

تماس با ما

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست