هزینه حجامت 1403 + جدول قیمت ها

هزینه حجامت این روزها یکی از پرسرچ‌ترین کلمات در حوزه طب سنتی است. اما به راستی حجامت چیست و چرا این روش درمانی تا این حد مورد توجه واقع شده است؟ حجامت درمانی یکی از موثرترین انواع درمان بافت عمیق بدن و نوعی طب سوزنی یا طب فشاری بسیار قدرتمند است. این نوع درمان نیز در طب سنتی چینی علاوه بر محبوبیت تاریخی که بدست آورده، و بیشترین کاربرد این روش در زمینه پیشگیری در مقابل ابتلا به انواع بیماری‌ها و محافظت از بدن است. حجامت درمانی باید در مراکز دارای مجوز حجامت انجام شود. چنانچه انجام حجامت را به افراد غیر حرفه ای واگذار کنید، ممکن است سلامت خود را به خطر بیندازید. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم با مراجعه به کلینیک های طب سنتی معتبر، حجامت و دیگر اعمال یداوی را انجام دهید. هزینه حجامت 1403 یکی از پرتکرار ترین سوالات کاربران می باشد. از این رو در این مطلب هزینه و مزایای انجام حجامت را برای شما بیان می کنیم.

هزینه حجامت در تهران 1403 :

حجامت انواع گوناگونی دارد و به منظور درمان بیماری، از نقاط مختلف بدن حجامت گرفته می‌شود. در تقسیم‌بندی کلی، دو نوع حجامت عام و خاص از رایج‌ترین و شناخته‌شده ترین انواع حجامت می‌باشد. به اینصورت که محل حجامت عام بین دو کتف است و در خط وسط بین مهره‌های 3-5 کمر انجام می‌شود و می‌تواند برای درمان بیماری‌های مختلف انجام شود. همچنین حجامت خاص برای نقاط مختلف بدن جهت درمان جوش، کبد چرب، آکنه، افزایش قد و … استفاده می‌شود. اگر ساکن تهران هستید و قصد انجام حجامت در یکی از مراکز این شهر را دارید؛ کلینیک تخصصی دکتر سریتا، یکی از معتبرترین مراکز انجام اعمال یداوی طب سنتی مثل بادکش درمانی، حجامت، ماساژ درمانی، طب سوزنی و فصد خون است. لیست هزینه حجامت در کلینیک دکتر سریتا به شرح زیر می‌باشد.

هزینه حجامت عام در کلینیک (بهار1403) 200000
هزینه حجامت خاص در کلینیک (بهار1402) 200000
هزینه بادکش ناحیه‌ای در کلینیک (بهار1402) 110000

 

هزینه حجامت در منزل 1403 :

انجام حجامت و بادکش رایج‌ترین روش درمانی باستانی و جایگزینی خوب برای درمان‌های دارویی است. بطور معمول انجام حجامت در منزل یا بادکش در منزل موجب تسکین درد، تسکین التهاب، آرامش و سلامت بدن و همچنین ماساژ عمیق بافت بدن می‌گردد. ما برای افرادی که امکان مراجعه حضوری به مطب برای انجام حجامت را ندارند؛ خدمات حجامت در منزل و بادکش در منزل را با ارسال بهترین متخصصان طب سنتی ارائه می‌دهیم. حالا که درباره حجامت اطلاعات نسبی به دست آوردیم؛ می‌توانیم به بحث اصلی بازگردیم! هزینه حجامت در تهران و شهرستان‌ها برای سال 1402 چقدر است.

جدول هزینه حجامت در تهران در منزل سال 1403

هزینه حجامت عام در منزل 1403 بر اساس مسیر تعیین می‌گردد
هزینه حجامت خاص در منزل 1403 بر اساس مسیر تعیین می‌گردد
هزینه بادکش در منزل 1403 بر اساس مسیر تعیین می‌گردد

 

مراقبت های بعد از حجامت

اگر شما هم قصد انجام حجامت دارید و به دلیل است که درباره هزینه حجامت تحقیق می‌کنید؛ قطعا به آشنایی با مراقبت‌های قبل و بعد از حجامت هم نیاز دارید. حجامت هم مانند خیلی از روش‌های درمانی دیگر، برای تاثیرگذاری بیشتر، نیازمند یکسری مراقبت‌ها است. در ادامه به مراقبت‌های قبل و بعد از حجامت خواهیم پرداخت:

مراقبت‌های قبل از حجامت

  • از خوردن غذاهای فست‌فود و روغنی بپرهیزید.
  • برای انجام حجامت، لباس‌های راحت بپوشید.
  • از خوردن ماهی، تخم‌مرغ و لبنیات خودداری کنید.
  • افرادی‌ که غلظت خون دارند، قبل از حجامت دوش آب گرم بگیرند.
  • حتما وعده غذایی قبل از حجامت (صبحانه یا ناهار) را میل نموده باشید.
  • درمورد بهترین روزهای سال برای حجامت با پزشک مشورت کنید.

قیمت-حجامت-1401

مراقبت‌های بعد از حجامت

  • تا 12 ساعت بعد از حجامت، ورزش و کار سنگین انجام ندهید.
  • تا 12 ساعت بعد از حجامت، هیچگونه دخانیاتی مصرف نکنید.
  • تا 12 ساعت بعد از حجامت، لبنیات، ماهی، غذاهای شور، تند و سنگین مصرف نکنید.
  • تا 24 ساعت پس از حجامت نباید استحمام کنید.
  • طی 6 ساعت اول پس از حجامت، خوردن شربت عسل توصیه می‌شود.
  • 12 ساعت قبل و بعد از حجامت، هیچگونه فعالیت جنسی نداشته باشید.
  • تا 30 دقیقه بعد از حجامت در مطب دکتر حضور داشته باشید و به هیچ‌وجه رانندگی نکنید.

حجامت چگونه انجام می شود؟

حجامت قراردادن فنجان‌هایی از جنس پلاستیک بر روی بدن است و سپس ایجاد خلاء با استفاده از گرما یا مکش ، پوست و ماهیچه را به داخل خود می کشد. از آنجایی که حجامت تمام سموم موجود در روی پوست را خارج می‌کند، ضایعه‌ای روی پوست ایجاد می کند که با بهبود آن درمان کامل می‌شود و اجازه می دهد انرژی آزادانه در سراسر بدن آزاد شود.

حجامت در منزل تهران را در کدام مرکز انجام دهیم؟

اگر شما نیز تصمیم به حجامت در منزل تهران دارید، با کارشناسان کلینیک طب سنتی دکتر سریتا تماس بگیرید تا با توجه به مسافت محل سکونت شما تا کلینیک در مورد قیمت و هزینه حجامت در منزل تهران و نحوه‎ ی هماهنگی جلسات، شما را راهنمایی کنند.

هزینه حجامت در منزل تهران چه میزان است؟

هزینه حجامت در منزل تهران نسبت به زمانی که صرف می شود تا دکتر متخصص در منزل بیمار حضور پیدا کند و خدمات حجامت را ارائه کند متفاوت خواهد بود. اما به شما اطمینان می دهیم هزینه حجامت در منزل تهران در مرکز سریتا نسبت به مراکز دیگر بسیار مناسب خواهد بود و شما با خیال آسوده می توانید خدمات خود را دریافت نمایید.

بعد از هر جلسه حجامت در منزل تهران چه نتایجی حاصل می‎ شود؟

تحقیقات در مورد درمان با حجامت نشان داده‌اند که جلسات منظم حجامت درمانی می‎توانند به موارد زیر منجر شوند، از جمله:

  1. تعداد گلبول‌های قرمز را افزایش دهند.
  2. سموم و مایعات اضافی را از بدن خارج کنند.
  3. سبب بهبود گردش خون در عضلات و بافت‌ها شوند.
  4. کلسترول خون را تنظیم کنند.
  5. فشار خون بالا را کنترل کنند.
  6. سیستم عصبی را تنظیم کنند.
  7. با کاهش قند خون برای بیماران دیابتی مفید باشند.

    ویژگی‎های درمانگر مطلوب برای انجام حجامت در منزل تهران

    انجام حجامت در منزل تهران نیاز به تجربه دارد. کسی که این کار را انجام می‌دهد باید به طور همزمان سرعت و ملایمت داشته باشد. بعد از مدتی (معمولا چند دقیقه)، لیوان‌ها را از روی پوست شما برداشته و پوست را تمیز کند. بعد از جلسه حجامت و در صورت مهارت درمانگر، بر روی پوست شما کبودی‌های دایره‎ای شکلی ایجاد خواهد شد که شاید دردناک نباشند و به تدریج برطرف می‌شوند.

ارزش درمانی و هزینه حجامت

در طب سنتی، حجامت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و می تواند در کنترل و درمان بیماری های مختلف موثر واقع شود. به طور کل می توان گفت از دیدگاه حکیم ابوعلی سینا حجامت می تواند بیماری هایی که از طریق غلبه سودا و صفرا در بدن ایجاد می شود را از بین ببرد.

حجامت برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • افراد دارای بلغم شدید
  • نوزادان زیر 4 ماه
  • خانم های باردار
  • خانم ها دوران قاعدگی
  • افراد دارای پلاکت خون پائین
  • افراد مبتلا به فشار خون

تفاوت حجامت و اهدای خون در چیست؟

در زمان اهدای خون به میزان 450 میلی لیتر خون از فرد اهدا کننده از طریق رگ گرفته می شود. اما در حجامت، متخصص طب سنتی خون را به میزان50 میلی لیتر از سطح مویرگ ها استخراج می کند. ترکیبات خون استخراج شده از مویرگ ها در حجامت سیاه و غلیظ است و دارای موادی مانند اوره، چربی و ترکیبات زائد است. اما در اهدای خون، خون فرد اهدا کننده به طور کامل از رگ گرفته می شود.

 

برای رزرو نوبت حجامت در کلینیک فوق تخصصی دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88174700-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست

برای ویزیت در منزل و یا محل کار با ما تماس بگیرید.