Digestion (3)

معرفی بهترین کلینیک‌های گوارش طب سنتی

گوارش طب سنتی در بهترین کلینیک‌های طب سنتی متخصصان زیادی برای بهبود و درمان آن دارد.

نوع مزاج، نوع غذایی که می‌خوریم و نوع سبک زندگی در تقویت و بهبود سیستم گوارش ما اهمیت بالایی دارد و این امر از دیرباز در کتاب‌های طب سنتی مورد توجه قرار گرفته است.

     آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • سیستم گوارش چیست؟
  • اندام‌های دستگاه گوارش
  • توصیه‌های درمان بیماری‌های گوارش طب سنتی
  • بهترین کلینیک‌های گوارش طب سنتی

قبل از اینکه در این مقاله بخواهیم در مورد گوارش طب سنتی و معرفی بهترین کلینیک‌های طب سنتی در این مورد بپردازیم،در مورد سیستم گوارش و بیماری‌های مرتبط با این سیستم مهم در بدن پرداخته می‌شود.

بنابراین با ما همراه باشید.

Digestion (2)

سیستم گوارش چیست؟

دستگاه گوارش گروهی از اندام‌ها است که به منظور جذب مواد مغذی آن غذا را تجزیه می‌کند. مواد مغذی موجود در غذا توسط بدن به عنوان سوخت استفاده می‌شود تا کلیه سیستم‌های بدن کار کنند. قسمت‌های باقیمانده غذا که قابل تجزیه، هضم یا جذب نیستند ، به صورت حرکات روده‌ای دفع می‌شوند.

هضم غذا از این جهت مهم است فصد خون که بدن شما برای کارکرد صحیح و سلامت خود به مواد مغذی موجود در غذا و نوشیدنی احتیاج دارد. پروتئین‌ها، چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آب مواد مغذی هستند. سیستم گوارشی شما مواد مغذی را به قطعات كوچكی تقسیم می‌كند ماساژ درمانی تا بدن بتواند آن را جذب كرده و از آن برای انرژی، رشد و ترمیم سلول استفاده كند.

  • پروتئین‌ها به اسیدهای آمینه تبدیل می‌شوند.
  • چربی‌ها به اسیدهای چرب و گلیسرول تبدیل می‌شوند.
  • کربوهیدرات‌ها به قندهای ساده تبدیل می‌شوند.

اندام های دستگاه گوارش

Digestion (1)

برای بررسی گوارش طب سنتی، شناخت و بررسی اندام‌های سیستم گوارشی اهمیت بالایی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اندام‌های مختلفی وجود دارد که بخشی از دستگاه گوارش هستند. هر عضوی در تجزیه مواد غذایی و مدیریت مواد زائد نقش دارد.

دستگاه گوارش یک لوله طولانی از بدن ایجاد می‌کند،حجامت از دهان تا مقعد (با مقداری اسفنکتر بین اندام ها برای حرکت در مسیر درست).

اندامهای موجود در سیستم هضم به ترتیب حرکت غذا از طریق آنها عبارتند از:

دهان:

هضم غذا از همان ابتدا با جویدن غذا در دهان آغاز می‌شود. زالو درمانی غذا به قطعات کوچکتر تجزیه می‌شود و بزاق دهان شروع به هضم آن می‌کند. آنزیمی در بزاق به نام آمیلاز باعث تجزیه نشاسته‌های خاص به قندهای کوچکتر، مالتوز و دکسترین می‌شود.

مری:

مری لوله‌ای است که در داخل گلو ، پشت حلق قرار دارد. پس از جویدن و بلعیدن غذا، از طریق مری به سمت معده حرکت می‌کند. عضلات مری منقبض می‌شوند تا غذا را در امتداد حرکت دهند، که اصطلاحاً به آن Peristalsis گفته می‌شود.

معده:

پس از رسوب غذا در معده، روند هضم غذا ادامه می‌یابد. غذا با اسیدها و آنزیم‌های ترشح شده از دیواره معده مخلوط می‌شود. غذا بعد از اینکه کاملاً شکسته شد، به داخل روده کوچک منتقل می‌شود.

روده کوچک:

روده کوچک یک لوله طولانی است که بیشتر ویتامین‌ها و مواد مغذی از مواد غذایی به جریان خون جذب می‌شود. با حرکت مواد غذایی، آنزیم‌های بیشتری به روده کوچک اضافه می‌شوند تا به روند کار کمک کنند. روده کوچک از سه قسمت دوازدهه، ژژنوم و ایلئوم تشکیل شده است.

روده بزرگ:

مواد غذایی پس از حرکت در روده کوچک، اکنون با عبور از داخل اسفنکتر موسوم به دریچه ایلئوسکال و ورود به روده بزرگ، تا حدی هضم می‌شود و بیشتر به صورت مایع در می‌آید. روده بزرگ جایی است که مقدار زیادی آب از مواد زائد جذب می‌شود. تا زمانی که مدفوع به انتهای روده بزرگ برسد، فرم آن حالت جامد تری دارد. به بخش‌های روده بزرگ سكوم، روده بزرگ صعودی، روده بزرگ عرضی، روده بزرگ و روده بزرگ سیگموئید گفته می‌شود.

رکتوم:

Digestion (6)

در انتهای روده بزرگ راست روده قرار دارد، مخزنی که مدفوع را نگه می‌دارد تا زمانی که بتواند از بدن خارج شود. وقتی رکتوم پر از مدفوع می‌شود، سیگنالی به مغز می‌دهد که زمان رفتن به دستشویی است.

مقعد:

مقعد دارای دو اسفنکتر است که برای نگه داشتن مدفوع در داخل بدن کار می‌کند تا زمانی که زمان دفع آن فرا رسد. وقتی شخصی آگاهانه اسفنکتر خارجی خود را شل کرد، مدفوع می‌تواند از بدن خارج شود.

آیا می‌توانید بدون بخش‌هایی از سیستم گوارشی زندگی کنید؟

هنگامی که دستگاه گوارش تحت تاثیر بیماری‌های خاصی قرار گیرد، ممکن است از جراحی به عنوان درمان استفاده شود. این امر در موارد خاص سرطان و در موارد شدید بیماری التهابی روده (IBD) صادق است. بعضی از قسمت‌های دستگاه گوارش را می‌توان به طور جزئی یا کامل از بین برد. روده بزرگ را می‌توان به طور جزئی یا کامل خارج کرد و ممکن است ایلئوستومی یا کولوستومی یا کیسه لگن ایجاد شود.

در بعضی موارد ممکن است نیاز به برداشتن راست روده و مقعد باشد و در این شرایط نیز استومی ایجاد می‌شود. بخشهایی از روده کوچک را می توان خارج کرد، اما از آنجا که بیشتر مواد مغذی در آنجا جذب می‌شوند، تلاش می‌شود تا آنجا که ممکن است دست نخورده باقی بماند.

توصیه‌های درمان بیماری‌های گوارش طب سنتی

یکی از مهمترین توصیه‌های درمان بیماری‌های گوارش طب سنتی این است که غذا تند تند خورده نشود و افراد پرخوری نکنند. همچنین بهتر است تا افراد بین غذا خوردن زیاد صحبت نکنند. بهتر است زمانی که گرسنه شدند، غذا بخورند. 

غذاهای حاوی حبوبات که بسیار نفاخ هستند و برای معده و سیستم گوارشی ضرر دارند باید با تدابیر خاص توصیه شده در طب سنتی طبخ و خورده شوند. توصیه می‌شود که حبوبات به مدت 48 ساعت در آب خیسانده شوند و آب آنها چندین بار تعویض شوند تا نفخ آنها گرفته شود.

در طب سنتی برای هر نوع خوراکی موادی به نام مصلح معرفی شده است. مواد غذایی سرد با مصلح مخصوص آن و مواد غذایی گرم با مصلح مخصوص آن مصرف شود. مثلا بهتر است که برنج که طبع سردی دارد با مصلح آن یعنی زیره مصرف شود.

بهترین کلینیک‌های گوارش طب سنتی

Digestion (4)

در ادامه چند مورد از بهترین کلینیک‌های گوارش طب سنتی معرفی و بررسی می‌شود.

کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

یکی از بهترین کلینیک‌های گوارش طب سنتی، کلینیک طب سنتی دکتر سریتا است. در این کلینیک بهترین متخصصان طب سنتی حضور دارند. متخصصانی که علاوه بر کسب دانش آکادمیک در طب سنتی دارای تجارب عملی فراوانی هم در این زمینه هستند.

یکی از مهمترین ویژگی‌های کلینیک گوارش طب سنتی دکتر سریتا، ارائه خدمات مناسب و حرفه‌ای و استفاده از بهترین و بهداشتی‌ترین ابزار درمانی است. در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا شما پس از درمان تنها گذاشته نمی‌شوید و از خدمات پشتیبانی مناسب برخوردار خواهید شد. 

ارائه بهترین خدمات درمانی و قیمت مناسب این خدمات در مقایسه با دیگر کلینیک‌ها و درمانگاه‌های طب سنتی موجود در شهر باعث شده است تا در هر فصل بر تعداد بیماران و مراجعه‌ کنندگان به کلینیک طب سنتی دکتر سریتا افزایش پیدا کند و این روند حتی با وجود شیوع بیماری کرونا متوقف نشود.

چرا که حتی در ایام شیوع بیماری کرونا پزشکان متخصص کلینیک طب سنتی دکتر سریتا با ارائه خدمات و مشاوره‌های پزشکی تلفنی و آنلاین در کنار مراجعه کنندگان و بیماران از سراسر کشور هستند.

  • شماره تماس: 7-88207836- 021
  • شنبه تا پنجشنبه، 8 صبح تا 8 شب
  • ولی‌عصر، نرسیده به توانیر، کوچه ترابنده، پ 6

 

Digestion (3)

برای درمان گوارش

با بهترین پزشکان طب سنتی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88174700-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

تماس با ما

 

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست