حجامت افزایش قد

آیا حجامت باعث افزایش قد می‌شود؟

سال‌هاست متخصصان طب سنتی، در کشورهای مختلف از حجامت برای افزایش قد، استفاده می‌کنند. این روش، به خصوص در سنین رشد به افزایش چشمگیر قد مراجعان کمک می‌کند.اما حجامت در چه مواردی منجر به افزایش قد می‌شود؟ آیا این روش برای همه افراد و در همه سنین موثر است؟ ما در این مقاله سعی داریم به اصلی‌ترین سوالات در زمینه افزایش قد با حجامت پاسخ دهیم.

افزایش قد با حجامت

حجامت و انواع آن 

استفاده از حجامت برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و تسکین درد قسمت‌های مختلف بدن، توسط متخصصان طب سنتی و رایج، توصیه می‌شود.

حجامت انواع مختلفی دارد اما در یک دسته‌بندی کلی آن را،به حجامت‌ تر و حجامت خشک (بادکش) تقسیم می‌کنند.

هر کدام از انواع حجامت تاثیر و مزایای سلامتی خاص خود را دارد.

حجامت برای افزایش قد  برای کودکان و حتی برای افرادی که سن رشد استخوانی شان گذشته است تاثیر خوب و مطلوبی گزارش شده است.

اما حجامت به طور کلی باید توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام شود و در مراکز درمانی دارای مجوز طب سنتی.چرا که انجام حجامت برای هر گروه سنی،  جنسیت، فصل و دارای مزاج و طبع متفاوت مجاز نیست.

مثلا حجامت برای افراد زیر 2 سال و بالای 60 سال و زنان شیرده و باردار منع شده است.بهترین فصل برای حجامت فصل بهار و پاییز و ایام حزیران است.در آب و هوا و فصول بسیار گرم یا سرد انجام حجامت توصیه نمی‌شود.

در اینجا می‌توانید دیگر مقالات ما در مورد حجامت درمانی را بخوانید.

 طب سوزنی، فصد خون،زالو درمانی از انواع روش های درمان در  طب سنتي می باشند.

افزایش قد با حجامت

شاید حجامت برای افزایش به طور مستقیم موثر نباشد اما می‌تواند به صورت غیر مستقیم بر آن تاثیر بگذارد.در ادامه مقاله با مزایای حجامت بیشتر آشنا خواهید شد.

حجامت گردش خون را افزایش می‌دهد.

مکش فنجان‌ها باعث افزایش گردش خون در ناحیه قرارگیری فنجان‌ها می‌شود. جریان خون اضافی در آن منطقه می‌تواند به کاهش تنش عضلانی کمک کرده و باعث ترمیم سلول شود. افزایش گردش خون همراه با حجامت به مستحکم کردن استخوان‌ها و افزایش قد کمک می‌کند.

حجامت باعث ترغیب بافت‌ها به آزاد سازی سموم می‌شود.

بله، شما اندام‌هایی دارید که سموم را از خون شما دفع می‌کند. اما سبک زندگی مدرن بدن شما را با سموم زیاد می‌کند. حجامت باعث ترشح این سموم به بدن می شود. جریان خون متمرکز با دفع سموم ساخته شده از طریق سیستم لنفاوی به بدن شما کمک می کند. (سیستم لنفاوی شما مسئول از بین بردن سموم و مواد زائد بدن شما است.)

قصد دارید در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا باشید؟ یک جلسه حجامت درمانی را رزرو کنید و از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

حجامت اضطراب را کاهش می‌دهد.

 

افزایش قد با حجامت خاص

وقتی درمانگر فنجان‌ها را روی سطح پوست شما بگذارد، سیستم عصبی پاراسمپاتیک درگیر می‌شود. این باعث ایجاد آرامش عمیق در کل بدن می‌گردد. محققان ثابت کرده‌اند که استرس و فشارهای روانی به دلیل برهم زدن فعالیت هورمون رشد باعث کندی تکامل مغزی در کودکان و کوتاهی قد می‌شود.

حجامت می تواند علائم کشیدگی و زخم‌ها را کاهش دهد.

افزایش جریان خون با حجامت (Cupping Therapy)بدن شما را قادر می‌سازد تا سموم را دفع کند. این کار باعث بازیابی گردش خون لنفاوی و از بین بردن ورم (مایعات اضافی) می‌شود، که در نهایت به محو شدن و بهبود جای زخم در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. مطالعات نشان داده است که اثرات مثبت حجامت بر روی علائم کبودی و جای زخم حتی در مناطقی که از ناحیه استفاده از لیوان‌ها فاصله زیادی دارند، نشان داده است.

حجامت می‌تواند رگ‌های واریسی و رگ‌های عنکبوتی را بهبود بخشد.

رگهای واریسی دقیقاً در زیر پوست، به شکل رگ‌های متورم و مایل به آبی دیده می‌شوند. آنها هنگامی اتفاق می‌افتند که دریچه‌های داخل رگ به درستی کار نمی‌کنند – دریچه‌ها به طور موثری خون را از عضله به قلب نمی‌رسانند، بنابراین خون متراکم شده و رگ‌ها پیچ خورده و برآمده می‌شوند. حجامت با بازگشت جریان خون و اکسیژن تازه به مناطق مشکل دار کمک می‌کند. متوجه خواهید شد که رگ‌های واریسی بعد از اولین جلسه سبک‌تر به نظر می‌رسند ، اگرچه یک سری جلسات حجامت برای نتایج ماندگار طول می‌کشد.

حجامت می‌تواند گرفتگی را برطرف کرده و به درمان آسم کمک کند.

احتقان (تجمع مایعات یا بلغم در ریه‌های شما) ناشی از سرماخوردگی، برونشیت یا حتی آسم با حجامت قابل درمان است. مکش فنجان‌ها باعث درمان و از بین رفتن گرفتگی و احتقان بینی و سینوس‌ها شود. باعث می‌شود تا خون و لنف غنی از اکسیژن به سمت ریه‌ها و سایر عضلات تنفسی منتقل شود. فنجان‌ها را معمولاً به پشت می‌گذارند، اما ممکن است روی سینه نیز قرار بگیرند. درمانگر شما ممکن است فنجان‌ها را در جای خود رها کند، یا ممکن است آنها را به آرامی با یک حرکت رو به بالا بلغزاند تا حرکت مایع لنفاوی را تسهیل کند. از حجامت صورت می‌توان برای رفع انسداد سینوس‌ها نیز استفاده کرد.

حجامت می‌تواند انسداد روده بزرگ را از بین ببرد و به هضم غذا کمک کند.

حجامت به درگیر شدن سیستم عصبی پاراسمپاتیک کمک می‌کند، که باعث افزایش جریان خون در دستگاه گوارش می‌شود. حجامت ملایم روی شکم باعث تحریک اندام‌های گوارشی شما نیز می‌شود. این ماده به حالت پریستالیس کمک می‌کند (انقباضاتی که غذا را از طریق دستگاه گوارش به شما فشار می‌دهد)، به پاک شدن انسداد روده بزرگ کمک می‌کند، خون و مایعات بدن را به حرکت در اندام‌های بدن ترغیب و به رفع سوi هاضمه کمک می‌کند.

 

تدابیر طب سنتی برای افزایش قد

علاوه بر تاکید طب سنتی بر تاثیر حجامت افزایش قد در کودکان تدابیر دیگری وجود دارد.

در ادامه مقاله به مهمترین تدابیر طب سنتی برای افزایش قد اشاره می‌شود.

رژیم غذایی متعادل

مهمترین تدابیر افزایش قد کودک این است که اطمینان حاصل کنید او از تغذیه مناسب برخوردار است. غذایی که او مصرف می‌کند باید سالم باشد تا رشد کند و قد بلندی داشته باشد.

یک رژیم غذایی متعادل باید شامل پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و ویتامین‌ها به نسبت صحیح باشد.

در بیشتر موارد از مصرف کربوهیدرات‌های ساده مانند پیتزا و کیک خودداری شود. مشخص شده است که روی تاثیر زیادی در رشد کودک دارد، بنابراین غذاهای غنی از روی مانند تخمه کدو و بادام زمینی نیز باید به رژیم غذایی آنها اضافه شود. یک رژیم غذایی متعادل نه تنها مواد مغذی مناسب برای افزایش قد کودک شما را فراهم می کند بلکه باعث تقویت سلامتی کل بدن او می‌شود.

تمرینات ورزشی

حرکات کششی یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش قد کودک شماست. تمرینات ساده ای که شامل کشش است، یک امر ضروری است. تمرینی که می‌توانید برای کودک خود امتحان کنید، ایستادن در مقابل دیوار است. از او بخواهید تا آنجا که ممکن است دستانش را بالا بکشد و دراز کند. مرحله بعدی این است که پشت به دیوار بنشیند و پاهای خود را دارز کند و عضلات ساق خود را بکشید. این کار هر روز ده بار قابل تکرار است.

یکی دیگر از تمرینات کششی خارق العاده این است که کودک را وادار کنید تا بر روی زمین بنشید و پاهای خود را پاهای خود را تا حد ممکن دراز کند. بگذارید کمر خود را خم کند و دراز بکشد تا انگشتانش را لمس کند، حدود چهار بار روی هر پا. این یک ورزش مفید است زیرا به کشیدگی ستون فقرات کمک می‌کند و وضعیت بدن را بهبود می‌بخشد.

خواب کافی

هرگز نمی‌توان به اندازه کافی بر اهمیت خواب خوب تاکید کرد. خواب خوب فقط برای بزرگسالان بلکه برای بچه ها نیز مهم نیست. شما باید اطمینان حاصل کنید که کودک شما هر شب 8 ساعت می‌خوابد تا سالم بماند و قوی شود.

خواب باعث ترشح هورمون رشد به نام HGH می‌شود که نقش مستقیمی در افزایش قد دارد. بنابراین، کم و ناکافی خوابیدن ایده خوبی نیست.

 

چطور با حجامت قد خود را افزایش دهیم؟

انواع حجامت افزایش قد

انواع حجامت به صورت کلی و برای افزایش قد شامل موارد زیر است:

  • حجامت عام (حجامت بین دو کتف)
  • حجامت سر
  • حجامت پشت گوش
  • حجامت کمر
  • حجامت ساقین
  • حجامت نقره (مخصوص کودکان)
  • حجامت کبد
  • حجامت کلیه‌ها
  • حجامت زیر ناف
  • حجامت قوزک پا

برای حجامت افزایش قد معمولا متخصص طب سنتی از حجامت عام شروع می‌کند و با حجامت کمر و ساقین ادامه می‌دهد و در نهایت با حجامت زیر قوزک‌های پا کار حجامت را به پایان می‌رساند.

برای افزایش قد

با بهترین پزشکان طب سنتی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88174700-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

تماس با ما

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست