تاثیر طب سنتی در بارداری

بارداری سریع و آسان با طب سنتی؛ هرآنچه باید در مورد بارداری با طب سنتی بدانید

آیا بارداری نیازمند مراقبت‌های ویژه است؟

بارداری یک اتفاق بسیار مهم در زندگی زناشویی است که باید به خواست و رضایت هردو نفر اتفاق بیفتد. باردار شدن نیازمند رعایت یکسری مراقبت‌های ویژه است. برای مثال اگر سن شما زیر 35 سال باشد؛ نیازی به استرس گرفتن برای زود باردار شدن نیست. چون از زمانی‌که تصمیم به اینکار می‌گیرید تا زمانی که بارور شوید، یکسال فرصت دارید. اما بعد از آن باید مداخلات درمانی انجام دهید.
برای کسانی که رنج سنی بالای 35 سال را دارند،  این مدت زمان باید تا 6 ماه کم شود. این امر کاملا به سلیقه و نظر شما بستگی دارد. اگر مایل هستید که حتما باردار شوید باید نکات دکتر طب سنتي پیش بگیرید و کاملا رعایت کنید.

ماساژ درمانی یکی دیگر از روش‌‎های درمانی است که در طب سنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

باروری با طب سنتی و سبک تغذیه‌ای

نکته ای که در بارداری با طب سنتی وجود دارد این است که پزشکان طب سنتی، امکان تشکیل شدن جنین و انعقاد نطفه، را با سطح سلامت زوج مرتبط می‌دانند.

تاثیر طب سنتی در بارداری

به‌همین دلیل است که در درمان ناباروری، تاثیری که بیماری‌های مختلف بر دستگاه باروری مرد و زن می‌گذارد، به عنوان اولین عامل بررسی می‌شود. بنابراین تغییر سبک زندگی، به باروری هرچه زودتر زوجین کمک بسیار زیادی می‌کند.

همچنین اصلاح سبک زندگی تاثیر بسیاری بر آسان نمودن مراحل بارداری و زایمان دارد.

سبک زندگی چه مواردی را شامل می‌شود؟

عوامل تاثیرگذار زیادی در بارداری با طب سنتی به عنوان فاکتور اصلاح سبک زندگی شناخته می‌شود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
• آداب تغذیه‌ای
• بهبود و اصلاح وضعیت خواب
• حالات روحی
• فعالیت‌های بدنی

اصلاح خواب و باروری

زوجینی که قصد دارند باردار شوند، باید از دیر خوابیدن، پرهیز کنند. کم خوابی کشیدن و یا پرخوابی و خوابیدن در زمان‌های نامناسب و غیرمعقول در وضعیت سیستم ایمنی بدن و باروری تاثیر بسیاری دارد. خواب شبانه، مهم‌ترین فاکتور در اصلاح شیوه خواب است.

اصلاح تغذیه و نقش آن بر باروری

داشتن یک تغذیه مناسب، تاثیر بسیاری بر قدرت باروری دارد.  جالب است بدانید رعایت اصل و اساس خوردن و نوشیدن بیشتر از اینکه چه بخوریم موثر است! باید سعی کنید که وقتی اشتهای واقعی دارید، غذا میل کنید.

داستانی که وجود دارد این است که در بارداری با طب سنتی اگر شما بهترین و درجه یک‌ترین غذاها و مواد خوراکی را هم تهیه کنید اما اصول درست و مناسب نوشیدن و خوردن غذا را رعایت نکنید؛ باز هم نمی‌توانید به نتیجه قابل مقبولی برسید. و از مصرف مواد غذایی، سود آنچنانی نخواهید برد.

طب سنتی چه اصول تغذیه‌ای را برای بارداری پیشنهاد می‌دهد؟

برای تولید اسپرم و تخمک سالم و اینکه ارگان های باروری دارای سلامت و عملکرد معقولی داشته باشند، نیاز است که دارای کبد و معده سالمی هم باشید و آنها را در سلامت کامل حفظ کنید.
با ما همراه باشید تا چندین توصیه از طب سنتی برای بارداری در طب سنتی را به شما بگویم :

با چه شیوه‌ای غذا و آب بخوریم؟

  • برای یک مدت زمان طولانی گرسنه نمانید و در تایم‌های مشخص، میان وعده میل کنید.
  • غذا را کاملا بجوید.
  •  وقتی اشتها دارید غذا بخورید.
  • هیچ وقت هنگام احساس سیری یا احساس ضعف دوش نگیرید.
  • حین و قبل و بعد از غذا خوردنتان، آب ننوشید.
  • پیش از اینکه احساس سیرشدن به شما دست بدهد، از غذا خوردن دست بکشید.
  • بعد از مصرف میوه فوری آب ننوشید.
  • از خوردن آب سرد هنگام ناشتا بشدت پرهیز کنید. چون بسیار خطرناک است و به دستگاه گوارش شما آسیب وارد می‌کند.
  • اگر هنگام انجام فعالیتی، احساس تشنگی کردید و نیاز داشتید که آب بخورید.
  • حتما از آب ولرم استفاده کنید. مصرف آب یخ به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست.
  •  به هیچ عنوان حین ورزش آب و مایعات ننوشید. بعد از ورزش، اجازه دهید که ضربان قلب و تنفس شما کاهش پیدا کند و به حالت نرمال خودش بازگردد؛ سپس نوشیدنی بخورید.

خوراکی‌های مفید برای بارداری سریع با طب سنتی

در علم بارداری با طب سنتی، وجود بعضی از خوراکی‌ها به بیشتر شدن قدرت باوری کمک شایگانی می‌کند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

  • درست کردن خاگینه تخم پرنده‌ها یا نیمرو با ادویه جات و پیاز برای آقایان یک غذای بسیار کارآمد و مفید است.
  • مصرف میگو یک گزینه بسیار مناسب برای بیشتر شدن قدرت باروری خانم‌ها است.
  • نخود یکی از خوراکی‌های مفیدی است که به انواع‌های مختلف: مثل فلافل، آبگوشت، حمص و… مصرف می‌شود. اما
  • مراقب باشید که اگر دچار نفخ هستید برای شما بهتر است که برای درمان این مسئله زودتر اقدام کنید.
  • استفاده کردن از سبزیجات تازه‌ای که دارای اسید فولیک هستند و غذاهای دارای امگا 3، خیلی به باروری و سلامت باروری کمک می‌کند.

غذاهای مضر برای بارداری با طب سنتی

در بارداری با طب سنتی، یک سری غذاها، در لیست ممنوعات قرار دارند.که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم:

 

  • مصرف بالای چربی و کربوهیدرات و شیرینی‌ها، هم به سلامتی عمومی لطمه می‌زند و هم قدرت باروری را با ایجاد تنبلی تخمدان کاهش می‌دهد.
  • مصرف کردن مایعات و نوشیدنی‌های کافئین دار و نوشیدنی‌های الکلی.
  • مصرف غذاهای نیمه آماده یا آماده که دارای هرگونه مواد افزودنی یا نگهدارنده هستند.
  • مصرف میوه‌های کال و نارس.
  • مصرف دود و دخانیاتی نظیر قلیان یا سیگار چون باعث ضعیف شدن اسپرم‌ها در مردان می‌شود.

فعالیت‌های بدنی مناسب باروری

در بارداری با طب سنتی به ورزش، بسیار تاکید شده است. ورزش همگام و متناسبی که بتوانید آن را بصورت مستمر ادامه دهید و با شرایط جسمتان سازگاری داشته باشد، هم برای حفظ شاداب بودن از لحاظ روحی تاثیرگذار است و هم برای بالا بردن سلامت عمومی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدنتان خیلی اثربخش و کارآمد خواهد بود.
البته این نکته را هم درنظر بگیرید که از انجام دادن ورزش شدید و غیرمعمول پرهیز کنید. ورزش‌های شدید و سنگین، با اختلالی که در سیستم هورمونی می‌گذارد باعث تاثیرگذاری بد در چرخه قاعدگی و تخمک گذاری می‌شود.

 

بارداری با طب سنتی و درمان‌های ویژه ناباروری با آن

آموزش بارداری با طب سنتی در بارداری خانم‌ها نقش اثرگذاری دارد و این مسائل را بازگو می‌کند:
سبک زندگی درست را به شما آموزش می‌دهد.
• به درمان نازایی کمک می‌کند.
• تغذیه، دوران بارداری را به مادران آموزش می‌دهد.
و…

امروزه نازایی یکی از مشکلات رایج خانم‌هاست. با این‌حال شیوه‌های بارداری با طب سنتی، تا حد قابل قبول و زیادی به حل این قضیه کمک کرده است. گاهی اوقات نگرانی که خانم‌ها درمقابل مسئله ناباروری خود دارند، آنقدرها هم نگران کننده نیست و می‌تواند با مراجعه به یک پزشک متخصص طب سنتی و بدون هزینه‌های زیاد و سرسام آور پزشکی، برطرف شود.
به عنوان مثال، کیست تخمدان، یکی از دلایل اصلی و مهم نازایی خانم هاست که اتفاقا با طب سنتی درمان می‌شود. مشکل کیست تخمدان باعث انجام نشدن عمل تخمک گذاری می‌شود و قطعا می‌دانید که وقتی عمل تخمک گذاری انجام نشود و تخمک از تخمدان، رها نشود؛ بارداری بصورت طبیعی ممکن نخواهد بود.

اقدامات پیش از بارداری در طب سنتی

در بارداری با طب سنتی، تاکید می‌شود حداقل چندین ماه قبل از اقدام به بارداری، به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه شود. با مراجعه به یک پزشک و متخصص بانوان و یا آقایان، معاینات و آزمایشات خاص گرفته می‌شود تا زوج‌ها از سلامت خود قبل از بارداری مطمئن شوند و توصیه‌های لازم را دریافت کنند.

بهترین زمان برای بارداری خانم‌ها

بهترین زمان برای اقدام به بارداری خانم‌ها، روزهای ابتدایی و بعد از پایان دوره پریودی است تا شانس موفقیت بالاتر باشد. هنگامی که از زمان تخمک گذاری خود اطلاع داشته باشید؛ می‌دانید که چه زمانی برای اقدام به بارداری مناسب‌تر است. اما اگر از زمان آن، اطلاع دقیقی ندارید می‌توانید از پزشکتان مشاوره بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد که موضوع بارداری در طب سنتی مورد بررسی قرار گیرد و به جنبه‌های مختلف آن، پرداخته شود تا یک دید وسیع و کلی را به شما بدهیم. امیدواریم که این مقاله، به بهبود سلامت مادران باردار کمک کند.
از همراهی شما سپاسگذاریم.

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست