بهترین دکتر طب سنتی از مشرق تا مغرب زمین

شاید در بین کسانی که در دسته بهترین دکتر طب سنتی و بنیان‌گذار این طب قرار می‌گیرند، به جز یکی دو نفر، نام‌های دیگران به گوش عموم مردم آشنا نباشد.

شناخت این طب، پیشینه‌ای که طی کرده و آشنایی با بهترین پزشکان طب سنتی جهان، این نکته را یادآوری می‌کند که این طب فقط متعلق به ایران، جهان اسلام و شرق دور نیست و سالیان سال است در همه جای دنیا کارکرد داشته است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم دستاوردهای علمی بهترین دکترهای طب سنتی در کشورهای غربی را بررسی کنیم.

در ادامه مطلب نگاهی به تاریخچه این طب و بهترین پزشکان طب سنتی از گذشته تا به حال می‌اندازیم.

1- بقراط : 460 سال قبل از میلاد مسیح

طب سنتی تاریخچه طولانی دارد و بقراط به عنوان پدر طب سنتی شناخته می‌شود. طب سنتی تاکید بیشتری بر استفاده از درمان‌های طبیعی و گیاهی دارد. بقراط به استراحت، رژیم غذایی مناسب، هوای تازه و تمیز اعتقاد داشت و به استفاده از داروها بی‌میل بود. دیگر شباهت روش‌های بقراط و طب سنتی در این است که سقراط عقیده دارد بدن انسان باید به صورت کل در نظر گرفته و درمان شود نه به صورت جزئی از یک کل. امروزه طب سنتی اگرچه هنوز به خود بابت درمان کل بدن افتخار می‌کند و به قدرت شفابخشی طبیعت در بدن انسان باور دارد اما از مزایای طب مدرن و یافته‌های مربوط به کارکردهای بیوشیمیایی بدن انسان بهره می‌برد.

بهترین پزشک طب سنتی
قراط به استراحت، رژیم غذایی مناسب، هوای تازه و تمیز اعتقاد داشت

2- بندیکت لاست (1872 – 1945)

بندیکت لاست در آن‌چه که ناتروپاتی یا طبیعت‌درمانی نامیده می‌شود، پیشگام بود. او در گسترش ناتروپاتی نقش به سزایی داشت. در بادن آلمان چشم به جهان گشود. لاست در جوانی سل را با روش‌های طبیعی درمان کرد. او در سال 1896 برای بررسی بر روی سیستم‌های شفابخش مثل رژیم، گیاهان، ماساژ، الکترو درمانی، آفتاب گرفتن و دیگر سنت‌های درمانی طبیعی در فرهنگ کشور آلمان، به نیویورک سفر کرد.

در 1907 لاست تصمیم گرفت اسم طبیعت درمانی را برای طیف گسترده‌ای از درمان‌ها انتخاب کند. در آن سال او مدرسه آمریکایی طبیعت درمانی را که اولین مدرسه در این حوزه  در جهان بود، افتتاح کرد. مدرسه‌ای که تا سال 2001 به فعالیت آموزشی و پژوهشی خود ادامه می داد.

لاست هم‌چنین به عنوان یکی از متخصصین برجسته در حوزه طبیعت درمانی، اولین سازمان ملی پزشکان حرفه‌ای در انجمن طبیعت درمانی آمریکا را بنیان نهاد. در سال 1918 او دایره المعارف جهانی ناتروپاتی برای درمان بیماری‌ها بدون استفاده از داروهای شیمیایی و همچنین مجله سیر در طبیعت را منتشر کرد.

او به نام پدر ناتروپاتی در آمریکا شناخته می‌شود. مجلات و نوشته‌های او نه فقط آمریکایی‌ها را با روش‌های آلمانی، که با مفاهیم پر طرفدار طب سنتی مثل آیورودا و یوگا آشنا کرد.

بهترین پزشک طب سنتی
بندیکت لاست در گسترش طبیعت درمانی نقش به سزایی داشت.

3- دکتر لینوس پاولینگ (1901-1994)

دکتر پاولینگ زیست شناس ملوکولی و برنده جایزه نوبل و پیشگام در رشته درمان‌ طبیعی و گیاهی بود.

دکتر پاولینگ در راستای تحقیقات خود، متوجه شد با  فراهم آوردن مقدار مطلوب از مواد طبیعی برای بدن می‌توان برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها تلاش کرد. هدف او حفظ سلامت بدن، اصلاح تعادل و بر طرف کردن بیماری‌ها با استفاده از مواد مغذی مثل ویتامین‌ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها، بر مبنای ویژگی‌های زیستی هر فرد بود.

نکته کلیدی در درمان طبیعی و گیاهی، تاثیرگذاری عوامل ژنتیکی نه تنها روی ویژگی‌های فیزیکی فرد که حتی روی محیط زیستی اوست. عادات تغذیه‌ای در کنار تنوع ژنتیکی هر فرد تاثیر قابل توجهی در بروز بیماری‌هایی مثل تصلب شریان، سرطان، اسکیزوفرنی، یا افسردگی دارد

علیرغم انتقادهای موجود، نوشته‌های دکتر پاولینگ در رابطه با علم تغذیه طبیعی و گیاه درمانی، طب سنتی را در مرکز توجه قرار داد.

بهترین پزشک طب سنتی
دکتر پاولینگ طب سنتی را در مرکز توجه قرار داد.

4- دکتر ژوزف پیزارونو

دکتر ژوزف پیزارونو یکی از رهبران اصلی جهان در پزشکی سنتی/مکمل بر پایه علم است. اصطلاحاتی که به لطف او امروزه شناخته شده تر هستند. ایشان با استفاده از طب سنتی یافته‌های قابل توجه‌ای در درمان سرطان و تاثیر سبک تغذیه فرد در حفظ سلامتی داشت.

بهترین دکتر طب سنتی
کتر ژوزف پیزارونو یکی از رهبران اصلی جهان در پزشکی سنتی/مکمل بر پایه علم است

5- ماریک بلکمور (1906-1977)

بلکمور پیشگام طب سنتی در استرالیا بود. او یک طبیعت‌گرد بود که در سفرهایش به دنبال ارائه راه حل‌های درمانی با طب سنتی برای مردم بود. ماریک بلکمور نخستین محصولات طبیعی را در کشور گردآوری کرد، یکی از اولین فروشگاه‌های غذای سالم و کلینیک طب سنتی را در استرالیا افتتاح کرد و اولین مرکز آموزش طب سنتی را تاسیس نمود.

بلکمور به لطف دانش و بینش خود که با اعتقاد به خواص سلامتی‌بخش گیاهان و مواد معدنی از زمان خودش بسیار جلوتر بود، با موفقیت شرکتی تاسیس کرد که امروز رهبر طب سنتی جهان است.

بهترین دکتر طب سنتی
بلکمور به لطف دانش و بینش خود که با اعتقاد به خواص سلامتی‌بخش گیاهان و مواد معدنی از زمان خودش بسیار جلوتر بود

6- مارگارت گریو (1858-1941)

مارگارت گریو عضو اصلی و موسس مدرسه گیاهان طب سنتی و تجاری در انگلیس بود. به عنوان یکی از اعضای انجمن سلطنتی باغبانی در زمینه گیاهان دارویی، در همه شاخه های پرورش، رشد، جمع آوری و خشک کردن گیاهان تحصیل کرد.

در طول جنگ جهانی اول و با کاهش داروهای شیمیایی، خانم گریو در راستای استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌های رایج جزوه‌های بسیاری نوشت و این داروها را تولید کرد که در درمان بیماری‌ها در دوران جنگ موثر بود.

امروزه تالیفات مارگارت گریو به عنوان مهم‌ترین منبع در زمینه درمان گیاهی و استفاده از داروهای غیرشیمیایی مورد استناد قرار می گیرد.

بهترین پزشک طب سنتی
در طول جنگ جهانی اول خانم گریو در راستای استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌ها داروهایی تولید کرد که در درمان بیماری‌ها موثر بود.

7- دکتر جفری بلند

جفری بلند بیش از 25 سال است که رهبر شناخته شده طب سنتی جهان است. او که برای بسیاری در کشورهای غربی به عنوان پدر طب سنتی شناخته می‌شود، تعداد زیادی کتاب در رابطه با تغذیه درمانی نوشته و نویسنده اصلی بیش از 120 مقاله تحقیقاتی تحسین شده در رابطه با تغذیه در طب سنتی و درمان است.

جفری بلند با استفاده از تجربه چندین ساله خود در این حوزه از یافته‌های طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها بهره برده است.

بهترین پزشک طب سنتی
جفری بلند کشورهای غربی به عنوان پدر طب سنتی شناخته می‌شود

8- دکتر دیوید پرموتر

دکتر پرموتر یک نورولوژیست، نویسنده و محقق آمریکایی است. او بیشتر به عنوان حامی درمان طب سنتی در رابطه با درمان اختلالات مغزی شناخته ‌می‌شود.

او با انتشار مقالاتی در مجلات جراحی مغز و اعصاب، تغذیه و پزشکی به جهان برای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب کمک کرده است. همچنین تالیفات بسیاری در زمینه طب سنتی و داروهای گیاهی دارد که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های سال نیویورک تایمز نیز بوده‌اند، نکته‌ای که بیان‌گر محبوبیت روز افزون طب سنتی در جهان غرب نیز هست.

بهترین پزشک طب سنتی
دکتر پرموتر با انشارات مقالاتی در جهان برای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب کمک کرده است

 

9 – دکتر مارک هوستون

دکتر هوستون به عنوان یک متخصص برجسته  قلب و عروق مشهور است. وی با توجه به رویکردهای طب سنتی و با استفاده از خوراکی‌های طبیعی برای اختلالات توانست بیماری‌ها و اختلالاتی چون التهاب، اضطراب و اختلالات خود ایمنی، بیماری‌های قلبی، عروقی و فشار خون را درمان کند. روش‌های فوق با استقبال فراوانی رو به رو شد.

تحقیقات مارک هوستون در زمینه طب سنتی در سال‌های اخیر جایزه پزشک منتخب را کسب کرد.

بهترین پزشک طب سنتی
دکتر هوستون به عنوان یک متخصص برجسته  قلب و عروق مشهور است

10- دکتر لیس السکور

لیس السکور یک متخصص طب سنتی است، می‌توان او را به عنوان یک آرمان‌گرا که رویکردی عملی مبتنی بر شواهد و الهام‌بخش برای طب سنتی ایجاد کرده، معرفی کرد.

او در سال 1994 مدرک تخصص پزشکی طب سنتی خود را از دانشگاه باستیر دریافت کرد. او بیشتر به عنوان انکولوژیست (سرطان شناس) و متخصص پیشگیری از سرطان به وسیله طب سنتی شناخته می‌شود.

دکتر السکور که در سال 2008 خود به سرطان سینه مبتلا شده بود، رویکرد درمانی کشف کرد که با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی خود، موفق به درمان بیماری سرطان شد.

دکتر السکور از تجربه شخصی خود در رابطه با سرطان استفاده کرد تا یک مرجع برجسته نه فقط در انکولوژی طب سنتی بلکه به عنوان یک نمونه موفق برای طب سنتی آینده شود.

بهترین پزشک طب سنتی
ویکرد درمانی کشف کرد که با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی خود، موفق به درمان بیماری سرطان شد.

با بررسی پیشینه طب سنتی در جهان غرب، به وضوح می‌توان به نتیجه بخشی این روش درمانی اطمینان پیدا کرد. با توجه به اینکه طب سنتی در ایران نیز تاریخچه‌ای طولانی دارد و ایران مهد طب سنتی و یکی از جایگاه‌های اصلی این طب است و همانطور که در مقاله 6 متخصص و دکتر طب سنتی معروف در تهران نیز ذکر شد، کلینیک طب سنتی دکتر سریتا با همراهی بهترین پزشکان این طب در ایران و در محیطی آرام، بهترین سطح از خدمات درمانی طب سنتی را به بیماران ارائه می‌کند. مراجعین محترم می‌توانند برای دریافت نوبت ویزیت و اطلاعات بیشتر با شماره تماس کلینیک طب سنتی دکتر سریتا در تماس باشند.

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست