مراکز ماساژ طب سنتی

مراکز ماساژ طب سنتی / خواص انواع ماساژ + شماره تماس بهترین مراکز

مراکز ماساژ طب سنتی

ماساژ درمانی شامل دستکاری بافت نرم، ماهیچه‌ها، پوست و یا تاندون‌ها توسط نوک انگشتان، دست‌ها، مشت‌، آرنج‌ و حتی پا، برای ارتقای سلامت و بهبودی است. در مراکز ماساژ طب سنتي، ماساژ درمانی بخشی از یک رویکرد پزشکی یکپارچه است. در مراکز معتبر، ماسورها زیرنظر پزشکان فعالیت می‌کنند. و با آن‌ها برای شناسایی اختلالات و ایجاد برنامه‌های درمانی سلامت جو،  همکاری می‌نمایند.

 بسیاری از مردم، ماساژ را یک امر تجملی می‌دانند، اما  ماساژ توسط  دکتر طب سنتی می‌تواند چیزی فراتر از ایجاد آرامش و ریلکسی باشد. ماساژ درمانی به‌ویژه در چارچوب یک برنامه درمانی، می‌تواند به سلامت پایدار و افزایش عملکرد کمک کند. در این مقاله شما را با بهترین مراکز ماساژ طب سنتی و امکانات استاندارد برای ماساژدرمانی آشنا خواهیم کرد. تا بتوانید با شناخت بیش‌تر از امکانات این مراکز، لذت ببرید.

مراکز ماساژ طب سنتی
مراکز ماساژ طب سنتی

تاريخچه ماساژ‌‌درمانی

ماساژ درماني، از هزاران سال پيش در ايران، ژاپن، هند و عربستان رواج داشت. ماساژ درمانی یکی از شاخه‌های طب سنتی ایران است که در مرکز ماساژ طب سنتی انجام می‌شود. پزشکان ایرانی نیز در نوشته‌های خود به بحث ماساژ درمانی پرداخته‌اند.

 ابن سينا تاکيد زيادي بر تحرک و ورزش براي حفظ سلامت بدن داشت. او معتقد بود زمانی‌که مواد مضر در بدن جمع مي‌شوند؛ شرایطی را برای شروع عفونت، تورم، ناسازگاری و کاهش توانایی بدن برای شکست ایجاد می‌کنند. در این حالت دستگاه ايمني بدن دچار مشکل می‌شود.  ابن سینا از تکنیک‌های ماساژ برای دفع مواد زائد که در ماهیچه‌ها تشکیل شده، استفاده می‌کرد. او معتقد بود اگر اندام‌ها متناسب با مزاج حرکت کنند، بدن نیازی به دارو نخواهد داشت.

مزاياي ماساژ‌درماني در مراکز ماساژ طب سنتی

 مردم از ماساژ‌درمانی برای تسکین درد، کاهش استرس، توان‌بخشی آسیب‌های ورزشی، رفع اضطراب و افسردگی، افزایش آرامش و کمک به سلامت عمومی استفاده می‌کنند. در‌ واقع مرکز ماساژ طب سنتی با ماساژ‌‌درمانی، سلامت جسم و روح شما را بهبود می‌بخشد. بهتر است بگوییم یکی از راه‌هاي رسيدن به اوج آرامش رواني و جسمي، ماساژ‌درمانی است.

از فوايد و مزاياي مرکز ماساژ طب سنتي مي توان به موارد زير اشاره کرد:

  • کاهش درد عمومی: ماساژ‌درمانی ممکن است برای کمردرد مزمن، گردن درد مزمن و حتی به کاهش درد ناشی از آرتروز زانو کمک کند.
  • کمک به بیماران سرطانی: با استفاده از تحقیقات متعدد و مطالعات بالینی ثابت شد که ماساژ‌درمانی مرکز ماساژ طب سنتی، برای بیماران سرطانی درد را کاهش می‌دهد، آرامش و خلق و خو را تقویت می‌کند.
  • سلامت روح و روان: ماساژ‌درمانی به بهبود افسردگي و انواع اختلالات روانی کمک کرده و مشکلات روحي را در گذر زمان، کاهش می‌دهد.
  • رفع استرس و اضطراب
  • کمک به سلامت عمومي و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
  • کاهش سردرد و میگرن
  • رفع خستگی عضلات و کاهش تنش عضلانی

انواع ماساژ طب سنتي

احتمالا براي شما هم پيش آمده است که عضلات بدن‌تان دچار گرفتگی شود و شما را سردرگم کند. يکي از بهترين راه‌هاي جلوگيري از اين مشکل، ماساژ‌درمانی در مراکز معتبر ماساژ طب سنتی است.

مي‌توانيم براي بهبود هر چه بهتر عملکرد بدن از انواع ماساژ‌ها استفاده کنيم، که در ادامه به انواع آن اشاره مي‌کنيم:

  • ماساژ بافت‌هاي درونی

 اين نوع ماساژ، درد‌هاي ناشي از کمبود ويتامين‌ها را در قسمت بافت عضلاني کاهش می‌دهد. ماساژ بافت عمیق با ضربه‌زدن به بافت‌هاي عضلاني و بخش‌های مختلف بدن باعث ريلکس شدن مي‌شود. نکته قابل توجه این است که ضربه بايد به آرامي صورت گيرد تا باعث بروز مشکلات ديگر نشود

  • ماساژ سنگ داغ

اين نوع ماساژ در مراکز ماساژ طب سنتی، به  عنوان یک روش درمانی موثر ارائه می‌شود. ماساژ سنگ داغ، بدون استفاده از ضربات محکم و سنگين و بدون ايجاد کردن تنش‌هاي بدن انجام مي‌شود. براي اين‌کار از سنگ‌هاي گرم و داغ برای ماساژ بخش‌های مختلف بدن استفاده می‌شود. چنانچه احساس ضعف داريد، پیشنهاد ما این نوع ماساژ است. 

دکتر طب سوزنی در کلینیک دکتر سریتا اقدام به درمان و بهبود علائم بیماران از طریق این طب می‌نماید. 

  • ماساژ سوئدي

از ملايم‌ترين ماساژ‌ها به‌شمار مي‌رود. اگر تمایل دارید تحرکي نداشته باشيد و دراز بکشيد، اين نوع ماساژ براي شما مناسب است. این روش به افزايش گردش خون و کاهش درد‌هاي عضلاني کمک مي‌کند. ماساژ سوئدي چون به صورت حرکات آرام مي‌باشد، خواهان زيادي دارد.

  • ماساژ ورزشي

اين گزينه براي افرادي که در هنگام ورزش قسمتي از بدنشان آسيب ديده، مؤثر است. شما بايد از لباس نازک نخي استفاده کنید و يا برهنه باشید تا فرد متخصص به عضلات بدن دسترسي کافي داشته باشد.

تخت ماساژ ميگان در مراکز ماساژ طب سنتی چيست و چه کاربردی دارد؟

 آيا تاکنون عنوان “تخت ماساژ ميگان” را شنيده ايد؟ شايد دوست داشته باشيد در مورد فوايد آن بيش‌تر بدانید.

در مرکز ماساژ طب سنتی، يک تخت مخصوص، براي ماساژ ميگان طراحي شده است. در‌واقع تخت ماساژ ميگان با دسته‌اي از ترکيبات طب سوزني، گرما‌درماني و ماساژ‌درماني همراه است. اين تخت، براي بهبود بسياري از بيماري‌ها توصيه مي‌شود که در روند درمان بي‌تأثير نيست. با اين متد از ماساژ‌درماني، مي‌توانيد علوم غربي را نیز به‌کار بگيريد تا از تاثير بي نظير آن بهره‌مند شويد. این شیوه، یکی از انواع پر طرفدار ماساژ، در مراکز ماساژ طب سنتی است.

مراکز ماساژ طب سنتی
مراکز ماساژ طب سنتی

ماساژ رفلکسولوژي و درمان بیماری ها

 مرکز ماساژ طب سنتی، شيوه‌هاي مختلفي از ماساژ‌درمانی را دارد. مي‌توان گفت ماساژ‌درمانی مکملي براي طب مدرن است. يکي از روش‌هاي آن، که براي درد‌هاي عضلاني مؤثر مي‌باشد، روشی است. همچنين اين روش ترکيبي از شناخت‌هاي علمي و ماساژ‌‌هاي بدن است.

ماساژ رفلکسي از دیگر روشهای مناسب جهت رفع درد های عضلانی می باشد. 

براي شناخت هرچه بيشتر اين روش در مرکز ماساژ طب سنتی، بهتر است بدانید که رفلکسولوژي يعني چه؟ در این نوع ماساژ به قسمت‌هايي از بدن فشار وارد مي‌شود که معمولا دست و پا‌های شما مي‌باشد. به‌این دلیل که دست و پا‌ها با ماهيچه‌ها، بافت‌ها و اعضاي مهم بدن در ارتباط‌اند. تحريک اين قسمت‌ها باعث گردش خون در نواحي مختلف بدن مي‌شود تا درد‌‌ها را تسکين داده و قسمت‌هاي مختلف بدن را درمان کند.

بهبود عملکرد عصبي در مراکز ماساژ طب سنتي

 دستگاه‌هاي عصبي بدن انسان، يکي از مهم‌ترين قسمت‌هاي بدن مي‌باشد که به‌صورت مداوم در حال فعاليت است. عصب بدني ممکن است حساسيت را در عوامل محيطي از کار بیاندازد و عملکرد آن‌ها را کاهش دهد. علت بيماري‌هايي که در دوران پيري رخ مي‌دهد، معمولا به همین دلیل است.

مراکز ماساژ طب سنتی با ماساژ رفلکسولوژي، قسمت‌هايي از عصب‌هاي مختلف بدن را تحريک مي‌کند و باعث بهبود درمان می‌شود. ماساژ دادن بخش‌هاي مهم در دست و پا، حتی در سنين بالا و پيري کمک‌هاي زيادي به شخص مي‌کند.

از آن‌جایی که بدن انسان با کانال‌های انرژی طرح‌ریزی شده، اگر راه جریان‌ها مسدود شود باعث درد و نا‌خوشی می‌شود. اين متد با فشار بر روی یک ناحیه از بدن، باعث جریان دوباره انرژی می‌شود که استرس و افسردگي در بدن را کاهش می‌دهد.

مراکز ماساژ طب سنتی

نتيجه‌گيري

ماساژ‌درمانی در بافت‌های نرم بدن، عضلات، بافت‌های هم‌بند، تاندون‌ها و رباط‌ها انجام می‌شود. این کار اگر توسط فرد خبره و به شیوه صحیح انجام گیرد، هیچ‌گونه خطری در پی نخواهد داشت. در مراکز معتبر ماساژ طب سنتی، با تجربه زیاد و استفاده از افراد متخصص، انواع ماساژها با خواص درمانی و زیبایی ارائه می‌شود.

تحقيقات به دست آمده نشان مي دهد که شرکت کردن در يک جلسه ماساژ درماني، بعد از گذشت مدت کمي بر احساس درد در بيماران تاثير فراواني مي‌گذارد. ماساژ‌درمانی امروزه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. در حال حاضر، سعي بر این است که کم‌تر از روش‌های شیمیایی، برای تسکين و بهبود بيماري‌ها استفاده کنند. و بيش‌تر از روش‌هاي ارگانیک مانند ماساژهای ارائه شده در مراکز ماساژ طب سنتي استفاده شود.

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست