تخت ماساژ میگان چیست؟

احتمالا تا به‌حال عنوان “تخت ماساژ میگان” را شنیده‌اید، شاید هم کمی از فواید و کاربرد آن بدانید. اما باید بگوییم آنچه در مورد میگان تراپی به صورت عمومی گفته می‌شود، تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های این تخت ماساژ است.

از همین رو با توجه به شرایط خاص این تخت‌ماساژ، در اینجا اطلاعات کاملی در خصوص تخت میگان ارائه کردیم. تا شما با کسب اطلاعات کامل، بتوانید یک ماساژ بی‌نظیر و ویژه را انتخاب کنید. تخت ماساژ میگان ترکیبی از طب‌سوزنی، طب فشاری، کایروپراکتیک، گرما درمانی و ماساژ درمانی است که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

تخت ماساژ میگان، چه نوع درمان‌هایی را انجام می‌دهد؟

این تخت در کشور کره ساخته می‌شود. و در آن از مجموع درمان‌های غربی و شرقی استفاده کرده‌اند  ماساژ درمانی تا یک روش یکپارچه و مؤثر برای بهبود بسیاری ازبیماری‌ها ارائه دهند.تصور کنید شما می­توانید با استفاده از این نوع ماساژ درمانی، هم علوم غربی و امروزی را در اختیار بگیرید و هم طب سنتی شرقی را. در این بخش نمونه‌­هایی از درمان­هایی که تخت ماساژ میگان برایتان تدارک دیده است، شرح می­‌دهیم:

  • طب سوزنی

طب سوزنی از جمله روش‌های ماساژ طب سنتی  حجامت در چین است که امروزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مورد بیان می‌کند که در بدن هر فردی انرژی وجود دارد که در گذرگاه‌هایی ذخیره می‌شود و برای آزادسازی آن نیاز است از سوزن کمک گرفته شود.

از سوی دیگر ابتدا پزشک با بررسی نبض، شکل و رنگ بیمار آن نقاط را می‌یابد و سپس از سوزن‌ها استفاده می‌کند. این امر نیز در تخت ماساژ میگان وجود دارد و کمک به آزادسازی انرژی نهفته در نقاط مختلف بدن فرد می‌کند.

  • طب فشاری

در طب فشاری هم از نقاط طب سوزنی استفاده می‌شود با این تفاوت که فرد متخصص با استفاده از دست‌ها، آرنج و پا، ماساژ را در قسمت‌های مختلف انجام می‌دهد. در حین انجام این مورد، با مسدود کردن قسمت‌هایی در بدن موجب خارج شدن سم از بدن فرد می‌شوند. همچنین از جمله مزایای آن می‌توان به این مورد اشاره کرد که سبب حفظ تعادل در بدن شده و موجب القای آرامش نیز می‌شود.

یکی از مواردی که در طب فشاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماساژ رفلکسی یا ماساژ پا است. در این مورد با فشار نقاط مختلف پا و انجام رفلوکسی می‌توان نقاط حساس در پا را که انعکاسی از قسمت‌های مختلف بدن بوده، پیدا کرد و با ماساژهایی ویژه و دقیق موجب کاهش درد و افزایش گردش خون در بدن شد.

  • کایروپراکتیک

    Megan massage bed (6)

کایروپراکتیک از جمله روش‌هایی است که برای تغییر در ستون فقرات، تاندون‌های موجود در اندام‌های گوناگون و همچنین رباط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین موجب بهبود دردهای استخوانی نیز می‌شود. تخت ماساژ میگان با استفاده از فناوری جدید، بدن را در یک حالت صحیح قرار می‌دهد و سبب یکپارچگی ساختار بدن شده و به کاهش تداخل اعصاب و همچنین بازیابی تنظیم مهره‌های ستون فقرات می‌پردازد.

  • گرما درمانی

در مرحله گرما درمانی، بر نقاطی که با استفاده از طب سوزنی پیدا کرده‌اند، گرما منتقل می‌کنند. این گرما می‌تواند به صورت اشعه مادون قرمز یا وسیله‌های حرارتی دیگر نیز صورت بگیرد. از جمله فواید گرما درمانی می‌توان به این مورد اشاره کرد که موجب جریان بهتر خون و کشش بهتر بافت‌های بدن می‌شود.

گرما درمانی سبب کاهش دردهای عضلانی، آزادسازی ماهیچه‌ها و خارج شدن سموم از بدن نیز می‌شود. لازم است اشاره‌ کنیم که تخت ماساژ میگان، اشعه مادون‌قرمز را تا عمق نفوذ 7 سانتی‌متر برای گرما درمانی مورد استفاده قرار می‌دهد.

  • ماساژ درمانی

ماساژ از جمله مواردی است که می‌تواند موجب آرامش و کاهش درد در افراد شود. ماساژ نقاط حساس و همچنین ماساژ لنفاوی از مواردی است که در تخت ماساژ میگان انجام می‌شود. این دستگاه با ماساژ لنفاوی می‌تواند عملکرد دفاعی بدن را بهبود ببخشد و موجب کاهش استرس و اضطراب شود. از دیگر مزایای ماساژ درمانی که با این تخت می‌توان به آن دست یافت، کاهش سفتی عضلات و خارج کردن سموم از بدن است.

تخت ماساژ میگان چگونه کار می‌کند؟

همانطور که قبلاً گفتیم تخت میگان، مجموع موارد بالا را ارائه می‌دهد اما اکثر افراد از ما می‌پرسند که چگونه تمام این‌ها با هم انجام می‌شوند؟ باید بگوییم که ابتدا تخت با استفاده از گاز هلیوم و سنگ پشم به صورت برقی گرم شده و با تولید اشعه مادون قرمز شروع به گرما درمانی می‌کند. سپس قسمت‌های ماساژ دهنده در سطح تخت ماساژ میگان شروع به ماساژ سر و گردن، قفسه سینه و مهره‌های کمر و لگن می‌نمایند و موجب تحریک آنها می‌شوند.

 

در مرحله بعد سنگ پشم‌های تخم مرغی شکل که در این تخت وجود دارد، موجب گردش خون شده و عضلات را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند. این مرحله سبب ایجاد تاثیرات طب سوزنی در بدنتان می‌شود و نقاط حساس در طب سوزنی را تحریک می‌نماید؛ سپس با ماساژ مداوم آن قسمت‌ها، طب فشاری را پیاده سازی می‌کند.

بدین صورت تخت ماساژ میگان تمام موارد گفته شده از جمله ماساژ طب سنتی و ماساژهای پیشرفته را شامل می‌شود و نتیجه‌ای بی‌نظیر را در پی دارد.

Megan massage bed (5)

مزایای تخت ماساژ میگان

تخت میگان دارای مزایای متعددی است که نمونه‌هایی از آنها را برایتان شرح می‌دهیم:

  • سوزاندن کالری

شاید برایتان جذاب باشد که بگوییم استفاده از این نوع تخت سبب سوزاندن کالری در طول زمان انجام میگان تراپی انجام می‌شود. یعنی تخت میگان در زمان 30 دقیقه ماساژ، حدود 600 تا 2400 کالری را می‌سوزاند.

  • از بین بردن درد

از دیگر مزایای تخت میگان، از بین بردن درد است، تا حد قابل ملاحظه‌ای و در مواردی به صورت کامل درد را از بین می‌برد.

  • رفلوکسی

رفلوکسی نیز یکی دیگر از مزایایی است که ماساژ با تخت میگان می­تواند برای شما ایجاد کند. این مزیت به شما این امکان را می‌­دهد که اگر از درد خار پاشنه رنج می­برید یا به طور کلی کف پایی دردناک و خسته دارید، به آرامش برسید و درد خود را کاهش داده و به مرور از بین ببرید.

  • کاهش سختی مفاصل

کاهش سختی مفاصل از دیگر مزایا و دستاوردهای میگان تراپی است. همچنین با جذب کلسیم در غشاء سلولی موجب بهبود روند درمان در افراد می‌شود. اگر از درد مفاصل خود رنج می‌­برید، این ماساژ درمانی را به شما پیشنهاد می‌­کنیم.

  • دفع سموم

دفع سموم از بدن از دیگر مزایایی است که این تخت دارد و می‌­تواند سلامتی جسم را برایتان به‌همراه آورد.

  • بهبود رنگ پوست صورت

دفع سموم و همچنین بهبود گردش خون که در نهایت سبب بهبود رنگ پوست صورت می‌شود.

 

  • کاهش تورم و التهاب

درمان و کاهش التهاب مفاصل و تورم اندام‌های گوناگون، می‌تواند نتیجه استفاده از این نوع تخت به حساب بیاید.

  • تقویت و بهبود سیستم ایمنی و افزایش گردش خون

به‌واسطه دما و همچنین فشار، عموماً گردش خون بالا می‌رود و سیستم ایمنی بدن نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

تخت ماساژ میگان برای چه کسانی مفید است؟

این تخت از جمله تخت‌های فیزیوتراپی بوده و پزشکان نیز آن را در مواردی برای افراد تجویز می‌کنند. ولی اگر شما نیز احساس درد در کمر و پشت بدن دارید، می‌تواند برایتان مفید باشد.

همچنین اگر از هر یک از این موارد زیر رنج می‌برید، بهتر است به سراغ میگان تراپی بروید:

  • دردهای مزمن
  • گردن درد
  • سر درد
  • مشکلات دیسک کمر
  • روماتیسم
  • بیماری‌های داخلی مانند: یبوست، ناراحتی معده، مشکلات ریوی، مشکلات خواب، فشار خون بالا و…

در تمام موارد گفته شده تخت میگان می‌تواند باعث بهبود و درمان شود، به‌همین دلیل به‌عنوان ماساژ‌درمانی نیز از آن یاد می‌کنند. همچنین می‌توان آن را ماساژ طب سنتی نیز نامید چرا که اساس درمان آن برگرفته از طب سوزنی و فشار درمانی است.

چه کسانی نباید از تخت میگان استفاده کنند؟

اگر زخم باز یا جراحتی در سطح بدنتان دیده می‌شود، شکستگی یا احتمال وجود شکستگی در قسمت‌هایی از بدنتان وجود دارد، به هیچ وجه از میگان تراپی تا بهبود این موارد استفاده نکنید.زیرا ممکن است مشکلات جسمانی شما تشدید شود و آسیب­های جدی ببینید، ولی پس از بهبود کامل مانعی ندارد.

همچنین از دیگر کسانی که نباید از تخت میگان استفاده کنند، افرادی هستند که سابقه عمل‌جراحی در ستون‌فقرات داشته‌اند. همین‌طور کسانی که نسبت به گرما یا تمرینات ورزشی حساسیت دارند.

از سوی دیگر خانم‌های باردار نباید میگان تراپی انجام دهند. همچنین افرادی که از دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب استفاده می‌کنند یا پوکی استخوان شدید دارند، اجازه میگان تراپی ندارند.

توجه داشته باشید حداکثر وزن قابل تحمل برای این تخت نیز 140 کیلوگرم است.

نکات مهم در رابطه با تخت ماساژ میگان

Megan massage bed (7)

در ارتباط با تخت میگان همواره سوالات رایجی وجود داشته که اینجا در قالب چندین نکته به آن می‌پردازیم.

  1. در حین استفاده از تخت میگان، نیازی به بیرون آوردن لباس‌ها نیست. تنها باید کمربندتان را باز کنید. لذا بهتر است لباسی راحت و گشاد بر تن داشته باشید تا در طول ماساژ اذیت نشوید. توجه کنید که به هیچ وجه نباید لباس‌های تنگ پوشید.
  2. پس از اولین جلسه میگان تراپی از اینکه احساس درد در نقاطی از بدن تان داشته باشید، نترسید. این مورد یک امر طبیعی بوده چرا که قسمت‌های حساس بدنتان دچار فشار و گرما شده است. اگر نقاطی از بدنتان حساسیت بیشتری دارد و فکر می‌کنید که ممکن است در طول دوره (30 دقیقه) اذیت شوید، بهتر است از درمانگر بخواهید که در آن نقاط، حوله‌های بیشتری قرار دهد تا فشار کمتری را احساس کنید.
  3. حداکثر تعداد استفاده از این تخت، سه بار در روز است. بدین صورت که بین یک ماساژ تا ماساژ بعدی حداقل 4 ساعت فاصله داشته باشد. بهتر است یک ساعت ماساژ معمولی نیز داشته باشید تا به نتیجه بهتر و سریع‌تر برسید.
  4. از جمله کارهایی که بهتر است پس از پایان جلسه میگان تراپی انجام دهید، نوشیدن زیاد مایعات است. زیرا میگان تراپی به دفع سموم منجر می‌شود و با نوشیدن مایعات می‌توانید به این روند سرعت بخشید.
  5. این تخت بسیار ایمن بوده و توسط سازمان FDA نیز تایید شده است. می‌توان بدون تجویز پزشک نیز از تخت ماساژ میگان استفاده کرد. درجه حرارت آن بین 30 تا 70 درجه سلسیوس است. اما حرارت به‌صورتی اعمال می‌شود که بسیار لذت‌بخش و درمانی عمل کند.
  6. سنگ پشم در تخت میگان عناصر حیاتی بدن انسان را تولید می‌کند که آنها کلسیم و منیزیم هستند. همچنین به تولید اشعه مادون قرمز و ایجاد حرارت نیز کمک می‌کند که از جمله خواص گرما درمانی به حساب می‌آید.
  7. اگر به‌دنبال تاثیرات بلند مدت میگان‌تراپی هستند، بهتر است به‌صورت مستمر از آن استفاده کنید. اینگونه می‌توانید بهبود را در نقاط مختلف بدنتان ببینید.

در آخر

همانطور که متوجه شده‌اید تخت ماساژ میگان یکی از مدرن‌ترین ابزارهای ماساژ است که خاصیت درمانی نیز دارد. تک تک مزایای آن در طب سوزنی، طب فشاری، کایروپراکتیک، گرما درمانی و ماساژ درمانی را مطرح کردیم. همچنین نحوه استفاده و عملکرد آن نیز گفته شد. اگر شما هم به دنبال یک روش درمان سریع و بهبود سلامت خودتان هستید، تخت میگان می تواند یکی از بهترین گزینه­‌هایی باشد که انتخاب می‌کنید.

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باش

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست