Erectile dysfunction

درمان اختلال نعوظ چگونه انجام می‌شود؟

درمان اختلال نعوظ به علل متفاوتی بستگی دارد. ممکن است لازم باشد شما از ترکیبی از درمان‌ها، از جمله دارو یا گفتگو درمانی استفاده کنید.

 

داروهای درمان اختلال نعوظ

پزشک شما ممکن است برای کمک به شما در مدیریت علائم اختلال نعوظ، دارو تجویز کند. ممکن است لازم باشد چندین دارو را قبل از یافتن داروی مفید امتحان کنید.داروهای خوراکی زیر جریان خون را به آلت تناسلی بدن تحریک می کنند تا به درمان اختلال نعوظ کمک کنند:

  • avanafil (استندرا)
  • سیلدنافیل (ویاگرا)
  • تادالافیل (Cialis)
  • vardenafil (لویترا ، استاکسین)
  • آلپروستادیل (Caverject ، Edex ، MUSE) داروی دیگری است که می تواند برای درمان اختلال نعوظ استفاده شود. می‌توان آن را به دو روش تجویز کرد: به عنوان شیاف آلت تناسلی مرد یا به صورت تزریق خود در پایه یا کنار آلت تناسلی مرد.

در صورت کم بودن تستوسترون ، ممکن است تستوسترون درمانی (TRT) نیز توصیه شود.داروهایی که برای سایر شرایط استفاده می‌شوند ممکن است باعث اختلال نعوظ شوند.در مورد داروهای خود و اینکه آیا ممکن است  باعث ایجاد علائم شما شوند با پزشک خود صحبت کنید.

ممکن است موارد دیگری نیز وجود داشته باشد که می‌توانید جایگزین آنها را بگیرید. هرگز مصرف داروها را بدون صحبت قبلی با پزشک قطع نکنید.داروها برای درمان اختلال نعوظ می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند. اگر عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کردید، با پزشک خود صحبت کنید.آنها ممکن است بتوانند داروی متفاوتی را توصیه کنند.

گفتگو درمانی

تعدادی از عوامل روانشناختی می توانند باعث اختلال نعوظ شوند، از جمله:

  • استرس
  • اضطراب
  • اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)
  • افسردگی

اگر اختلال نعوظ را تجربه می‌کنید، ممکن است از مکالمه درمانی بهره مند شوید.طی چندین جلسه ، شما و درمانگر خود در مورد موارد زیر بحث خواهید کرد:

  • عوامل عمده استرس یا اضطراب
  • احساسات شما در مورد رابطه جنسی
  • درگیری‌های ناخودآگاه که می‌تواند بر سلامت جنسی شما تاثیر بگذارد.

اگر اختلال نعوظ بر رابطه شما تاثیر می‌گذارد، صحبت با یک مشاور روانشناس را نیز در نظر بگیرید. مشاوره با روانشناس می‌تواند به شما و شریک زندگی شما کمک کند تا از نظر عاطفی ارتباط برقرار کنیم،که ممکن است به درمان اختلال نعوظ شما نیز کمک کند.  تاثیرات استرس و اضطراب بر بیماری اختلال نعوظ را کشف کنید.

پمپ‌های خلاء

در این روش درمانی از ایجاد خلاء برای تحریک نعوظ استفاده می‌شود. با استفاده از خلاء خون را به آلت تناسلی به جریان می‌اندازد و منجر به نعوظ می‌شود.دستگاه پمپ خلاء از چند جزء مختلف تشکیل شده است:

  • یک لوله پلاستیکی، که آن را روی آلت تناسلی خود قرار می‌دهید
  • یک پمپ، که برای ایجاد خلاء با بیرون کشیدن هوا از لوله پلاستیکی کار می‌کند
  • یک حلقه الاستیک، که هنگام برداشتن لوله پلاستیکی به پایه آلت تناسلی خود حرکت خواهید کرد

حلقه الاستیک برای حفظ نعوظ عمل می‌کند، خون را در آلت تناسلی نگه می‌دارد و از بازگشت آن به جریان خون بدن جلوگیری می‌کند. می‌توان آن را به مدت 30 دقیقه در جای خود رها کرد.

تمرینات کمک کننده به درمان این بیماری

برخی تمرینات نیز می‌توانند به درمان ضعف نعوظ کمک کنند.

تمرینات کگل

تمرینات کگل حرکات ساده‌ای است که می‌توانید برای تقویت عضلات کف لگن انجام دهید.

نحوه کار:عضلات کف لگن خود را شناسایی کنید. برای انجام این کار، ادرار در میانه جریان را متوقف کنید.ماهیچه‌هایی که برای این کار استفاده می‌کنید، عضلات کف لگن شما هستند.حالا که می‌دانید این ماهیچه‌ها کجا هستند، آنها را به مدت 3 ثانیه منقبض کنید.سپس آنها را رها کنید.

این تمرین را 10 تا 20 بار پشت سر هم و سه بار در روز تکرار کنید.یک مطالعه کوچک در سال 2005 ، دو گروه از مردان مبتلا به اختلال نعوظ را مقایسه کرد.

گروه اول مردانی بودند که تمرینات منظم عضلات کف لگن را با فیزیوتراپیست به طور منظم انجام دادند.آنها همچنین از دارو و مشاوره در مورد تغییر شیوه زندگی استفاده کردند.گروه دوم فقط در مورد تغییر شیوه زندگی مشاوره دریافت کردند.

مردان در گروه اول پس از 3 ماه تمرین منظم عضلات کف لگن، عملکرد آلت تناسلی خود را به طور قابل توجهی مشاهده کردند.مردان گروه دوم پس از 3 ماه پیشرفت کمی داشتند.

برای 3 ماه آینده، به همه شرکت کنندگان تمرینات در خانه داده شد تا انجام دهند.پس از گذشت 6 ماه در کل، 40 درصد از کل شرکت کنندگان (از جمله برخی از مردان که به گروه دوم تعلق داشتند) عملکرد نعوظ طبیعی را پیدا کردند.

همچنین با بررسی این آزمایش در سال 2019 نتیجه گیری شد که تمرینات کف لگن در درمان اختلال نعوظ و انزال زودرس موثر است.با این حال، برنامه تمرینی ایده آل (از نظر شرایطی مانند فراوانی و شدت) مشخص نشد.ممکن است متوجه شوید که در ابتدا انجام تمرینات کگل هنگام خوابیدن راحت‌تر است.سرانجام، می‌توانید هنگام نشستن یا ایستادن امتحان کنید.

ورزش‌های هوازی

ورزش متوسط ​​تا شدید نه تنها برای سلامت کلی شما مفید است، بلکه می‌تواند جریان خون را افزایش دهد، احتمالا به درمان اختلال نعوظ کمک می‌کند. به عنوان مثال می توان به دویدن و شنا اشاره کرد.

مروری بر 10 مطالعه تاثیر ورزش هوازی بر درمان اختلال نعوظ را بررسی کرد. از بررسی خود، محققان نتیجه گرفتند که 160 دقیقه ورزش هفتگی به مدت 6 ماه می‌تواند منجر به کاهش مشکلات نعوظ شود.

مطالعه دیگری میزان آمادگی جسمانی و سطح تستوسترون را در 87 مرد مبتلا به اختلال نعوظ بررسی کرد. محققان دریافتند که سطح تستوسترون با سطح چربی بدن و چربی شکم رابطه منفی دارد. این نشان می‌دهد که ورزش علاوه بر کاهش چربی بدن، ممکن است باعث افزایش تستوسترون نیز شود.

قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید، باید همیشه آن را با پزشک خود در میان بگذارید. این امر به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری قلبی یا بیماری زمینه‌ای دیگر که می‌تواند با یک فعالیت شدید تشدید شود، بسیار مهم است.

یوگا

یوگا می‌تواند به آرامش ذهن و بدن کمک کند. از آنجا که استرس یا اضطراب می‌تواند باعث اختلال نعوظ شود یا به آن کمک کند، تمرین یوگا می‌تواند روشی موثر برای تسکین علائم این بیماری باشد.

در حقیقت، یک مطالعه در سال 2010 بر روی 65 مرد بین 24 تا 60 ساله نشان داد که عملکرد جنسی پس از یک برنامه 12 هفته‌ای جلسات یوگا به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

رژیم غذایی سالم

اختلال نعوظ اغلب مربوط به مشکلات جریان خون است. حفظ سلامت رگ‌های خونی شما ممکن است هم در پیشگیری و هم در درمان این بیماری مفید باشد. این امر می‌تواند از طریق انتخاب برخی از سبک‌های زندگی مانند داشتن یک رژیم غذایی سالم محقق شود.

برای کمک به کاهش خطر ابتلا به این بیماری، این مراحل ساده را انجام دهید:

  • روی خوردن غلات، سبزیجات و میوه ها تمرکز کنید.
  • مصرف گوشت قرمز، لبنیات پرچرب و قندهای فرآوری شده را محدود کنید.
  • نوشیدن الکل در حد متوسط.
    چندین ماده غذایی خاص، از کاکائو گرفته تا هندوانه، ممکن است به درمان این بیماری کمک کنند.

درمان اختلال نعوظ با طب سنتی

برای برخی از مردان، طب سنتی ممکن است به درمان اختلال نعوظ کمک کنند.

داروی گیاهی و مکمل‌های غذایی

برخی از گیاهان دارویی و مکمل‌های غذایی معتبر برای درمان اختلال نعوظ با درجات مختلف موفقیت نشان داده شده اس ، از جمله:

  • مارچوبه
  • دهیدرواپی آندروسترون (DHEA)
  • جینسینگ
  • ال آرژنین
  • ال کارنیتین
  • گیاه یوهیمب

قبل از خرید گیاهان دارویی و مکمل‌های غذایی با پزشک خود صحبت کنید و با احتیاط ادامه دهید. بسیاری از آنها تنظیم نشده‌اند، به این معنی که ممکن است حاوی مواد اضافی باشند که در برچسب آنها ذکر نشده است.

علاوه بر این، برخی از مکمل‌ها، مانند گیاه یوهیمب، با عوارض جانبی بالقوه خطرناکی همراه هستند.

پزشک شما ممکن است برندهای معتبری را نیز توصیه کند. از خرید آنلاین محصولات خودداری کنید، مگر اینکه پزشک شما ایمن بودن محصولات را تایید کند. در زمینه گیاهان دارویی برای مشاوره تخصصی بیشتری دریافت کنید.

طب سوزنی

طب سوزنی نوعی داروی سنتی چینی است که در آن سوزن‌ها را در نقاط خاص یا نقاط طب سوزنی به پوست وارد می‌کنند. اعتقاد بر این است که طب سوزنی از طریق تحریک عصبی عمل می‌کند، که پس از آن در آزاد شدن انتقال دهنده‌های عصبی تاثیر دارد.

مشخص نیست که طب سوزنی برای درمان اختلال نعوظ چگونه کار می‌کند. مطالعات در مورد کارآیی آن محدود است و مواردی که وجود دارند اغلب بی نتیجه هستند. برخی شواهد از یک بررسی در سال 2019 نشان می‌دهد که طب سوزنی ممکن است به درمان آن کمک کند.

هنگام انتخاب یک متخصص طب سوزنی، به دنبال یک پزشک معتبر باشید که از سوزن‌های یکبار مصرف و استریل شده استفاده کند و از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان برای دفع و عقیم سازی سوزن استفاده کند.

ماساژ

ماساژ پروستات، نوعی ماساژ درمانی، ممکن است برای درمان اختلال نعوظ استفاده شود. ماساژ پروستات اغلب در ترکیب با سایر روش‌های درمانی استفاده می‌شود.

در طی ماساژ پروستات، یک پزشک برای تقویت جریان خون در آلت تناسلی شما، بافت‌های داخل کشاله ران و اطراف آن را ماساژ می‌دهد. شاید لازم باشد چندین بار در هفته ماساژ بگیرید. طول دوره ماساژ به علائم شما بستگی دارد.

  شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند حجامت ،فصد خون ، طب سوزنی ، ماساژ درماني ، زالو درمانی بهره‌مند شوید. کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. 

برای درمان اختلال نعوظ

با بهترین پزشکان طب سنتی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88174700-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست