درمان انواع بیماری ها با طب سنتی

درمان انواع بیماری ها با طب سنتی

‌انسان درطول تاریخ پیوسته به­‌دنبال بقا، دوری از بیماری­‌ها و آسیب‌­ها و حفظ سلامتی خود بوده است.جالب است بدانید که به عقیده بسیاری از محققان و مورخان، علم طب یکی از قدیمی­‌ترین علومی است که انسان به کسب آگاهی در حیطه این علم مشغول بوده. از گذشته­‌های دور تا به الان در بسیاری از جوامع برای درمان انواع بیماری ها با طب سنتی اقدامات زیادی صورت گرفته‌است.

در عصر حاضر که زندگی افراد با غذاهای پرکالری و غیرمفید، هوای ناسالم و سبک زندگی کم­‌تحرک پیوند خورده، استفاده از روش­ های درمان بیماری ها با  طب سنتی و مصرف داروهای این طب، یک قدم ما را در مسیر حفظ سلامت پیش می­برد.

آمارها نشان می‌دهد بسیاری از مردم جهان استفاده از محصولات طبیعی و درمان‌­های غیرتهاجمی و اثرگذار را به­‌عنوان جایگزین یا مکمل داروهای شیمیایی و جراحی به­‌کار می­‌برند.

طب سنتی شامل روش‌­های متعددی است که باتوجه به نوع و شدت بیماری، طبق دستور پزشک حاذق در این زمینه به­‌کار گرفته­ می­‌شود تا با استفاده از درمان‌های غیرتهاجمی و سازگار با طبیعت و سرشت انسان، سلامت او را بهبود بخشد.

‌بهره‌گیری از طب سنتی برای یکی از بهترین روش های درمان انواع بیماری ها با طب سنتی، استفاده از  گیاهان دارویی است که البته باید تحت نظر متخصص انجام شود.

 

درمان انواع بیماری ها با طب سنتی
جالب است بدانید داروی گیاهی علاوه بر درمان، برای پیشگیری از بیماری ها نیز به کارمی‌رود.

روش ­‌های درمان انواع بیماری ها با طب سنتی

طب سوزنی

این روش مبتنی بر علم طب قدیم در چین بوده و شامل تکنیک‌­های فروبردن سوزن­‌های نازک و استریل در نقاط خاصی از پوست بدن است. هدف از انجام این­کار بهبود طبیعی عملکرد بدن و دفع انرژی‌­های نامطلوب است. مطالعات نشان داده­‌اند که استفاده از طب سوزنی می­‌تواند در درمان دردهای موضعی در نواحی گردن، کتف و پشت مؤثر باشد، همچنین در کاهش سرگیجه، اضطراب، افسردگی، بی­‌خوابی و رخوت در طول روز آثار شگفت­‌انگیزی دارد.

درمان کایروپراکتیک

این درمان، بر نحوه قرارگیری مهره‌­های ستون فقرات روی یکدیگر تمرکز دارد و اختلال عملکرد این بخش از بدن را با سایر دردها و اختلالات جسمی، مرتبط می­داند. این متد توسط شخصی که در این زمینه به‌­صورت حرفه‌­ا‌ی آموزش دیده­‌باشد صورت می­‌گیرد. این فرد سعی می­‌کند با ضرباتی که با دست خود در نواحی پشت بدن وارد می‌­کند، فشار وارد بر ستون فقرات را تنظیم کرده و مهره‌­ها را در یک راستا قرار ­دهد تا نیروی وارد بر سایر نواحی به تعادل برسد، استفاده از این گونه روش­ های طب سنتی، دردهای استخوانی و عضلانی کاهش چشمگیری پیدا می­‌کنند و عملکرد بدن به شکل طبیعی بهبود می­یابد.

درمان انواع بیماری ها با طب سنتی
امروزه بسیاری از مشکلات جسمی و روحی بدون درمان‌های تهاجمی بهبود می‌یابد.

ریکی

ریکی یک درمان مکمل برای تعدیل انرژی­‌های بدن است، یک روش غیرتهاجمی است که از کتاب­ مقدس ژاپنی‌­ها برداشت شده­‌است. افراد متخصص در این حوزه معتقدند که بدن هر فرد یک سطح از انرژی را در خود دارد و می­‌توان با فعال کردن و جهت‌­دادن به این انرژی، راهی به سوی کاهش درد، بهبود جراحات، جلوگیری از پیشرفت بیماری‌­های صعب­‌العلاج مانند برخی از سرطان­‌ها وکاهش مشکلات روحی و عاطفی پیدا کرد. در این روش درمانگر به­‌عنوان کانالی از جریان انرژی حیاتی عمل می­‌کند و با تمرکز بر انرژی خود و شخص درما­ن­‌جو، برای ایجاد حس مطلوب و بازیابی تعادل در مکانیسم بدن کمک کند

طب گیاهی

همان­طور که از اسم این روش انتظار می­‌رود، از قسمت­‌های مختلف برخی گیاهان مثل ریشه، برگ­‌ها، میوه­‌ها و گل­‌ها برای درمان انواع بیماری ها با استفاده از طب سنتی استفاده می شود. براساس آخرین پژوهش‌­های سازمان بهداشت جهانی (WHO) حدود 80% از مردم جهان از داروی گیاهی استفاده می­‌کنند.مطالعات نشان می­‌دهند که این درمان تاًثیر به­‌سزایی در بهبود مشکلاتی مثل آلرژی فصلی، سندرم پیش از قاعدگی، خستگی مفرط و… دارد. بهتر است بدانید که استفاده گیاهان دارویی نیازمند درنظر داشتن شرایط بدنی هر فرد است، همچنین باید سایر داروهای مصرفی درمان­‌جو هم بررسی شود، در نتیجه هر نوع درمان در این زمینه مستلزم نظر متخصصین طب سنتی و گیاهی است تا از عوارض احتمالی این داروها جلوگیری شود.

 

درمان انواع بیماری ها با طب سنتی
باید پیش از استفاده از داروهای گیاهی از پزشک متخصص مشاوره گرفت.

 

درمان آیورویدیک

این متد یکی از قدیمی­‌ترین روش­‌های طب سنتی است که پیشینه آن به کشور هند می‌­رسد و هنوز به‌­طور گسترده در این کشور استفاده می­‌شود. این روش درمان مبتنی بر رژیم و تمرینات خاص بدنی برای درمان بیماری­‌هاست و امروزه نیز در ایران برای درمان مشکلات پوستی، جوش و آکنه و لاغری مورد استفاده قرار می­‌گیرد، هسته مرکزی درمان آیرودیک مبتنی بر ایجاد تعادل ازطریق خوردن و آشامیدن، تحرک و خواب کافی است. محققان در میزان اثربخشی و ایمن بودن این روش، اختلاف نظر دارند و بهتر است پیش ازانجام آن مشورت­‌های لازم صورت گیرد.

درمان کلیشن یا شلات تراپی

جالب است بدانید که در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری انسان­‌ها در معرض فلزات سنگین ازجمله سرب، جیوه، آهن و آرسنیک هستند که تماس مداوم با این عناصر می­‌تواند عامل بسیاری از بیماری­‌های سخت و مزمن مانند انواع سرطان، مشکلات پوستی و بیماری­‌های تنفسی باشد. روش درمانی کلیشن که یکی از شاخه­‌های طب سنتی است، بر استفاده از داروهای مخصوص برای دفع این فلزات سنگین و بیماری­‌زا تمرکز می­کند و می‌­تواند با دفع حداکثری این مواد، خون را تصفیه کرده و باعث جلوگیری از بیماری­‌های سنگین شود. مزیت مهم این مدل از روش­‌های طب سنتی این است که می‌­توان میزان اثربخشی آن را سنجید یعنی می­‌توان مقادیر سموم فلزی موجود در خون را قبل و بعد از درمان، ارزیابی کرد.

هومیوپاتی

این روش ابداع یک پزشک آلمانی بوده و سالیان سال است که در اروپا مورد استفاده قرار می­‌گیرد، دبیر انجمن هومیوپاتی ایران این مورد را یکی از روش های طب سنتی می‌­داند و هنوز دوره رسمی با مجوز وزارت بهداشت در این زمینه برگزار نشده­است. تاکنون حدود 800 پزشک ایرانی در دوره­‌های دوساله غیررسمی هومیوپات شرکت داشته­‌اند و نیمی از آن‌ها در حال حاضر مشغول به ارائه خدمات پزشکی در این حیطه هستند. این روش ذهن و جسم را به­‌طور همزمان ارزیابی کرده و به‌­عنوان یک درمان طب سنتی (CAM) مورد استفاده قرار می­‌گیرد. هدف اصلی هومیوپاتی افزایش سطح ایمنی بدن در برابر بیماری­‌هاست و برای این کار شرح حال مفصلی از بیماران گرفته می­‌شود و وضعیت سلامتی آنها از لحاظ ذهنی و بدنی مورد ارزیابی قرار می­گیرد تا بهترین درمان برای اشخاص لحاظ شود. عمده داروهای هومیوپاتی منشاً گیاهی دارند و مابقی از کانی‌­ها و منابع حیوانی تهیه می­‌شوند.

بادکش درمانی

در بادکش درمانی، درمانگر فنجان­‌هایی مخصوص را روی پوست قرار می‌­دهد، یک پنبه آغشته به الکل را درون ظرف فرو برده و سپس فنجان را به­‌شکل وارونه روی پوست قرار می­‌دهد، با سرد شدن هوای درون ظرف، قسمتی از پوست به درون فنجان مکیده شده و در این قسمت رگ­‌های خونی منبسط می‌­شوند، به این وسیله نوعی ماساژ برای تسهیل گردش خون رقم می­خورد که به این روش بادکش خشک می­گویند. در درمان با بادکش مرطوب، قبل از قراردادن فنجان، خراش خفیفی رو پوست ایجاد می­شود تا خون حاوی سموم را از بدن دفع کند. استفاده از بادکش مربوط به مصر باستان، چین و خاورمیانه بوده و پیشینه بسیار طولانی دارد و امروزه نیز استفاده از آن بسیار رایج است.

درمان انواع بیماری ها با طب سنتی
تمرینات جسمی و ماساژ تراپی یکی از مداخلات درمانی با طب سنتی است که برای تکمیل درمان با داروی شیمیایی بسیار مؤثر است.

 

انتخاب درمانگر و کلینیک معتبر

لازم به یادآوری است که هریک از روش­‌های طب سنتی که ذکر شده­، باید تحت نظر درمانگر متخصص در این زمینه و در کلینیک­‌های معتبر صورت گیرد و پیش از هر اقدام درمانی ویزیت پزشک انجام شود. تمامی مراحل درمان باید با احتیاط کامل و در نظر داشتن شرایط جسمی، روحی، سن، جنسیت، وزن، شاخص توده بدنی و سایر داروهای مصرفی صورت گیرد تا درمان مؤثری داشته­‌باشید و  وضعیت سلامت خود را بهبود دهید.

ما در کلینیک دکتر سریتا مجموعه­‌ای از پزشکان صاحب­‌نظر در زمینه طب سنتی را گرد هم آورده‌­ایم تا بتوانید به راحتی و در اسرع وقت از هرکجای ایران که هستید توسط متخصصین کلینیک ما به­‌صورت آنلاین  و حضوری ویزیت شوید.

تمامی خدمات این مجموعه که شامل انواع رو­ش های طب سنتی ایرانی، طب سوزنی و خدمات تخصصی در حوزه بیماری­‌های زنان است، در محیطی کاملاً امن و بهداشتی و توسط درمانگران مجرب صورت می­‌گیرد.

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید. کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. 

منبع: www.webmd.com و www.hopkines.com ;

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست