درمان بواسیر با زالو

درمان بواسیر با زالو فواید و عوارض آن

برای درمان بواسیر با زالو فواید متعددی ذکر شده است که ما در این مقاله به آنها می پردازیم اما ابتدا به این موضوع خواهیم پرداخت که بواسیر یا هموروئید چیست و نشانه ها و عوامل به وجود آمدن آن چیست و سپس به یکی از راهکارهای درمانی بواسیر که زالو درمانی است می پردازیم چنانچه بخواهید از تاریخچه زالودرمانی برای درمان بواسیر نیز اطلاعات کسب کنید پیشنهاد می کنیم مقاله تاریخچه زالو درمانی از ناپلئون تا هیتلر را بخوانید.

بواسیر (هموروئید) چیست؟ 

بواسیر به رگ‌های متورم اطراف مقعد یا راست‌روده اطلاق می‌شود. حدود 50 درصد افراد بالغ تا سن 50 سالگی نشانه‌هایی از بواسیر را تجربه می‌کنند. بواسیر به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. هموروئید داخلی، داخل مقعد یا روده بزرگ ایجاد می‌شود. هموروئید خارجی، خارج از مقعد تشکیل می‌شود و به عنوان توده (برجستگی) هم شناخته می‌شود. بواسیر خارجی شایع‌ترین نوع بواسیر است.

زالو درمانی روش سنتی برای درمان بواسیر است. بزاق زالو حاوی موادی است که خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد انعقادی دارد. این مواد می توانند به کاهش التهاب، درد، تورم و خونریزی بواسیر کمک کنند. همچنین زالو درمانی می تواند با افزایش گردش خون در محل بواسیر به بهبودی سریعتر آن کمک کند.برخی از مطالعات نشان داده اند که زالو درمانی می تواند در درمان بواسیر موثر باشد. 70 بیمار مبتلا به بواسیر درجه 2و3 با زالو درمانی درمان شدند و نتایج نشان داد که زالو درمانی در 85 درصد موارد در کاهش علائم بواسیر موثر بود.

این بیماری باعث درد، خارش شدید و دشواری در نشستن می‌شود؛ اما خوشبختانه قابل درمان است. این روزها درمان بواسیر با زالو نه تنها در ایران که مهد زالودرمانی است؛ در کشورهای اروپایی و آمریکا هم یک روش رایج درمانی است. جالب است بدانید نتایج برخی تحقیق‌‌های علمی ارتباط بین زالو انداختن و بهبود بواسیر را اثبات کرده است.

نشانه‌های بواسیر چیست؟

  • خارش شدید اطراف مقعد
  • سوزش و درد اطراف مقعد
  • توده دردناک و خارشی یا تورم ناحیه اطراف مقعد
  • ترشح مدفوع
  • دفع دردناک
  • خون میان بافتی پس از دفع

اگرچه بواسیر دردناک است، اما تهدید جدی به حساب نمی‌آید و اغلب بدون درمان از بین می‌رود؛ مگر اینکه بیماری بدخیم شده باشد. اگر زیاد دچار این مشکل می‌شوید احتمال نشانه‌های کم‌خونی مثل ضعف و رنگ پریدگی وجود دارد. اما در کل این نشانه‌ها رایج نیست.

چه عواملی باعث ایجاد بواسیر می‌شود؟

نمی‌توان دلایل ایجاد بواسیر را به‌طور دقیق مشخص کرد. با این حال عوامل احتمالی عبارتند از:

  • فشار هنگام دفع
  • عوارض ناشی از یبوست مزمن
  • نشستن طولانی مدت (به خصوص در توالت)
  • سابقه خانوادگی

عوامل پر خطر ابتلا به بواسیر

بواسیر به‌طور ارثی از والدین به فرزندان منتقل می‌شود. در صورتی که والدین به بواسیر مبتلا باشند، ریسک ابتلا به بیماری در فرزند افزایش پیدا می‌کند. بلند کردن اجسام سنگین به‌طور مداوم، چاقی، یا سایر فشارهای مداوم، ریسک ابتلا به بواسیر را افزایش می‌دهد.

ایستادن مداوم و بدون استراحت

رابطه جنسی مقعدی مداوم و اسهال

بارداری هم یکی دیگر از دلایل ابتلا به بواسیر است. زمانی که رحم بزرگ می‌شود، روی رگ‎‌های روده فشار وارد می‌شود و باعث برآمدگی آن‌ها می‌شود.

درمان بواسیر با زالو 

زالو درمانی یک روش سنتی برای درمان بواسیر است که در آن از زالو برای مکیدن خون از ناحیه مقعد استفاده می شود. بزاق زالو حاوی موادی است که به لخته شدن خون، کاهش التهاب و درد کمک می کند. برخی از مزایای درمان بواسیر با زالو عبارتند از:

  • کاهش درد و التهاب: بزاق زالو حاوی موادی مانند هیرودین و آنزیم های ضد التهابی است که به کاهش درد و التهاب در ناحیه مقعد کمک می کند.
  • کاهش تورم: زالو درمانی می تواند به کاهش تورم رگ های خونی در ناحیه مقعد کمک کند.
  • جلوگیری از خونریزی: بزاق زالو به لخته شدن خون کمک می کند و می تواند از خونریزی بواسیر جلوگیری کند.
  • بهبود گردش خون: زالو درمانی می تواند به بهبود گردش خون در ناحیه مقعد کمک کند.

زالودرمانی به بیماران مبتلا به اختلالات وریدی کمک می‌کند. درمان بواسیر با زالو باعث کاهش درد، تورم و گرمای ناشی از بواسیر می‌شود. زالودرمانی در از بین بردن رگ‌های واریسی و لخته‌های خونی مفید است.

بزاق زالو حاوی آنزیم‌های خوب و خواص ضد انعقادی است. به جز این، لخته‌های خونی که باعث انسداد رگ‌ها شده است را از بین می‌برد.

این دو فاکتور باعث رقیق شدن خون و جریان آن در رگ‌ها می‌شود. برخی دیگر از آنزیم‌های بزاق زالو، به عنوان یک گشاد کننده عروق کمک می‌کنند تا گردش خون بالاتر برود.

بزاق زالو همچنین اثرات ضد باکتریایی دارد که به افراد مبتلا به بواسیر کمک می‌کند. به همین دلیل درمان بواسیر با زالو، این روزها حتی توسط پزشکان مدرن توصیه می‌شود. توجه کنید که این‌کار حتما باید زیر نظر پزشک معتبر طب سنتی انجام شود.

 

 

ممکن است علاقمند باشید این مقاله را نیز بخوانید: زالو چیست ؛ با خواص معجزه گر زالو آشنا شوید.

راهکارهای پیشگیری از بواسیر

برای پیشگیری از تشدید بواسیر از فشار آوردن به روده‌ها خودداری کنید. سعی کنید مصرف آب را افزایش دهید. نوشیدن آب کافی از سفت شدن مدفوع جلوگیری می‌کند.

به محض احساس دفع از سرویس بهداشتی استفاده کنید. به‌طور مرتب ورزش کنید تا دچار یبوست نشوید. برای مدت طولانی ننشینید، مخصوصا روی سطوح سفت مثل بتن یا کاشی.

مصرف غذاهایی که مقدار قابل توجهی فیبر دارند نیز خطر ابتلا به بواسیر را کاهش می‌دهد.

منابع غذایی حاوی فیبر:

  • گندم کامل
  • برنج قهوه‌ای
  • جو دوسر
  • گلابی
  • هویج
  • گندم سیاه
  • سبوس

فیبر موجود در غذا باعث افزایش حجم روده می‌شود، و به نرمی مدفوع و عبور آسان‌تر آن از روده کمک می‌کند.

زالو درمانی برای درمان بواسیر

اگر قصد دارید زالو درمانی را برای بواسیر را امتحان و زالو را برای درمان بواسیر انتخاب کرده اید، ابتدا لازم است حتماً به یک متخصص مجرب طب سنتی مراجعه کنید و حتما به موارد زیر توجه داشته باشید:

از سابقه و تخصص متخصص طب سنتی سوال کنید.

مطمئن شوید که متخصص از زالوهای طبی با کیفیت بالا استفاده می‌کند.

قبل از انجام زالو درمانی، در مورد عوارض جانبی احتمالی آن با متخصص صحبت کنید.

همچنین، قبل از انجام زالو درمانی، حتماً با یک پزشک مشورت کنید تا از مناسب بودن این روش درمانی برای درمان بواسیر اطمینان حاصل کنید.

زالود درمانی برای درمان بواسیر را کجا انجام دهیم؟

مرکز تخصصی طب سنتی دکتر سریتا در تهران دارای دو شعبه در ولیعصر و پاسداران است که خدمات تخصصی طب سنتی از جمله زالو درمانی برای بواسیر را توسط بهترین متخصصان با رعایت کامل موازین بهداشتی انجام می دهد بنابراین بیماران بدون کوچکترین دغدغه و با آرامش خاطر می توانند در این مرکز تحت مداوای زالو درمانی قرار بگیرند و توصیه های قبل و بعد از زالو انداختن را عمل نمایند.

 

منبع: Leeches.uk Healthline

 

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست