شاخص

درمان طب سنتی زگیل تناسلی ؛ تا چه میزان موثر است؟

درمان طب سنتی زگیل تناسلی یکی از روش‌های موثر برطرف کردن آن است. هرچند هنوز هیچ روش درمانی استاندارد برای از بین بردن زگیل‌های دستگاه تناسلی پیدا نشده است که همه پزشکان، چه پزشکان طب سنتی و یا غربی با آن موافقت کنند. پزشکان مختلف بسته به نوع زگیل یا مدت زمانی که زگیل داشته‌اید،  فصد خون ممکن است از یکی از روش‌های مختلف درمانی برای برطرف کردن زگیل‌های تناسلی استفاده کنند. درمان‌ها از داروهای شیمیایی و گیاهی تا “یخ زدن” زگیل و برش آنها یا از بین بردن آنها با لیزر متغیر است.

زگیل تناسلی چیست؟

     آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • زگیل تناسلی چیست؟
  • چه عواملی باعث ایجاد زگیل تناسلی می‌شود؟
  • روش‌های درمان طب سنتی برای زگیل تناسلی
  • اهمیت مراجعه به کلینیک طب سنتی برای درمان آن

زگیل‌های تناسلی بافت ماساژ درمانی نرمی دارند که در دستگاه تناسلی ظاهر می‌شوند. آنها می‌توانند باعث درد، ناراحتی و خارش شوند.

زگیل تناسلی یک عفونت مقاربتی (STI) است که ناشی از برخی گونه‌های کم خطر پاپیلومای انسانی (HPV) است. اینها با سویه‌های پرخطر که می‌تواند منجر به دیسپلازی دهانه رحم و سرطان شود، متفاوت است.

Genital Warts (2)

HPV متداول‌ترین STI ها است. مردان و زنانی که از نظر جنسی فعال هستند در برابر عوارض HPV از جمله زگیل تناسلی آسیب پذیرتر هستند. عفونت HPV به ویژه برای  حجامت خانم‌ها خطرناک است زیرا برخی از انواع HPV همچنین می‌توانند باعث سرطان دهانه رحم شوند.

چه عواملی باعث ایجاد زگیل تناسلی می‌شود؟

در بیشتر موارد زگیل تناسلی در اثر HPV ایجاد می‌شود. 30 تا 40 سویه HPV وجود دارد که به طور خاص بر دستگاه تناسلی تاثیر می‌گذارد، اما فقط تعداد کمی از این سویه‌ها باعث زالو درماني ایجاد زگیل تناسلی می‌شوند.

ویروس HPV از طریق تماس پوست به پوست زیاد منتقل می‌شود، به همین دلیل این یک STI محسوب می‌شود.

در حقیقت، HPV آنقدر شایع است که مرکز کنترل پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) می‌گوید که اکثر افراد دارای بیماری‌های مقاربتی در مقطعی آن را دریافت می‌کنند.

با این حال، ویروس همیشه به عوارضی مانند زگیل تناسلی منجر نمی‌شود. در حقیقت، در بیشتر موارد، ویروس به خودی خود از بین می‌رود بدون اینکه باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود.

روش‌های درمان طب سنتی زگیل تناسلی

در ادامه مقاله روش‌های درمان طب سنتی زگیل تناسلی معرفی و بررسی می‌شود.

1-روغن درخت چای برای درمان طب سنتی زگیل تناسلی

یکی از روش‌های مطرح درمان طب سنتی زگیل تناسلی، استفاده از روغن‌های گیاهی از جمله روغن درخت چای است. همراه با سایر مزایای سلامتی، روغن‌های اساسی برای استفاده به عنوان داروهای ضد قارچ مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. روغن درخت چای یک روغن اساسی است که به نظر می‌رسد در برابر قارچ و ارگانیسم‌های دیگر از جمله شپش سر مفید است. ممکن است بدن برخی از افراد نسبت به روغن درخت چای حساسیت نشان دهند، بنابراین ابتدا مقداری روغن رقیق شده چای را روی بازوی خود آزمایش کنید. اگر هیچ واکنشی بعد از 24 ساعت وجود نداشته باشد، استفاده از آن بی‌خطر است. روغن درخت چای می‌تواند تحریک کننده باشد و باعث سوزش یا التهاب شود و اندازه زگیل را کاهش دهد.

2-چای سبز

Genital Warts (1)

یکی دیگر از روش‌های مشخص شده درمان طب سنتی زگیل تناسلی، مصرف چای سبز است. عصاره چای سبز در ترکیبات پمادی به نام سینکاتچین‌ها (ورژن) وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان از مزایای سلامتی این چای گیاهی بهره برد. همچنین می‌توانید عصاره چای سبز را خریداری کرده و آن را با یک یا دو قطره روغن نارگیل ترکیب و بر روی زگیل بمالید تا درمان شود.

3-سیر

در طب سنتی ثابت شده که مالیدن عصاره سیر بر روی زگیل می‌تواند به پاکسازی آنها کمک کند. می‌توانید عصاره سیر را خریداری کرده و مستقیما روی زگیل بمالید. همچنین می‌توانید پدهای گاز را با مخلوط سیر و روغن خیس کنید. سپس آنها را بر روی زگیل بگذارید تا از بین بروند.

4-سرکه سیب برای درمان طب سنتی زگیل تناسلی

با سرکه سیب می‌توانید زگیل تناسلی را در خانه درمان کنید. این شبیه به داروهای تجویزی است که از مواد اسیدی برای از بین بردن ویروس استفاده می‌کنند. می توانید نوک پنبه یا گاز را در سرکه سیب خیس کنید و آن را روی زگیل بمالید.

5-رعایت سبک زندگی و رژیم غذایی سالم

داشتن زگیل تناسلی، فشار بر بدن شما وارد می‌کند. این می‌تواند برای بدن شما دشوار باشد که با سایر مشکلات سلامتی در کنار زگیل مقابله کند. برای اینکه بدن شما سریعتر بهبود یابد، باید هرگونه فشار روانی بدن به خاطر استعمال سیگار یا مصرف غذاهای سنگین، فرآوری شده یا ناسالم را کاهش دهید.

غذاهایی که در رژیم شما برای درمان زگیل تناسلی باید مصرف شوند؛ عبارتند از:

  • غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان (زغال اخته، گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، کدو حلوایی)
  • سبزیجات دارای برگ تیره مانند اسفناج و کلم
  • غلات کامل
  • بادام‌ها
  • لوبیا
  • گوشت لخم – گوشت کم چربی Genital Warts (3)

این غذاها می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و احتمال عود کردن HPV را به حداقل رساند.

غذاهایی که نباید برای درمان زگیل تناسلی مصرف شود؛ شامل موارد زیر است:

  • هرگونه حساسیت غذایی احتمالی (لبنیات، سویا، ذرت، مواد افزودنی غذایی)
  • غذاهای تصفیه شده مثل نان سفید و ماکارونی
  • گوشت قرمز
  • غذاهای فرآوری شده با چربی‌های ترانس
  • کافئین و سایر محرک‌ها

6-سبزیجات

یکی دیگر از راهکارهای درمان طب سنتی زگیل تناسلی مصرف سبزیجات است. خوردن سبزیجات ترد مانند:

  • کلم
  • کلم بروکلی
  • جوانه بروکسل
  • گل كلم
  • کلاله

این سبزیجات حاوی Indole-3-carbinol (I3C) هستند که می‌تواند به از بین بردن زگیل‌های تناسلی کمک کند. توصیه می‌شود هر روز 4-5 وعده سبزیجات میل کنید.

اهمیت مراجعه به کلینیک طب سنتی برای درمان طب سنتی زگیل تناسلی

درمان طب سنتی زگیل تناسلی در یک کلینیک طب سنتی تایید شده و مجاز بسیار مهم است. چرا که باید به یاد داشته باشید که خلاص شدن از شر زگیل تناسلی به این معنی نیست که شما دیگر دچار عفونت نشوید. اگرچه نادر است، HPV می‌تواند هم زگیل تناسلی و هم سرطان دهانه رحم را ایجاد کند. ممکن است بیش از یک نوع HPV داشته باشید. مهم است که حتی اگر در خانه آنها را درمان کردید، به پزشک مراجعه کنید.

ویروسی که می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی شود، می‌تواند مدت طولانی در بدن شما باقی بماند. بنابراین اگر زگیل‌های خود را درمان کرده و از شر آنها خلاص شدید، ممکن است عود کنند.

Genital Warts (4)

منبع : healthline

بهترین متخصصان طب سنتی زنان در تهران

وقتی مساله طب سنتی و بیماری‌های زنان در تهران، به میان می‌آید، با صدها اسم رو به رو می‌شویم؛ اما از نظر ما متخصص طب سنتی کسی است که علاوه بر دانش تجربی، در این زمینه تحصیل کرده و مدارک و دوره‌های علمی را پشت سر گذاشته باشد. در این مقاله، چند نفر از بهترین پزشکان طب سنتی شهر تهران را معرفی می کنیم. 

دکتر رادمنش

 

دکتر مریم رادمنش

دکتر فاطمه مرادی

 

دکتر فاطمه مرادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

برای درمان زگیل تناسلی

با بهترین پزشکان طب سنتی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88174700-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست