درمان میگرن با زالو

درمان میگرن با زالو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

قبل از اینکه به درمان میگرن با زالو بپردازیم به معرفی روش های درمانی که برای درمان میگرن وجود دارند را ذکر می کنیم و در ادامه به روش زالو درمانی میگرن می پردازیم

  •  دارو درمانی: داروهای مختلف گیاهی و شیمیایی برای درمان میگرن وجود دارد، از جمله داروهای مسکن، داروهای ضد تهوع و داروهای پیشگیرانه.
  • فیزیوتراپی: فیزیوتراپی می تواند به تقویت عضلات گردن و شانه ها کمک کند و در نتیجه، به کاهش درد میگرن کمک کند.
  • طب سوزنی: طب سوزنی یک روش سنتی چینی است که می تواند به کاهش درد میگرن کمک کند.
  • تغییر در سبک زندگی: تغییر در سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و خواب کافی می تواند به کاهش دفعات و شدت میگرن کمک کند. بهترین روش درمان میگرن به شدت بیماری و شرایط فردی بستگی دارد.

و اما روش منحصر به فرد دیگر، درمان میگرن با زالو و زالو درمانی یک روش سنتی برای درمان میگرن با زالو است که در آن از زالو برای مکیدن خون از نقاط خاصی از بدن استفاده می شود. بزاق زالو حاوی موادی است که به لخته شدن خون، کاهش التهاب و درد های میگرنی کمک می کند.

هر ساله میلیون‌ها نفر از درد میگرن رنج می‌برند. در واقع از هر 100 نفر 11 نفر یا میگرن را تجربه کرده‌اند و یا دچار سردردهای میگرنی هستند. گفته می‌شود که میگرن یکی از دلایل اصلی عدم بازدهی در محل کار است. در واقع، میگرن به راحتی می‌تواند به بخشی جدایی‌ناپذیر از فرد تبدیل شود، به خصوص که درد معمولاً آنقدر شدید است که گاهی فرد به سختی می‌تواند کاری دیگر انجام دهد. در ادامه به درمان میگرن با زالو اشاره خواهیم کرد.

هنوز علل دقیق سردردهای میگرنی نامشخص است. اگرچه چند سال پیش تصور بر این بود که علت آن تغییر وضعیت رگ‌های خونی تامین‌کننده مغز است. اما حالا، اعتقاد بر این است که میگرن ناشی از اختلال در خود مغز است تا در عروق تامین کننده آن. اما به‌طور کلی روشن است که با بهبود گردش خون در ناحیه دردناک خاص، تا حدی درد تسکین می‌یابد و این اصل در مورد میگرن هم صادق است و اینجا جایی است که زالو به کمک‌مان می‌آیند و می توانیم برای درمان میگرن از زالو استفاده نماییم.

زالوها موجودات شگفت انگیزی هستند. علی‌رغم اینکه خیلی از افراد از زالو متنفرند، اما هنوز هم ثابت می‌کنند موجودات مفیدی هستند! این نرم‌تنان راهی پیدا کرده‌اند تا هم خود را خوشحال کنند و هم ما را. پس این یک رابطه دو سر سود است، بنابراین واقعا باید از خود سوال کنید که چرا بسیاری از مردم از زالو بیزارند.

علائم میگرن چیست؟ 

نظریه ای وجود دارد که می‌گوید: میگرن ناشی از:

  • لخته های ریز خون است که در قلب شکل می‌گیرد.
  • سپس وارد مغز می‌شوند و این لخته های خون جریان خون به مغز را مختل می‌کنند.
  • بنابراین باعث علائم معمولی میگرن مانند درد یک طرف سر، فوتوفوبیا (نور گریزی) و حالت تهوع می‌شود.

درمان میگرن با زالو

احتمالا می‌دانید که ماده‌ای به نام هیرودین در زالو وجود دارد. هیرودین یک ماده ضد انعقادی است و باعث رقیق شدن خون می‌شود و به این ترتیب اجازه می‌دهد تا خون راحت‌تر و سریع‌تر جریان پیدا کند.هیرودین موجود در زالو می‌تواند آن لخته های کوچکی را که با تبدیل فیبرینوژن به فیبرین تشکیل شده اند، حل کند.

زالوها می‌توانند:

  • گردش خون در بدن را افزایش دهند، حتی بر روی سر چون زالو تا زمانی خون را می‌مکد که جاری شود.
  • زالو همچنین می تواند باعث گشاد شدن عروق شود به این معنی که رگ‌ها بزرگتر می‌شوند.
  • بنابراین فشار روی دیواره‌های این عروق کاهش می‌یابد و جریان خون را بهبود می‌بخشد.

آیا درمان میگرن با زالو بی‌خطر است؟

گردش خون خوب بسیار حیاتی است! به خصوص در نواحی مثل مغز کاملاً ضروری است، و استفاده از زالو به جای دارو مفیدتر است. از طرف دیگر، داروها بر خلاف زالوها می‌توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند، در صورتی‌که اگر زالودرمانی به درستی انجام شود، نسبتاً بی خطر بوده و عوارض جانبی ندارند.

داروها می‌توانند:

  • اعتیادآور باشند، بنابراین تا حد امکان مصرف دارو توصیه نمی‌شود.
  • به‌خصوص داروهای ضد درد قوی که حاوی مخدر هستند.
  • استفاده مکرر از برخی داروهای خاص ممکن است باعث وابستگی و افزایش تحمل درد شود.
  • به این معنی که دفعه بعد که دچار درد شدید، ممکن است به دوز بالاتری نیاز داشته باشید.
  • همانطور که احتمالا می‌دانید، مصرف بیشتر داروها می تواند برای بدن‌تان هم سمی باشد.

درمان میگرن با زالو چگونه است؟

درمان میگرن با زالو توسط ماده دیگری که در بزاق زالو وجود دارد که نوعی بی‌حس کننده طبیعی است و به کاهش درد میگرن کمک می‌کند. این ماده پس از اتصال زالو به بدن آزاد می‌شود و می‌تواند درد را تا حد زیادی تسکین دهد. اگر ترجیح می‌دهید به جای تحمل سردرد روی سرتان زالو بیندازید، بنابراین زالو درمانی روش مناسبی برای شماست.

 مزایای درمان میگرن با زالو

کاهش درد و التهاب: بزاق زالو حاوی موادی مانند هیرودین و آنزیم های ضد التهابی است که به کاهش درد و التهاب در ناحیه سر و گردن کمک می کند.

کاهش تورم: درمان میگرن با زالو می تواند به کاهش تورم رگ های خونی در ناحیه سر و گردن کمک کند.

جلوگیری از خونریزی: بزاق زالو به لخته شدن خون کمک می کند و می تواند از خونریزی داخلی که ممکن است باعث میگرن شود جلوگیری کند.

بهبود گردش خون: درمان میگرن با زالو می تواند به بهبود گردش خون در ناحیه سر و گردن کمک کند.

درمان میگرن با زالو در تهران

مراکز درمانی زیادی در تهران برای درمان میگرن با زالو  فعالیت می کنند اما مرکزی که هم دارای محیط کاملا بهداشتی باشد و هم پزشکان متخصصی که دارای مجوز باشند زیاد نیستند ما به شما پیشنهاد می کنیم علاوه بر خدمات طب سنتی و زالو درمانی که در منزل ارائه می دهند، می توانید به شعبات کلینیک دکتر سریتا در پاسداران و توانیر مراجعه کنید تا بهترین خدمات زالو درمانی را از متخصصان مرکز و کلینیک دکتر سریتا چه به صورت حضوری در کلینیک و چه به صورت خصوصی در منزل را دریافت نمایید.

 

منبع: Leeches.Uk

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست