درمان چاقی با طب سنتی

آشنایی با 15 روش درمان چاقی شکم و پهلو در طب سنتی

درمان چاقی شکم و پهلو با طب سنتی کاری زمانبر بوده و نیاز به داشتن صبر و حوصله است.چرا که در طب سنتی اساس درمان بر شناخت مزاج کلی افراد و شرایط بدنی منحصر به فرد آنها است.براساس مزاج در طب سنتی افراد مختلف به چهار گروه تقسیم می‌شوند:

  • گرم و تر (دموی)
  • سرد و تر (بلغمی)
  • سرد و خشک (سوداوی)
  • گرم و خشک (صفراوی)

پس از اینکه مزاج و طبع کلی بدن شما توسط متخصص طب سنتی تشخیص داده شد،حالا به شما گفته می‌شود که تا چه میزان در معرض انباشت چربی و اضافه وزن قرار دارید.دو گروه اول جزو افراد دارای چربی در شکم و پهلو و چاق هستند و دو گروه دوم جزو افراد لاغر اندام هستند.اما افراد دارای مزاج سرد و تر (بلغمی) افراد چاق همراه با چربی در قسمت‌های شکم و پهلو بوده و افراد گرم و تر (دم.ی) افراد چاق همراه با عضله هستند.بنابراین درمان چاقی شکم و پهلو بیشتر مورد توجه افراد دارای مزاج سرد و تر (بلغمی) است. داشتن موهای لخت و کم پشت، خونسرد بودن و میل به سستی و تمایل بیشتر به خواب و تنبلی از دیگر خصوصیات افراد دارای مزاج سرد و تر (بلغمی) است.

کنترل وزن و چاقی مفرط با طب سنتی

حقایقی راجع به چربی شکم و پهلو که باید بدانید:

سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو در طب سنتی ممکن است دشوار باشد زیرا شامل یک رژیم غذایی زمان بر و تدابیر خاص است اما پیروی از یک رژیم غذایی دقیق می‌تواند نکته اصلی باشد. برخی از نکات ساده مانند ورزش منظم و پیروی از یک رژیم غذایی دقیق تجویز شده توسط یک متخصص تغذیه طب سنتی می‌تواند به موفقیت شما کمک کند.همچنین ، باید توجه داشته باشید که بدون ورزش منظم، رژیم تناسب اندام شما تاثیر نخواهد داشت. بنابراین، هر دو برای کاهش وزن ضروری هستند. در اینجا چند واقعیت جالب در مورد چربی شکم و پهلو آورده شده است که باید بدانید.

  • سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو کار سختی است زیرا بخشی از بدن است که به شدت تحت تاثیر هورمون‌ها قرار دارد.
  • شما باید یک رژیم غذایی سالم و نه یک رژیم غذایی خاص را برای کاهش چربی‌های شکم و پهلو اتخاذ کنید.
  • نشستن برای مدت زمان طولانی یکی از دلایل تجمع چربی شکم و پهلو است.
  • استرس مقصر اصلی ایجاد چربی در شکم و پهلو است.
  • کمبود خواب نیز باعث چربی شکم و پهلو می‌شود.

15 روش درمان چاقی شکم و پهلو با طب سنتی

دوست یا یکی از اعضای خانواده به شما توصیه می کنند با عضویت در یک موسسه تناسب اندام وزن خود را کاهش دهید.با این حال،برخی از روش‌های طبیعی وجود دارد که می‌توانید در واقع وزن خود را کاهش دهید.تنها کاری که باید انجام دهید این است که این نکات زیر را دنبال کنید و خود خواهید دید. در اینجا 10 روش درمان چاقی شکم و پهلو حاصل تحقیقات و حقایق علمی آورده شده است:

15 روش درمان چاقی با طب سنتی

1- فلفل تند مصرف کنید.

غذاهایی مانند فلفل دلمه‌ای، فلفل قرمز و فلفل سیاه باید به غذای شما اضافه شوندزیرا این امر باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود که به سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو کمک می‌کند.زیرا فلفل تند حاوی کپسایسین است که به سوزاندن کالری کمک می‌کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که این فلفل‌های تند را به رژیم غذایی سالم روزمره خود اضافه کنید و تغییراتی را تجربه خواهید کرد. فلفل تند یک داروی گیاهی لاغری قوی است که اگر بخواهید چربی‌های شکم و پهلو خود را بسوزانید، باید مرتبا از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

2- مقدار زیادی آب بنوشید.

نوشیدن آب زیاد از چند طریق می‌تواند برای شما مفید باشد. نوشیدن آب بهترین روش طبیعی برای از بین بردن چربی شکم و پهلو است.

آب سموم بد بدن را دفع و اشتهای شما را کاهش می‌دهد. از آن می‌توان به بهترین و مقرون به صرفه ترین کپسول خاموش کننده چربی شکم موجود در بازار اشاره کرد.تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط هر وقت بخواهید آب بنوشید.این به شما کمک می کند تا انرژی، طراوت و شادابی بیشتر و بهتری داشته باشید.

3- دارچین را به ظرف غذای خود اضافه کنید.

دارچین طعم شیرین و تندی به غذای شما می‌بخشد و برای سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو باید این غذا را به صبحانه اضافه کنید. دارچین فواید زیادی برای سلامتی مانند کاهش کلسترول دارد و دارای خواص ضد التهابی است.می‌توانید به قهوه صبحانه خود کمی پودر دارچین اضافه کنید و این به سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو کمک می‌کند. 

4- از سرکه سیب استفاده کنید.

برای درمان چاقی شکم و پهلو با طب سنتی، استفاده از سرکه سیب توصیه شده است.این ماده غذایی سالم دارای فواید زیادی از جمله کاهش سطح کلسترول و قند خون است.همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا چربی‌های شکم و پهلو را کاهش دهید و فرم بدنی شما را مرتب و منظم نگه می‌دارد.تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک فنجان سرکه سیب به مقداری آب اضافه کنید و آن را بنوشید.همچنین برای رسیدن به بهترین نتیجه باید ورزش کنید.بهترین نکته در مورد سرکه سیب این است که اشتها را مهار و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

5- چای سبز مصرف کنید.

همه ما می دانیم که چای سبز دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی است،اما سوال این است که این چای سالم از چه راهی ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند؟این چای سالم از برگ‌های چای تخمیر نشده حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به نام پلی فنول ساخته شده است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.این یک تازه کننده ضروری برای رژیم غذایی تناسب اندام شما است زیرا می‌تواند از بسیاری جهات به شما کمک کند.با مصرف روزانه 3 تا 4 فنجان چای سبز  می‌توانید تغییرات را مشاهده کنید.

6- از روغن نارگیل برای پخت و پز استفاده کنید.

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که تاثیر مثبتی روی بدن شما دارد.این اسید چرب به کاهش چربی شکم و پهلو کمک می‌‍کند و بدن شما از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند.بهترین قسمت در مورد پخت و پز با روغن نارگیل گرمازایی بودن آن است،به این معنی که باعث افزایش دمای بدن و کمک به سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو می‌شود.فواید استفاده از روغن نارگیل برای سلامتی مشابه روغن زیتون است.بنابراین تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که فقط هر غذایی را با استفاده از روغن نارگیل بپزید.

7- گیاهان دارویی را مصرف کنید.

یکی دیگر از راهکارهای درمان چاقی شکم و پهلو با طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی است. گیاهانی که گفته می‌شود چربی شکم را کاهش می‌دهد زنجبیل و نعناع هستند.اگر فقط بعضی از گیاهان را به رژیم غذایی روزمره خود اضافه کنید و متناسب بمانید، چقدر ساده است؟خوب، این گیاهان متابولیسم شما را تقویت و به شما در سوزاندن چربی‌های شکم کمک می‌کنند.با این حال، بهترین روش ممکن برای مصرف برخی از این گیاهان فقط افزودن مقداری از آن به چای است.اطمینان حاصل کنید که این گیاهان به خوبی درون چای خیسانده شده‌اند

و اگر می‌خواهید مقداری عسل به آن اضافه کنید، این امر بیشتر به سلامتی شما کمک می کند.علاوه بر این، توصیه می‌شود که این چای را قبل از غذا میل کنید.

8- از روغن ماهی برای پخت و پز استفاده کنید.

روغن ماهی از بافت ماهی‌های روغنی گرفته می‌شود و این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و DHA است که از بسیاری جهات می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد.علاوه بر این، روغن ماهی سطح کلسترول شما را کنترل و روحیه تان را تقویت و به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.همچنین به تجزیه چربی‌های پهلوها کمک می‌کند، که به آن چربی شکم نیز گفته می‌شود. توصیه می‌شود هر روز 6 گرم روغن ماهی (1 قاشق غذاخوری) مصرف کنید. برخی از ماهی‌هایی که حاوی روغن ماهی است، عبارتند از: ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی و ماهی تن.

9- سیر مصرف کنید.

سیر یک ابرغذایی است که باید به رژیم غذایی منظم شما اضافه شود.گفته می‌شود فشار خون را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند.بهترین چیز در مورد مصرف سیر این است که با جلوگیری از تبدیل سلول‌های چربی به چربی واقعی به کاهش وزن کمک می‌کند.افزودن کمی سیر به چای می‌تواند به شما در کاهش چربی شکم کمک کند. می‌توانید مقداری سیر به غذای خود اضافه کنید یا فقط آن را به شکل خام مصرف کنید.با این حال توصیه می‌شود سیر را به شکل خام مصرف کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

10- نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید.

مطالعاتی انجام شده است که نشان می‌دهد مصرف زیاد الکل می‌تواند به شما کمک کند تا خیلی سریع چاقی شکمی داشته باشید. اگر علاقه خاصی به سوزاندن چربی‌های شکم دارید، باید مصرف الکل را متوقف کنید.همچنین، مصرف بیش از حد الکل منجر به چاقی می‌شود.اگر شما باید وزن خود را کاهش دهید و زندگی سالم‌تری باشید، پس باید سبک زندگی خود را تغییر دهید.تغییر شیوه زندگی به معنای پایان دادن به مصرف الکل حتی از نظر اجتماعی است.

11- ماست را مصرف کنید.

ماست قند کمتری دارد و گاهی اوقات قند اضافی ندارد و این می‌تواند با چربی شکم مقابله کند.تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز کمی ماست به غذای خود اضافه کنید و این به شما کمک می‌کند تا با چربی‌های شکم مقابله کنید.مصرف روزانه ماست شما را از عدم تحمل لاکتوز، یبوست، سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، سرطان روده بزرگ و انواع دیگر آلرژی محافظت می‌کند.تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به دنبال ماست با برچسبی باشید که در آن هیچ قندی اضافه نشده و مصرف آن برای شما مفید باشد.

12- جعفری را به مقدار زیاد بخورید.

خوب، جعفری فواید زیادی برای سلامتی دارد مانند جلوگیری از اسهال، کمک به هضم خوب و تنظیم چرخه قاعدگی.همچنین باعث سوزاندن کالری در بدن شما می‌شود و این بدان معنی است که در صورت مصرف جعفری وزن شما خیلی زیاد نمی‌شود.نوشیدن آب جعفری مفیدتر از افزودن آن به مواد غذایی است.تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که مقداری آب جعفری مصرف کنید و این به دفع سموم بدن کمک می‌کند. این یک مکمل طبیعی است که گرسنگی شما را مهار کرده و از چاقی شما جلوگیری می‌کند.

13- استرس نداشته باشید.

استرس یکی از دلایل اصلی تجمع چربی شکم و پهلو است.تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که در هنگام استرس آب زیادی بنوشید و این به نفع شما خواهد بود.هر وقت استرس دارید به خود بگویید که باید شکم خود را کوچک کنید و ارزش آن را ندارد. بهترین راه برای خلاص شدن از استرس، ورزش و سوزاندن تمام کالری است که از بدن خارج می‌شود.منظور از ورزش به معنای واقعی کلمه، به معنای ورزش نیست، در عوض، به این معنی است که می‌توانید در جاده بدوید و در آن زمان که احساس بازگشت به خانه می‌کنید، احساس بهتری خواهید داشت. شما باید جایگزینی برای استرس پیدا کنید.

راهکارهای درمانی طب سنتی برای چاقی

14- خواب کافی داشته باشید.

کمبود خواب می‌تواند منجر به مرگ شود و حتی اگر فقط 5 ساعت بخوابید، با افزایش سن می‌توانید مشکلات جدی سلامتی داشته باشید.از نظر مهار چربی‌های شکم، باید این نکته را در نظر بگیرید که به رژیم خود پایبند باشید و به اندازه کافی بخوابید.خواب کافی به نفع شما و نحوه انجام اهداف روزمره شما خواهد بود. بنابراین به خاطر داشته باشید که زود خوابیدن و زود بیدار شدن باعث سلامتی و شادابی شما می‌شود. نوشیدن یک لیوان آب ناشتا به دفع سموم از بدن کمک می‌‍کند. خواب کافی می‌تواند از تجمع چربی شکم و پهلو جلوگیری کند.

 

15- به طور منظم ورزش کنید.

در نهایت آخرین راهکار درمان چاقی شکم و پهلو با طب سنتی در این مقاله انجام ورزش به صورت منظم است.ورزش منظم می‌تواند شما را از بسیاری از ابتلا به بیماری‌های مختلف نجات دهد. برای ورزش کردن نیازی به مراجعه به باشگاه نیست،تمام آنچه برای انجام کالری سوزی لازم است یک پیاده روی سبک و ساده است.با این نوع تفکر می‌توانید تمام آن چربی‌های شکم و پهلو را بسوزانید. این تفکر باعث می‌شود شما یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و سبک زندگی خود را تغییر دهید. بعضی اوقات می‌توانید برخی از کشش‌ها و نرمش‌ها را در خانه انجام دهید و این نیز می‌تواند بدن شما را متناسب نگه دارد. با ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی سالم نه تنها به تناسب اندام می‌رسید، بلکه از بیمار شدن خود جلوگیری کرده و زندگی شاد و با طراوتی خواهید داشت.

 

 

 

منبع medlife

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست