بیماری‌های قابل درمان

کبد چرب

درمان کبد چرب با راهکارهای طب سنتی انجام می‌شود. کبد دومین عضو بزرگ در بدن انسان است و فاکتورهای مضر مواد غذایی را حذف می‌کند. کبد به طور طبیعی خود را ترمیم و پاکسازی می‌کند. وجود چربی در کبد طبیعی است اما اگر کبد فردی 5 تا 10 درصد چربی داشته باشد، به بیماری کبد چرب مبتلاست.

کبد اندام بزرگ و گوشتی است که در سمت راست شکم قرار داد. کبد با وزن حدود 1.5 کیلوگرم، به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای بوده و جنسی شبیه به لاستیک دارد. به طور معمول کبد را نمی‌شود لمس کرد، چرا که در درون قفسه سینه قرار دارد.

کبد دارای دو بخش بزرگ به نام لوپ راست و چپ است و کیسه صفرا به همراه قسمت‌هایی از لوزالمعده و روده در زیر آن قرار دارند. کبد و این اندام‌ها همگی برای هضم، جذب و فرآوری مواد غذایی باهم کار می‌کنند.

انواع کبد چرب

کبد چرب چند نوع است: کبد چرب الکلی (ALD)، غیرالکلی (NAFLD)، استاتوهپاتیت غیرالکلی(NASH) و استاتوهپاتیت الکلی. از عوامل بیماری کبد چرب می‌توان به اضافه وزن، مصرف الکل و مواد غذایی چرب، فشار خون بالا و ... اشاره کرد. خستگی و ضعف، افزایش سطح آنزیم‌های کبدی از جمله AST و ALT، افزایش سطح انسولین و افزایش سطح گلیسیرید از جمله نشانه‌های ابتلا به بیماری کبد چرب است.

درمان کبد چرب

درمان این بیماری با روش‌های سنتی، از مؤثرترین درمان‌هاست. در طب سنتی، درمان با مزاج‌شناسی، برنامۀ غذایی و گیاهان دارویی صورت می‌گیرد. در طب سنتی مصرف برخی از گیاهان دارویی چون خار مریم که دارای خاصیت ضد التهابی است می‌تواند به درمان این بیماری کمک کند. خاکشیر هم می‌تواند به پاکسازی کبد و رفع سموم این عضو بدن کمک کند. همچنین یکی دیگر از راهکارهای طب سنتی برای درمان کبد چرب انجام دادن حجامت کبد است.

در کلینیک دکتر سریتا، پزشکان مجرب مورد تأیید مراکز علمی بهترین روش‎های درمان را به شما ارائه می‌دهند.

درمان  توسط پزشک متخصص طب سنتی کبد چرب خانم  دکتر زهرا گرجی

دکتر سریتا

ارائه‌دهنده خدمات طب سنتی، سوزنی و آیورودا

شماره تماس

09100054944 / 021-88207836-7

ساعات پذیرش

شنبه تا پنجشنبه، 8 صبح تا 8 شب

آدرس

ولی‌عصر، نرسیده به توانیر، کوچه ترابنده، پلاک 6، طبقه 1

ما با شما تماس می‌گیریم

    Comments are closed.