درمان گیاهی تیروئید با انواع راهکارها در طب سنتی

درمان گیاهی تیروئید با انواع راهکارها در طب سنتی

درمان گیاهی تیروئید با راهکارهای طب سنتی برای مصرف مواد غذایی سالم امکان‌پذیر است. رویکرد طب سنتی قبل از ارائه راهکار برای درمان بیماری‌های مختلف ارائه راهکار برای پیشگیری است.مهمترین راهکار طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف، اصلاح سبک زندگی است.اصلاح سبک زندگی با رعایت رژیم غذایی سالم، ورزش و ایجاد احساس آرامش درونی اتفاق می‌افتد.قبل از اینکه بخواهیم در مورد درمان گیاهی تیروئید توضیح دهیم بهتر است ابتدا این بیماری را بشناسید.

تیروئید چیست؟

غده تیروئید هورمون‌هایی ساخته و ذخیره می‌کند که به تنظیم ضربان قلب، فشار خون، دمای بدن و سرعت تبدیل غذا به انرژی کمک می‌کند.

هورمون‌های تیروئید برای عملکرد هر سلول در بدن ضروری هستند. آنها به تنظیم رشد و میزان واکنش‌های شیمیایی (متابولیسم) در بدن کمک می‌کنند.هورمون‌های تیروئید همچنین به رشد و رشد کودکان کمک می‌کنند.

انواع مشکلات تیروئید عبارتند از:پرکاری تیروئید (تیروئید پرکار) که می تواند ایجاد کند.

  • بیماری گریوز
  • کم کاری تیروئید (تیروئید کم کار)
  • تیروئیدیت هاشیموتو
  • گواتر، گره و
  • سرطان.

هورمون‌های تیروئید چه کاری انجام می‌دهند؟

تیروئید برای ساختن هورمون‌های خود از ید،ماده معدنی موجود در برخی غذاها و نمک یددار استفاده می‌کند.دو هورمون مهم تیروئید تیروکسین (T4) و تری یدوتیرونین (T3) هستند.هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) که توسط  غده هیپوفیز تولید می‌شود، برای تحریک تولید هورمون توسط غده تیروئید عمل می‌کند.غده تیروئید همچنین هورمون کلسی تونین را تولید می‌کند که در متابولیسم کلسیم نقش دارد و سلول‌های استخوانی را تحریک می‌کند تا کلسیم به استخوان اضافه کنند.غده تیروئید توسط غده هیپوفیز و هیپوتالاموس کنترل می‌شود.بیماری‌ها و شرایط بر عملکرد تیروئید تاثیر می‌گذارد، که باعث بیماری‌های تیروئید می‌شود.

درمان کمکاری تیروئید با طب سنتی

فصد خون،ماساژ درماني ،حجامت،طب سوزنی ،زالودرمانی از انواع مختلف روش های درمان در طب سنتی می باشند.

چگونه بیماری‌های تیروئید تشخیص داده می‌شود؟

یک پزشک یا سایر متخصصان بهداشت پزشکی شرح حال پزشکی شما را می‌گیرند و به شما معاینه فیزیکی می‌دهند.برای تشخیص اختلالات تیروئید از آزمایشات ویژه ای استفاده می‌شود. ممکن است از آزمایش خون برای تشخیص بیماری‌های تیروئید استفاده شود.معمولاً آزمایشات تصویربرداری مانند سونوگرافی،اسکن رادیواکتیو تیروئید و آسپیراسیون ظریف و بیوپسی غده تیروئید، تکنیک هایی هستند که برای اندازه گیری سطح هورمون‌های تیروئید و TSH در خون انجام می‌شوند.

11 روش برای درمان گیاهی تیروئید

غده تیروئید به شکل پروانه بیشتر فرآیندهای متابولیک بدن را کنترل می‌کند.تنظیم مجدد دما، عملکرد هورمونی و کنترل وزن فقط  برخی از عملکردهای مهم این غده است.کسانی که از بیماری‌های تیروئید رنج می‌برند می‌توانند به درمان‌ گیاهی تیروئید خانگی مراجعه کنند

تا به طور جامع تری با این مسئله برخورد کنند. در اینجا چند درمان خانگی آورده شده است که در درمان بیماری‌های تیروئید موثر هستند.

1-روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای است که به عملکرد بهتر غده تیروئید کمک می‌کند.روغن نارگیل، به طور خاص اگر به صورت غیر گرم شود، به کاهش وزن کمک می‌کند،سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و دمای بدن را متعادل می‌کند.برخلاف انواع دیگر روغن‌ها، روغن نارگیل دارای درصد بالای چربی اشباع شده (سالم) است.با استفاده از ترکیب مناسب ورزش و رژیم غذایی متعادل و مناسب، روغن نارگیل می‌تواند برای غدد تیروئید مفید باشد.

2-سرکه سیب

سرکه سیب به تولید متعادل هورمون‌ها کمک می‌کند. سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد و به قلیایی سازی محیط بدن کمک می‌کند.سرکه سیب به تنظیم چربی‌های بدن، شستشو سموم بدن و جذب مواد مغذی کمک می‌کند. سرکه سیب را می‌توان همراه با عسل به آب اضافه و هر روز صبح مصرف کرد.

3-زنجبیل

این یکی از آسان ترین و موثرترین روش درمان گیاهی تیروئید است زیرا به راحتی در دسترس است.زنجبیل سرشار از مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و منیزیم است و به مبارزه با التهاب، یکی از علائم اصلی بیماری‌های تیروئید کمک می‌کند.نوشیدن چای زنجبیل آسان ترین روش برای برخورداری از مزایای سلامتی و درمانی زنجبیل است.همچنین می‌تواند به عنوان یک روغن اساسی مورد استفاده قرار گیرد.

اگر زنجبیل با یک روغن حامل مخلوط شود (به عنوان مثال روغن نارگیل) می‌توان آن را به بدن استفاده کرد. روغن زنجبیل را می‌توان از طریق اسپری کردن استفاده کرد.

4-ویتامین B

ویتامین‌ها به مبارزه با عوامل اصلی بروز بیماری‌های تیروئید کمک می‌کنند. ویتامین‌های خانواده ‘B’ برای عملکرد مناسب تیروئید ضروری هستند.ویتامین B12 به ویژه در کمک به افراد مبتلا به کم کاری تیروئید بسیار موثر است.گنجاندن تخم مرغ، گوشت، ماهی، حبوبات، شیر و مغز در رژیم غذایی روزانه ممکن است به یک منبع ثابت ویتامین B کمک کند.از آنجا که رژیم غذایی قادر به تامین نیازهای روزانه نیست، مصرف مکمل‌ها به شما کمک می‌کند.

Thyroid (3)

5-ویتامین D

کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به ابتلای افراد به بیماری‌های تیروئید شود. از آنجا که بدن فقط در معرض آفتاب می‌تواند آن را تولید کند،اطمینان حاصل کنید که روزانه حداقل 15 دقیقه از نور آفتاب برخوردار هستید. این امر همچنین منجر به جذب بهتر کلسیم و ایمنی مناسب می‌شود.برخی از غذاهای غنی از ویتامین D ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا و ماهی خال خالی، لبنیات، آب پرتقال و زرده تخم مرغ هستند.اگر سطح ویتامین D در بدن بسیار کم باشد، مصرف مکمل‌ها ضروری است.با این حال، باید احتیاط کرد و در مورد مقدار مصرف با پزشک مشورت کرد زیرا ویتامین زیاد بدن می‌تواند مضر باشد.

6-بادام

بیشتر آجیل‌ها به نوعی برای بدن مفید هستند. بادام برای عملکرد مناسب غدد تیروئید مناسب است. آنها منبع خوبی از پروتئین، فیبر و مواد معدنی هستند.بادام دارای سلنیوم است که ماده مغذی سالم تیروئید است. همچنین بسیار غنی از منیزیم است که می‌تواند باعث عملکرد مناسب و روان غده تیروئید شود.

7-محصولات لبنی

شیر، پنیر و ماست برای تیروئید بسیار مفید هستند زیرا مقدار زیادی ید دارند، ماده معدنی ضروری برای عملکرد مناسب تیروئید.مصرف محصولات لبنی همچنین به افزایش سطح ویتامین‌ها کمک می‌کند که به نوبه خود به مشکلات تیروئید کمک می‌کند.

8-لوبیا

لوبیا یک نیروی تغذیه است. آنها غنی از فیبر، پروتئین، مواد معدنی ضروری و ویتامین‌ها هستند.لوبیا سرشار از آنتی اکسیدان و کربوهیدرات‌های پیچیده است.از آنجا که لوبیا فیبر زیادی نیز دارد، به یبوست کمک می‌کند که یکی از عوارض جانبی کم کاری تیروئید است.ثابت شده است که خوردن حبوبات به طور منظم باعث بهبود عملکرد تیروئید می‌شود.

9-دانه‌های کتان

دانه‌های کتان سرشار از اسیدهای چرب مفید برای قلب و تیروئید هستند. آنها به تولید هورمون‌های تیروئید کمک می‌کنند.دانه‌های کتان سرشار از منیزیم و ویتامین B12 با کم کاری تیروئید مبارزه می‌کند.

10-مکمل‌های حاوی ید

مورد دیگری که در عملکرد مناسب تیروئید موثر است، مصرف مکمل‌های حاوی ید است.این مورد برای کسانی که گیاهخوار هستند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این مکمل‌ها تعادل ید در بدن را بازیابی و به سلامت تیروئید کمک می‌کنند.

11-ورزش منظم

این یکی از مهمترین و نادیده گرفته شده ترین جنبه‌های حفظ عملکرد خوب تیروئید است. داروها و درمان‌های طبیعی خوب هستند اما باید با ورزش مناسب همراه شوندورزش منظم به تعادل هورمونی مناسب کمک کرده و منجر به مدیریت بهتر وزن می‌شود که به مقابله با مشکلات تیروئید کمک می‌کند.تغذیه سالم و ورزش منظم می‌تواند به مبارزه بهتر با مشکلات تیروئید کمک کند.بسیاری از این غذاها را می‌توان به راحتی به عنوان بخشی از رژیم غذایی ما تهیه کرد.ایجاد تغییرات مناسب در رژیم غذایی اولین گام اساسی برای حفظ تعادل و سلامت هورمونی است.درمان گیاهی تیروئید با اصلاح سبک زندگی موجود کمک زیادی برای پیشگیری، کاهش و درمان این بیماری خواهد کرد.

تیروئید کمکار و طب سنتی

منبع medicinenet pharmeasy

درمان مکمل کم کاری و پرکاری تیروئید 

زیر نظر بهترین پزشکان طب سنتی، فارغ التحصیل از دانشگاه های علوم پزشکی

برای رزرو نوبت، می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌88174700 -021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست