روغن بادام تلخ | خواص و مضرات

فواید روغن بادام تلخ اصل برای بدن بسیار زیاد است و یکی از مفیدترین روغن های طبیعی به حساب می‌آید. روغن بادام از درخت بادام در غرب آسیا و شمال آفریقا کشت می‌شود. اما امروزه کشورهای دیگری مانند مراکش، تونس و مصر درخت بادام را کشت می‌دهند. روغن بادام به دو دسته روغن بادام شیرین و روغن‌ بادام تلخ طبقه‌بندی می‌شود. در این مقاله از کلینیک طب سنتی دکتر سریتا خواص روغن بادام‌ تلخ را برای شما بیان می‌کنیم؛ پس مطالعه این مطلب را از دست ندهید. از خواص روغن بادام تلخ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ضد باکتری
  • ضد قارچ
  •  آرام بخش
  •  بی حس کننده
  •  مدر
  • ضد سرطان
  • ضد اسپاسم

ترکیبات روغن‌بادام تلخ

روغن بادام تلخ برخلاف روغن بادام شیرین از بادام تلخ استخراج می‌شود. تقریبا نیمی از حجم بادام تلخ شامل بنزآلدئید، ماگدالن گلیکوزید و هیدروژن سیانید (همچنین به عنوان اسید هیدروسیانیک یا اسید بروسئیک شناخته می شود)  و نیم دیگر شامل اسیدهای چرب تک اشباع مشابه در بادام شیرین می‌باشد. تشخیص تفاوت ظاهری میان روغن‌بادام شیرین اصل و بادام تلخ کمی سخت است اما به طور کلی می‌توان گفت که بادام تلخ کمی کوتاه‌تر و پهن‌تر از بادام‌های شیرین هستند. روغن‌بادام تلخ دارای ترکیبات سمی است و بایستی با احتیاط مصرف شود. مصرف آن تنها محدود به استعمال خارجی است و در دوز بسیار پایینی می‌تواند مصرف خوراکی داشته باشد.

چطور می‌توانم روغن بادام تلخ اصل را خریداری کنم؟

در نظر داشته باشید که کیفیت روغن‌بادام نقش مهمی در سلامتی شما دارد. بنابراین به شما توصیه می‌شود تا با انتخاب فروشگاه اینترنتی معتبر روغن‌بادام معتبر را انتخاب نمائید. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دکتر بانوکا تنها با چند کلیک اقدام به سفارش آنلاین روغن بادام اصل نمائید و محصول را درب منزل تحویل بگیرید.

سفارش آنلاین روغن بادام تلخ 

خواص کلی روغن بادام تلخ

فواید روغن بادام تلخ:

فواید روغن بادام بیشمار است. استفاده از روغن‌بادام تلخ یکی از بهترین راه های جلوگیری از عفونت قارچی است. با این کار می‌توانید از رشد قارچ در سطح پوست به ویژه در قسمت پا جلوگیری کنید. از فواید ماساژ درمانی با روغن بادام نمی‌توان غافل شد و در طب سنتی بسیار پرطرفدار است.

خواص روغن بادام تلخ

از بین بردن کرم های داخل روده

برای از بین بردن کرم‌های روده می توانید از روغن بادام‌تلخ استفاده کنید. تلخی و وجود ترکیبات سمی موجود در روغن بادام تلخ اصل، باعث از بین رفتن کرم‌های روده می شود. در نظر داشته باشید که این روغن باید در دوز بسیار کم و با احتیاط مصرف شود.

درمان تشنج

در برخی از مطالعات ثابت شده است که روغن بادام‌تلخ خاصیت ضد اسپاسم دارد و در درمان تشنج موثر است.

از بین بردن باکتری ها

مزه تلخ موجود در بادام به دلیل وجود ترکیباتی مانند هیدروژن، سیانید و بنزآلدئید است. این ترکیبات برای میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها، میکروب‌ها و … بسیار سمی هستند. بنابراین می‌توان از روغن بادام‌تلخ برای مبارزه با عفونت‌های قارچی و باکتریایی استفاده کرد.

اثر آرام بخش

ماده نیمه‌کوزید گلیکوزید آمیگدالین موجود در روغن‌بادام تلخ با تاثیر بر روی اعصاب بی حسی ایجاد می‌کند. در نظر داشته باشید که فقط از آن به طور موضعی استفاده کنید.

مناسب برای ضد عفونی

به دلیل وجود ماهیت سمی، روغن بادام تلخ را نمی‌توان مصرف کرد. در صورتی که روغن بادام‌تلخ وارد روده شود، باعث ایجاد حرکات مکرر و لغزنده می شود. در حالتی‌که در بدن شما سمی از طریق غذا یا چیز دیگری مصرف شده باشد، با مصرف روغن بادام‌تلخ مجبور به استفراغ کردن می‌شوید و در این حالت سموم از بدن شما دفع می‌شود. به یاد داشته باشید که در دوز بسیار کم و در شرایط خاص و توسط پزشک باید این روغن را مصرف کنید. زیرا دارای اثرات جانبی بسیاری می‌باشد.

مدر

 بدن مواد سمی و اضافی را از طریق عرق کردن، ادرار و مدفوع دفع می‌کند. زمانی که روغن‌بادام تلخ در مقادیر بسیار پایینی مصرف شود، از طریق ادرار مکرر این مواد از بدن دفع می‌شود. این کار باعث کاهش وزن و دفع موادسمی از بدن می‌شود.

ضد سرطان

مطالعات اخیر نشان داده است که وجود ترکیبات سمی وجود هیدروژن سیانید یا اسید هیدروسیانیک در متوقف کردن سلول‌های سرطانی بسیار مفید است. روغن‌بادام تلخ همچنین می‌تواند سلول‌های سالم را جایگزین سلول‌های سرطانی و از رشد آنها جلوگیری کند. 

کمک به سلامت پوست

روغن‌بادام تلخ اصل را می‌توانید به عنوان یک مرطوب کننده و ملین استفاده کنید. خاصیت ضد پیری روغن بادام از ایجاد ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کند و سلامت پوست شما را بهبود می‌دهد.

کمک به سلامت مو

روغن بادام تلخ به دلیل خاصیت تقویت‌کنندگی مو عمدتا در محصولات مراقبت مو استفاده می‌شود. روغن بادام‌تلخ زمانی که به عنوان نرم کننده به کار می‌رود باعث براق شدن مو می‌گردد و بوی بسیار خوبی را به موها می‌بخشد.  

 

شما کاربران گرامی می توانید به صورت آنلاین اقدام به

سفارش آنلاین روغن بادام اصل  از فروشگاه های اینترنتی معتبر نمائید.  

 

نکاتی را که در زمان مصرف روغن بادام تلخ باید در نظرداشته باشید.

علی‌رغم فواید، به دلیل وجود ترکیبات سمی، روغن‌بادام تلخ بایستی با احتیاط بسیار مصرف شود. . همچنین استفاده از روغن بادام‌تلخ برای زنان باردار و شیرده، نوزادان، کودکان، سالمندان و بیماران به هیچ وجه مجاز نیست. به یاد داشته باشید که روغن‌بادام تلخ نباید همزمان با داروهای آرام بخشی که برروی اعصاب مرکزی تاثیر می‌گذارند، مصرف شود. ممکن است این تداخل دارویی گیجی و خواب آلودگی ایجاد کند.

خواص روغن بادام تلخ برای پوست و صورت:

خواص روغن بادام تلخ اصل بر روی پوست بسیار موثر است. استفاده موضعی این روغن می‌تواند اثرات بسیار خوبی داشته باشد.

حفظ سلامت پوست

آنتی اکسیدان های موجود در روغن بادام از آسیب‌های ناشی از نور آفتاب جلوگیری می‌کند.

درمان سیاهی دور چشم

باماساژ دادن یک الی دو قطره از روغن بادام در ناحیه دور چشم طی یک الی دو هفته تاثیر شگرف این محصول را مشاهده می‌کنید.

از بین بردن تیرگی پوست

می‌توانید روغن بادام تلخ، عسل و آبلیمو را با یکدیگر ترکیب و سپس آن را بر روی پوست خود قرار دهید تا تیرگی پوستتان از بین برود.

درمان پسوریازیس و اگزما

روغن بادام‌تلخ ضد حساسیت است و در صورت ابتلا به پسوریازیس و اگزما خارش های پوستی را بهبود می‌دهد.

بهبود جوش

اگر به دنبال یک درمان طبیعی پوستی هستید به شما روغن‌بادام تلخ را پیشنهاد می‌کنیم. این روغن عوارض جانبی ندارد و حاوی مقادیر زیادی از روی می‌باشد.

خواص روغن بادام تلخ

فواید روغن بادام‌تلخ برای پوست زنان باردار

در مطالعه ای که بر روی زنان باردار انجام شد، نشان داد که زنانی که از این روغن در دوران بارداری بر روی شکم خود استفاده کردند، کشیدگی پوست کمتری بر روی پوست خود داشتند.

فواید روغن بادام تلخ برای مژه ها

اگر می خواهید مژه‌هایی بلند و پر داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که روغن‌بادام تلخ را روزانه بر روی مژه های خود ماساژ دهید. پس از چندوقت شاهد تغییر در مژه‌های خود می‌شوید.

خواص روغن بادام تلخ در مناطق حساس:

زمانی که میزان استروژن و پروژسترون در بدن کاهش می‌یابد، واژن خشک و حساس می‌شود. استفاده از روغن بادام در این ناحیه بسیار موثر عمل کند.

نتیجه گیری :

خواص روغن‌بادام تلخ اصل می‌تواند به عنوان یک روش طبیعی در پوست و موی شما بسیار اثربخش باشد اما همانطور که درابتدای مقاله گفته شد مصرف خوراکی این محصول به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود مگر در دوزهای بسیار کم. علاوه بر این مشورت با یک دکتر طب سنتی در مورد نحوه استفاده از روغن بادام بسیار کمک کننده است.

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید. کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. 

مشاهده منابع خارجی

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست