زالو درمانی برای جوش

زالو درمانی برای جوش صورت و اثرات شگفت انگیز آن

زالو درمانی برای جوش صورت

برای از بین بردن جوش صورت با زالو درمانی قبل از هر چیزی باید بدانید علت آن چیست؟ جوش اغلب به چند دلیل روی صورت و بدن ظاهر می‌شود. تراکم بیش‌ از‌ حد چربی، مسدود شدن منافذ و رشد باکتری‌ها در فولیکول‌های مو مهم‌ترین این دلایل هستند. البته واکنش بدن شما نسبت به هورمون‌ها و کارکرد نادرست کبد هم می‌تواند عامل جوش صورت باشد. دلیل ایجاد جوش هر چه باشد، ظاهر ناخوشایندی به پوست شما می‌دهد. برای درمان جوش، چند روش اصلی وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید استفاده از زالو درمانی برای جوش یکی از متداول‌ترین درمان‌های دنیای پزشکی است. درمان جوش با زالو این روزها در آمریکا و کشورهای غربی توسط پزشکان مدرن، بسیار رایج است. 

زالو چیست؟

زالو یک نوع کرم حلقوی کوچک از گروه آبزیان است که بین 2 تا 15 سانت طول دارد. وقتی زالو روی بدن قرار می‌گیرد به آن محکم می‌چسبد و شروع به مکیدن خون می‌کند. همین مکیدن ساده خون توسط زالو تاثیرات شگفت‌انگیزی بر سلامت بدن دارد. زالودرمانی خون‌های آلوده را همراه با عفونت از بدن خارج می‌کند. از طرفی حین مکیدن، آنزیم‌هایی در دهان زالو ترشح می‌شود که برای بدن بسیار مفید است. به همین دلیل است که پزشکان و متخصصان در طب سنتی، از زالو انداختن برای بهبود جوش صورت و بدن استفاده می‌کنند.

چگونه از زالو درمانی برای جوش صورت استفاده می نمایند؟

بزاق زالو حاوی چند آنزیم مفید برای سلامت بدن است. یکی از این آنزیم‌ها، آنزیم هیرودین است که تاثیر شگفت‌انگیزی در رقیق کردن خون بدن دارد. قدرت رقیق‌کنندگی هیرودین چند برابر آسپرین است. هیستامین، یکی دیگر از آنزیم‌های بزاق زالو است.

ورود هیستامین از طریق نیش زالو به بدن، سیستم ایمنی را به آن قسمت می‌کشاند. سیستم ایمنی پس از ورود به آن ناحیه، میکروب‌ها را نابود می‌کند.

یکی دیگر از مواد بزاق زالو که اثرات شگفت‌انگیزی بر سلامت دارد، تری گلسیرید است. چربی‌های موضع با ورود تری گلسیرید آب می‌شود. همزمان زالو با مکش چربی‌های آب شده، بدن را ساکشن می‌کند.

علاوه بر آنزیم‌ها، زالو با مکش خون آلوده به پاکسازی بدن کمک می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با زالو درمانی  اینجا کلیک کنید.

تاثیر و فواید زالو درمانی برای جوش صورت 

زالو درمانی روشی سنتی برای درمان بیماری های مختلف از جمله جوش صورت است. بزاق زالو حاوی موادی است که خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد انعقادی دارد. این مواد می‌توانند به کاهش التهاب، قرمزی و تورم جوش صورت کمک کنند. همچنین، زالو درمانی می‌تواند با افزایش گردش خون در محل جوش، به بهبودی سریعتر آن کمک کند.

زالو درمانی برای جوش صورت چه فوایدی دارد؟

حالا که با زالو و اثرات زالو انداختن آشنا شدید، درک فرآیند استفاده از زالو درمانی برای جوش آسان‌تر می‌شود. زالودرمانی از طریق 5 فرآیند ساده اما مهم با جوش‌ صورت و بدن مبارزه می‌کند:

1-خاصیت ضد درد و تسکین دهندگی:

احساس تسکین پس از زالو درمانی به دلیل وجود هیرودین در بزاق زالو است.

2-خاصیت گشادکنندگی عروق:

گشاد شدن عروق جریان خون را در بافت‌ها تسهیل می کند. این مساله مانع جمع شدن و تراکم چربی در بافت‌ها که یکی از دلایل اصلی بروز جوش است، می‌شود.

3- خاصیت ضد انعقادی:

غلیظ شدن خون، عوارض بدی بر سلامت بدن دارد. خون غلیظ با سرعت کمتری در رگ‌ها جریان پیدا می‌کند. بنابراین عفونت‌ها و باکتری‌ها در بافت‌ها رسوب می‌کنند. استفاده از زالو درمانی برای جوش صورت با کاهش غلظت خون،همراه است و مانع از رسوب عفونت در بافت‌های بدن می‌شود. 

4-خاصیت آنتی بیوتیکی:

خواص آنتی بیوتیکی زالو در حدی است که استفاده از آن در درمان برخی بیماری‌ های عفونی رایج شده است. این بیماری‌ ها مواردی مثل سل، اسهال خونی و دیفتری را شامل می‌شود.

 

زالو درمانی برای جوش

آیا زالو درمانی، جوش های چرکی را هم درمان می‌کند؟

جوش‌های چرکی در اثر تراکم و رسوب چربی زیر پوست ایجاد می‌شوند. زالو درمانی با بهبود جریان خون موضعی و بیرون کشیدن عفونت، مانع تراکم چربی می‌شود. بنابراین زالو انداختن در کنار پاکسازی بدن و اصلاح تغذیه، جوش‌ های چرکی زیر پوستی را درمان می‌کند. 

 

آیا زالو درمانی برای جوش صورت، به تنهایی آن را برطرف می‌کند؟

زالو درمانی برای جوش صورت(Leech treatment for facial acne) این روزها در آمریکا و کشورهای اروپایی به عنوان یک روش درمان رایج به کار می‌رود. کارایی این روش، توسط متخصصین طب سنتی و پزشکان مدرن اثبات شده است. لازم است قبل از شروع زالودرمانی بیمار توسط متخصص طب سنتی ویزیت شود. در صورت وجود بیماری‌هایی مثل اختلال در کارکرد کبد و یا هورمون‌ها، باید علت اساسی رفع شود تا زالو درمانی نیز به رفع مشکلات پوستی کمک کند.

قبل از استفاده از زالو برای جوش صورت، در صورت تشخیص پزشک، پاکسازی بدن و اصلاح رژیم غذایی بیمار ضروری است. 

 

آیا زالو درمانی برای جوش صورت عوارضی دارد؟

در موارد نادری ممکن است، زالو درمانی برای جوش عوارض داشته باشد. اگر تعداد زالوها بیشتر از حد استاندارد باشد، ممکن است خونریزی محل گزش زیاد باشد. اگرچه حساسیت به زالو یک آلرژی بسیار نادر است اما احتمال آن وجود دارد.  با این‌حال عوارض زالو درمانی برای جوش صورت بسیار نادر و محدود است. زالو انداختن زیر نظر پزشک متخصص می‌تواند به کنترل این عوارض کمک کند.برخی از عوارض جانبی زالو درمانی برای جوش صورت عبارتند از: خونریزی، کبودی، عفونت، واکنش آلرژیک

 

قبل از شروع زالو درمانی برای جوش صورت چه اقداماتی باید انجام شود؟

برای دریافت بهترین نتیجه از زالو درمانی باید قبل از شروع درمان، وضعیت سلامت شما توسط پزشک متخصص طب سنتی بررسی شود تا در صورت نیاز رژیم غذای‌تان اصلاح و بدنتان پاکسازی شود. در صورتی‌که پزشک، پس از بررسی‌های بالینی زالو انداختن را برای درمان جوش های صورت و یا بدن به شما توصیه کرد، قبل از انجام آن، درباره مراقبت‌های بعد و قبل از زالودرمانی مطالعه کنید.

برای دریافت بهترین نتیجه، پیش از زالو درمانی، مقالۀ مراقبت ها و توصیه های مهم قبل و بعد از زالو درمانی را مطالعه کنید.

آیا پس از زالو درمانی، جای نیش زالو روی بدن باقی می‌ماند؟ 

گاه ممکن است تا چند روز پس از زالو درمانی جای نیش زالو روی بدن باقی بماند. اما باقی ماندن جای آن برای مدت زمان بیشتری بستگی به نوع زالو و شیوه زالو درمانی دارد. استفاده از زالوهای سمی در مراکز غیر معتبر درمانی و یا زالو انداختن توسط افراد غیر متخصص و به شیوۀ نادرست می‌تواند موجب ایجاد عوارضی از جمله باقی ماندن جای نیش روی پوست شود. 

کلام آخر…

لازم به ذکر است وزارت بهداشت زالودرمانی را تنها در مراکز معتبر طب سنتی و زیر نظر پزشکان متخصص این طب مجاز می‌داند.کلینیک طب سنتی دکتر سریتا دارای دو شعبه در تهران در مناطق پاسداران و ولیعصر اقدام به راه اندازی مرکز زالو درمانی کرده است که این روش درمانی توسط بهترین متخصصان و در محیطی کاملا بهداشتی و ضمن رعایت موازین بهداشتی خدمات زالو درمانی را ارائه می دهد.

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست