زالو درمانی در تهران

زالو درمانی در تهران ، چرا، چگونه؟ کجا؟

زالودرمانی در تهران و در مراکز مختلف انجام می‌شود. بهتر است برای انجام این کار در ابتدا آن را بشناسیم. زالو از گونۀ نرم‌تنان آبزی است که در مناطق مرطوب زیست می‌کند. زالو درمانی به عملی گفته می‌شود که در آن با استفاده از زالو به مناطقی از بدن که عروق وریدی آن‌ها آسیب دیده یا بسته شده‌اند خونرسانی می‌کنند.

زالودرمانی در کتاب قانون ابن سینا

ابن سینا در کتاب قانون به انواع زالو اشاره کرده است. بزاق دهان زالو خاصیت ضد انعقاد دارد، رگ‌ها را باز می‌کند و به مغز و کل بدن خون می‌رساند. زالواندازی از قدیم جزو سنت‌های درمانی پذیرفته شده بود و به همان معروفیت و مقبولیت حجامت و فصد (رگ‌زنی) بین توده‌های مردم رواج داشت. این حیوان یك‌گِرَمی سال‌هاست که بیماری‌های صعب‌العلاج را به راحتی درمان می‌کند. زالو بیماران را از صرف هزینه‌های گزاف، بریده‌شدن اندام‌ها، زشتی پوست، فلج‌شدن از سكتۀ مغزی و… نجات می‌دهد. امروزه هم زالو درمانی در تهران مانند گذشته رواج دارد. 

                                              تاریخچه زالو درمانی از ناپلئون تا هیتلر

زالو درمانی در نظر بزرگان علم

زالو درمانی در تهران

ابن سینا: از زالوهایی كه كرك ‌ریز و نرم دارند یا لاجوردی رنگ هستند پرهیز كنید، زیرا دچار غشی، خونریزی، تب، سستی و قرحه‌های بدخیم خواهید شد. از زالویی استفاده کنید كه در آب‌های خزه‌دار كه محل زیست قورباغه‌هاست نمو كرده باشد، نه زالویی كه در آب‎های گل‌آلود سیاه بوده است.

زالو بهتر از «حجامت» خون آلوده را از عمق بدن بیرون می‌كشد. 

برای بهتر چسبیدن زالو، می‌توان محل را آغشته به گل سرشور  یا خون کرد. بهتر است كه پس از جدا شدن زالو، محل گزش او را حجامت کنید، تا اگر عفونتی بر اثر نیش زالو عارض شده، از بین برود. اگر پس از زالو اندازی خون بند نیامد، مازوج سوخته، نوره، خاكستر یا سودۀ نرم (یا پودر باقلا و زردچوبه) استفاده کنید.

زالو برای بیماری‌های پوست از قبیل جوش‌ها، دمل‌ها، لكه‌های سیاه و نقطه‌های سیاه و سپید و… مفید است.

حکیم جرجانی:  جرجانی معتقد است بهترین زالو، زالوی موجود در آب‌های پاكیزه است. شكل او باید همانند دم موش باشد. شكم او سرخ و پشت او سبز و سرش كوچك باشد. او معتقد است منفعت زالو بیشتر در بیماری‌های پوستی است.

 طریقۀ استعمال و موارد احتیاطی كه جرجانی برشمرده همان دیدگاه بوعلی‌سیناست.

زالو درمانی در تهران
خواص بزاق زالو در زالو درمانی

آب دهان زالو (بزاق) بیش از صد نوع مادۀ حیاتی مفید در خود دارد. این ماده برای درمان بیماری‌های مختلفی مفید است. این انگل كوچك و عجیب توانایی فوق‌العاده‌ای در درمان بیماری‌ها دارد. به همین دلیل جایگاه ویژه‌ای در طب پیدا کرده است. عمدۀ خواص درمان زالو در بزاق زالو است، به طوری كه شاید بیشتر از وزن بدنش می‌تواند بزاق تولید کند. عصارۀ آب دهان زالو شامل دو دسته از مواد هستند؛ گروهی به عنوان نروترانسمیتر بر روی پایانه‌های عصبی عمل می‌كنند، موجب تحریك عمومی روی نقاط  می‌شوند. دستۀ دیگر روی گردش خون عمومی و مویرگ‌ها عمل می‌کنند، اثر ضدانعقاد، ضد تورم و ضد درد دارند.

زالو هنگام مکیدن خون، مواد متنوعی ترشح می‌کند که خواص درمانی دارند. معروف‌ترین و مفیدترین ماده‌ای که زالو ترشح می‌کند هیرودین است. موادی که زالو ترشح می‌کند و خواص آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:

هیرودین

زالو درمانی در تهران
هیرودین مهم‌ترین مادۀ ضد انعقاد بزاق زالو است؛ توانایی بسیاری در جلوگیری از انعقاد خون دارد، به طوری كه چند قطره بزاق دهان زالو، مقدار زیادی خون را به صورت مایع نگه می‌‌دارد و مانع انعقاد آن شود. هیرودین خاصیت بی‌حس‌كنندگی دارد.

به‌طور كلی اثرات شناخته‌شدۀ هیرودین عبارت‌اند از: آنتی‌كواگولانت، آنتی‌ترمبوتیك، ترمبولیتیك، آنتی‌ایسكمیك، هیپوتنسیو، تحریك‌كنندۀ سیستم ایمنی، ممانعت از تصلب شرائین، بی‌حس‌كنندگی، آنتی‌باكتریال و خاصیت ضدالتهابی.

مادۀ گشادکنندۀ عروق

این ماده كه هنوز به‌طور رسمی مشخص نشده بسیار شبیه هیستامین است. این ماده مانند نوروترانسمیترها كه از 34 غده‌ی مغزی كه در طول بدن زالوی هیرودومدیسینالیس تقسیم شده‌اند، ترشح می‌شود. چند دقیقه پس از اتصال زالو محل نیش قرمز و پرخون می‌شود؛ شاید این پرخونی را بتوان به این ماده نسبت داد كه فلوی (جریان) خون را در محل افزایش داده است.

بدلین

بدلین آنزیم مهاركنندۀ پروتئازها مانند تریپسین كیموتریپسین یا پلاسمین است. این ماده فاكتورهای تورم و پخش‌شدن در بافت هستند.

آنزیم هیالورونیداز

این آنزیم خاصیت آنتی‌بیوتیکی و حل‌کردن موکوس بسیار قوی دارد.

آپیراز

آپیراز آنزیم قوی ضد تجمع پلاكت‌ها با اثرات روان‌سازی جریان خون است.

اگلین

اگلین، ضمن این كه یك آنزیم ضدتورم است، ضد اكسیداسیون و ضد رادیكال هم هست.

دستابیلاز

این آنزیم كه یك فاكتور ضد تجمع پلاكتی بسیار قدرتمند است. با اثرات فیبرینولیزی و هیدورلیزكنندگی به لخته‌های خونی تشكیل‌شده را حل می‌کند. این آنزیم را نیكونوف كشف کرد كه شیوۀ درمانی بسیار هیجان‌انگیزی را معرفی كرد.

هیالورونیداز

این ماده هم به‌عنوان فاكتور پخش‌كننده و هم آنتی‌بیوتیك عمل می‌كند. این آنزیم با حل‌كردن مواد بافتی، زمینۀ پخش بزاق زالو را در بافت‌ها فراهم می‌كند. با این كار زالو توانایی می‌یابد بافت‌های دور دست را هم تحت‌تأثیر قرار دهد. در نهایت اثرات درمانی در همه‌ جای بدن، به‌خصوص در نزدیكی محل اتصال زالو به بدن، بر جای بگذارد.

لیپازها و استرازها

از لیپولیتیك فاكتورها هستند و چربی‌ها را تجزیه می‌كنند و استفاده‌های درمانی از آن شروع شده است.

آنتی الاستاز

 این ماده از طریق كنترل عمل الاستاز فعالیت می‌كند. آنزیمی است كه الاستین جلدی را به‌خصوص در پوست کاهش می‌دهد.

منو كسید نیتروژن سنتتاز

این فاكتور موجود در بزاق زالو شبیه به نوع انسانی است كه سبب ترمیم اعصاب صدمه‌ دیده می‌شود.

اورگلاز

اثرات درمانی در بیماری آرتروز دارد. زالو همچنین كاتكو لامین ترشح می‌كند كه روی پایانه‌های عصبی، به‌خصوص در پوست مانند دوپامین و سروتونین عمل می‌كند.

زالو درمانی برای چه کسانی اثربخش است؟

  • افرادی که در معرض خطرات ناشی از دیابت هستند. زالودرمانی در بیماران دیابتی حتما باید زیر نظر پزشک متخصص با رعایت تدابیر خاص انجام شود.
  • افرادی که بیماری قلبی دارند.
  • افرادی که جراحی پلاستیک انجام می‌دهند و ممکن است برخی از بافت‌های نرم خود را از دست بدهند.
  • افرادی که دچار لخته‌های خونی و رگ‌های واریسی هستند.

چه کسانی نباید زالو درمانی کنند؟

  • افرادی که کم‌خونی دارند.
  • زنان باردار.

اثر زالو درمانی در درمان بیماری‌ها

بیماری قلبی

زالو درمانی باعث بهبود جریان خون می‌شود و التهاب را کاهش می‌دهد.

سرطان

کمک در درمان سرطان با زالو در حال مطالعه و تحقیقات بیشتر است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد زالو درمانی اثرات سرطان ریه را کندتر می‌کند. تست‌های حیوانی بر موش های آزمایشگاهی هم نشان می‌دهد، تزریق بزاق زالو به موش‌ها از تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری کرده است.

دیابت

پیشرفت دیابت مشکلات بسیاری در افراد ایجاد می‌کند. دیابت ممکن است مانع رسیدن خون به اعضای بدن و در نهایت قطع عضو منجر شود. یکی از مؤثرترین روش‌ها برای متوقف‌ کردن این فرایند، افزایش جریان خون به بافت آسیب‌ دیده است، بدون اینکه خون لخته شود. افراد دیابتی خون غلیظ‌تری دارند؛ مادۀ هیرودین در بزاق زالو خون را رقیق می‌کند.

موارد آرایشی و بهداشتی

زالو درمانی برای حفظ بافت‌های نرم و ترویج سلامت بعد از جراحی‌های پوستی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زالو درمانی به جلوگیری از لخته‌شدن خون در جراحی‌های گونه، انگشت، بینی، لب، سینه و پیشانی کمک می‌کند. این موارد به کمک زالودرمانی به‌طور طبیعی‌تر درمان شود. همچنین زالودرمانی برای بهبود طاسی سر و ریزش به کار گرفته می‌شود.

همچنین از زالو درمانی برای درمان رگ‌های واریسی، هموروئید، مشکلات پوستی، آرتروز و بیماری‌های مفصلی استفاده می‌شود.

برای رفع این مشکلات پیشنهاد می کنیم به یکی از بهترین مراکز زالودرمانی در تهران، کلینیک طب سنتی دکتر سریتا بروید. در این کلینیک با استفاده از پزشکان متخصص طب سنتی کلیه کارها و خدمات طب سنتی از فصد خون تا حجامت و طب سوزنی انجام می شود و مراجعین محترم می توانند از خدمات در منزل این مرکز نیز استفاده نمایند.

اقدامات قبل و بعد از زالو درمانی در تهران

  • ۲۴ ساعت قبل از زالو درمانی مقاربت جنسی نداشته باشید.
  • برای زالو درمانی عجله نکنید؛ ابتدا با داروهای گیاهی خاص و حجامت و باید خون و کبد پاکسازی شود و سپس زالو درمانی انجام شود.
  • گرسنگی، پرخوری، بی‌خوابی و کم‌خوابی اثر زالو درمانی را کاهش می‌دهد.
  • مصرف غذاهای سرد (لبنیات، مرغ، خیار، کاهو، کیوی، میوۀ نارس و ترش، ماکارونی، آش جو و آلوچه و…) حداقل ۸ ساعت قبل از زالو درمانی مجاز نیست.
  • مصرف رب انار، آب انار و گلاب، مسهل‌ها و منضج‌های گیاهی حداقل یک هفته قبل از زالو درمانی این عمل را مؤثرتر می‌کند.
  • در زمان بارداری یا قاعدگی زالو درمانی نکنید.
  • قبل از زالو درمانی نباید اسهال، ادرار زیاد، تعریق فراوان یا استفراغ فراوان داشته باشید.
  • در زمان زالو درمانی نباید اضطراب داشته باشید. اگر استرس و ترس یا هیجان زیاد یا نشاط بیش از حد دارید با پزشک و دستیار مشورت کنید.
  • موضع زالو درمانی را فقط با آب خالی و صابون‌های غیرمعطر قبلاً شست‌وشو دهید.
  • از عطر و ادکلن و شوینده های معطر استفاده نکنید.
  • اغلب اوقات پس از زالو درمانی موضع زالو خون‌ریزی دارد. برای پیشگیری از مشکلات برنامۀ کاری سفر، مهمانی و… نداشته باشید و حداقل تا هشت ساعت پس از زالو درمانی فقط استراحت کنید.
  • قبل و بعد از زالو درمانی استحمام طولانی و گرم، سونا و جکوزی جایز نیست.
  • اگر قبل و در زمان زالو درمانی، دهان‌تان خشک یا تلخ است، کمی رب انار و رب آلو بخورید.

عوارض احتمالی زالو درمانی

استفاده از زالو درمانی (Leech Therapy) ممکن است خطر عفونت باکتریایی مقاوم به دارو در پی داشته باشد. بنابراین افرادی که مشکل سیستم ایمنی دارند نباید از این روش درمانی استفاده کنند.بعضی اوقات ممکن است فرد به بزاق زالو حساسیت نشان دهد.اگر چنین مواردی در طول درمان رخ بدهند باید زالو درمانی را متوقف کرد. زالودرمانی در تهران در کلینیک دکتر طب سنتی سریتا در محیطی کاملاً سالم و بهداشتی و با حضور پزشکان مجرب و مورد تایید مراکز علمی انجام می‌شود.کلینیک دکتر سریتا یکی از بهترین کلینیک‌های زالو درمانی در تهران است. شما همچنین میتوانید در کلینیک تخصصی دکتر سریتا از خدمات دیگر پزشکی مکمل مانند ماساژ درمانی ، حجامت ، طب سوزنی ، بادکش و فصد خون بهره مند شوید. 

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد

 

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست