آرتروز زانو بهترین درمان

زالو درمانی زانو (آرتروز)

زالو درمانی زانو یکی از روش های طب سنتی ایرانی برای درمان زانو درد می باشد. آرتروز نوعی التهاب مفاصل است که روی یک یا چندین مفصل تاثیر می‌گذارد. بیش از 100 نوع آرتروز وجود دارد که علل مختلف و روش‌های درمانی متفاوتی دارند. دو نوع از رایج‌ترین آن‌ها استئوآرتریت (آرتروز) و آرتریت روماتوئید است.

علایم آرتروز معمولا با گذشت زمان بروز پیدا می‌کند. اما گاهی به‌طور ناگهانی ظاهر می‌شوند. آرتروز بیشتر در بزرگسالان بالای 65 سال دیده می‌شود. اما ممکن است در کودکان، نوجوانان و جوانان هم بروز پیدا کند. آرتروز در میان زنان شایع‌تر از مردان است. همچنین در میان افرادی که دارای اضافه وزن هستند بیشتر دیده می‌شود.

زالو درمانی (همچنین به عنوان هیرودتراپی شناخته می شود) یک درمان طبیعی و ایمن است که از خواص درمانی زالو استفاده می کند. خواص درمانی زالو صدها سال است که شناخته شده است. در مورد تاریخچه زالو درمانی باید گفت که زالوها در قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفتند، زیرا قبل از کشف آنتی بیوتیک ها به عنوان درمان کننده عفونت ها شناخته شده بودند.

در 20 سال گذشته زالوها دوباره کشف شده اند و از نظر علمی بهتر درک شده اند. زالو درمانی برای درمان بی شماری از اختلالات و افزایش رفاه در خاورمیانه و اروپای شرقی، به عنوان مثال، لهستان، آلمان، روسیه و اوکراین، هرگز از کاربرد خارج نشده است.

علایم آرتروز چیست؟

درد مفاصل، سفتی و تورم شایع‌ترین نشانه‌های آرتروز است. اغلب پوست اطراف مفصل دچار قرمزی می‌شود و دامنه حرکت کاهش می‌یابد. شدت این نشانه‎‌ها عموما صبح‌ها بیشتر است.

بیمارانی که دچار آرتریت روماتوئید هستند؛ ممکن است احساس خستگی یا کاهش اشتها داشته باشند. یکی دیگر از نشانه‌ها، کم‌خونی (به‌دلیل کاهش گلبول‌های قرمز) است. در موارد شدید اگر این بیماری درمان نشود، شکل مفصل تغییر پیدا می‌کند.

آرتروز چگونه درمان می‌شود؟

هدف اصلی درمان آرتروز کاهش درد بیمار و پیشگیری از آسیب بیشتر مفاصل است. بیمار به مرور زمان متوجه می‌شود که چه نوع درمانی برای کنترل درد بهتر است. درد بعضی از بیماران با کمپرس گرم یا سرد تسکین می‌یابد. برخی دیگر از عصا یا واکر استفاده می‌کنند تا به مفاصل فشار کمتری وارد شود.

برای بهبود آرتروز زانو روش‌های درمانی بسیاری وجود دارد. گاهی پزشکان ترکیبی از چند روش را برای درمان به‌کار می‌برند. زالو درمانی زانو یکی از بهترین روش‌های درمان است.

زالو درمانی زانو (آرتروز)

طب سنتی با استفاده از زالو ، درمان جدیدی برای تسکین آرتروز فراهم کرده است. جالب است بدانید چندین ماده ضد لختگی و ضد التهابی در بزاق زالو وجود دارد که به کنترل بیماری آرتروز کمک می‌کند. به همین دلیل است که این روزها، زالو درمانی زانو برای بهبود آرتروز یک روش درمانی رایج در سراسر دنیا است. 

شرح یک آزمایش جالب درباره زالو درمانی زالو :

طی یک آزمایش مقدماتی برای درمان آرتروز، دو روش درمانی با هم مقایسه شدند. یکی استفاده از زالو درمانی و دیگری کرم‌های موضعی. در این آزمایش مشخص شد، یک جلسه درمان با سه زالو به سرعت درد را تسکین می‌دهد. همچنین کرم‌های موضعی حاوی مواد ضدالتهابی هم برای تسکین درد آرتروز موثر بود.

بنابراین آزمایش اصلی برای زالو درمانی زانو شروع شد:

در این آزمایش تعداد 51 بیمار مورد آزمایش قرار گرفتند. تعدادی از آن‌ها با استفاده از 4 تا 6 زالو مورد درمان قرار گرفتند. برخی از آن‌ها یک درمان 28 روزه با استفاده از کرم موضعی داشتند. این کرم حاوی داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی دیکلوفناک بود. در طول این دوره میزان درد بیمار، عملکرد و سفتی موضع کنترل شد.

پس از گذشت هفت روز گروه زالودرمانی به‌طور قابل توجهی نسبت به گروه دوم کاهش درد داشتند. گروه زالو درمانی هم عملکرد بهتری داشتند و هم سفتی کمتری در زانوی خود احساس می‌کردند.

بهبودها در گروه زالو درمانی همچنان تا پایان روز 28امِ آزمایش، ادامه داشت. اگرچه با گذشت زمان درصد پیشرفت کمتر شده بود اما گروهی که از زالو انداختن  برای درمان آرتروز و زانو درد ناشی از آن استفاده کرده بودند، همچنان علایم بهتری گزارش می‌کردند.

این روش نه تنها به بیمارانی که دچار آرتروز هستند کمک می‌کند. بلکه برای سایر افراد با منشا دردهای متفاوت نیز کمک کننده است.

یک جلسه زالو درمانی چگونه است؟

زالوها دارای سه آرواره با ردیف‌هایی ریز از دندان هستند. آن‌ها با کمک دندان پوست فرد را سوراخ و به آن نفوذ می‌کنند. از طریق بزاق زالو مواد ضد انعقاد خون وارد بدن بیمار می‌شود. سپس زالوها به مدت 20 تا 45 دقیقه شروع به مکیدن خون می‌کنند. هر زالو مقدار کمی خون (حدود 15 میلی لیتر) را می‌مکد. زالوهای درمانی اغلب در مجارستان یا سوئد وجود دارند.

از زالو انداختن می‌توان برای موارد مختلف استفاده کرد. افرادی که بدلیل دیابت قطع عضو شده‌اند، بیماران قلبی و افرادی که عمل جراحی زیبایی داشته‌اند، با زالو درمانی بهبودهای چشمگیری به دست آوردند. از زالودرمانی برای درمان لخته شدن خون و رگ‌های واریسی هم استفاده می‌شود.

زالو درمانی زانو برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

زالو درمانی زانو برای افرادی که دچار کم‌خونی‌اند، احتمال لخته شدن خون دارند، یا عروق خونی حساس دارند توصیه نمی‌شود. افراد زیر 18 سال و زنان باردار نیز باید از زالو درمانی پرهیز کنند.

کاربردهای پزشکی زالو درمانی زانو

در یک جلسه زالو درمانی، زالوهای زنده روی محل مورد نظر قرار داده می‌شوند. مکیدن خون توسط زالوها، پروتئین و پیتید های ریز خون را آزاد می‌کند. زالو درمانی از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. این موضوع گردش خون را بهبود می‌بخشد و مانع از بین رفتن بافت‌ها می‌شوند. زالوها زخم‌های کوچک و Y شکلی بر جای می‌گذارند. این آثار معمولا پس از مدتی از بین می‌روند.

زالوها باعث افزایش گردش خون و از بین بردن لخته‌های خونی می‌شوند. بنابراین گاهی برای درمان اختلالات گردش‌خون و بیماری‌های قلبی و عروقی  از آن‌ها استفاده شود.

مواد حاصل از بزاق زالو به عنوان دارو عمل می‌کنند و در درمان این بیماری‌ها موثر است:

  • فشار خون
  • رگ‌های واریسی
  • بواسیر (هموروئید)
  • مشکلات پوستی
  • آرتروز 

زالو درمانی برای زیبایی

اخیرا زالو درمانی بین افرادی که جراحی ترمیمی صورت انجام داده‌اند محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

چون به حفظ بافت‌های نرم و سرعت دادن به بهبودی پس از جراحی کمک می‌کند. استفاده از زالو درمانی شانس نتایج بهتر در بازسازی بینی، پیشانی، سینه، گونه، انگشتان دست و پا را افزایش می‌دهد.

تاثیر زالو انداختن در پیشگیری از لخته‌شدن خون در زمان جراحی و پس از آن به بدن کمک می‌کند تا به‌طور کامل بهبود پیدا کند.

فواید زالو درمانی برای گردش خون باعث شده این روش برای درمان طاسی و ریزش مو  هم مفید باشد.

کلام آخر

برخی افراد ممکن است تصور کنند که زالو درمانی یک روش درمانی جدید است. در حالیکه قرن‌ها است که زالو درمانی زانو برای کاهش ورم و درد زانو و بهبود آرتروز استفاده می‌شود. بنابراین این روش درمانی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنیم کاربردی و مفید است.

 

منبع:

ٌWebmd Healthline Michalsen, A. Annals of Medicine, Nov. 4, 2003; vol 139: pp 724-730, pp 781-783

مقاله های مرتبط

درمان واریس با زالو و هر آنچه که باید درباره آن بدانید زالودرمانی برای جوش صورت و اثرات شگفت انگیز آن

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست