طب سنتی برای نازایی

طب سنتی برای نازایی و هرآنچه باید درباره آن بدانید

طب سنتی برای نازایی ؟ بله درست شنیدید. امروزه طب سنتی به عنوان یک درمان موثر برای طیف وسیعی از بیماری‌ها، مورد استفاده است. این رشته، در حال حاضر، در دانشگاه‌های معتبر چین، هند، آمریکا و اروپا تدریس می‌شود. نازایی و ناباروری، یکی از مشکلات جهانی زوج ها،  در سنین باروری است. بر اساس گزارش سازمان‌های جهانی، ناباروری در ۳۰ سال اخیر، روند رو به رشدی داشته است. برای درمان ناباروری روش‌های متفاوتی وجود دارد. هریک از این روش‌ها، با توجه به شرایط بالینی بیمار، تجویز می‌شود. استفاده از طب سنتی برای نازایی، یکی از روش‌های درمانی متداول این بیماری است. در ادامه در مورد درمان های سنتی نازایی و میزان اثرگذاری آن‌ها با شما صحبت خواهیم کرد.

طب سنتی برای نازایی
طب سنتی برای نازایی

منظور از نازایی و ناباروری چیست؟

ناباروری یعنی عدم بارداری بعد از یک دوره ۱ساله رابطه جنسی به طور مداوم و بدون استفاده از ابزار پیشگیری برای زنانی که کمتر از 35 سال سن دارند. این مدت برای زنان بالای 35 سال، 6 ماه است. بنابراین زنان در رنج سنی بالای 35 سال، باید در صورتی‌که پس از 6 ماه رابطه جنسی مداوم باردار نشدند، به پزشک مراجعه نمایند. ناباروری ممکن است ناشی از عوامل مختلف و مربوط به زن، مرد یا هر دو باشد.

دلایل طب سنتی برای نازایی و ناباروری زنان

از مهم‌ترین مشکلات زنانه که باعث عدم باروری می‌شود؛ موارد زیر است:

  • گرفتگی لوله‌های رحمی
  • مشکل تخمک گذاری
  • آندومتریوز
  • چسبندگی لگن

تغییرات هورونی در زنان، عادات ماهیانه نا منظم در آن‌ها، افزایش یا کاهش میل جنسی در دوره‌های متفاوت می‌تواند از نشانه‌های مشکلات باروری در زنان باشد. هنگام استفاده از طب سنتی برای نازایی به این موارد باید توجه کرد.

دلایل طب سنتی برای ناباروری مردان

  • نقص‌های ژنتیکی
  • نارسایی‌های فیزیولوژیکی
  • مشکل در غدد درون ریز
  • مشکلات مربوط به بیضه ها

از دلایل رایج ناباروری مردان است. تغییراتی‌که در رشد  موها صورت می‌گیرد، کم شدن میل جنسی، مشکل در انزال، کوچک و سفت بودن بیضه ی عدم و درد یا تورم آن از دیگر نشانه های عدم باروری یا مشکلات باروری در مردان است.

 

طب سنتی برای نازایی
طب سنتی برای نازایی

تاثیر داروهای گیاهی بر ناباروری و نازایی

برای انجام درمان‌های ناباروری ابتدا عوامل زمینه ‌ای، که ممکن است در درمان و مشکلات نازایی موثر باشد، باید شناسایی شود. یکی از جدیدترین روش‌هایی که برای درمان مشکلات عدم بارداری به وجود آمده است، آی وی اف است.متاسفانه این درمان، هزینه‌های بسیار بالایی دارد و میزان موفقیت آن به مسائلی مثل سن هر دو جنس، سلامت دستگاه تناسلی آن‌ها و توانایی ذخیره تخمدان خانم‌ها بستگی دارد.

طب سنتی برای نازایی
طب سنتی برای نازایی

عوامل زیر ممکن است سلامتی دستگاه تناسلی را تحت تاثیر قرار دهند:

  • انجام فعالیت‌‌های سنگین ورزشی
  • وزن بالا
  • استرس و اضطراب شدید
  • مشکلات روحی و روانی
  • مصرف مواد مخدر

این عوامل در درمان‌های پیشنهادی طب سنتی برای نازایی، در نظر گرفته می‌شوند.

استفاده از طب سنتی برای درمان ناباروری

با توجه به اثراتی که طب سنتی در بارور شدن زنان دارد به عنوان یک مکمل در کمک به درمان نازایی و مشکلات جنسی افراد شناخته می‌شود. استفاده از طب سنتی برای نازایی از زمان‌های بسیار دور انجام مرسوم بوده است. با این‌حال، امروزه به عنوان یک مکمل بسیار خوب در کنار درمان‌هایی مثل آی وی اف و برای بالا بردن شانس موفقیت درمان‌های طب نوین، استفاده می‌شود. درمان‌های طب سنتی برای نازایی می‌تواند؛ هزینه و زمان درمان‌های طب نوین را نیز کاهش دهد. البته در یک سری از مواقع روش‌های طب سنتی برای نازایی به تنهایی قابل استفاده هستند. و ممکن است به‌تنهایی و بدون بهره‌گیری از طب نوین، اثرات لازم و کافی را داشته باشند.

طب سوزنی و درمان ناباروری و نازایی

یکی از روش‌های طب سنتی برای نازایی و ناباروری، استفاده از طب سوزنی است. طب سوزنی باعث تحریک ترشح هورمون‌ها در زنان و مردان می‌شود. این روش همچنین، به بهبود جریان خون در بیضه‌ها کمک شایانی می‌کند. همچنین می‌تواند به تخمدان‌ها و رحم نیز در تحریک جریان خون، کمک‌رسانی کند. شما کاربران گرامی می توانید نیز با از دیگر خدمات طب سنتی مانند در کلینیک طب سنتی دکتر سرتا بهره‌مند شوید. 

داروهای گیاهی و درمان نازایی و ناباروری

در درمان ناباروری با استفاده از طب سنتی، داروهای گیاهی نیز مورد توجه قرار می‌گیرند. از گیاهان برای افزایش یا کاهش باروری استفاده می‌شود. برخی از گیاهان داروئی، برای افزایش میزان اسپرم و تحرک آن‌ها در مردان کاربرد دارند. برخی دیگر برای تقویت تخمدان و افزایش تخمک‌گذاری در زنان، موثر هستند. در طب سنتی برای نازایی مسائل مربوط به قوای جنسی و باروری بسیار مورد توجه است. و روش ها و راه‌هایی که برای افراد تجویز می‌شود؛ بسیار دقیق هستند.

شما کاربران گرامی می توانید جهت دریافت خدمات طب مکمل از قبیل  طب سوزني ، طب سنتي ، ماساژدرمانی ، حجامت ، فصد خون ، زالو درمانی ، بادکش ، فصد خون و … با کلینیک طب سنتی دکتر سریتا در تماس باشید. 

دلایل نازایی و ناباروری از دیدگاه طب سنتی

طب سنتی برای ناباروری، علت های مختلفی را در نظر دارد

  • اشکالاتی که ممکن است در مایع منی، وجود داشته باشد.
  • ممکن است آلت تناسلی یا بیضه و تخمدان ها، دچار اشکال باشند.
  • تغذیه نادرست و شیوه زندگی در ناباروری  اثرگذار است.
  • عملکرد ضعیف اعضای مختلف بدن مثل مغز، قلب و… در ناباروری تاثیرگذار است.
  • مشکلات ناشی از اختلال مزاج‌ها، بر باروری تاثیرگذار است.
  • مشکلات درونی بدن، ممکن است هماهنگی کل بدن را به بریزد. این مشکلات می‌تواند، مانع انجام صحیح عمل تولید مثل شود.

هزینه های درمان طب سنتی ناباروری زنان

طب سنتی هم مانند دیگر روش‌های درمانی، هزینه هایی دارد. یکی از گزینه‌های درمان در طب سنتی، طب سوزنی برای درمان نازایی و ناباروری است. هزینه‌ های این درمان وابسته به تعداد جلسات درمانی بیمار، تعداد سوزنی که برای درمان استفاده می‌شود، قیمت سوزن، روش درمان و نوع بیماری است. از آنجا که درمان نازایی یک درمان طولانی مدت است و پروسه خاص خود را دارد نسبت به یک بیماری معمولی هزینه درمانش بیشتر است.

با این‌حال هزینه‎‌های درمان نازایی و ناباروری با طب سنتی در مقایسه با طب نوین بسیار اندک است.
در چند سال اخیر یکی از بیماری‌هایی که به شدت مورد توجه طب سنتی قرار گرفته ناباروری و نازایی است. این روش می‌تواند بسیاری از اختلالات هورمونی مربوط به غدد و لوله های فالوپ را درمان کند. طب سوزنی باعث ترشح هورمونی به نام آندورفین در مغز می‌شود که تاثیر زیادی در کاهش استرس دارد. استرس، عامل اصلی ناباروری است. هزینه‌های درمان نازایی با طب سوزنی، نسبت به سایر روش‌های طب سنتی، بالاتر است. اما درصد جواب گرفتن آن مطلوب است. این روش مانند سایر روش‌های طب سنتی، عوارض جانبی ندارد.

چگونه طب سنتی به درمان نازایی و ناباروری کمک می‌کند؟

اما سوالی که برای بیشتر افراد پیش می‌آید این است که طب سنتی چگونه می‌تواند به درمان نازایی و ناباروری کمک کند؟ اگر بخواهیم از نظر علمی این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم باید بدانیم که:

  • از آنجا که تمام سلامت بدن ما وابسته به گردش خون در بدن است؛ در نتیجه خون رسانی مناسب به بافت‌ها و سلول‌ها باعث تغذیه مناسب و عملکرد مناسب اعضای بدن می‌شود. طب سنتی با روش‌هایی مثل طب سوزنی، بادکش، ماساژ دزمانی و … خون‌رسانی را به اعضای بدن تسهیل می‌کند.
  • همچنین طب سنتی به‌راحتی هورمون‌های مردانه و زنانه را تنظیم می‌کند.
  • این روش، استرس را به عنوان یک عامل مهم ناباروری، کاهش می‌دهد.

طب سنتی برای ناباروری و نکات مهم در ارتباط با آن

نکته مهمی‌که باید به آن توجه کنیم؛ این است‌که برای درمان نازایی با طب سنتی، حتماً به پزشکان طب سنتی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی، فارغ‌التحصیل شده‌اند مراجعه کنیم؛ نه طبیب‌های سنتی و تجربی.
همان‌طور که می‌دانید طب سنتی یا طب سوزنی از قدیم رایج بوده است. اما امروزه طب سنتی، به عنوان یک شاخه از پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌شود. خوشبختانه، دلایل علمی زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند، این شیوه درمان می‌تواند برای درمان ناباروری و نازایی بسیار موثر باشد.

بنابراین حتما طب سنتی را به عنوان یک درمان مهم و موثر مورد توجه قرار دهید.

نتیجه‌گیری

امروزه استفاده از طب سنتی برای ناباروری، طرفداران زیادی دارد. در کنار دارو درمانی و درمان از طریق پزشکی، از طب سنتی هم استفاده می‌شود. در واقع طب سنتی به عنوان مکمل دارو درمانی به شمار می‌رود. طب سنتی عوامل مختلفی را برای مشکلات باروری در نظر می‌گیرد. این روش، بر اساس مشکل هر فرد، برای او، داروها و روش‌های سنتی مخصوص تجویز می‌کند. در این مقاله علل ناباروری و مشکلات جسمی افراد که در ناباروری تاثیر دارد را، معرفی کردیم. همچنین در رابطه با طب سوزنی و تاثیر آن بر نازایی بحث شد. شما می‌توانید قبل از اقدام برای انجام طب سنتی، با آن آشنایی پیدا کنید و سپس تصمیم‌گیری نمایید.

برای دریافت مشاوره یا ویزیت با پزشک طب سنتی برای نازایی و ناباروری

در کلینیک فوق تخصصی دکتر سریتا

می‌توانید شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 9 صبح تا 19 و پنجشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 14، با شماره 88174700021 تماس بگیرید.

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست