شاخص

طب سوزنی برای زیبایی صورت و بدن – آشنایی با یکی از جالب‌ترین روش‌های زیبایی

طب سوزنی برای زیبایی صورت و بدن استفاده می‌شود.

زیبایی یکی از مسائلی است که هر کسی در درون خود نیاز به آن را احساس می‌کند چرا که اعتماد به نفس افراد را بالاتر می‌برد.

به همین دلیل ماساژ درمانی افراد زیادی به دنبال استفاده از روش‌های زیبایی هستند.

علم پزشکی نیز برای نیازهای مختلف افراد روش‌های متفاوتی را ارائه کرده که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

یکی از روش‌های درمانی که امروزه در سراسر جهان استفاده می‌شود، کاربرد طب سوزنی برای زیبایی است.

قدمت روش درمانی طب سوزنی

Acupuncture (5)

طب سوزنی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمان است که امروزه پا به پای پزشکی مدرن پیش می‌رود.

متخصصان زیادی در سراسر جهان طب سوزنی را با استانداردهای امروزی ترکیب کرده و روشی جذاب برای بهبود زیبایی افراد ارائه کرده‌اند.

این روش با فرو کردن سوزن‌هایی در نقاط خاص بدن، باعث بهبود سلامت می‌شود.

استفاده از:

  • تعداد سوزن‌ها
  • نوع سوزن‌ها
  • نحوه ورود آنها به بدن
  • و نقطه ورود سوزن‌ها

نیازمند دانش خاصی است که فقط متخصصان حجامت طب سوزنی از آن آگاه هستند.

این روش زیبایی مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه بحث به آن‌ها خواهیم پرداخت.

پس اگر می‌خواهید با یکی از بهترین روش‌های زیبایی آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.

طب سوزنی برای زیبایی صورت و بدن

طب سوزنی یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی در سال‌های اخیر بوده است.

این نوع طب سنتی ریشه در طب سنتی چینی دارد.

چینی‌ها از هزاران سال پیش اقدام به استفاده از سوزن برای درمان کرده‌اند اما با پیشرفت علم، این نوع طب از نظر علمی مورد بررسی قرار گرفته است.

اشکالات این نوع طب به تدریج برطرف شده و نوآوری‌هایی به آن اضافه شده است.

به همین دلیل امروزه طب سوزنی به یکی از بی‌خطرترین و بهینه‌ترین روش‌های افزایش زیبایی و سلامت تبدیل شده است.

در طب سوزنی اعتقاد بر این است که:

  • بدن از کانال‌های انرژی تشکیل شده
  • و با جاری شدن انرژی زندگی در ارگان‌ها و اندام‌ها

می‌تواند فعالیت‌های روزانه را انجام دهد.

روش‌های مختلف طب سوزنی برای درمان

اختلال در جریان این انرژی‌ها باعث ایجاد بیماری یا درد می‌شود.

امروزه کلینیک های طب سوزنی در سراسر جهان با قراردادن سوزن‌هایی خاص

روی صورت با استفاده از ملاحظات خاص پزشکی، اقدام به بهبود وضعیت پوست، مو و زیبایی می‌کنند.

طب سوزنی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود.

این بخش‌های مختلف از اندازه‌های متفاوتی از سوزن استفاده می‌کنند

و گاهی با تغییر دمای سوزن اثرپذیری آن را افزایش می‌دهند.

همچنین توجه به شرایط بیمار نیز باعث می‌شود متخصصان از روش‌های گوناگونی برای درمان استفاده کنند.

دو نمونه از بهترین روش‌های زیبایی مورد استفاده این طب، بهبود سلامت:

  • پوست
  • و مو

هستند.

در ادامه مروری بر کارکرد طب سوزنی در زمینه پوست و مو خواهیم انداخت.

طب سوزنی برای پوست

Acupuncture (3)

یکی از روش‌های طب سوزنی برای زیبایی استفاده از آن برای پوست است. طب سوزنی زیبایی با ایجاد تعادل در شرایط فیزیولوژیکی پوست، روی ظاهر افراد تاثیر مثبت می‌گذارد.

با ورود سوزن به نقاط مختلف پوست، دردهای کوچکی در بدن ایجاد می‌شود که باعث تولید:

  • کلاژن
  • و الاستین

در پوست می‌شود.

این ماده‌ها، چین و چروک‌های پوست را صاف می‌کنند. این سوزن‌ها همچنین روی دو بخش از پوست تاثیر مثبت می‌گذارند. اپیدرم و درم دو لایه از پوست هستند که با این طب دچار تحریک می‌شوند و این مسئله باعث بهبود سلامت پوست می‌شود. همچین این تحریک‌پذیری در روی سر باعث شده که رشد مو نیز افزایش یابد.

جوانسازی پوست با طب سوزنی

جوانسازی پوست با طب سوزنی یکی از کم‌خطرترین روش‌های زیبایی است. افراد زیادی هستند که اقدام به استفاده از جراحی‌های صورت می‌کنند که علاوه بر این که اثر آن کوتاه‌مدت است، خطراتی را نیز به دنبال دارد. این خطرات شامل عوارض پس از درمان‌های دارویی و جراحی است. در طب سوزنی برای زیبایی عوارض تنها محدود به پف و قرمز شدگی موقت هستند. علاوه بر این، این نوع طب سنتی از نظر هزینه نیز بسیار ارزان‌تر از جراحی‌های سنگین زیبایی است. جدای از همه این مزایا، طب سوزنی چینی که توسط دکتر طب سوزنی خانم به بانوان ارائه می‌شود، علاوه بر صاف کردن چین و چروک‌های پوست، باعث تسکین درد در مناطق مختلف بدن نیز می‌شود.

طب سوزنی برای مو

استفاده از طب سنتی برای زیبایی معطوف به پوست نمی‌شود. این نوع طب به طرز شگفت انگیزی می‌تواند انواع مشکلات مو را درمان کند. بسیاری از مشکلات مو (مانند طاسی منطقه‌ای شدید) که درمان آن‌ها با روش‌های پیشرفته عملی زمان‌بر هستند، به راحتی توسط طب سوزنی قابل درمان هستند.

در طب سنتی چینی معتقد هستند که انرژی از طریق بالای سر خارج می‌شود و این مسئله باعث کاهش فولیکل‌های مو و در نهایت منجر به ریزش مو و کچلی خواهد شد. طب سوزنی با تحریک سیستم ایمنی، باعث افزایش جریان خون می‌شود که می‌تواند از ریزش موی سر جلوگیری کرده و یا باعث افزایش موهای سر شود.

اهمیت استفاده از طب سوزنی برای مو

متخصصان طب سوزنی همچنین اعتقاد دارند که وضعیت فولیکول‌های مو مستقیماً تحت تأثیر میزان سم موجود در خون است و فولیکول‌های مو مسئول تغذیه موها و همچنین رشد آن‌ها هستند. وارد کردن این سوزن‌ها به بدن باعث بازگشت انرژی به بدن می‌شود که به شکل علمی همان افزایش تعداد فولیکل‌های مو است. استفاده از طب سنتی زنان برای مو باعث می‌شود که این افراد از استفاده از هرگونه شامپوهای تقویتی بی‌نیاز شوند و موهایی پرپشت، نرم و سالم‌ داشته باشند.

hair

مزایای استفاده از طب سوزنی برای زیبایی

استفاده از طب سوزنی مزایای فراوانی دارد و افراد زیادی تا به حال از این نوع روش درمانی استفاده کرده‌اند.

کاهش استرس

خواه شما برای جوانسازی پوست خود از طب سوزنی استفاده کرده باشید، خواه برای رشد مو، یکی از مزیت‌های جانبی برای شما کاهش استرس و افزایش آرامش است. طب سوزنی با تنظیم و متعادل کردن هورمون‌های بدن، باعث افزایش احساس راحتی می‌شود.

عدم نیاز به استفاده از روش‌های درمانی دیگر

استفاده از طب سوزنی به تنهایی خود یک روش درمان است. با استفاده از این روش دیگر نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی و انواع جراحی‌ها نخواهید داشت. از آن جایی که این نوع طب هیچ گونه ماده خطرناکی وارد بدن نمی‌کند، عوارض آن بسیار کم است. بسیاری از بیماری‌های افراد حاصل اثرات چندساله قرص‌هایی است که مواد زائد آن‌ها در بدن انباشته شده است.

کاهش درد

با استفاده از طب سوزنی برای زیبایی شاهد خواهید بود که دردهای مختلف در بدن شما کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که از طب سوزنی برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها استفاده می‌شود. شما با مراجعه به متخصص طب سوزنی و اجرای درمان‌هایی برای زیبایی متوجه خواهید شد که دردهای دیگر بدن شما به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده‌اند. علت این امر این است که طب سوزنی به افزایش گلوبول‌های خون کمک می‌کند و جریان خون به تدریج روان‌تر می‌شود.

معایب استفاده از طب سوزنی برای زیبایی

همانطور که طب سوزنی اثرات بسیار مثبتی برای حل مشکلات و بیماری‌های مختلف دارد، می‌تواند دارای اثرات منفی نیز باشد. نکته بسیار حائز اهمیت این است که باید از استفاده زیاد از این نوع درمان پرهیز کنند. افراط در هیچ کاری درست نیست و در مورد طب سوزنی نیز خطر آفرین است. با این حال، طب سوزنی با رعایت نکات خاص چندان خطری ندارد. در ادامه به برخی از عوارضی که طب سوزنی برای برخی افراد به همراه دارد، می‌پردازیم.

تشدید علائم منفی

بدن برخی از افراد نسبت به استفاده از طب سوزنی واکنش عکس نشان می‌‎دهد. افرادی که به دنبال بهبود مشکلاتی مانند جوانسازی پوست یا بهبود وضعیت رشد موی خود هستند، دچار علائمی مانند چروک شدن پوست یا ریزش مو می‌شوند. در این موارد، متخصص مربوطه سریعا مداخله کرده و معمولا شیوه درمان را عوض می‌کند. در صورتی که باز هم علائم برعکس شد، احتمالا درمان به شکل کامل متوقف خواهد شد و به بیمار اطلاع داده می‌شود که بدن او مناسب این نوع درمان نیست و باید به استفاده از روش‌های دیگر مراجعه کند.

کوفتگی

Contusion

یکی از علائم شایع طب سنتی، کوفتگی است. این مورد وقتی درمان‌های طب سوزنی برای زیبایی به طور مکرر اجرا شود، در بدن به احتمال فراوان این عارضه رخ خواهد داد. احساس کوفتگی پس از طب سوزنی نگران کننده نیست، فقط نشان می‌دهد که شما باید کمی استراحت کنید. این مشکل را شخصا نیز می‌توانید حل کنید. کافی است که شب‌ها یکبار دوش بگیرید. همچنین یکی از کارهایی که باعث می‌شود عوارض این مشکل کم شود، زود خوابیدن است. ترکیب طب سوزنی و استراحت مناسب، به طرز معجزه آسایی بدن را به آرامش می‌رساند و از هر گونه احساس کوفتگی جلوگیری می‌کند.

احساس درد

گاها بدن افراد پس از این که سوزن‌ها از بدن خارج شد، دچار درد می‌شود. این اتفاق بیشتر وقتی رخ می‌دهد که طب سوزنی روی دست‌ها، سر یا پا انجام ‌شود. در اصطلاح طب سوزنی به این مسئله آزادسازی آشی گفته می‌شود. دردها به طور معمول پس از 24 ساعت از بین می‌روند. احساس درد بیشتر بستگی به ویژگی‌های بدن افراد دارد. گاهی حتی ممکن است که این درد تا یک هفته پس از طب سوزنی نیز باقی بماند. با این حال این درد دائمی نیست. بسیاری از متخصصان طب سوزنی شما را از این مسئله آگاه خواهند کرد.

کبودی

Bruising

گاهی در مواردی نادر با استفاده از طب سوزنی برای زیبایی، پوست بیمار دچار کبودی می‌شود. این کبودی معمولا در ناحیه فرورفتگی سوزن ایجاد می‌شود. گاهی این مسئله از اثرات هماتوما است که باعث جمع‌ شدن خون در محل سوزن می‌شود. کبودی معمولا بیشتر از درد طول خواهد کشید. کبودی چیزی نیست که نگران آن باشید. علت دقیق کبودی در برخی افراد مشخص نیست. گاهی ممکن است اندازه سوزن منجر به این مشکل شود و گاهی ممکن است که علت این مشکل تکنیک مورد استفاده باشد. با این حال اکثر افراد هیچگاه این مشکل را تجربه نمی‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به طب سوزنی برای زیبایی انداختیم. در صورتی که به دنبال استفاده از یک روش درمان طبیعی برای از بین بردن چروک، جوانسازی پوست و افزایش رشد و تقویت ریشه‌های مو هستید، طب سوزنی بهترین گزینه است. این روش علاوه بر این که عوارض ندارد، از نظر قیمت نیز بسیار ارزان‌تر از روش‌های دیگر است و می‌توانید از آن برای دوره‌های طولانی بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. برای استفاده از این سوزن‌ها به کلینیک‌های متخصص در زمینه طب سوزنی مراجعه کنید و از مراجعه به افراد فاقد تخصص پرهیز کنید چرا که ممکن است لطمه‌های زیادی به شما بزند. کلینیک‌های تخصصی با متخصصانی که در اختیار دارند، اقدام به تشخیص مشکل زیبایی می‌کنند، سپس با دادن آگاهی روش‌های درمانی را آغاز کرده و پس از درمان نیز کنترل‌های لازم برای بهبود وضعیت سلامت شما را انجام می‌دهند.

منبع: healthline medschool

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باش

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست