شاخص

طب سوزنی زنان و 20 بیماری مختلفی که این روش قادر به درمان آن‌ها است

طب سوزنی یکی از روش‌های قدیمی درمان است که با ظهور علم جدید، به یک علم پزشکی مدرن تبدیل شده است.

این نوع طب با ارائه تئوری‌هایی در زمینه انرژی بدن، روش‌های درمانی مختلفی ارائه کرده است که می‌تواند طیف وسیعی از بیماری‌ها را درمان کند.

زنان به سبب شرایط خاص ماساژ درمانی بدنی خود و مسائل مربوط به بارداری، در سنین مختلف زندگی خود با مشکلات و بیماری‌هایی خاصی مواجه می‌شوند. برخی از این بیماری‌ها مربوط به دوران بارداری و برخی دیگر از آن‌ها مربوط به اندام‌های زنانه است. 

گاهی نیز ممکن است که بانوان به سبب مشکلات پس از بارداری دچار بیماری‌های خاصی شوند. طب سوزنی زنان درمان‌های شگفت انگیزی برای انواع و اقسام این بیماری‌ها دارد.

 

طب سوزنی یک روش کاملا پزشکی است  حجامت که اقدام به تحریک نقاط خاصی از بدن می‌کند.

این نوع تحریک در اکثر اوقات با یک یا چند سوزن انجام می‌شود.

این سوزن‌ها در داخل پوست بدن فرو رفته تا بیماری‌های مختلف را درمان کنند.

در این مطلب قصد داریم که به بررسی بیماری‌هایی بپردازیم که زنان در دوره‌های مختلف زندگی با آن مواجه می‌شوند.

همچنین اقدام به معرفی روش‌های درمانی این بیماری‌ها با طب سنتی خواهیم کرد.

اگر شما نیز از بیماری‌های زنان رنج می‌برید، این مطلب را از دست ندهید.

Acupuncture (5)

طب سوزنی زنان

طب سوزنی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی است که توسط انسان انجام شده است.

افرادی که متخصص در زمینه طب سنتی در چین باستان بودند، به تدریج متوجه شدند که فشار به نقاط خاصی از بدن، منجر به بهبود بسیاری از دردها خواهد شد.

به همین دلیل به تدریج این نوع طب گسترش یافت تا این متخصصان سنتی اقدام به استفاده از سوزن‌های تیز برای درمان بیماری‌ها کردند.

این علم به تدریج در سراسر شرق آسیا گسترش یافت و کشورهای اطراف مانند کره، ژاپن، تایلند و حتی هند اقدام به ایجاد نوآوری‌هایی در آن کردند.

با این حال، تا ظهور علم نوین، پایگاه اصلی طب سوزنی کشور چین بوده و هر سال روش‌هایی برای انواع بیماری‌های زنان و مردان ارائه کرده است.

در عصر جدید، یکی از شاخه‌های مورد توجه علم، طب سوزنی بوده که بسیار نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

این بررسی‌ها باعث شده که مردم جهان متوجه شوند که نه تنها طب سوزنی نوعی خرافات نیست،

بلکه با بسیاری از روش‌های علمی نیز مطابقت کامل دارد. همین مسئله باعث شد که طب سوزنی پیشرفت کند.

مشکلاتی که متخصصان به این روش درمانی به علت عدم آگاهی وارد کردند،

حالا از بین رفته و این نوع طب تبدیل به یکی از بی‌خطرین روش‌های درمانی شده است.

امروزه طب سوزنی برای درمان بیماری‌های بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طب سوزنی زنان فقط یکی از چند شاخه طب سوزنی است

که می‌تواند روش درمانی مناسبی برای جایگزینی استفاده از روش‌های پرخطر پزشکی باشد.

بیست سال است که بسیاری از متخصصان طب سوزنی زنان

با تمرکز روی مشکلات مربوط به قاعدگی و تولید مثل، روش‌های جالبی را برای درمان بیماری‌ها ارائه کرده‌اند.

ترکیب دانش طب سوزنی سنتی و روش‌های علمی جدید باعث شده

که بیماران بی‌نیاز از استفاده از مصرف داروهای شیمیایی باشند.

 بیماری قابل درمان زنان با طب سوزنی

طب سوزنی زنان توانسته است به خوبی پاسخگوی نیازهای مربوط به تخصص‌های درمانی زنان باشد.

این نوع طب به صورت عمومی از سوزن‌هایی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کند

اما در برخی موارد وسایل دیگری مانند بادکش را به کار می‌گیرد تا بتواند اثرگذاری درمان را بالاتر ببرد.

همچنین در برخی از بیماری‌های خاص زنان، استفاده از گیاهان دارویی نیز استفاده می‌شود.

در متون قدیمی چینی اشارات زیادی به بیماری‌های زنان شده است

و درمان زنان به طور کامل یک زیرشاخه مجزا از طب سنتی به حساب آورده‌اند.

حتی در برخی از متون طب سوزنی، درمان‌های بیماری‌های مشترک بین زنان و مردان را با به طور اختصاصی با محوریت زنان مورد بررسی قرار داده‌اند.

چرا که این متخصصان معتقد بوده‌اند که فیزیولوژی زنان روی فشار خون، تغذیه، هضم غذا و روش رسیدن انرژی به بافت‌های مختلف بدن اثرگذاری زیادی دارد.

داده‌های جدید پزشکی صحت این مطلب را تایید می‌کند. 

بدن زنان ویژگی‌های خاصی دارد که باید در درمان بیماری‌ها با طب سوزنی به آن توجه کرد.

در ادامه به برخی از بیماری‌هایی که با طب سوزنی زنان قابل درمان است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اختلالات در قاعدگی

بسیاری از بانوان از مشکلات اختلالات قاعدگی رنج می‌برند.

این مشکل می‌تواند اثرات جانبی مانند مشکلات روحی و تغییر حالات یا سردرد به همراه داشته باشد.

با استفاده از طب سوزنی زنان می‌توان با نرمال کردن جریان خون، اختلالات قاعدگی بانوان را درمان کرد.

یائسگی

Menopause (4)

وقتی که بانوان به سنین میانسالی می‌رسند، دچار یائسگی می‌شوند.

یائسگی اغلب با گرگرفتگی، عرق شبانه و بی‌خوابی همراه می‌شود.

استفاده از طب سنتی باعث می‌شود که هورمون‌های شما تعادل پیدا کنند.

همچنین این مسئله باعث می‌شود که دفعات و شدت گرگرفتگی کاهش پیدا کند.

باروری

بسیاری از بانوان برای باروری درمان‌های سخت و سنگینی را انجام می‌دهند که گهگاه نتیجه‌ای به همراه ندارد. طب سوزنی می‌تواند باروری را نیز به طرز قابل توجهی افزایش دهد. این مسئله با کاهش استرس، تنظیم قاعدگی، منظم کردن زمان آزادسازی تخمک‌ها و بهبود جریان خون می‌تواند باروری را در بانوان افزایش دهد.

اختلالات استرس

استرس یکی از مشکلاتی است که زنان بسیاری با آن مواجه هستند. استرس کاهش عملکرد اشخاص را به همراه دارد و در صورت ادامه داشتن منجر به ایجاد مشکلاتی مانند حملات عصبی می‌شود. استفاده از طب سوزنی باعث می‌شود که میزان استرس افراد کاهش یاید.

اختلالات خواب

اختلالات خواب نیز یکی از مشکلاتی است که منشا فراوانی می‌تواند داشته باشد. بسیاری از اختلالات مربوط به باروری و قاعدگی منشا اصلی بی‌خوابی هستند. طب سوزنی زنان می‌تواند با استفاده از دوره‌های درمانی این اختلال را نیز برطرف کند.

درمان علائم بارداری

بارداری علائم زیادی دارد که می‌تواند برای بانوان مشکل ساز است. برخی از این علائم شامل احساس خستگی، تهوع صبحگاهی، درد در ناحیه پستان، ترشح گاز معده، سوء هاضمه، سوزش معده، گرفتگی عضلات فقط برخی از مشکلاتی هستند که بانوان هنگام بارداری با آن مواجه می‌شوند. استفاده از طب سوزنی بانوان باعث از بین رفتن این علائم می‌شود و باعث می‌شود روند بارداری درد کمتری به همراه داشته باشد.

زایمان بریچ

زایمان بریچ نوعی زایمان است که در آن جنین با پا یا باسن به دنیا می‌آید. علت این امر، تکان خوردن و قرار گرفتن وضعیت اشتباه کودک در رحم است. استفاده از طب سنتی در میان بانوان باردار باعث می‌شود که زایمانی کم‌خطرتر داشته باشند. طب سوزنی در زمان بارداری باعث می‌شود که کودک تحرک کمتری در داخل رحم داشته باشد.

مشکلات بر مربوط به زایمان دیرهنگام

هر کودکی بنا به دلایل مختلفی نیاز به مدت زمانی دارد که بتواند فرآیند رشد خود را به خوبی طی کند و به دنیا بیاید. این زمان در بین افراد مختلف متفاوت است. استفاده از طب سوزنی زنان باعث می‌شود که بین 60 تا 80 درصد زمان زایمان در بازه مرسوم خود انجام شود.

کسالت پس از زایمان

طب سوزنی می‌تواند در کاهش دردهای پس از زایمان نیز به بانوان کمک کند. این نوع روش درمان باعث بازیابی قوای بدن، کاهش کوفتگی، افزایش شیردهی و از بین رفتن دردهای بدن شود.

ورم پستان

Breast infection

یکی از دردهایی که بانوان پس از زایمان و یا گاها در حین بارداری تحمل می‌کنند، ورم پستان است. طب سوزنی می‌تواند با افزایش گردش خون، فرآیند تغذیه بافت‌های سلولی بدن را بهبود ببخشد و به کاهش ورم پستان کمک کند.

آرتروز

آرتروز یکی از بیماری‎‌هایی است که در زنان و مردان مشترک است ولی زنان به علت بارداری‌های متعدد در سنین میانسالی بیشتر از مردان به این بیماری دچار می‌شوند. گزارش‌ها نشان داده که 54 میلیون زن در آمریکا دچار مشکلات مربوط به آرتروز هستند. استفاده از طب سوزنی باعث می‌شود که دردهای پا به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند.

بی‌اختیاری در ادرار

یکی از مشکلاتی که برخی زنان با آن مواجه هستند، بی‌اختیاری در ادرار است. این مشکل ممکن است با  بی‌اختیاری مثانه پس از:

  • ورزش
  • خندیدن
  • یا عطسه

رخ دهد.

طب سوزنی زنان با استفاده از سوزن‌هایی که در قسمت کمر یا لومبوساکرال قرار داده می‌شود، اقدام به درمان این اختلال می‌کنند. این نوع درمان معمولا پس از شش هفته به طور معجزه آسایی اقدام به حل این مشکل می‌کند.

دردهای لگن

اختلال در ادرار به نوبه خود یکی از مشکلاتی است که معمولا منشا آن را دردهای لگن می‌دانند. فیزیولوژی زنان طوری است که مثانه و روده آن‌ها به خاطر اندازه بزرگتر لگن، تحت تاثیر قرار می‌گیرد و وجود رحم نیز علت دیگری است که می‌تواند دردهای عضلات لگن را افزایش دهد. عضلات اطراف لگن با گذر زمان و رسیدن به سنین میانسالی توان خود را از دست می‌دهند. استفاده از طب سوزنی زنان باعث افزایش گردش خون و بهبود این دردها در بلند مدت می‌شود.

خطرات وضع حمل

Pregnancy health8

یکی از مشکلاتی که بانوان با آن روبرو هستند، مشکلات مربوط به وضع حمل است. گاهی در جریان این عمل سلامت کودک و مادر به خطر می‌افتد. طب سوزنی درمان‌های فراوانی در این زمینه ارائه کرده است و باعث ایمن شدن فرآیند زایمان و رشد بهتر کودک می‌شود. گونه خاصی از طب سوزنی زنان به نام ژوبین وجود دارد که خطر وضع حمل را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که کودک از تولد، از سلامت کامل برخوردار باشد.

دردهای اندام تناسلی

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیشتر از 14 میلیون زن آمریکایی از دردهای اندام تناسلی به طور معمول رنج می‌برند. این دردها تقریبا مانع از هر گونه رابطه جنسی می‌شوند. طب سوزنی با قرار دادن چند سوزن در ناحیه کمر می‌تواند این دردها را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

فیبرومیالژیا

این اختلال یک سندروم عضلانی است که علت‌های مختلفی برای بروز آن وجود دارد. بانوان زیادی در سراسر جهان با این بیماری مواجه هستند به طوری که 5 میلیون زن در آمریکا از این مشکل رنج می‌برند.  طب سوزنی زنان می‌تواند با استفاده از روش‌های خاص، دردهای این بیماری را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

سرطان پستان

Cancer

سرطان پستان نیز یکی از مشکلاتی است که بانوان در دوران حیات خود ممکن است با آن مواجه شوند. تحقیقات پزشکی نشان‌ داده که استفاده از این نوع طب باعث می‌شود که احتمال وقوع سرطان پستان به میزان 60 درصد کاهش یابد.

آندومتریوز

آندومتریوز یکی از مشکلاتی است که در ناحیه رحم برای بانوان اتفاق می‌افتد. این مشکل در غدد آندومتریال و استرومای رحم ایجاد می‌شود. طب سوزنی زنان با استفاده از آزاد کردن انرژی شی باعث رفع این بیماری می‌شود.

از شایع‌ترین نشانه‌های بیماری آندومتریوز موارد زیر هستند:

  • خونریزی شدید
  • کمر درد
  • گرفتگی شدید
  • درد شکم
  • ورم 

افسردگی

شاید عجیب به نظر برسد ولی طب سوزنی زنان می‌تواند بیماری‌های روحی مانند افسردگی را نیز بهبود ببخشد. گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد که از هر 14 نفر در جهان، یک نفر مبتلا به افسردگی است. سهم زنان از این بیماری دو تا سه برابر بیشتر از مردان است. علت این امر نیز معمولا به ویژگی‌های بدنی بانوان برمی‌گردد. یافته‌های پزشکی نشان می‌دهد که استفاده از طب سنتی در ناحیه سر می‌تواند بعد از دو ماه اثرات شگفت انگیزی روی میزان نشاط و شادمانی افراد داشته باشد. زنانی که دارای چنین بیماری‌ای هستند، می‌توانند با طب سوزنی، بیماری‌هایی که با دارو درمان نمی‌شوند را درمان کنند.

مشکلات پوستی

Acupuncture (4)

بسیاری از بانوان با مشکلات پوستی مواجه هستند. پوست بانوان به علت ظریف بودن، آسیب پذیرتر است و زودتر دچار چین و چروک می‌شود. درمان طب سوزنی زنان باعث افزایش کلاژن‌های پوستی خواهد شد.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به بیماری‌هایی انداختیم که طب سوزنی زنان می‌تواند آنها را برطرف کند. آثار طب سوزنی در زنان شگفت انگیز است و می‌تواند طیف وسیعی از بیماری‌ها را از اختلالات قاعدگی گرفته تا مشکلات مربوط به بارداری را به راحتی حل کند. در صورتی که علاقمند به استفاده از این روش‌ درمانی هستید کافی است که به یک کلینیک طب سوزنی مراجعه کنید. در این مراکز متخصص طب سوزنی بیماری شما را تشخیص داده و با استفاده از این روش درمانی اقدام به درمان بیماری‌ شما می‌کند. این مراکز از دکتر طب سوزنی خانم برای درمان بیماری‌های مربوط به زنان استفاده می‌کنند و در دوران پس از انجام طب سنتی نیز مراقب سلامت شما و اثرات طب سنتی خواهند بود.

منبع: health blog  empressacupuncture everydayhealth clinicha henry ford the telegraph everydayhealth pacificcollege

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باش

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست