فواید طب سنتی چیست و چرا باید به پزشک طب سنتی مراجعه کنیم؟

در مورد فواید طب سنتی چه میدانید؟ در این روزگار ما هرروز بیشتر و بیشتر در مورد تاثیر مواد مصرفی روی بدن‌مان مطلع می‌شویم. توصیه‌های بسیاری در رابطه با استفاده بیشتر از طب سنتی نسبت به استفاده از نسخه‌های معمولی و داروها وجود دارد. پزشکان حوزه سلامت هم بیشتر از پیش نسبت به طب سنتی و فوایدی که برای بدن دارد، تمایل دارند. در این مقاله ابتدا علل این اقبال را با هم بررسی خواهیم کرد و سپس روش‌های درمانی طب سنتی را بررسی می‌کنیم.‌

 

1- طب سنتی علت درد را درمان می کند.

طب سنتی با هدف سلامت بدن به وجود آمده تا علت واقعی بیماری یا درد ایجاد شده را درمان کند. با شناخت و درمان بیماری، کایروپراکتیک‌ها و سایر پزشکان طب سنتی می توانند ریشه مشکل را برطرف کنند. از طرف دیگر طب مدرن، به درمان علائمی که علت بیماری یا درد هستند علاقه نشان می‌دهد و نه درمان علت بیماری.‌

فواید طب سنتی چیست و فواید روش‌های درمانی طب سنتی؟
طب سنتی علت واقعی درد را درمان می کند.

 

2- طب سنتی کیفیت زندگی را بالا می‌برد.

زمانی که ما از داروهای معمولی استفاده می‌کنیم، به طور معمول بهبود در نشانه‌های درد را متوجه می‌شویم، اما وقتی دارو از بدن خارج می‌شود، نشانه‌های درد دوباره ظاهر می‌شوند. زمانی که از طب سنتی استفاده می‌کنیم، کیفیت زندگی‌مان بهبود پیدا می‌کند.

 

3- طب سنتی درمانی مطمئن است.

طب سنتی شامل طیف وسیعی از درمان‌هاست، که بسیار بیشتر از درمان‌های طب مدرن، امن هستند. طب سنتی برای درمان بیماری به کار گرفته می‌شود و در این شیوه درمان از هیچ ماده غیر طبیعی و مضر استفاده نمی‌شود.

فواید طب سنتی
طب سنتی و امنیت بیشتر

 

4- طب سنتی بدون عوارض جانبی‌ست.

زمانی که از درمان‌های رایج طب مدرن استفاده می‌کنید، ممکن است به طور مثال از شر سردرد خلاص شوید اما عوارض جانبی دارو ممکن است شامل حالت تهوع، توهم و سکته باشد. به طور کلی همه‌ی داروهای طب مدرن بعضی از عوارض جانبی را که در اثر مصرف دارو به وجود می‌آید دارا هستند، در حالی که داروهای طبیعی این عوارض را ندارند.

 

5- طب سنتی قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتری دارد.

طب سنتی انعطاف بیشتری برای اهداف درمانی از خود نشان می‌دهد. بسیاری از کایروپراکتیک‌ها و پزشکان طب سنتی با توجه به تغییرات سبک زندگی بیمار، راهکار‌های درمانی خود را تغییر می‌دهند، کاری که متخصصان طب مدرن آن را انجام نمی‌دهند.

فواید طب سنتی

طب سنتی نسبت به سایر درمان‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری دارد

 

6- طب سنتی به سلامت بدن می‌پردازد.

.طب سنتی بر روی شفای درد و بیماری با متعادل کردن سایر جنبه‌های زندگی شما تمرکز می‌کند. خواب، تغذیه و استرس می‌تواند بر روی بدن شما تاثیر بگذارد بنابراین تطبیق برنامه‌های سلامتی در ذهن برای طب سنتی از اهمیت برخوردار است. طب مدرن به خوبی این مسئله رو پوشش نمی‌دهد.

 

7- در طب سنتی وابستگی به دارو وجود ندارد.

نسخه‌های دارویی و قرص‌ها می‌توانند عوارضی مانند وابستگی مغز و بدن به دارو را ایجاد کند. در صورتی که طب سنتی این معایب را ندارد.

طب سنتی نقش بزرگی در درمان بیماری‌ها در قرن حاضر داشته و به نظر نمی‌رسد که این شهرت رو به افول برود. این مزایای بی‌شمار طب سنتی، محبوبیت بسیاری برای این طب به ویژه در جهان غرب ایجاد کرده که به نظر می‌رسد با همین سرعت به رشد خود ادامه دهد.

طب سنتی شامل طیف وسیعی از درمان‌هاست و مزایای بسیاری دارد که طب مدرن نتوانسته به آنها دست پیدا کند.

فواید طب سنتی چیست و فواید روش‌های درمانی طب سنتی؟
طب سنتی اعتیادآور نیست

 

فواید روش‎‌های درمانی طب سنتی

با توجه به اینکه به طور کلی شیوه‌های طب سنتی یه عنوان یک رویکرد مرسوم یا استاندارد در زمینه پزشکی پذیرفته نمی‌شود، شاید بعضی اوقات انتقاد‌هایی نسبت به طب سنتی وجود داشته باشد، اما عموما این انتقادها درست نیست.

بین اتاق استاندارد بیمارستان با ابزارهای پیچیده و تجهیزات میز طب سوزنی، جایی که سوزن‌ها در نقاط به خصوصی از بدن فرو می‌روند تا بیماری‌هایی مثل افسردگی و اضطراب را درمان کنند، تفاوت عمده‌ای نیست و این مسئله که اولی برتر در نظر گرفته می‌شود به معنای بی‌تاثیر بودن دومی نیست.

چند شکل متداول از درمان‌های طب سنتی و فواید آن که سال‌هاست با نتایج فوق العاده‌ای که دارد به انسان‌های نیازمند کمک می‌کند را در ادامه بررسی می‌کنیم:

 

1- طب سوزنی

یک روش درمان بسیار مورد علاقه از طب سنتی، طب سوزنی است، که به میلیون‌ها نفر با استفاده از سوزن یا تحریک الکتریکی کمک کرده و حتی پزشکان دارای مجوز از آن استفاده می‌کنند و معتقدند این روش در درمان مشکلاتی که طب مدرن به آنها پاسخی نمی‌دهد مثل اختلالات عملکرد جنسی زنان موفق عمل کرده است.

این تکنیک چینی کهن به وسیله مطالعات موردی بالینی امتحان شده است و نشان داده طب سوزنی می‌تواند با موفقیت بیمار‌ی‌ها را درمان کند، بیماری ها مثل:

مشکلات گوارشی

کمر درد

اضطراب

اختلالات خواب

افسردگی

ناباروری

و موارد ببیشتر ….

فواید طب سنتی و فواید درمان با طب سنتی

 

2: درمان گیاهی

درمان گیاهی که به وسیله گیاهان، ریشه‌ها، برگ‌ها و انواع توت‌ها طراحی شده است، بیشتر برای توانایی شفابخشی طبیعی بدن استفاده می شود.

این تکنیک نه تنها برای هزاران سال وجود داشته بلکه به عنوان راه حلی برای درمان حالت‌هایی مثل بیماری‌های قلبی، بثورات پوستی، خستگی مزمن و مشکلات چرخه قاعدگی  و… شناخته می شود. چند میلیارد نفر (حدود 80 درصد از جمعیت جهان) از کسانی که در حال حاضر از درمان‌های گیاهی برای مراقبت‌های اولیه استفاده ‌می‌کنند، به مزایای طب سنتی اذعان دارند.

فواید طب سنتی چیست و فواید روش‌های درمانی طب سنتی؟
درمان گیاهی یک راه موثر در طب سنتی

 

3- طب فشاری و ماساژ درمانی

در درمان طب فشاری، درمانگر به جای سوزن از پاها، دست‌ها و آرنج‌های خود برای تمرکز کردن روی نقطه فشار در کانال‌های بدن بیمار استفاد می کند.

به کانال‌های مخفی که جریان انرژی را حمل می‌کند یا چاکراهایی که تمام قسمت‌های بدن را به هم متصل می‌کند و به عنوان گذرگاهی عمل می‌کند که ارگان‌های اصلی بدن را به هم وصل می‌کند،مریدین می‌گویند.

یک تئوری به این اعتقاد دارد که وقتی یکی از این کانال‌های مریدین بسته می‌شود یا از تعادل خارج می‌شود، بیماری ظاهر می‌شود.

ماساژ به عنوان از بین برنده اضطراب برای کسانی که تحت شیمی درمانی هستند و یا اضطراب جراحی دارند کارایی دارد. طب فشاری همچنین برای کمک به کسانی که به دریازدگی یا بیماری‌‌ناشی از بارداری دچارند موثر است.

کایروپرکتیک و گسترش مقاومت استخوان ها و سلامتی اطراف ماهیچه ها

 

4- کایروپراکتیک

کایروپراکتیک بیشتر به عنوان درمان مکمل و نه مخالف طب سنتی شناخته می‌شود. کایروپراکتیک عموما به گسترش مقاومت استخوان‌ها و سلامتی اطراف ماهیچه‌ها توجه می‌کند.

کایروپراکتورها روی دست‌کاری ناحیه نخاعی بدن به وسیله نیروی فشار وارد شده با دستان‌شان تمرکز می‌کنند تا ستون فقرات را تنظیم مجدد کنند و از فرم مناسب مطمئن شوند.

این مسئله همچنین به درمان سر درد، درد مفاصل و فشار خون بالا کمک می‌کند

صدها سال است طب سنتی در راه درمان به مردم کمک کرده است. هزینه درمان‌های مدرن سر به فلک کشیده و بیشمار مواردی وجود دارند که از طب سنتی کمک گرفته و درمان شده‌اند.

طب سنتی تلاش می‌کند راه حلی برای مشکلات پیدا کند و مسیر متفاوتی از مسیر مرسوم طی کند.

با توجه به مزایای بیشمار طب سنتی، کلینیک طب سنتی دکتر سریتا آمادگی ارائه خدمات درمانی را در محیطی امن و آرام به مراجعان محترم دارد.

 

 

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ 88174700-021 تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند فصد خون ، زالو درمانی ، حجامت ، بادکش ، فصد خون و … بهره‌مند شوید.  کلینیک دکتر سریتا نیز به عنوان مرکز طب سنتی آماده ارائه خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

منابع: www.boiseapexchiro.com

www.evergladesuniversity.edu

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست