ماساژ درمانی برای کمردرد ، دیسک و دردهای ناحیه کمر

ماساژ درمانی برای کمردرد این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از دلایل عارضه کمردرد روی آوردن به زندکی کارمندی و نشستن به صورت طولانی مدت است. یکی از راه های التیام بخشیدن به این نوع از درد ماساژ درمانی است. به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله را مطالعه نمائید. چرا که مطالب بسیار مهمی در این زمینه می‌آموزید و می توانید به درستی مرکز ماساژ معتبر و را انتخاب نمائید.

ماساژ درمانی برای کمردرد در افرادی که برای بار اول این روش را انتخاب می‌کنند.

امتحان کردن ماساژ درمانی برای بسیاری از افراد بی‌خطر است . اما در ابتدا باید ببینیم ماساژ درمانی چیست و چه مزایایی برای بدن ما دارد. پیدا کردن یک تراپیست نیز خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ماساژ درمانی بانوان و همچنین ماساژ صورت نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر کیفیت زندگی‌شان تاثیر مثبتی می‌گذارد. در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا می توانید از خدمت رسانی ماساژورهای بانو و آقا بهره‌مند شوید. 

ماساژ درمانی برای کمردرد
تاثیر ماساژ درمانی برای کمردرد

کمردرد و ماساژ درمانی

کمردرد معمولا برای افراد بزرگسال و به دلایلی مانند بلند کردن اجسام سنگین، خم شدن، عدم فعالیت و … ایجاد می‌شود. برخی از کمردرد ها با استراحت، دارو و استفاده از کمپرس آب داغ و یخ درمان می‌شوند. می‌توان گفت که ماساژ درمانی برای دوره کوتاه مدت موثر عمل می کند و علائم کمردرد را بهبود می‌دهد. شما همچنین می توانید ماساژ را برای دوستان و اعضای خانواده انجام دهید یا می‌توانید این کار را به یک ماساژور یا تراپیست بسپارید.

فواید ماساژ درمانی برای کمر درد

نتایج مطالعات انجمن ماساژ درمانی آمریکا نشان می‌دهد که ماساژ درمانی:

  • گردش خون را بهبود و درد ناشی از فعالیت های فیزیکی را کاهش می‌دهد.
  • پس از تحرک طولانی مدت، ماهیچه ها را آرام می‌کند. ماساژ همچنین بیخوابی را بهبود می‌دهد.
  • ماساژ باعث افزایش تولید هورمون اندورفین در بدن می‌شود. می‌توان گفت که یکی از اصلی ترین فواید ماساژ درمانی ترشح اندورفین در بدن است.
  • اندورفین هورمون شادی است و نقش مهمی در کنترل دردهای مزمن دارد.

 چطور ماساژ کمر را انجام دهید؟

تنها با یادگیری چند تکنیک ساده و استفاده از چند ابزار می‌توانید ماساژ کمر را انجام دهید. در ادامه نکات مهمی را برای شما بیان می‌کنیم. توجه داشته باشید که هیچگاه نباید به طور مستقیم به نخاع فشار وارد کنید. فشارهای بسیار آرام از ایجاد زخم و درد جلوگیری می‌کند.

چرا باید از ماساژ برای بهبود عملکرد بدن استفاده کرد؟

  • درد را به طور موقت تسکین می‌دهد.
  • ماهیچه ها را آرام می‌کند.
  • جریان خون و لنف را افزایش می‌دهد.
  • میزان استرس و درد را کاهش می‌دهد.

انواع کمرد درد

کمردرد معمولا در دو نوع طبقه بندی می‌شود. این طبقه بندی بر اساس مدت زمانی که درگیر هستید، مشخص می‌شود. دوره درد کمردرد معمولی تا سه ماه طول می کشد . البته 90 درصد افراد این نوع از کمردرد را بین یک تا دو هفته تجربه می‌کنند. نوع دیگری از کمردرد، کمردرد مزمن نام دارد و بیش تر از 3 ماه در افراد طول می کشد. ماساژ به تسکین هر دو نوع از این کمردرد کمک می کند. ماساژ نیز برای افراد دارای کمردرد مزمن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا می تواند میزان درد را کاهش و توان فرد را در مواجهه با درد بسیار افزایش دهد.

ماساژ درمانی برای کمردرد

یافته های مراجع علمی در موثر بودن ماساژ برای کمردرد

بر اساس آخرین یافته های دانشگاه American College of Physicians ماساژ درمانی می‌تواند به عنوان یک راهکار درمانی در کمردرد های معمولی مورد استفاده قرار گیرد اما برای کمردرد های مزمن پیشنهاد نمی‌شود. اما به هر حال می توانید از ماساژ درمانی برای رهایی از کمردرد در کوتاه مدت استفاده کنید. از مهمترین مزایای ماساژ درمانی کاهش مدت زمانی است که بیمار باید در بستر بگذارند. بهبود تحرک در فعالیت روزانه و دریافت میزان کمتری از دارو از دیگر مزایای ماساژ درمانی برای کمردرد می‌باشد.

در کلینیک دکتر سریتا پزشکان مجرب و مورد تأیید مراکز علمی در محیطی آرام و بهداشتی فعالیت می‌کنند. آن‌ها خدمات دلک و غمز را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند. شما کاربران گرامی می‌توانید در زمینه فصد خون، حجامت ، بادکش، زالودرمانی از متخصصین طب سنتی دکتر سریتا بهره‌مند شوید.  

دلایل ایجادد کمردرد

  • افتادن
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • کشیدگی ماهیچه
  • وضعیت بدنی نامناسب
  • عدم تحرک در فعالیت روزانه
  • ورزش نکردن
  • نشستن طولانی مدت
  • خم کردن بدن در حین کار برای طولانی مدت

عارضه های کمردرد

برخی از این دلایل منجر به کمردرد و آسیب به سلامتی می‌شود یا می‌تواند آن را تحریک کند. کمردرد نیز می‌تواند بیماری‌های زیر را در افراد ایجاد کند.

  • دیسک کمر
  • آرتروز
  • درهم ریختگی اسکلت بدن
  • پوکی استخوان

تکنیک های ماساژ درمانی

ماساژ های متنوعی برای کمر درد وجود دارد. بعضی از آن‌ها مناسب برای انجام در منزل هستند، اما برخی دیگر را نباید در منزل انجام داد و باید به دست افراد حرفه‌ای سپرد. Massage Therapy for Back Pain یکی از راهکارهای موثر در نقاط مختل دنیا می باشد. همواره پزشکان به بیماران خود توصیه میکنند تا این روش را در کنار درمان خود بکار گیرند.

ماساژ پزشکی (ماساژ درمانی):

این نوع از ماساژ به هرنوع از ماساژی گفته می شود که با هدف از بین بردن درد و نارحتی انجام می شود.

ماساژ بافت عمیق

این نوع از ماساژ بایستی توسط یک فرد مهارت دیده انجام شود. استفاده از تکنیک های ماساژی و ایجاد نیرو بر بافت‌های مختلف و شناخت از آن‌ها بیمار را ملزم می‌سازد که از یک فرد حرفه ای بخواهد این کار ار انجام دهد.

ماساژ سوئدی

این ماساژ از ماساژ بافت عمیق بسیار نرم تر است و بر روی ایجاد حرکت چرخشی و طولانی تر و همچنین ضربه های متوالی تمرکز می‌کند.

ماساژ ورزشی

همانطور که از نام این ماساژ پیداست این ماساژ در ورزشکاران بسیار کاربرد دارد. این ماساژ می تواند ازایجاد درد و جراحت جلوگیری یا آنها را التیام دهد.

ماساژ شیاتسو

این نوع از ماساژ ژاپنی است و از فشار با حرکت های ریتمیک استفاده می‌کند. ماساژ شیاتسو با هدف خود درمانی بدن انجام می شود.

خود ماساژدهی

می‌توانید با استفاده از ماساژ و چند ابزار ماساژ درمانی را برای خود انجام دهید.

بهبود درد پس از انجام ماساژ درمانی برای کمردرد

قاعدتا پس از انجام ماساژ درمانی مراجعه کننده بایستی پس از یک الی یک و نیم روز بهبود یابد و میزان درد با روند کاهشی روبرو شود. در این مرحله بیمار متوجه ریلکس شدن عضلات خود می‌شود.

آیا جایگزینی برای ماساژ درمانی با دست وجود دارد؟

در بیشتر موارد افراد به جای استفاده از دست برای ماساژ درمانی از تجهیزات و … استفاده می‌کنند. این دستگاهها با کپی برداری از تکنیک های ماساژ درمانی، این روش را برای بسیاری از افراد آسان نموده است. بالش و صندلی های ماساژور از ابزارهای موجود در بازار هستند که افراد می توانند در تنوع متفاوت، این محصولات را خریداری کنند. بالش و صندلی ماساژور درکاهش درد های عضلانی و کمر به طور موقت موثر عمل می کنند. تکنیک های طراحی شده در این تجهیزات به نوعی الگو گرفته از ماساژ چینی شیاتسو و سوئدی است و نقش مهمی در ریلکس کردن عضلات درقسمت های مختلف بدن مانند کمر ، گردن و … دارد. به یاد داشته باشید که ماساژ درمانی برای کمردرد به عنوان یک روش جایگزین در کنار دیگر روش درمانی تجویز شده از سوی پزشک کاربرد دارد.

چه درمان های دیگری در کاهش درد کمر موثر است؟

  • طب سوزنی
  • درمان دستی
  • آب درمانی
  • الکترودرمانی
  • فیزیوتراپی
  • طب سوزنی

هزینه ماساژ درمانی برای کمر درد

میزان درد و نوع کمردرد نقش تعیین کننده ای در کمردرد دارد. تعداد جلسات در نظر گرفته شده برای ماساژ درمانی و مشاوره توسط ماساژور هزینه را مشخص می‌کند. برخی از بیمه های درمانی هزینه ماساژ درمانی را پوشش می‌دهند. بنابراین پیش اقدام به تعیین وقت می‌توانید با شرکت بیمه ای خود در این مورد صحبت کنید.

برای استفاده از خدمات ماساژ درمانی دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌های  7-88207836-021 و یا 88174700-021 تماس بگیرید و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست