ماساژ درمانی طب سنتی

ماساژ درمانی طب سنتی با سنگ گرم چه مزایایی دارد؟

ماساژ درمانی طب سنتی با سنگ گرم نوعی ماساژ درمانی است. این ماده برای کمک به شما در شل شدن و کاهش عضلات متشنج و بافت‌های نرم آسیب دیده در سراسر بدن شما به کار می‌رود. در طول ماساژ درمانی طب سنتی با سنگ داغ، سنگ‌های صاف و گرم شده روی قسمت‌های خاصی از بدن شما قرار می‌گیرند. سنگها معمولاً از بازالت ساخته می‌شوند، نوعی سنگ آتشفشانی که گرما را در خود نگه می‌دارد. طبق خدمات بهداشتی دانشگاه نیوهمشایر، سنگ‌های ماساژ گرم بین 130 تا 145 درجه گرم می‌شوند.

سنگ‌ها ممکن است در نقاط زیر قرار داده شوند:

  • در امتداد ستون فقرات
  • روی شکمت
  • روی سینه ات
  • روی صورت تو
  • روی کف دستان شما
  • روی پاها و انگشتان

ماساژدرمان‌ها ممکن است فصد خون سنگ‌های گرم شده را در حالی که بدن شما را با استفاده از روشهای ماساژ سوئدی مانند ماساژ می‌دهند، در خود نگه دارند:

  • سکته‌های طولانی
  • حرکات دایره ای
  • ارتعاش
  • ضربه زدن
  • ورز دادن

گاهی اوقات، در هنگام ماساژ سنتی با سنگ گرم، از سنگهای سرد نیز استفاده می‌شود. سنگ‌های سرد ممکن است بعد از سنگ‌های گرم برای آرام کردن رگ‌های خونی منقبض و تسکین پوست استفاده شوند.

ماساژ درمانی طب سنتی
ماساژ درمانی طب سنتی

مزایای ماساژ درمانی طب سنتی با سنگ گرم

ماساژ درمانی و همچنین بادکش در طب سنتی عموماً زیر چتر درمان های جایگزین قرار می‌گیرند. آنها در حال تبدیل شدن به یک درمان مکمل محبوب برای بسیاری از شرایط هستند. در اینجا برخی از خواص ماساژ در طب سنتی با سنگ گرم آورده شده است.

به رفع تنش و درد عضلانی کمک می‌کند.

مدت هاست که از گرما برای کاهش تنش و درد عضلات استفاده می‌شود. به افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده کمک می‌کند. همچنین ممکن است اسپاسم عضلات را کاهش داده و انعطاف پذیری و دامنه حرکت را افزایش دهد. سرما درمانی به تسکین التهاب کمک می‌کند. بسته به علائم شما، سنگهای ماساژ درمانی سرد و گرم در هنگام ماساژ می توانند مفید باشند. ماساژ سر در طب سنتی با سنگ گرم برای افرادی که درگیر انواع سردرد هستند؛ مفید باشد. همچنین از این نوع ماساژ درمانی برای درد سیاتیک می‌توان استفاده کرد.

استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.

این موضع انجمن ماساژ درمانی آمریکا است که “ماساژ درمانی می‌تواند  حجامت برای کاهش استرس موثر باشد.” تحقیقات از نظر آنها پشتیبانی می‌کند. مطالعه ای در سال 2001 نشان داد که یک ماساژ ده دقیقه ای پاسخ‌های قلبی عروقی مانند حجم سکته را بهبود می‌بخشد. مطالعه ای در سال 1997 نشان داد  دکتر طب سوزنی که ماساژهای 15 دقیقه ای صندلی در محل کار به طور قابل توجهی استرس را در مقایسه با 15 دقیقه وقفه بدون ماساژ کاهش می‌دهد.

مطالعه 2015 Trust Source نشان داد که افرادی که تحت عمل جراحی روده بزرگ شکمی قرار گرفتند، پس از ماساژ بعد از عمل، درد، تنش و اضطراب کمتری داشتند.

خواب را تقویت می‌کند.

با بررسی مقالات در سال 2006 ، ماساژ می‌تواند جایگزینی  زالو درمانی برای قرص‌های خواب آور در بزرگسالان مبتلا به بی خوابی باشد. این تحقیق نشان داد که ماساژ کمر به آرامش و خواب کمک می‌کند. مطالعه ای در سال 2001 نشان داد نوزادانی که دارای مشکلات خواب هستند و توسط والدین خود 15 دقیقه ماساژ داده می‌شوند، سریعتر می‌خوابند. آنها همچنین هنگام بیدار شدن هوشیارتر، فعال و مثبت بودند. تصور می‌شود ماساژ درمانی طب سنتی به شما کمک می‌کند خواب آرام تر داشته باشید، گرچه دلیل آن کاملاً مشخص نیست.

ممکن است به تسکین علائم بیماری‌های خود ایمنی کمک کند.

ماساژ سنگ گرم ممکن است شرایط دردناکی مانند فیبرومیالژیا را تسکین دهد. فیبرومیالژیا بیماری است که باعث ایجاد درد گسترده و مزمن می‌شود. طبق یک مطالعه در سال 2002 ، افراد مبتلا به فیبرومیالژیا که 30 دقیقه ماساژ دریافت کردند، بیشتر از مدتها خوابیدند، نقاط تحریک کمتری داشتند و میزان مواد P (ماده ای که در انتقال سیگنال‌های درد دخیل است) نسبت به افراد مبتلا به آرام سازی درمانی کاهش یافته است. با این حال، قبل از اینکه ماساژ به یک درمان استاندارد فیبرومیالژیا تبدیل شود، تحقیقات بیشتری لازم است.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید ممکن است از ماساژ با فشار متوسط ​​مانند ماساژ با سنگ گرم بهره مند شوند. شرکت کنندگان در این مطالعه پس از یک ماه ماساژ درمانی، درد کمتری، قدرت گرفتن بیشتر و دامنه حرکت بیشتری را تجربه کردند.

ماساژ درمانی طب سنتی
ماساژ درمانی طب سنتی

ممکن است به کاهش علائم سرطان کمک کند.

یک مطالعه بزرگ و سه ساله که در Journal of Pain and Symptom Management منتشر شده است، نحوه تاثیر ماساژ بر روی درد، خستگی، استرس و اضطراب، حالت تهوع و افسردگی را در 1،290 فرد مبتلا به سرطان بررسی کرد. این مطالعه نشان داد ماساژ، به ویژه ماساژ سوئدی، علائم سرطان را حتی در کسانی که علائم قابل توجهی دارند بهبود می‌بخشد. محققان معتقدند استفاده راحت از لمس انسان در این امر نقش داشته است.

ممکن است ایمنی بدن را تقویت کند.

ماساژ ممکن است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود. طبق یک مطالعه معتبر در سال 2010 ، یک جلسه ماساژ درمانی سوئدی تأثیر مثبت و حاد بر ایمنی داشت. نمونه‌های خون گرفته شده قبل و بعد از ماساژ کاهش آرژنین-وازوپرسین ، هورمونی را که به تنظیم فشار خون و احتباس آب کمک می‌کند، نشان داد.

چه کسی ممکن است از ماساژ سنگ گرم بهره مند شود؟

هر کسی که دچار تنش و درد عضلانی، بی خوابی یا استرس شده باشد، ممکن است از ماساژ سنگ گرم بهره مند شود. اگر یک بیماری مزمن دارید که باعث درد می‌شود، با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید ماساژ با سنگ گرم گزینه خوبی برای شماست یا خیر.

ماساژ درمانی طب سنتی
ماساژ درمانی طب سنتی

خطرات و هشدارهای ماساژ درمانی طب سنتی با سنگ گرم

وقتی توسط یک دکتر ماساژ طب سنتی که آموزش ماساژ در طب سنتی و آموزش رگ گیری در طب سنتی را دیده است، ماساژ با سنگ گرم به طور کلی بی خطر است. شرایطی وجود دارد که باید از آن اجتناب کرد. اگر موارد زیر را دارید قبل از ماساژ با پزشک خود مشورت کنید:

  • یک اختلال خونریزی یا داروهای رقیق کننده خون مصرف کنید.
  • روی پوست شما می‌سوزد.
  • زخم‌های باز
  • سابقه لخته شدن خون
  • در 6 هفته گذشته جراحی شد
  • شکستگی یا پوکی استخوان شدید
  • تعداد پلاکت کم (ترومبوسیتوپنی)
  • دیابت

ماساژ درمانی و بارداری

ماساژ سنتی قبل از تولد ممکن است به کاهش استرس و کاهش علائم ناراحت کننده بارداری کمک کند. هنوز هم، بیشتر ماساژ درمانی‌ها از سنگ داغ روی زنان باردار استفاده نمی‌کنند. اگر باردار هستید، فقط باید با تایید پزشک، و زیر دست یک دکتر طب سنتی آموزش دیده قبل از تولد، ماساژ دهید. برای جلوگیری از سوختگی، همیشه باید مانعی مانند حوله یا ملحفه بین سنگ‌های ماساژ گرم و پوست وجود داشته باشد. با درمانگر خود مشورت کنید تا ببینید که چگونه آنها سنگ‌ها را گرم می‌کنند. باید از بخاری سنگ ماساژ حرفه ای استفاده شود. هرگز از سنگهایی که با دستگاه‌های زیر گرم شده اند؛ استفاده نکنید:

  • مایکروویو
  • آرام پز
  • صفحه داغ
  • فر

نتیجه گیری

مطالعات نشان می‌دهد که ماساژ درمانی طب سنتی با سنگ گرم می‌تواند راهی مفید برای کاهش استرس و اضطراب، تقویت آرامش و کاهش درد و تنش عضلانی باشد. این ممکن است برای انواع شرایط مفید باشد.

برای فهمیدن دلیل و تاثیر این نوع از ماساژ درمانی باید مطالعات بیشتری انجام شود. این ممکن است ارتباط زیادی با لمس انسان داشته باشد. برای بسیاری از افراد، لمس احساس اتصال و امنیت را ایجاد می‌کند.

برای اطمینان از اینکه تجربه ماساژ سنگ گرم مثبت دارید، فقط از یک ماساژوری که آموزش ماساژ درمانی طب سنتی دیده است؛ استفاده کنید. ممکن است هنگام ماساژ یا فردای آن احساس درد کنید. این ممکن است به دلیل دستکاری و فشار عمیق در بافت باشد. شما نباید احساس درد کنید اگر در حین ماساژ خود احساس ناراحتی کردید یا دردی را تجربه کردید، فوراً مراتب را از ماساژ درمانی خود مطلع کنید.

منبع Healthline

برای ماساژ درمانی

با بهترین پزشکان طب سنتی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88174700-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

 

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست