خدمات دکتر سریتا

حجامت

حجامت

مرکز حجامت در تهران در بهترین کلینیک‌های طب سنتی انجام می‌شود. حجامت نوعی روش درمانی جایگزین است که از چین سرچشمه گرفته است. این کار شامل قرار دادن لیوان بر روی پوست برای ایجاد مکش است. مکش ممکن است بهبود جریان خون را تسهیل کند. حجامت یکی از روش‌های درمانی در طب مکمل است. حکیمان بزرگ ایرانی، مانند رازی و بوعلی حجامت را ابزاری قدرتمند و محوری پیشگیری و درمان بیماری‌ها دانسته‌اند. این عمل در 48 کشور جهان به رسمیت شناخته شده و انجام می‌شود. در ایران نیر جایگاه ویژه‌ای دارد. حجامت برای طیف گسترده‌ای از شرایط استفاده می‌شود. ممکن است در کاهش یا تسکین دردهای عضلانی موثر باشد.  از آنجایی که می‌توان فنجان را روی نقاط اصلی طب سوزنی قرار داد، احتمالا این عمل در معالجه بیماری‌های گوارشی، مشکلات پوستی و سایر شرایطی که معمولا با طب سوزنی قابل درمان هستند؛ موثر است.

کاربرد حجامت

بیشترین کاربرد این روش در زمینه‌ی پیشگیری است. از بدن در مقابل ابتلا به انواع بیماری‌ها محافظت می‌کند. همچنین در درمان بیماری‌هایی مانند سردردهای عصبی و میگرنی، چربی، قند، اوره‌ی خون، سنگ‌های کلیوی و کیسه صفرا موثر است.

فواید حجامت

برای برخی از انواع درد، مانند سردرد و دردهای عضلانی حجامت بسیار مفید است. حجامت برای درمان آسم، آلرژی، مشکلات گوارشی و مشکلات پوستی، اضطراب و افسردگی ، کاهش فشار خون بالا موثر  از سوی پزشکان طب سنتی  موثر شناخته شده است.

انواع حجامت

حجامت به طور کلی به دو دسته اصلی حجامت عام و حجامت خاص تقسیم می شود. در ادامه و تفاوت هر کدام از آنها می پردازیم:

فرق حجامت عام و حجامت خاص

تفاوت اصلی حجامت عام و حجامت خاص در محل انجام و فواید آنها است:

حجامت عام:

بین دو کتف، در ناحیه پشت انجام می شود.به عنوان یک روش درمانی کلی برای سم زدایی بدن و تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود.گفته می شود که برای طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله سردرد، میگرن، خستگی، اضطراب، افسردگی، مشکلات پوستی، و بیماری های قلبی و عروقی مفید است.

حجامت خاص:

در نقاط مختلف بدن، بسته به بیماری یا مشکلی که فرد دارد، انجام می شود.

برای درمان بیماری های خاص یا مشکلات موضعی استفاده می شود. مانند حجامت ساکرال، حجامت پشت، حجامت سر، حجاکت پشت گوش، حجامت صورت

حجامت در منزل

انجام حجامت در منزل به دانش و آگاهی خاص پزشکی نیاز دارد و بنابراین هر فرد عادی نمی تواند خودش به تنهایی در منزل حجامت انجام دهد. اما خبر خوب این است که چنانچه امکان حضور در مراکز و کلینیک های طب سنتی برای انجام حجامت را ندارید، کلینیک دکتر سریتا این امکان را با اعزام پزشک متخصص طب سنتی برای منزل سلامت جویان و بیماران فراهم کرده است. شما در هر کجای تهران باشید می توانید با یک تماس نوبت ویزیت و حجامت در منزل را رزرو نمایید و کارشناسان و پزشکان دکتر سریتا، در منزل شما و یا هر محلی که تعیین می نمایید برای انجام خدمات حجامت حضور یابند.

حجامت در سایت طب سنتی دکتر سریتا

در سایت طب سنتی دکتر سریتا که یک از مرکز حجامت در تهران معتبر است، پزشکان مجرب با درجه‌های علمی تایید شده از مراکز علمی، عمل حجامت را با نهایت تسلط و مهارت انجام می‌دهند و رضایت مراجعه کنندگان در این باره گواهی بر این موضوع است. شما کاربران گرامی می‌توانید برای دریافت خدمات طب مکمل یا پزشکی جایگزین مانند زالودرمانی، بادکش ، طب سوزنی ، توسط پزشکان طب سنتی با بخش پذیرش کلینیک دکتر سریتا تماس حاصل نمائید. 

 

مقالات مرتبط با حجامت

مرکز حجامت در تهران

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

فرم درخواست مشاوره رایگان

فرم زیر را پر کنید تا ما در ساعات کاری با شما تماس بگیریم

    Comments are closed.