6 پزشک طب سنتی که باید به آنها مراجعه کنید

خارج شدن از مسیر طبیعی درمان ممکن است گزینه‌های خوشایندتری را برای شکایات مزمن مانند بی‌خوابی، استرس یا کمردرد نسبت به راه‌حل‌های معمول دارویی یا جراحی پیش پای شما قرار دهد. اگر قصد دارید به یک پزشک طب سنتی مراجعه کنید، چند نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره خواهد شد.

 6 پزشک طب سنتی که باید در مورد آن‌ها بدانید

پزشک طب سنتی پزشکی است که در یک یا چند زمینه تخصص دارد. 6 تخصص مهم که خوب است بشناسید را در ادامه بررسی خواهیم‌ کرد.

پزشک آیورودا

آیورودا بر پنج عنصر فیزیکی – زمین، هوا، آتش، آب و عنصر آسمانی- متمرکز است و آنها را به سه نوع اصلی بدن یا دوشا تقسیم می‌کنند : واتا ، پیتا و کافا . بسته به نوع شما، پزشکان آیورودا می‌توانند برنامه درمانی گیاهان دارویی، رژیم غذایی و سم زدایی، یوگا، مدیتیشن و ماساژ را تجویز کند. این سیستم پزشکی سنتی هند در حال حاضر از محبوبیت زیادی برخوردار است. یک نظرسنجی در کشور امریکا نشان داده است که بیش از 200000 بزرگسال آمریکایی هر ساله از طب آیورودا استفاده می‌کنند.

آیوروادا برای چه مواردی مناسب است؟ مطالعات در هند نشان می‌دهد که آیورودا برای بسیاری از مسائل پزشکی کار می‌کند. محققان مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده در حال بررسی استفاده از زنجبیل و زردچوبه برای اختلالات التهابی مانند آرتریت و بیماری‌های قلبی عروقی هستند. آن‌ها همچنین در حال مطالعه بر روی گوتوکولا برای درمان و پیشگیری از آلزایمر هستند.

چگونه یک پزشک مناسب را انتخاب کنم؟ به دنبال مدارک معتبر و تحصیلات تکمیلی باشید. انجمن بین المللی آیورودا و سلامت، مراجعه به پزشکی را توصیه می‌کند که دارای مدرک دکترا (مثلاً MD یا PhD) است و دوره‌های آموزشی لازم را در یک دانشکده پزشکی معتبر آیورودا به پایان رسانده است.

پزشک طب سنتی
آیورودا بر پنج عنصر فیزیکی – زمین، هوا، آتش، آب و عنصر آسمانی- متمرکز است

هومیوپات

هومیوپاتی ممکن است تخصص پرطرفدار بعدی در حوزه سلامت بریتانیا باشد: هومیوپاتی مورد علاقه پل مک کارتنی، اورلاندو بلوم و دیگر سلبریتی‌های معروف بریتانیایی، در حال حاضر از مقبولیت گسترده‌ای در کشور بریتانیا برخوردار است. هومیوپاتی توسط قانون تشابهات یا  اصطلاحاً “درمان‌های مشابه” انجام می‌شود. درمان‌ها از موادی نشأت می‌گیرند که ممکن است علائم ایجاد کنند، اما آنها به حدی ضعیف می‌شوند که تقریباً هیچ یک از نشانه‌های آزاردهنده باقی نمی‌مانند. به عنوان مثال، یک درمان برای بی خوابی ممکن است از قهوه بسیار رقیق شده ساخته شود.

برای چه چیزی بهتر است؟ برخی تحقیقات نشان می‌دهد که هومیوپاتی ممکن است آلرژی، سرماخوردگی، آنفولانزا، اضطراب، تنش عصبی، شوک، خستگی، بی خوابی، سردرد، حالت تهوع، PMS و علائم یائسگی و بیماری‌های مزمن طولانی مدت مانند فیبرومیالژیا را کاهش دهد.

چگونه یک پزشک هومیوپات را انتخاب کنم؟ با تحقیق از مراجع معتبر طب سنتی شروع کنید. در طول هر ملاقات، یک هومیوپات نه تنها در مورد علائم فیزیکی، بلکه در مورد وضعیت عاطفی، ترس‌ها و فوبیاها، شخصیت و زندگی خانوادگی شما نیز سؤال می‌کند.

پزشک طب سنتی
هومیوپاتی توسط قانون مشابه‌ها یا  اصطلاحاً “درمان‌های مشابه” انجام می‌شود.

ماساژ درمانگر

به نظر می‌رسد ماساژ هم در سطح سلولی و هم در سطح هورمونی اثر گذار است، ماساژ التهاب را التیام بخشیده و اندورفین را آزاد می‌کند.

ماساژ برای چه درمانی مناسب است؟ به عنوان یکی از درمان‌های جایگزین که به طور کامل مورد تحقیق قرار گرفته است، ثابت شده است که اثرات ماساژ بسیار بیشتر از کاهش تنش و کاهش استرس است. این مطالعات نشان می‌دهد که ماساژ کمر درد مزمن را التیام می‌بخشد، التهاب عضلانی ناشی از ورزش را کاهش داده و می‌تواند افسردگی و اضطراب، آسم و فیبرومیالژیا را تسکین دهد.

چگونه یک ماساژور مناسب پیدا کنم؟ اگرچه سبک‌های متعددی وجود دارد – از سبک سوئدی آرامش بخش گرفته تا شیاتسوی پرانرژی ژاپنی – به نظر می‌رسد همگی نتایج مشابهی ارائه می‌دهند. برای بهترین انتخاب با دوستان یا پزشک طب سنتی مورد اعتماد خود مشورت کنید. در محل زندگی خود بررسی کنید تا دریابید که چه گواهینامه‌ها و مجوزهایی در منطقه شما معتبر است.

پزشک طب سنتی
ماساژ التهاب را التیام بخشیده و اندورفین را آزاد می‌کند.

هیپنوتیزم

نسخه هالیوودی از هیپنوتیزم را فراموش کنید: «چشمهایت سنگین می‌شوند، خیلی خواب‌آلود می‌شوی…»

هیپنوتیزم درمانی در واقع نوعی روان‌ درمانی است که در آن بخش هوشیار و منطقی ذهن دور زده می‌شود و ضمیر ناخودآگاه ذهن بیشتر در معرض تلقین قرار می‌دهد. این باز بودن به بیماران کمک می‌کند تا واکنش‌ها و رفتار خود را تغییر دهند.

هیپنوتیزم برای چه درمانی خوب است؟ متخصصان طب مکمل هیپنوتیزم را برای دردهای مزمن توصیه می‌کنند، اما مطالعات بالینی نشان می‌دهد که هیپنوتیزم می‌تواند نیاز شما به دارو را کاهش دهد و وضعیت روحی و جسمی ‌شما را قبل از جراحی بهبود بخشد و زمان بهبودی شما را کاهش دهد. به نظر می‌رسد که هیپنوتیزم به ویژه برای فوبیا، افسردگی و اضطراب مؤثر است و اثر آن برای آسم، آلرژی‌ها و اختلالات گوارشی امیدوار کننده است.

چگونه یک پزشک را انتخاب کنم؟ با مراجع معتبر مورد تأیید دانشکده‌های علوم پزشکی، که اعضای آن باید دارای مدرک تخصصی پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی، پرستاری، مددکاری اجتماعی یا مشاوره خانواده باشند، تماس بگیرید. به دنبال هیپنوتیزم درمانی باشید که تکنیک‌های خودهیپنوتیزم را به شما آموزش می‌دهد که با آن بتوانید به تنهایی تمرین کنید.

طبیعت درمانی

طبیعت درمانی یک رویکرد چند رشته ای برای درمان است که از منابع طبیعی مانند گیاهان دارویی، ورزش، مدیتیشن، تغذیه و طبیعت درمانی استفاده می‌کنند. پزشکان متخصص طب سنتی بر این باورند که بدن به تنهایی برای رسیدن به تعادل تلاش می‌کند، نیرویی حیاتی به نام «هومئوستاز» که می‌تواند با شیوه زندگی ناسالم، استرس، رژیم غذایی نامناسب، کمبود ورزش و خواب و نگرش ذهنی منفی از بین برود. آنها بر پیشگیری تاکید دارند و انواع مختلفی از درمان‌ها را به کار می‌برند، از جمله طب سوزنی، هومیوپاتی، داروهای گیاهی، رژیم غذایی، ماساژ، آب درمانی و مشاوره درمانی.

طبیعت‌درمانی برای چه درمانی بهتر است؟ درمان طبیعی برای بیماری‌های مزمن طولانی‌مدت مانند آسم و آرتریت، سرماخوردگی و آنفولانزا، افسردگی، PMS و مشکلات گوارشی خوب عمل می‌کند.

چگونه یک پزشک متخصص طب سنتی مناسب پیدا کنم؟ بررسی تحصیلات، مجوزها و مدارک یکی از بهترین‌ روش‌ها برای پیدا کردن پزشک مناسب است.

پزشک طب سنتی
درمان طبیعی برای بیماری‌های مزمن طولانی‌مدت مانند آسم و آرتریت، سرماخوردگی و آنفولانزا، افسردگی، سندرم پیش از قاعدگی و مشکلات گوارشی خوب عمل می‌کند.

استئوپات

استئوپاتی به عنوان یک طب بدون دارو و غیر تهاجمی شروع شد که با درمان و تقویت عضلات، بافت‌های همبند، مفاصل و ستون فقرات، بیماری‌های مختلف را مدیریت می‌کند.

استئوپات برای چه درمانی بهتر است؟ تحقیقات گسترده نشان می‌دهد که استئوپاتی برای بیماری‌های ستون فقرات و مفاصل (از جمله آرتریت)، کمردرد و گردن، آلرژی‌ها و سایر اختلالات تنفسی، افسردگی، بی‌خوابی، سندرم پیش از قاعدگی و اختلالات گوارشی بهترین عملکرد را دارد.

چگونه یک پزشک پیدا کنم؟ شاید قبلاً یکی از آنها را ملاقات کرده باشید. استئوپات‌ها برای چندین دهه در کنار پزشکان معمولی کار کرده‌اند و بر خلاف کایروپراکتیک‌ها (که اغلب با آنها مقایسه می‌شوند)، اجازه دارند که دارو تجویز کنند و جراحی انجام دهند. تنها در کشور امریکا پزشکان استئوپاتی در یک برنامه پزشکی پایه چهار ساله و پس از آن دوره‌های کارآموزی و رزیدنتی شرکت می‌کنند و باید از ایالتی که در آن فعالیت می‌کنند مجوز بگیرند.

یکی از بهترین مراکز برای یافتن پزشک طب سنتی، کلینیک دکتر سریتا واقع در خیابان توانیر تهران است. این کلینیک زیرمجوعه هولدینگ سلامت دکتر بانوکا است. برای رفاه حال مردم عزیز می‌توانید از ویزیت آنلاین یا حضوری استفاده کنید. پزشکان این مجموعه دارای مدرک پزشکی عمومی و همچنین دکتری تخصصی از دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند. اسامی پزشکان این کلینیک در وبسایت آن موجود است و می‌توانید از این طریق با حیطه کاری هریک از متخصصین آشنا شوید.

منبع: prevention.com ؛

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست