جوانی و شادابی پوست

راهکارهایی برای حفظ شادابی و جوانسازی پوست با طب سنتی

پوست طب سنتی به راهکارهای طب سنتی برای حفظ شادابی و جوانسازی آن اشاره دارد.در طب سنتی برای حفظ سلامت و کیفیت پوست و ارتقای آن راهکارهای مختلفی وجود دارد.از اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی گرفته تا استفاده از ماسک‌های طبیعی و اعمال یداوی چون  و ماساژ. در ادامه مقاله راهکارهای جوانسازی و حفظ شادابی پوست طب سنتی ارائه می‌گردد.

7 روش خانگی جوان سازی پوست

داشتن پوستی درخشان و بدون نقص معمولاً آرزوی بیشتر خانم‌هاست. به جای هزینه کردن روی محصولات شاداب کننده پوستی شیمیایی که هیچ نتیجه ای نداردو هیچ نتیجه ای نمی‌دهد، از روش‌های درمانی خانگی و مواد طبیعی که راز زیبایی پوست در طب سنتی هستند؛ استفاده کنید.

عواملی مانند:

  • قرار گرفتن در معرض آفتاب
  • استرس
  • آکنه
  • رژیم غذایی بد
  • و پیری

پوست شما را دارای لکه‌ها، خطوط و زخم‌ها می‌کند.به همین ترتیب، جوانسازی پوست به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می‌کند و ظاهری زیبا به شما می‌بخشد.

از روش‌های درمانی طبیعی برای جوانسازی پوست، می‌توان به تنهایی یا همراه با سایر مواد مانند عسل و ماست برای گرفتن بهترین نتیجه استفاده کرد.

در ادامه، ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم برخی از روش‌های جوانسازی پوست طب سنتی را که می‌توانید در خانه استفاده کنید، را ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید!

1. پاپایا

پاپایا معمولاً برای روشن شدن رنگ پوست استفاده می‌شود. برای درمان تیرگی پوست با طب سنتی از این میوه که دارای ویژگی‌های سفید کننده طبیعی است، استفاده کنید.

علاوه بر این، به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند تا پوست نرم و لطیف بماند.این ماده حاوی اسیدهای هیدروکسیل است که برای حل شدن سلول‌های مرده پوست کار می‌کند.این به پاکسازی علائم پیری مانند چین و چروک کمک می‌کند.همچنین، پاپایا دارای ویتامین‌های C و E است که به شما کمک می‌کند تا پوستی جوان‌تر داشته باشید.برای استفاده، فقط 1/2 فنجان پاپایای رسیده را له کرده و یک قاشق غذاخوری شیر و چند قطره عسل خام را به آن اضافه کنید.این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند.

سپس، آن را با آب خنک بشویید. این روش را حداقل هفته ای یک یا دو بار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

2. زردآلو

زردآلو یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای  جوانسازی پوست طب سنتی است.این میوه سرشار است از آهن، گوگرد، کلسیم، منیزیم و ویتامین‌های A ، B و C. به علاوه، حاوی روغن‌های طبیعی است که می‌تواند توسط پوست جذب شود و از داخل آن را مرطوب کند. ماسک زردآلو همچنین به درمان بیماری‌های مختلف پوستی مانند:

  • خارش
  • اگزما
  • و خشکی

کمک می‌کند. همچنین یک منبع آنتی اکسیدان است،که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و علائم پیری زودرس را کاهش می‌دهد.می‌توانید زردآلو را با افزودن آب و تفاله آن به ماسک صورت و اسکراب‌های طبیعی خود استفاده کنید.

ابتدا باید زردآلو را در مخلوط کن بریزید و پوره کنید. یک قاشق غذاخوری پودر مغز زردآلو را به پوره اضافه کنید.این مخلوط را به صورت خود بمالید و 5 دقیقه ماساژ دهید.بگذارید حدود 10 دقیقه روی پوست شما بماند و سپس آن را با آب بشویید.

سعی کنید این ماسک طبیعی را حداقل دو بار در هفته اعمال کنید.

3. بلغور جو دوسر

بسیاری از خانم‌ها به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و لایه بردار بلغور جو دوسر، دوست دارند آن را به ماسک طبیعی پوست خود اضافه کنند.

این ماده حاوی ساپونین است که مواد پاک کننده ای هستند.از بلغور جو دوسر به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد برای درمان نازکی پوست طب سنتی استفاده می‌شود.می‌توانید از آن برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه و سلول‌های مرده پوست استفاده کنید.همچنین به درمان آکنه و اگزما کمک می‌کند.برای تهیه ماسک صورت با آرد جو دوسر، پنج قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر آسیاب شده برداشته و با آب مخلوط کنید. خمیر بلغور جو دوسر را به صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند.سپس، آن را با آب ولرم بشویید.

همچنین می‌توانید به جای آب به بلغور جو دوسر شیر اضافه کنید. اگر پوست خشک دارید می‌توانید به آن عسل اضافه کنید.

4. تخم مرغ

یکی از راه‌های طبیعی برای جوانسازی پوست استفاده از ماسک صورت تخم مرغ است.این به تنگ کردن منافذ پوست کمک می‌کند، در نتیجه یک ماسک لیفت صورت طبیعی در خانه ایجاد می‌شود.برای از بین بردن افتادگی پوست صورت و گردن می‌توانید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید.مواد مختلفی وجود دارد که می‌توانید همراه با سفیده تخم مرغ از آنها برای تهیه ماسک صورت استفاده کنید.برخی از آنها شامل ماست، گلیسیرین، عسل، بلغور جو دوسر و آب لیمو است. می‌توانید از هر گزینه ای که می خواهید استفاده کنید.برای ماسک عسل، کافی است یک قاشق عسل را به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و کاملاً مخلوط کنید.

این را به صورت خود بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. سپس، با آب خنک بشویید.

5. لیمو

اگر به دلیل وجود سلول‌های مرده صورت شما خسته کننده شده است، آبلیمو گزینه ای فوق العاده برای کمک به آن است. لیمو حاوی ویتامین C و اسیدهای آلفا هیدروکسی است که به از بین بردن سلول‌های مرده کمک می‌کند.آبلیمو همچنین می‌تواند به برطرف کردن لکه‌های پیری کمک کند. می‌توانید با مخلوط کردن آب لیمو و نمک دریا از این ماده استفاده کنید.این خمیر را به آرامی روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.آن را با آب گرم بشویید. برای از بین بردن خشکی پوست ناشی از آن می‌توانید از مرطوب کننده استفاده کنید.هر هفته حدود 1 تا 2 بار از داروی لیمو استفاده کنید تا نتایج رضایت بخشی بدست آورید.

6. پوست پرتقال

بعد از خوردن پرتقال‌های آبدار، پوست آن را دور نریزید. می‌توانید از آنها برای جوانسازی پوست استفاده کنید. پوست پرتقال ضد میکروب و ضد باکتری است و همچنین به روشن شدن پوست کمک می‌کند. به دلیل خاصیت قابض آن، افرادی که دارای آکنه و پوست چرب هستند؛ می‌توانند از آن برای پوست خود استفاده کنند.همچنین حاوی آنتی اکسیدان است تا پوستی جوان به شما بدهد.بنابراین، هر زمان که پرتقال می‌خورید، پوست آن را خشک کرده و به صورت پودر خرد کنید.یک قاشق غذاخوری پودر را برداشته و با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید.آنها را کاملا مخلوط کرده و خمیر را به صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 12 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

7. آووکادو

وقتی نوبت به جوانسازی پوست می‌رسد، آووکادو یکی از بهترین گزینه‌های طبیعی مراقبت از پوست است. به این دلیل که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین‌های A ، D و E برای آبرسانی پوست در طب سنتی است. در آووکادو  روغن هایی وجود دارد که به پوست نفوذ کرده و به عنوان یک لایه محافظ عمل می‌کنند.

همچنین غنی از آنتی اکسیدان است که می‌تواند پوست آفتاب سوخته را تسکین دهد. برای از بین بردن لکه‌های پیری و کلاژن سازی پوست در طب سنتی از آووکادو به دلیل وجود استرولین که استروئیدهای طبیعی هستند؛ استفاده می‌شود.برای استفاده، یک آووکادو رسیده را پوره کرده و دو قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید. مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد کنید و آن را به صورت خود بمالید.بگذارید 30 تا 60 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

غذای مناسب برای جوانسازی پوست طب سنتی

یکی از بهترین غذاهای معرفی شده برای حفظ شفافیت و کیفیت پوست در طب سنتی، نخود آب و آبگوشت است.متخصصان طب سنتی تاکید به استفاده از غذاهای فراموش شده و کمتر استفاده شده گذشته دارند.شما می‌توانید گوشت را با نخود بپزید و 3 الی 4 بار در هفته از این غذا میل کنید تا پوستی شفاف و جوان داشته باشید.همچنین این متخصصان طب سنتی تاکید زیادی به استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی چون روغن خیار به جای روغن زیتون در غذا و سالاد دارند.

چرا که روغن خیار برخلاف روغن زیتون دارای حرارت کم و طبع معتدل و سردی است و مصرف آن منجر به خشکی پوست نمی‌شود.همچنین برای درمان خشکی پوست در طب سنتی مالیدن روغن‌هایی چون روغن بادام و روغن بنفشه بر روی پوست توصیه می‌شود.

 

کلینیک تخصصی پوست طب سنتی

کلینیک طب سنتی دکتر سریتا دارای بهترین پزشکان و متخصصان طب سنتی از جمله متخصصان پوست طب سنتی است. پزشکان طب سنتی در این کلینیک آخرین مدارک معتبر دانشگاهی و مراکز علمی را دریافت کرده اند و دارای تجربه کافی در این زمینه هستند. متخصصین طب سنتی این مرکز کارشناس اعمال یداوی هستند و می‌توانند خدمات حجامت، بادکش، زالو درمانی، ماساژ، فصد و … را بهترین شکل ممکن ارائه دهند.

برای مطالعه مقالات دیگر در زمینه پوست و مو از سایت دکتر سریتا می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

برای جوانسازی پوست با بهترین پزشکان طب سنتی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88174700-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

  شما کاربران گرامی می توانید از دیگر خدمات درمانی طب سنتی مانند طب سوزنی ،فصد خون ،ماساژ درمانی ، طب سوزنی ،حجامت ،زالو درمانی و …… بهره‌مند شوید.

 

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست