شاخص

کرونا طب سنتی ؛ راهکارهایی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری

کرونا طب سنتی ؛ راهکارهایی برای پیشگیری و درمان این بیماری، عنوان این مقاله است که قصد بررسی و پیگیری آن را داریم. راهکارهای طب سنتی برای درمان بیماری کرونا عمدتا جنبه پیشگیری و تقویت سیستم ایمنی دارد. بخشی از راهکارهای طب سنتی جنبه عمومی داشته و برخی دیگر برای بهبود سیستم تقویتی بدن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و تسریع در روند درمانی آن دارد.

 

راهکارهای عمومی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا

coronavirus (7)

      آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • راهکارهای عمومی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا
  • بهبود علائم بیماری کرونا با راهکارهای طب سنتی
  • درمان کرونا طب سنتی؛ چه غذاهایی مصرف نشود؟
  • درمان کرونا طب سنتی؛ چه غذاهایی مصرف شود؟

اولین و مهمترین نکته برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری قرنطینه خانگی است. برای افرادی که حضور در جامعه و ماندن در محیط خارج از خانه ضرورتی ندارد و یا برای افراد مسن و دارای بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی، دیابت و خود ایمنی، قرنطینه خانگی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری حاد تنفسی ضروری است. فصد خون بهتر است تا افراد آرامش خود را حفظ کنند و استرس و نگرانی نداشته باشند. رعایت نکات بهداشتی اهمیت زیادی دارد و شستن مداوم دستان با آب و صابون به شیوه درست در طی روز جزو بدیهی ترین اصول رعایت نکات بهداشتی عمومی است. افراد بیمار و افرادی که مجبورند ماساژ درمانی در محیط خارج از خانه برای مدت طولانی و در میان عموم مردم حاضر شوند، بهتر است از ماسک برای صورت و دستکش استفاده کنند.

بهبود علائم بیماری کرونا با راهکارهای طب سنتی

برای درمان کرونا طب سنتی راهکارهایی دارد تا بتواند علائم و نشانه‌های آن را کاهش دهد یا از بین ببرد تا این بیماری به صورت کامل درمان شود. سرفه خشک، سرفه خلط دار، تب، درد عضلانی و ضعف عام بدن از علائم و نشانه‌های شایع این بیماری است.

1-از بین بردن علائم کرونا ؛ سرفه خشک

یکی از بهترین مواد خوراکی درمان حجامت سرفه خشک توصیه شده توسط طب سنتی، استفاده از عناب چه خود این میوه گیاهی و خوراکی و یا جوشانده آن است. یکی از راهکارها، خوردن 20 عدد عناب در روز، 5 عدد قبل از صبحانه، 5 عدد قبل از نهار، 5 عدد قبل از شام و 5 عدد قبل از خواب است. راهکار دیگر جوشاندن 20 عدد عناب در 4 لیوان آب و هر 8 ساعت نوشیدن این جوشانده است. عناب طبیعت خنک دارد و زالو درماني در بهبود سرفه خشک و درد گلو بسیار موثر است. می‌توان برای درمان سرفه خشک همچنین از پودر مغز بادام با نشاسته و شکر به صورت حریره بادام استفاده کرد. استفاده از دمنوش‌هایی چون دمنوش گل ختمی، گل پنیرک، بهدانه، تخم بارهنگ و بالنگو برای بعد از طی شدن مراحل حاد سرفه خشک توصیه می‌شود.

coronavirus (5)

2-از بین بردن علائم کرونا ؛ سرفه خلط دار

برای درمان سرفه خلط دار از علائم کرونا طب سنتی دو نوع روش درمانی وجود دارد؛ یکی استفاده از دمنوش آویشن و دیگری استفاده از بادکش برای قسمت پشت قفسه سینه است.

3-از بین بردن علائم کرونا ؛ تب

تب هم یکی دیگر از علائم و نشانه‌های شایع بیماری کرونا است که طب سنتی برای درمان آن هم توصیه‌های کلی، خوراکی و یدی و بدنی دارد. مصرف مایعات به میزان کافی، کاهش مصرف گوشت و لبنیات، مصرف سوپ مقوی و آب جو طبی از توصیه‌های کلی و خوراکی طب سنتی برای درمان و کاهش تب است. استفاده از دمنوش بنفشه هم موثر است. می‌توان از ماساژ هم برای نواحی دست‌ها از آرنج به سمت مچ دست‌ها و پاها از زانو به سمت مچ پا، با روغن بابونه روزی سه بار و هربار 5 دقیقه برای درمان و از بین بردن تب استفاده کرد.

4-از بین بردن علائم کرونا ؛ دردهای عضلانی

برای کاهش یا برطرف کردن دردهای عضلانی که یکی دیگر از علائم و نشانه‌های بیماری کرونا است؛ طب سنتی استفاده ماساژ بدن و بادکش خانگی را توصیه کرده است.

5-از بین بردن علائم کرونا ؛ ضعف عام بدن

coronavirus (2)

برای برطرف شدن ضعف عام بدن و تقویت آن باید استراحت کرد و صبر داشت. مصرف سوپ‌های مقوی، کمپوت سیب و کباب گوسفندی به تقویت بدن کمک زیادی می‌کند.

درمان کرونا طب سنتی ، چه غذاهایی مصرف نشود؟

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و درمان آن بهتر است تا غذاهای:

  • شور
  • ترش
  • چرب
  • خام
  • دیرپز
  • فست فود
  • خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مصنوعی
  • غذاهای نفاخ
  • شیرینی‌های خمیری
  • و غذاهای سرخ کردنی

مصرف نشود و شکلات و کاکائو به میزان محدود مصرف شود. به طور کلی گوشت و لبنیات کمتر استفاده شود.

درمان کرونا طب سنتی ، چه غذاهایی مصرف شود؟

برای صبحانه توصیه شده است که یک لیوان چای کمرنگ، کره پاستوریزه به همراه مرباهایی چون هویج، بالنگ، آلبالو، سیب و به با نان سنگک و حلوا شکری مصرف شود. استفاده از پنیر و گردو در وعده صبحانه برای افرادی که درگیری ریوی ناشی از کرونا دارند، توصیه نمی‌شود. بهتر است یک پرتقال کوچک شیرین 2 ساعت پس از مصرف صبحانه، میل شود. برای ناهار مصرف سوپ مقوی بهترین گزینه است. از فالوده سیب می‌توان برای وعده شام میل کرد. مصرف گوشت، ماهی، لبنیات، گوجه خام، خیار، سیر و پیاز خام، حبوبات و برنج باید محدود شود.

coronavirus (1)

 

 

برای درمان کرونا

با بهترین پزشکان طب سنتی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا

می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 با شماره تلفن‌  88174700-021  تماس بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تماس با ما

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست