بیماری‌های قابل درمان

بیماری‌های گوارشی

درمان بیماری‌های گوارشی

درمان بیماری‌های گوارشی امروزه به‌دلیل تغییر سبک زندگی و تغذیۀ ناسالم با استفاده از راهکارهای طب سنتی رواج زیادی پیدا کرده است. چرا که بسیاری از افراد از مشکلات و بیماری‌های گوارشی رنج می‌برند. مشکلات گوارشی معمولا از دردهای شدید معده و مشکلات هضم غذا شروع می‌شوند. در صورتی که پیگیری و درمان نشوند به مشکلات بزرگ‌تری مانند سرطان‌های خطرناک معده و روده و... ختم می‌شوند.

مواد غذایی برای بهبود سیستم گوارش

مصرف مواد غذایی زیر باعث بهبود سیستم گوارش می‌شود.

1-غذاهای پر فیبر

مصرف غذاهای پر فیبر مانند حبوبات، نخود فرنگی، لوبیا، جو دوسر، موز، انواع توت‌ها، مارچوبه و تره فرنگی باعث تقویت سلامت روده و بهبود سیستم گوارش می‌شود.

2-سیر و پیاز

بر اساس مطالعات مختلف مشخص شده که سیر و پیاز ممکن است دارای برخی از خواص ضد سرطانی و تقویت کننده سیستم ایمنی باشند که با بعضی از کارکردهای اصلی روده ارتباط نزدیکی دارند. 

3-غذاهای تخمیر شده

غذاهای تخمیر شده مانند کیمچی، سوسیس، ماست، تمپه، میزو و کفیر منبع عالی رژیم غذایی دارای پروبیوتیک هستند. در حالی که کیفیت این غذاها ممکن است متفاوت باشد، فواید آنها در مورد میکروبیوم روده به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است.

4- غذاهای تقویت کننده کلاژن

غذاهای سرشار از کلاژن مانند ماهی قزل آلا ممکن است برای سلامتی کلی بدن و سلامت روده به طور خاص مفید باشد. البته برای گرفتن نتایج دقیق تر باید تحقیقات و آزمایشات بیشتری صورت گیرد. سعی کنید با خوردن مواد غذایی متنوعی چون قارچ، لبنیات و گوشت کلاژن بدن خود را بیشتر کنید.

 

راهکارهای طب سنتی برای درمان بیماری‌های گواشی

طب سنتی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های گوارشی راهکارهای بسیاری دارد. تغییر سبک زندگی، استفاده از گیاهان دارویی، توصیه‌های غذایی و به‌کارگیری روش‌های طب مکمل مانند طب سنتی و طب سوزنی و... از جملۀ این روش‌ها هستند.

از نظر طب سنتی مشکلات گوارشی ناشی از مصرف غذاهای فست فود، فرآوری شده و سرد است. از مشکلات گوارشی می‌توان به سوء هاضمه، اسهال، یبوست و ... اشاره کرد. 

در کلینیک طب سنتی دکتر سریتا، پزشکان مجرب و مورد تأیید مراکز علمی از کارآمدترین روش‌های طب سنتی و توصیه‌ها برای پیشگیری و درمان مشکلات گوارشی استفاده می‌کنند.

کلینیک طب سنتی دکتر سریتا بیماری های گوارشی

کلینیک دکتر سریتا

دکتر سریتا

ارائه‌دهنده خدمات طب سنتی، سوزنی و آیورودا

شماره تماس

09199087568 / 021-88207836-7

ساعات پذیرش

شنبه تا پنجشنبه، 8 صبح تا 8 شب

آدرس

ولی‌عصر، نرسیده به توانیر، کوچه ترابنده، پلاک 6، طبقه 1

ما با شما تماس می‌گیریم

    قسمت نظر بسته شده است.