رگ گیری در طب سنتی

رگ گیری در طب سنتی ؛ با این روش سموم بدن را دفع کنید!

رگ گیری در طب سنتی سابقه بسیار قدیمی دارد. جمع شدن رسوبات و هم چنین سموم بدن، در شریان‌ها باعث ایجاد یک سری بیماری و اختلال در بدن می‌شود. در طب سنتی می‌توان با به‌کارگیری دو روش به‌خارج‌شدن خلط‌های بدن، کمک کرد. یکی از این روش‌ها، حجامت و دومی رگ‌گیری است. رگ‌گیری در طب سنتی با هدایت خلط‌های مضر و سم‌های بدن به‌سمت شریان‌ها، موجب پاکسازی بدن می‌شود. ماساژ و رگ‌گیری، ارتباط بسیار زیادی با هم دارند. در این مقاله به بررسی رگ گیری در طب سنتی خواهیم پرداخت. پیشنهاد می‌کنم این مقاله را از دست ندهید.

رگ گیری در طب سنتی و هر آنچه باید درباره آن بدانید

رگ گیری و دفع سموم و خلط ها

در شیوه رگ گیری در طب سنتی، معالج با هدایت خلط‌های ناسالم و سمومی که در شریان‌ها وجود دارد، باعث تخلیه آن‌ها از بدن می‌شود. مثلا با هدایت سموم و خلط‌ها از رگ‌های منتهی به کلیه‌ها، می‌توان برخی بیماری‌های کلیوی را درمان کرد. اگر در کنار رگ‌ گیری، ماساژ استفاده شود؛ تخلیه سموم و اخلاط بدن به‌صورت کامل‌تری انجام می‌شود. برای اشخاص معتاد به مواد مخدر یا الکل نیز، از این روش برای پاکسازی خون، استفاده می‌کنند.

رفع گرفتگی‌های عضلانی

رگ گیری علاوه بر خارج کردن سموم، به باز شدن  گرفتگی‌های عضلانی کمک می‌کند. رگ‌ گیری یکی از شاخه‌های درمانی طب سنتی است. این روش، علاوه بر درمان، یک شیوه عالی برای پیشگیری از بیماری‌هاست. قولنج‌گیری، جا انداختن ناف و ماساژدرمانی از دیگر روش‌های طب سنتی هستند؛ که ارتباط نزدیکی با رگ گیری دارند.

رگ گیری در طب سنتی
رگ گیری در طب سنتی

ماساژ و ارتباط آن با رگ گیری

پس از بررسی رگ‌ گیری در طب سنتی، می‌خواهیم روش ماساژ درمانی را بررسی کنیم. این روش از انواع خدمات طب سنتی به شمار می‌رود و دارای فواید بی‌شماری است. ماساژ طب سنتی، مکمل روش رگ گیری است. بنابراین سلامتجویان، اغلب ماساژ و رگ گیری را با هم تجربه می‌کنند. شما کاربران گرامی می‌توانید جهت دریافت دیگر خدمات طب مکمل مانند انواع حجامت ، بادکش و … توسط دکتر طب سنتي با کلینیک تخصصی طب سنتی دکتر سریتا در تماس باشید. 

فواید ماساژ طب سنتی

  • ماساژ درمانی و رگ گیری در طب سنتی، در مقایسه با تمام روش‌های طب نوین و حتی طب سنتی، کمترین عوارض را دارد. یا بهتر است بگوییم اگر به شیوه صحیح و توسط متخصص انجام شود؛ عارضه‌ای ندارد. شما نیز می‌توانید علاوه بر ماساژ در مانی از خدماتی دیگر مانند  نیز بهره‌مند شوید. 
  • این روش را برای تمام افراد می‌توان انجام داد و محدودیت سنی و جنسی ندارد.
  • همان‌طور که می‌دانید پا را به عنوان قلب دوم می‌شناسند. در این روش نیز از انتقال انرژی دست و پا بهره گرفته می‌شود.
  • ماساژ و رگ‌گیری، خاصیت نشاط‌ آوری، آرام بخش بودن و درمان‌گری دارند.
  • این روش به کاهش عارضه فعالیت‌های ورزشی و کاری کمک می‌کند.
  • ماساژ را می‌توان برای تمام اعضای بدن از موی سر و چشم تا کف پا انجام داد.

غمز به چه معناست و چه ارتباطی با رگ‌ گیری دارد؟

در این بخش به بررسی واژه غمز می‌پردازیم. همچنین ارتباط غمز و رگ‌ گیری در طب سنتی را بررسی می‌کنیم. ابتدا باید بدانید که غمر یک واژه عربی است. معنای غمز در طب سنتی، همان فشردن با انگشت است. این کار با هدف تسکین دادن نقاط مختلف بدن و بهبود نواحی مختلف انجام می‌شود.

غمز چیست؟

غمز یک نوع ماساژ مخصوص طب سنتی ایران است. این روش، برای درمان انواع کمردردها و تسکین گرفتگی سیاتیک، بسیار اثرگذار است. همچنین در رفع محدودیت‌ حرکات مفاصل و کاهش دردهای عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در نهایت هدف از غمز، حرکت مواد از نواحی بالای بدن به سوی پایین است. همان‌طور که می‌دانید، رگ‌ گیری در طب سنتی، با ماساژ همراه است. به نوعی می‌توان گفت ماساژ و رگگیری عضو جدایی ناپذیر هم هستند. یعنی هرجا که رگ‌گیری انجام می‌شود؛ قطع به یقین ماساژ هم وجود دارد. پس رگ گیری را می‌توان به بخشی از ماساژ نیز درنظر گرفت.

رگ گیری و ماساژ کمر

می‌توان گفت که تقریبا اکثر بیماری‌ها از طریق طب سنتی قابل پیشگیری است. همچنین بسیاری از بیماری‌ها از این طریق، قابل درمان است. روش طب سنتی به علت  کم عارضه و کم هزینه بودن، طرفداران بسیار زیادی در تمام دنیا دارد. همان‌طور که گفتیم روش رگ‌ گیری در طب سنتی یک روش بسیار موثر برای درمان انواع بیماری‌های مختلف است.

در بسیاری از مواقع طب سنتی از چند روش مکمل برای درمان بیماری ها استفاده می‌کند.

مثلا برای درمان کمردرد می‌توان علاوه بر رگ گیری از روش طب فشاری نیز بهره می‌برند. طب فشاری به طب سوزنی نزدیک است و روشی غیرتهاجمی و ایمن برای درمان درد پایین کمر و دردهای ناشی از سیاتیک می‌باشد. در این روش با انگشت شست و انگشتان و آرنجتان برای وارد کردن فشار به قسمت‌های خاص استفاده می‌کنید.

روش‌های درمانی طب سنتی

رگ گیری در طب سنتی

طب سنتی یک طب و علم بسیار گسترده است. این علم، روش‌های درمانی بسیار زیادی دارد و مانند دریایی عمیق است. اینجا به بررسی موارد مختلف از روش‌های درمانی طب سنتی از جمله رگ‌گیری در طب سنتی و مسائل پیرامون آن می‌پردازیم.  به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

داروهای گیاهی و غیرگیاهی

داروهایی که در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند به صورت مفردات (گیاه) یا ترکیبی مورد استفاده قرار بگیرد. بیش از چهارهزار دارو در طب سنتی وجود دارد که به شکل‌های مختلفی مصرف می‌شوند. مثل: معجون، جوشانده، دم کرده، بخور، مالیدنی، بوییدنی و عطسه‌زا هستند.
جالب است بدانید قسمت‌های ریشه و ساقه و برگ و گل دانه و… گیاه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام این قسمت‌ها دارای خواص خاص خودشان هستند و کلا قطعه دورریز ندارند.

رگ‌گیری، غمز، دلک و ماساژ

این روش‌های درمانی تاثیرات شگفت انگیزی دارد. در این روش، با تحریک نقاط منحصر به فردی از عروق، اعصاب و هم چنین تاندون‌ها، تاثیرات فوق‌العاده‌ای بر کل بدن خواهیم داشت. در روش رگ‌گیری و ماساژ دادن می‌توان درد مفاصل و مشکلات عصبی – عضلانی را تا حد چشم‌گیری درمان کرد.

  • حجامت

حجامت را می‌توان برای درمان بیماری‌های مختلف به کار برد. درمورد حجامت احادیث زیادی از پیامبر اکرم وجود دارد که در یکی از آن‌ها می‌فرماید: وقتی که به آسمان هفتم صعود کردم؛ هیچ ملکی از من گذر نکرد مگر اینکه گفت: ای محمد! حجامت کن و امتت را به حجامت امر بفرما. حجامت صحیح هفتاد شرط و تمهید دارد که باید رعایت شود. رعایت نکات حجامت، باعث تاثیرگذاری بیشتر آن می‌شود.

  • فصد

این روش برای خون‌گیری استفاده می‌شود. فصد از نظر تکنیکی و آماده کردن بیمار توسط رژیم‌های غذایی و داروها، تفاوت ماهیتی با خون‌گیری رایج در سازمان انتقال خون دارد. فصد نیز برپایه طبع و مزاج است. این روش از قوی‌ترین و قدرت‌مندترین روش‌های طب ایرانی به شمار می‌رود.

  • زالودرمانی

زالودرمانی نه تنها خون کثیف را از بدن خارج می‌کند؛ از طریق هورمون‌های مفید موجود در بزاق زالو، کیفیت خون را بهبود می‌دهد. این روش،امروزه در آمریکا و اروپا نیز به عنوان یک روش درمانی مفید مورد استفاده است. 

نتیجه گیری

همان‌طور که توضیح دادیم رگ‌گیری در طب سنتی یک روش قدیمی با فلسفه کهن است. هم‌چنین گفتیم که در روش رگ‌گیری، فرد معالج با راهنمایی خلط‌های مضر و سم‌های موجود در شریان‌ها، کمک زیادی به خارج شدن آن‌ها از بدن می‌کند. ماساژ و رگ‌گیری، ارتباط بسیار زیادی با هم و همین‌طور با طب سنتی دارند و بایستی توسط بهترین دکتر طب سنتی انجام شود. روش‌های سنتی، به‌دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی، طرفداران بسیاری دارند. امروزه بسیاری از مردم جهان، به روش‌های سنتی روی آورده‌اند.

برای انجام رگ گیری و ماساژ طب سنتی

در کلینیک فوق تخصصی دکتر سریتا

می‌توانید شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 14، با شماره تلفن 88174700-021 و یا 7-88207836-021 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

رگگیری یا رگ گیری؟

آیا رگ گیری با ماساژ متفاوت است؟

آموزش رگ گیری در طب سنتی

آموزش رگ گیری با آنژیوکت

انیمیشن رگ گیری

عوارض رگگیری

فیلم طریقه رگ گرفتن

رگ گیری در منزل

رگ گیری سیاتیک

رگ گیری گردن

رگ گیری و ستون فقرات

آموزش رگ گیری سنتی

رگ گیری حرفه ای

آیا می‌دانید در هر کجای ایران عزیزمان باشید

می‌توانید از طریق آکادمی سلامت و زیبایی دکتر بانوکا

با برترین پزشکان متخصص طب سنتی، ویزیت آنلاین شوید…

برای رزرو نوبت، اینجا کلیک کنید.

تماس با دکتر سریتا

برای استفاده از خدمات دکتر سریتا می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 با شماره تلفن‌ تماس 88174700-021 بگیرید.

و یا از طریق فرم دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین، شماره تماس خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دسته بندی ها

دسته

فهرست